لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> 7 شهر رمانتیک اروپا پس از پاریس
7 شهر رمانتیک اروپا پس از پاریس

7 شهر رمانتیک اروپا پس از پاریس

ولنتاین امسال، پاریس، رم یا ونیز را فراموش کنید و به‌جای آنها به این مقاصد عاشقانه خلوت‌تر سفر کنید. این شهرها همان جذابیت و حال و هوای رمانتیک را دارند اما از ازدحام در آنها خبری نیست. با آشنایی با این شهرهای رمانتیک با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
1: بِرگِن، نروژ

برگن که با فلات‌ها و رشته‌کوه‌ها احاطه شده، مقصدی ایده‌آل برای سفری عاشقانه است. در میان کوچه پس کوچه‌های سنگ‌فرش و ساختمان‌های چوبی رنگارنگ بریگن بگردید و در کنار آتش، قهوه‌ای بنوشید یا اگر قصد کوهپیمایی دارید و می‌خواهید نمایی از کل شهر را در زیر پای خود داشته باشید، سوار قطارهای فونیکولار فلونن شوید. تماشایی‌ترین فلات‌های نروژ نیز در این شهر قرار دارند. کشتی‌های تفریحی‌ای که به اوسترفورد یا موسترامِن می‌روند، از بندر برگن که درست در کنار بازار ماهی معروف شهر قرار دارد حرکت می‌کنند. با سفر به این مکان خیره‌کننده، از فلات‌ها، رشته‌کوه‌ها و آبشارهای زیبا دیدن کنید.

2: وِرونا، ایتالیا
Verona

حتی اگر شکسپیر هم ورونا را به‌عنوان محل وقوع داستان رومئو و ژولیت انتخاب نکرده بود باز هم این شهر یکی از عاشقانه‌ترین شهرهای ایتالیا محسوب می‌شد. ورونا با میدان‌های زیبا و کوچه‌های سنگ‌ فرش یک شهر ایتالیایی واقعی‌ست و ترکیبی فشرده و مقرون‌ به‌ صرفه از شهرهای فلورانس، ونیز و رم است. هرچند برای عاشقان ادبیات، جذابیت ارتباط این شهر با شکسپیر انکارناپذیر است. از خانه ژولیت دیدن کنید و رومئو را از بالکن صدا بزنید. نامه عاشقانه‌تان را در روز ولنتاین روی دیوار بچسبانید و به عشق ابدی خود اقرار کنید. فقط مطمئن شوید که داستان عاشقانه‌ تان پایان خوشی داشته باشد.

3: لیوبلینا، اسلوونی
Ljubljana

به‌ نظر می‌رسد پایتخت زیبا و کوچک اسلوونی مخصوص عاشقان طراحی شده است. سوار تله‌کابین‌های شیشه‌ای شوید و از قلعه قرون وسطایی لیوبلینا تمام شهر را از بالا تماشا کنید و مطمئن باشید که با قدم زدن در کنار رودخانه لیوبلینا حسابی هیجان‌زده خواهید شد. کافه‌ها و رستوران‌های ساده و شیک کنار این رودخانه برای یک شام عاشقانه گزینه ایده‌آلی هستند.

4: اکس-اِن-پرووانس، فرانسه
Aix-en-Provence

عاشقان از قدم زدن در کوچه‌های پر پیچ و خم قرون وسطایی این شهر سیر نخواهند شد. به هر طرف که نگاه کنید با منظره‌ای تماشایی روبه‌رو خواهید شد- در یک گوشه عمارتی بزرگ و قدیمی و در گوشه‌ای دیگر فواره‌ای منحصربه‌فرد – همچنین می‌توانید به کافه‌های زیبا با میزهایی که در فضای باز چیده شده‌اند بروید و مردم را تماشا کنید.

پل سزان(یکی از تأثیرگذارترین نقاشان مدرن فرانسوی) در اکس-ان-پرووانس زندگی می‌کرده است و سبک هنری منحصر به‌ فرد او تأثیرپذیرفته از این شهر است. برای آشنایی بیشتر با این نقاش فرانسوی می‌توانید از خانه کودکی او در بنای تاریخی جاس دی بوفان و همچنین آتلیه‌ اش(Atelier Cézanne) دیدن کنید.
5: بروژ، بلژیک
Bruges

اگر شکلات، نماد عشق در میان خوراکی‌هاست، پس شهر کوچک قرون وسطایی بروژ مرکز عشق است. این شهر با خیابان‌های پرپیچ‌وخم سنگ‌فرش و کانال‌های فراوان، پر از مغازه‌های شکلات‌فروشی و کارگاه‌های شکلات‌سازی و همچنین موزه‌ای با این مضمون است.

بهتر است این شهر بکر و دست‌نخورده را با پای پیاده یا سوار بر قایق‌های موجود در کانال‌ها بگردید. شب‌ها که شهر خلوت‌تر می‌شود می‌توانید در خیابان‌های سنگ‌فرش قدم بزنید و تنها صدای پای خودتان و صدای خوش‌آهنگ ناقوس کلیساها را بشنوید.
6: ادینبورگ، اسکاتلند
Edinburgh

ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند و مقصدی ایده‌آل برای سفرهای عاشقانه است. قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش با ساختمان‌های بزرگ سنگی بسیار لذت‌بخش است و همچنین سفارش دادن یک نوشیدنی گرم‌کننده در کافه، آن هم در کنار شومینه در میان گردشگران و همچنین محلی‌ها متداول است. در یک روز آفتابی به آرتور سیت بروید. بعد از یک صعود پرانرژی تمام شهر زیر پایتان خواهد بود و فرصتی‌ست تا نقاط جدیدی از شهر را نیز کشف کنید.

7: وین، اتریش
Vienna, Austria

وین شهر عاشقان سطح بالاست، مکانی پر از کافه‌های مجلل، قصرهای باشکوه و پارک‌های بزرگ. در خیابان‌های متعلق به دوره باروک وین قدم بزنید. افراد مشهوری چون موتزارت، بتهوون و زیگموند فروید نیز در این شهر زندگی می‌کرده‌اند. هر روز را با قهوه تلخ و شیرینی در یکی از کافه‌هایی با سقف‌بلند و پر از همهمه شروع کنید و سپس در امتداد رود دانوب قدم بزنید و یا برای تماشای آثار هنرمندان اهل آنجا مانند گوستاو کلیمت به گالری‌گردی بروید. شب آخر را به اپرای ایالتی وین بروید، لباس رسمی بپوشید و پایان فوق‌العاده‌ای برای سفر خود رقم بزنید.

جشنواره لاس فالاس، چهارشنبه سوری اسپانیایی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر