لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بهترین جاذبه های گردشگری قاره آفریقا
بهترین جاذبه های گردشگری قاره آفریقا

بهترین جاذبه های گردشگری قاره آفریقا

آفریقا قاره ای پهناور و وسیع می باشد و مقاصد گردشگری بیشماری برای کاوش دارد. در سفر به آفریقا، می توانید با فرهنگ مردم ماسای مارا که بومی کشور کنیا می باشند، آشنا شوید، از سِرنگِتی، بزرگ ترین پارک ملی تانزانیا که دشتی بی نظیر و وسیع است دیدن کنید یا در جزیره های استوایی به استراحت بپردازید. زیبایی و تنوع در این قاره ی پهناور پایانی ندارد و جاذبه های بیشماری برای گردش و کاوش خواهید داشت. در برنامه ریزی برای سفر بعدی به قاره ی آفریقا بهتر است که یکی از برترین جاذبه های محبوب که در ادامه معرفی می کنیم را انتخاب کنید. با رزرو آنلاین هتل سفری پر از آرامش را تجربه کنید.
1 – گورستان جیزه، مصر – Giza Necropolis (Egypt)
گورستان جیزه در غرب شهر قاهره قرار دارد و 3 هرم مهم فراعنه از سلسله چهارم، به نام های خوفو، خفرع و منکورع در آن بنا شده است. گردشگرانی که تمایل به دیدن اهرام مصر دارند می توانند این مقصد گردشگری را برای سفر انتخاب کنند. جیزه دروازه ای برای ورود و بازدید از ساختار های نمادین و تاریخی مصر به شمار می رود و به دلیل نزدیکی به پایتخت مصر، دسترسی راحتی به این ناحیه خواهید داشت. هنگام بازدید از گورستان تاریخی مصر می توانید از داخل هرم خوفو دیدن کنید. گفتنی است که این هرم تنها اثر باقی مانده از عجایب هفتگانه باستانی جهان به شمار می رود. از تندیس بزرگ ابوالهول، چندین هرم کوچک و از تعدادی موزه ی شگفت انگیز بازدید کنید. در موزه ها می توانید در مورد نقش اهرام و اهمیت آنها در تاریخ مصر اطلاعات مفیدی به دست آورید.
2 – پارک ملی سِرنگِتی، تانزانیا – Serengeti National Park (Tanzania)
 Serengeti National Park
پارک ملی سِرنگِتی در قسمت شمال شرقی کشور تانزانیا قرار دارد و یکی از مناطق حفاظت شده ی شگفت انگیز و تماشایی در قاره آفریقا به شمار می رود. سِرنگِتی به معنای دشت های پهناور و بی پایان می باشد و با بازدید از این پارک ملی وسعت بی پایان سِرنگِتی را خواهید دید. این منطقه ی محافظت شده زیستگاه بیش از یک میلیون حیوان وحشی می باشد، بیش از 200 هزار گورخر سالانه به سوی این دشت ها مهاجرت می کنند. با بازدید از بزرگ ترین پارک ملی تانزانیا حیات وحش حیواناتی همچون چیتا (یوزپلنگ بومی آفریقا و آسیای خاوری)، پلنگ ها، زرافه ها، گاومیش ها ، غزال ها و بسیاری از حیوانات دیگر را می توانید تماشا کنید. گردشگران با شرکت در تور هایی همراه با بالون هوای گرم و یا به همراه سافاری های عکاسی می توانند لحظات خاص و به یاد ماندنی در دشت های سِرنگِتی تجربه کنند.
3 – آبشارهای ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه – Victoria Falls (Zambia & Zimbabwe)
Victoria Falls
آبشار ویکتوریا در مرز بین زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. این آبشار شگفت انگیز و باشکوه از رود زامبزی گذر می کند. در قسمت زیمباوه، شهر نزدیک آبشار و خود آبشار به نام ویکتوریا معروف می باشد. در آن سوی مرز ها در زامبیا، این آبشار با نام محلی موسیا تونیا به معنی مه ‌ای که می ‌غرد، معروف می باشد. در طول فصل بارانی در ماه های دسامبر تا مارس، آبشار جلوه ای شگفت انگیز از خود نشان می دهد و در طول ماه های دیگر سال به دلیل مه زیاد، چشم اندازی تیره و مه آلود را خواهید دید. علاوه بر مناظر باشکوه و تماشایی می توانید در نزدیکی آبشار از قایق سواری لذت ببرید یا سوار بر کروز لحظات رمانتیک را هنگام غروب آفتاب تجربه نمایید.
4 – پارک ملی ماسای مارا، کنیا – Masai Mara National Reserve (Kenya)
Masai Mara National Reserve
پارک ملی ماسای مارا، منطقه ی حفاظت شده در جنوب غربی کنیا می باشد که سالانه هزاران توریست از سراسر جهان را برای کاوش و گردش در حیات وحش بی نظیر و بکر و چشم اندازی تماشایی به سوی خود جلب می کند. گروه های مختلفی در قاره ی آفریقا زندگی می کنند اما فرهنگ و زندگی مردم ماسای در سراسر قاره متفاوت و جالب ترین می باشد. با بازدید از پارک ملی ماسای و تماشای تنوع زیستی، از کرگدن گرفته تا شیر تجربه ای شگفت انگیز خواهید داشت اما در کنار این بازدید می توانید از دهکده محلی نیز دیدن کنید و درباره فرهنگ و آداب مردم محلی ماسای مارا، سبک آشپزی، سنت ها و پوشش این اهالی اطلاعات جالبی به دست آورید.
5 – کیپ تاون، آفریقای جنوبی – Cape Town (South Africa)
Cape Town
کیپ تاون شهری شگفت انگیز، تاریخی و پر هیجان بوده و پایتخت آفریقای جنوبی به شمار می رود. به دلیل موقعیت خاصی که در شبه جزیره ی دماغه امید نیک(Cape of Good Hope) دارد، به اسم کیپ تاون نامگذاری شده است. در صورتی که می خواهید با تاریخ شهر کیپ تاون آشنا شوید، بهتر است از محله ی تاریخی و مشهور بوکاپ، که دارای خانه ‌های رنگارنگ بوده و در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته و همچنین از جزیره ی رابن که شخصیت های سیاسی مانند نلسون ماندلا در آن زندانی بوده اند، دیدن کنید. شهر کیپ ‌تاون دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی می باشد و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قاره ی آفریقا است که سالانه میلیون ها توریست را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. پارک ملی کوه تیبل یکی از مشهور ترین پارک‌ های ملی آفریقای جنوبی بوده و از برترین جاذبه های طبیعی به شمار می رود. گردشگران می توانند مناظری شگفت انگیز از فراز کوهستان را شاهد باشند و زیبایی های دماغه امید نیک و شهر کیپ تاون را تماشا کنند. توریست ها از طریق کوهنوردی می توانند بر فراز کوهستان معروف صعود کنند و یا با استفاده از ماشین های کابلی مسیر کمی را طی کنند.
6 – منطقه حفاظت شده انگورونگورو، تانزانیا – Ngorongoro Conservation Area (Tanzania)
Ngorongoro Conservation Area
تانزانیا دارای جاذبه های طبیعی بیشماری است و منطقه حفاظت شده انگورونگورو یکی دیگر از جاذبه های برتر طبیعی این کشور به شمار می رود. در مرکز این منطقه ی حفاظت شده دهانه ی آتشفشانی قرار دارد، که نام آن انگورونگورو می باشد، به همین خاطر این منطقه محافظت شده نیز به همین نام شناخته می شود. دهانه ی آتشفشان و گردنه ی پرشیب دره اولدوای یکی از نادر ترین مناطق جهان بوده و از جاذبه های برجسته این پارک محسوب می شوند. این ناحیه ی محافظت شده یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری برای دوستداران طبیعت در قاره ی آفریقا به شمار می رود و در این منطقه گردشگران شاهد زیبا ترین حیات وحش خواهند بود. حیواناتی همچون گاومیش آفریقایی، کرگدن های سیاه، اسب های آبی، کل یالدار آبی ‌رنگ و یوزپلنگ تانزانیایی را می توان در این منطقه از نزدیک تماشا کرد. در این منطقه سایت های باستان شناسی معروفی وجود دارد و انگورونگورو میراث جهانی محسوب می شود.
7 – شهر اقصر، مصر – Luxor (Egypt)
Luxor
بزرگ ترین کاخ های فراعنه در شهر باستانی اقصر مصر قرار دارند، این شهر توسط رود نیل به دو قسمت تقسیم شده است. در قسمت شرقی شهر جاذبه های گردشگری معروفی مانند معبد اقصر و چندین موزه ی معروف از جمله موزه ی اقصر و موزه ی مومیایی قرار گرفته اند. در آن سوی رود نیل در قسمت غربی، گردشگران می توانند از جاذبه های مشهور دره پادشاهان و دره ملکه ها دیدن کنند. دره پادشاهان یکی از مهم ترین و محبوب ترین مقصد های توریستی در قاره ی آفریقا بشمار می رود، این دره محل دفن تعداد زیادی از پادشاهان مصری می باشد. هنگام سفر به اقصر بهتر است از جاذبه های دیگر شهر مانند معبد کرنک که در نزدیکی شهر قرار دارد دیدن کنید. قدمت این معبد باستانی به حدود دو هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد و بنا های عظیم و باشکوهی در این ناحیه وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
8 – شهر مراکش، کشور مراکش – Marrakech (Morocco)
Marrakech
پس از شهر های رباط و کازابلانکا، شهر مراکش سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود. گفتنی است که تمام زیبای های شمال آفریقا را می توانید در شهر مراکش مشاهده کنید. شهر مراکش به خاطر جذابیت های فراوان و پیشینه ی تاریخی و وجود سبک معماری شگفت انگیز، یکی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های کشور مراکش به شمار می رود. بخش قدیمی شهر مدینه نامیده می شود و میدان جامع الفناء مهم ترین میدان و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی شهر در این ناحیه قرار دارد. در این منطقه می توانید مار بازها، بند باز ها و شعبده بازی را تماشا کنید، از مغازه ها دیدن کرده و خوراکی های شیرین محلی را تهیه کنید. همچنین می توانید از سوق ها، بازار هایی در فضای باز، باغ های معروف ماژورل، قصر باهیا، مسجد معروف قطوبیه و دیگر جاذبه های شهر دیدن کنید. پس از گردش در یک حمام محلی یا در چشمه ی آب گرم استراحت کرده و آرامشی لذت بخش به دست آورید.
9 – پارک ملی کروگر، کشور آفریقای جنوبی – Kruger National Park (South Africa)
Kruger National Park
کشور آفریقای جنوبی دارای پارک های طبیعی بیشماری است که پارک ملی کروگر در میان دیگر پارک ها محبوب ترین گزینه می باشد. این پارک ملی در بزرگداشت پل کروگر، رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی، کروگر نامگذاری شده است. حفاظت، آموزش و گردشگری سه هدف اصلی و مهم در این پارک به شمار می رود. پس از پرداخت ورودی می توانید به تنهایی از این منطقه بازدید کنید اما بهتر است با شرکت در تور های گردشگری یا با ملحق شدن به یک سافاری به این پارک سفر کنید. از مهم ترین جاذبه های این پارک می توان به رود کروکودیل ها، و دهکده ای باستانی به نام ماسورینی که قدمت آن به عصر آهن باز می گردد اشاره کرد. همچنین پنج حیوان بزرگ و معروف آفریقا در این پارک به وفور دیده می شوند که عبارتند از: شیر، بوفالو آفریقایی، کرگدن، فیل های آفریقایی و پلنگ. گفتنی است که پارک ملی کروگر به‌ عنوان نخستین پارک ملی آفریقای جنوبی ثبت شده است.
10 – پارک ملی غیر قابل نفوذ بویندی، کشور اوگاندا – Bwindi Impenetrable National Park (Uganda)
Bwindi Impenetrable National Park

پارک ملی بویندی در جنوب غربی اوگاندا و در محل تلاقی دشت‌ ها و جنگل ‌های کوهستانی قرار گرفته است و گونه‌ های بیشمار در معرض انقراض را در خود جای داده است. در صورتی که می خواهید حیات وحش نادر و کمیاب زمین را تماشا کنید، پس بهتر است بازدید از پارک ملی بویندی در کشور اوگاندا را به برنامه ی سفر ماجراجویانه و پرهیجان آفریقایی اضافه کنید. جهت بازدید از این منطقه می بایستی از ماموران حیات وحش اوگاندا مجوز دریافت کنید. گردشگران می توانند در مرکز مناطق بوهوما تا نکورینگو به کوهنوردی بپردازند یا در دریاچه های با عظمت و زیبای این پارک ملی لحظات خوشی را با کایاک سواری سپری کنند. تورهای بازدید از گوریل‌ ها یکی از مهم ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری اوگاندا به شمار می رود. پارک بویندی کیلومتر ها داخل کوه های جنگلی واقع شده است و به همین خاطر پارک غیرقابل نفوذ نامیده می شود. پارک ملی غیر قابل نفوذ بویندی یکی از بهترین مکان ها در جهان به شمار می رود که می توانید زندگی گوریل های کوهستانی را در زیستگاه طبیعی آنها مشاهده کنید و شاهد حیات دیگر حیوانات از جمله شامپانزه و میمون کولوبوس باشید. گفتنی است که این طبیعت بکر در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. پارک بویندی به دلیل داشتن گونه های مختلفی از درختان نادر نیز شهرت دارد. در سفر به کشور اوگاندا بازدید از دیگر جاذبه های توریستی و آشنایی با فرهنگ مردمان بومی را فراموش نکنید. بدون شک در قاره ی پهناور آفریقا لحظات خوشی را در دل طبیعت سپری خواهید کرد.

10 جاذبه گردشگری برتر و دیدنی در شهر استكهلم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر