لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 16 شهر گردشگری زیبا و دیدنی در کشور کانادا
16 شهر گردشگری زیبا و دیدنی در کشور کانادا

16 شهر گردشگری زیبا و دیدنی در کشور کانادا

کانادا کشوری بی نظیر و وسیع است. گفتنی است که این سرزمین دومین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. با وجود وسعت زیاد جمعیت کمی در کانادا زندگی می کنند. می توانید از شهر های بزرگ و بین المللی مانند تورنتو در استان انتاريو یا شهر های کوچک تری همچون وایت هورس در قلمرو يوكان، بازدید کنید. کانادا شهر های زیبا و جذابی دارد که هر یک دروازه ای به سوی نواحی حیات وحش بکر و امکانات تفریحی جالب می باشند. همچنین برخی از شهر های این سرزمین بهترین مناطق اسکی در جهان به شمار می آیند. در ادامه تعدادی از زیباترین و محبوب ترین شهر های کانادا را معرفی می کنیم، با رزرو هتل لحظاتی خوش را در این سرزمین پهناور تجربه نمایید.
16 – شهر وایت هورس (Whitehorse)
شهر کوچک وایت هورس مرکز و پایتخت سرزمین یوکان و تنها شهر این ناحیه می باشد. وایت هورس در کناره های رودخانه ی یوکان واقع شده است. برای دوست داران طبیعت، این شهر گزینه ی مناسبی بوده و گردشگران می توانند در حیات وحش پهناور کانادا کاوش کنند. دو بزرگراه آلاسکا و كلوندايك در اطراف حیات وحش قرار دارد و از میانه وایت هورس عبور می کنند. هنگام سفر به شهر زیبا و کوچک وایت هورس، بازدید از منطقه محافظت شده ی حیات وحش یوکان را فراموش نکنید، این منطقه زیستگاه حیوانات زیادی است که تنها بومی این ناحیه می باشند برای نمونه می توان به كارى بو (گوزن امريكاى شمالي) و گوسفند دال اشاره کرد.
15 – شهر رجینا (Regina)
Regina
شهر رجینا مرکز و پایتخت استان ساسكاچوان به شمار می رود. این شهر از پرداختن به هنر های زیبا افتخارات زیادی کسب کرده است. گالری هنری معروف مکنزی که بیش از 4 هزار مجموعه اثر هنری را در خود جای داده است، در این شهر قرار دارد. همچنین ارکستر سمفونیک رجینا، قدیمی ترین ارکستر در حال اجرا در سراسر کانادا را می توانید در رجینا تماشا کنید. گفتنی است که شهر رجینا میزبان جشنواره ها و رویدادهای زیادی در طول سال می باشد که برای نمونه می توان به افتخار ملکه ی شهر اشاره کرد. گردشگران می توانند از دیگر جاذبه های معروف شهر مانند موزه ی تاریخ طبیعی و موزه ی علم نیز دیدن کنند.
14 – شهر تورنتو (Toronto)
Toronto
تورنتو بزرگ ترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو محسوب می شود، با سفر به تورنتو در نشاط و شادی غرق خواهید شد. در این شهر بزرگ بین المللی مردم به بیش از 140 زبان دنیا صحبت می کنند. می توان گفت بیشترین تنوع فرهنگی جهان در تورنتو جمع شده است. امروزه ظاهر شهر در حال تغییر بوده و محله های جدید و شیک در مناطق صنعتی سابق رو به افزایش است. با وجود رویداد های بزرگ به ندرت احساس خستگی خواهید کرد، فستیوال بین المللی فیلم تورنتو که بسیار معروف می باشد در این شهر برگزار می گردد. با سفر به تورنتو بازدید از جاذبه های محبوب و نمادین کشور کانادا را فراموش نکنید و از آثاری همچون برج بلند سی ان که در کرانه سواحل دریاچه انتاریو واقع شده است دیدن کنید. گفتنی است که این برج سومین برج بلند جهان به شمار می رود.
13 – شهر ویکتوریا (Victoria)
Victoria
شهر ویکتوریا مرکز و پایتخت ايالت بريتيش كلمبيا می باشد. به خاطر وجود چشم انداز های کوهستانی و اقیانوسی که بخش زیادی از شهر را در بر گرفته است، ویکتوریا یکی از تماشایی و زیبا ترین شهر های کانادا محسوب می شود. شهر ویکتوریا در قسمت جنوبی جزیره ونکوور واقع شده است و دارای حیات وحش و جاذبه های طبیعی فراوانی می باشد. در اطراف آب های شهر می توانید از تماشای وال ها و فُک فیلی شمالی لذت ببرید. بازدید از لنگرگاه داخلی ویکتوریا که در آن تعداد زیادی از رستوران ها، مراکز تفریحی جذاب، ساختمان پارلمان و هتل تاریخی ملکه قرار دارد را فراموش نکنید و میراث گذشته ی بریتیش ویکتوریا را نظاره کنید. از دیگر جاذبه های جالب شهر دیدن کنید و اتوبوس های دو طبقه ای یا درشکه های اسب را امتحان کنید.
12 – شهر كلگرى (Calgary)
Calgary
شهر كلگرى در استان البرتا واقع شده است و بزرگ ترین شهر این استان می باشد. جشنواره ی کلگری استمپید، و جشن ده روزه کابوی‌ ها بزرگ‌ ترین نمایش جهانی است که در فضای باز برگزار می ‌شود، و بازدید کنندگان بیشماری را از سراسر جهان به این شهر جذب می کند. شهر کلگری دروازه ای به سوی کوهستان راکی بوده و گردشگران ماجراجو پارک ملی بنف و پارک ملی معروف جاسپر که در این ناحیه قرار گرفته است را انتخاب می کنند. بازدید از دهکده ی پارک میراث باستانی که بزرگ ترین موزه ی تاریخ در کانادا می باشد را فراموش نکنید، در این موزه می توانید زندگی در بین دهه 1860 و 1950 را تجربه کنید. یکی دیگر از جاذبه های توریستی در شهر کلگری مکان باستان شناسی به نام صخره‌ های بوفالو جامپ می باشد که در گذشته قبیله های سرخپوستان در این منطقه شکار بوفالو می کردند و این ناحیه تقریبا فاصله ی 90 دقیقه ای از جنوب شهر کلگری دارد. گفتنی است که صخره‌ های بوفالو جامپ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
بیشتر بخوانید:
11 – شهر اتاوا (Ottawa)
Ottawa
شهر اتاوا در استان انتاریو واقع شده است و پایتخت کشور کانادا می باشد. جاذبه های گردشگری بیشماری در این شهر وجود دارد که می توان به ساختمان پارلمان و تعداد زیادی از موزه های مطرح جهانی اشاره کرد. کانال ریدو یکی از محبوب ترین مناطق شهر اتاوا محسوب می شود. در تابستان گردشگران در رودخانه ی ریدو به قایق سواری می پردازند و در طول زمستان این کانال به بزرگ ترین پیست اسکی در جهان تبدیل می شود و گردشگران زیادی با بازی اسکی سرگرم می شوند. پیاده روی و کلک سواری یا قایقرانی در رودخانه ‌ی خروشان اتاوا از فعالیت های تفریحی محبوب در فضای باز به شمار می آیند.
10 – شهر ادمونتون (Edmonton)
Edmonton
شهر ادمونتون مرکز و پایتخت ایالت آلبرتا بوده و در قسمت شمال البرتا قرار گرفته است. این شهر در طول تابستان روز های آفتابی طولانی تری را تجربه می کند. این شهر شاهد رخداد های عجیب و متفاوتی می باشد، برای نمونه گفته می شود که اولین بشقاب پرنده ی جهان در این شهر فرود آمد. مکان های سنتی و قدیمی زیادی در این شهر قرار دارند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. پارک قلعه ادمونتون (Fort Edmonton Park)، بزرگ ترین موزه تاریخ زنده کانادا می باشد که تاریخ این نواحی را از سال های 1759 تا دهه 1920 به تصویر می کشد. پارک ملی جزیره الک (Elk Island National Park) نقش مهمی در حفاظت از بیسون‌ های آمریکایی (گاومیش‌ های آمریکایی) دارد و منطقه ای پر از هیجان برای دوستداران حیات وحش به شمار می رود.
9 – شهر ساسکاتون (Saskatoon)
Saskatoon
شهر ساسکاتون بزرگ ‌ترین شهر استان ساسکاچوان است و برنامه های زیادی برای توریست ها دارد. پارک های سنتی و سبک قدیم و نهر های محافظت شده ی سگ آبی یکی از مکان های سرسبز باقیمانده در ایالت به شمار می رود. قایق سواری در جنوب رودخانه ی ساسکاچوان در دره میواسین یکی از فعالیت های پرطرفدار و پر هیجان شهر به شمار می رود. گردشگرانی که علاقه ی زیادی به هنر دارند می توانند از گالری هنری مندل دیدن کنند. این گالری بزرگ ترین آثار هنری را در خود جای داده است و شانزدهمین گالری هنر عمومی در کانادا به شمار می رود. دانشگاه معروف ساسکاچوان در شهر ساسکاتون در حاشیه رود ساسکاچوان واقع شده و مساحت زیادی از این شهر کوچک را به خود اختصاص داده است. گفتنی است که به دلیل عبور رودخانه ساسکاچوان از میان شهر ساسکاتون، هفت پل برای راحتی شهروندان بر روی رودخانه ساخته شده و ساسکاتون را به شهر پل ها معروف کرده است.
8 – شهر سنت جان (St. John’s)
St. John's
سنت جان بزرگترین شهر نیوبرانزویک است که در کناره ی رودخانه ی سنت جان واقع شده است. شهر سنت جان، قدیمی ترین شهر در قاره آمریکای شمالی محسوب می شود و همچنین شرقی ترین منطقه در شمال آمریکا می باشد، گفتنی است که سنت جان محبوبیتش را مدیون این دو علت است. این شهر در میان نیوفاندلند و لابرادور واقع شده است و یکی از تماشایی ترین مناطق کانادا به شمار می رود. گردشگران در کنار آب های ساحلی می توانند از تماشای تعداد زیاد گونه های مختلف وال ها، از جمله وال های مینک، وال گوژپشت و وال های آبفام لذت ببرند. هنگام سفر به سنت جان بازدید از محله ی جذاب و دیدنی کیدی ویدی که روزگاری دهکده ی تاریخی ماهیگیری بود را فراموش نکنید. گفتنی است که شهر سنت جان به عنوان یک شهر صنعتی معروف می باشد، و در کنار صنعت شهر دارای چشم انداز های زیادی می باشد.
7 – نیگارا فالز، انتاریو (Niagara Falls, Ontario)
Niagara Falls, Ontario
شهر فالز نه تنها مکان مناسبی برای اقامت و تفریح توریست ها به شمار می رود بلکه زیبا ترین آبشار های آمریکای شمالی را در خود جای داده است. نیاگارا فالز شهری در طول رودخانه نیاگارا در منطقه گلدن هورس‌شو از جنوب استان انتاریو می‌باشد. شهر نیاگارا فالز آمریکا در ایالت نیویورک قرار دارد. جاذبه های و تفریحات زیادی برای گردشگران در این ناحیه وجود دارد، افراد بزرگ سال می توانند در کازینو ها و کافه ها لحظات خوشی سپری کنند. همچنین برنامه های فراوانی برای سرگرمی کودکان نیز وجود دارد که پارک آبی سرپوشیده، موزه ی رکورد جهانی گينس و چندین برنامه بازی گلف را شامل می شود. آبشار های باشکوه و زیبایی را با قایق سواری یا با کشتی یا پرواز با هلیکوپتر می توانید تماشا کنید.
6 – هَلیفَکس (Halifax)
Halifax
گردشگرانی که به دنبال تفریح و سرگرمی می باشند بهتر است که شهر هلیفکس را انتخاب کنند. شهر هلیفکس در استان نووسكوشيا واقع شده است. این شهر در مقایسه با دیگر شهر های کانادا، مملو از کلوب ها و کافه ها می باشد. تنها جذابیت شهر در ارائه نوشیدنی های الکلی نبوده و جاذبه های گردشگری زیبایی را نیز می توانید بازدید کنید. کوچه ماهیگیر یک دهکده ماهیگیری با قدمت 200 ساله می باشد که بازسازی شده است و موزه ی دائمی تایتانیک در موزه دریایی اقیانوس اطلس قرار دارد که بهتر است فرصت تماشای این آثار را از دست ندهید. شهر هلیفکس در نزیکی خلیج کوچک فاندی می باشد، گفتنی است که این خلیج یکی از هفت عجایب طبیعی در آمریکای شمالی بوده و دارای بلند ترین جزر و مد ها می باشد.
5 – شهر لندن (London)
London
شهر لندن همنام لندن در انگلستان می باشد. لندن کانادا در استان انتاریو قرار دارد، و مانند شهر هم نام خودش در رودخانه ی تایمز واقع شده است. برای کاوش و بازدید از جاذبه های لندن بهتر است که با شرکت در تور های دو ساعته از مکان های تاریخی و موزه های شهر دیدن کنید. با سفر به لندن انتاریو بازدید از موزه ی فضای باز دهکده پایونیر فنشوو که دارای ساختمان های تاریخی بیشماری می باشد را از قلم نیندازید. در این موزه که در فضای باز قرار دارد می توانید با سبک زندگی این نواحی در بین سال های 1820 و 1920 را تجربه کنید، همچنین مراحل رشد و گسترش شهر لندن انتاریو که در سال 1826 احداث شد را خواهید دید.
4 – شهر وینی پگ (Winnipeg)
Winnipeg
شهر وینی پگ پایتخت استان مانی توبا می باشد و یک شهر چندفرهنگی به شمار می رود که ساکنین آن به بیش از 100 زبان مختلف صحبت می کنند. وینی پگ بزرگ ترین شهر ایالت است و به رشد صحنه های هنری می بالد. گفتنی است که این شهر به مهد فرهنگی کانادا شهرت یافته است. شهر وینی پگ همچنین جایگاه باله سلطنتی وینیپگ، و فستیوال های بیشماری است، مانند فولکلوراما، که جشن فرهنگ های مختلف است و به مدت دو هفته ادامه دارد. بازدید از ناحیه ی مشهور خرید و سرگرمی فورکس را نیز فراموش نکنید. مراکز خرید زیادی در این منطقه قرار دارند.
3 – شهر مونترال (Montreal)
Montreal
شهر مونترال در استان کبک واقع شده است. این شهر کانادایی سبک مدرن و قدیمی را در کنار هم جای داده است و همچنین زبان فرانسه و زبان انگلیسی را در کنار هم قرار داده است. در بخش قدیمی مونترال خیابان های سنگ فرش و ساختمان های قدیمی که قدمت آنها به قرن 17 میلادی باز می گردد، قرار دارند. در حقیقت شهر مونترال یکی از قدیمی ترین نواحی شهری در آمریکای شمالی محسوب می شود. این شهر فقط جاذبه های باستانی ندارد بلکه می توانید آسمان خراش های مدرن، زندگی شبانه پر هیجان و شهر زیرزمینی مونترال را دیده و تجربه ای متفاوت به دست آورید. شهر زیرزمینی مونترال که رِزو نامیده می شود در حال حاضر به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب کانادا تبدیل شده است. ساختمان های اداری، هتل ها، مناطق مسکونی، ساختمان های تجاری، مراکز خرید زیادی در شهر زیرزمینی مونترال وجود دارد که توسط تونل هایی به یکدیگر وصل شده اند و در طول فصل زمستان که دمای هوا بسیار افت می کند، این شهر زیرزمینی مکان امن و مناسبی برای ادامه ی حیات می باشد.
2 – شهر کبک (Quebec City)
Quebec City
شهر کبک پایتخت استان کبک بوده و قدمت این شهر تماشایی و جذاب به دوران 1608 میلادی باز می گردد. نواحی قدیمی شهر که کبک قدیمی نامیده می شود دارای جاذبه های تاریخی زیادی است، با قدم زدن در خیابان های سنگ فرش می توانید قدمت ساختمان های قدیمی که به قرن 17 و 18 میلادی بر می گردد را تماشا کنید. دیوارهای مستحکم شهر قدیمی کبک در شمال مکزیکو قرار دارند. قلعه ی سیتادل کبک نیز در این ناحیه واقع شده است و یکی از جاذبه های مهم شهر به شمار می رود و امروزه به عنوان یک قلعه و موزه کاربرد دارد. گفتنی است که قلعه ی سیتادل بزرگ ترین قلعه ی بریتیش می باشد که در شمال امریکا ساخته شده است. محله قدیمی کبک بخشی از میراث جهانی یونسکو محسوب می شود.
1 – شهر ونکوور (Vancouver)
Vancouver

شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. ونکوور یکی از شهرهای کانادا با تنوع بسیار زیاد فرهنگی می باشد. ترکیب فرهنگ های مختلف جهانی، ونکوور را به یک سرزمین عجایب خوراک و غذا تبدیل کرده است. در این شهر صحنه های خرید و نمایشگاه نوشیدنی های الکلی رو به افزایش است. آکواریوم زیبا و همچنین تعدادی پارک دوست داشتنی مانند پارک ملکه الیزابت و پارک استنلی در این شهر قرار دارند. روزنامه ی نیویورک تایمز به ونکوور لقب شهر کوهستانی مان هاتان را داده است. گفتنی است که ونکوور شهری بندری می باشد و دارای 8 ساحل عمومی در کنار اقیانوس و در اطراف دریاچه می باشد. در سفر به ونکوور از دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی شهر نیز بازدید نمایید.

زیباترین پارک های ملی کانادا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر