لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 10 تفريح يخی در سرزمين برف و يخبندان
10 تفريح يخی در سرزمين برف و يخبندان

10 تفريح يخی در سرزمين برف و يخبندان

خب، شما می خواهید كه به مكانی برای انجام ورزش اسكی و اسنوبورد بروید. چرا فقط این دو فعالیت را انتخاب می كنید؟ از اسنوبورد سواری گرفته تا اسكیت روی برف و سورتمه سواری در منطقه شمال، این مطلب در مورد 10 تفریح مختلف یخی، به شما كمك می كند تا ماجراجویی های برفی خود را برای سفرهای آتی برنامه ریزی كنید. بنابراین در صورتی كه علاقه مند به تفریح های برفی هستید، با خواندن این مطلب از ایران هتل آنلاین می توانید هوشمندانه سفر كنید.

1: اتوموبیل برفی

ورود به بیابان به وسیله یك اتوموبیل برفی، ممكن است كه آرام ترین روش برای ارتباط صمیمانه با طبیعت نباشد، اما در صورتی كه بخواهید در طول یك روز مسیری 60 تا 100 كیلومتری از میان بخشی از دوردست ترین بیابان های این نقطه از جهان را طی نمایید، چند روش دیگر نیز وجود دارد. حتی در این فضای باز در صحرا هم محدودیت های سرعتی و برخی قوانین دیگر می بایستی رعایت گردند و عموماً رانندگی در اینجا نیازمند گواهینامه رانندگی است اما جایزه این سفر، آزادی و آزاد بودن است. داشتن فرصتی برای كاوش در جنگل ملی بریجر تتون در منطقه ای خالی از سكنه در پارك ملی یلواِستون و یا سفری سیاحتی در لاپلند سوئد، می تواند بسیار هوشمندانه باشد.
امتحان كنید: بسیاری از سفرها به وسیله اتوموبیل برفی، سفری یك روزه هستند. برای صحرانوردی های طولانی تر، دشت های بی درخت پوشیده از گلسنگ نواحی قطبی بسیار زیبای اسپیتسبرگن در سوالبار دقیقاً همان جائی است که بایستی به آن سفر کنید (در فاصله بین ماه های فوریه تا مه)، منطقه ای که می توانید سفری چند روزه از لانگیربین به آن جا داشته باشید تا بتوانید یخچال های طبیعی و خرس های قطبی، گوزن شمالی و روباه قطب شمال را از نزدیک ببینید.

2: اسکیت بازی در مناطق شمالی
Nordic skating

اسکیت روی یخ در مسافت های طولانی اولین بار در کشور سوئد به وجود آمد، سرزمینی که دارای دریاچه های وسیعی در کنار جنگل های همیشه سبز شمالی می باشد. در فصل زمستان این روشی سریع برای گردش در اطراف این منطقه همراه با تماشای منظره های زیبا است: حتی تازه کارها نیز می توانند در طول یک روز مسافتی معادل 25 کیلومتر را طی کنند. در حالی که این فعالیت، فعالیتی نیست که شما بخواهید به تنهایی انجام دهید، اما تمام آنچه شما نیاز دارید یک راهنما، اسکیت های مناسب (با تیغه های 50 سانتی متری) و تعدادی دیگر تجهیزات ایمنی مانند سرپنجه های مخصوص محیط یخی یا “ناخن های ایمنی” برای یاری رساندن به شما جهت بالارفتن از هر نوع یخ شکسته ای می باشند. غیر از کشور سوئد، گزینه های تفریح های این چنینی به شدت متنوع هستند، از تورهای داخل شهر در کانال های آبی یخ زده شهر آمستردام گرفته تا اسکیت بازی در مجمع الجزایر دریای بالتیک در فاصله بین سوئد و فنلاند.
امتحان کنید: از طریق یک تور گردشگری ویژه اسکیت بازی چند روزه طوفانی در شهرهای اوسترگوتلاند و سودرمانلاند سوئد، که حدود 2 ساعت با استکهلم فاصله دارند، می توانید روی دریاچه ای در کنار منطقه جنگلی مسافت 125 کیلومتری را اسکیت سواری کنید (در فاصله بین ماه های ژانویه تا مارس).

3: پیاده روی سخت رو یخچال های طبیعی
Glacier trekking

حضور روی یخچال های طبیعی – تخته سنگ های توده ای و فشرده از برف و یخ – به خصوص در منطقه پاتاگونیا که یکی از بهترین مکان ها برای دیدن آنها می باشد، می توانند زیبا و جذاب باشد. در مسیری به سمت غرب در منطقه تورس دل پاین ان. پی. روی یخچال هایی به طول 14 کیلومتر پیاده روی کنید، یا در طول روزها از بخش ال شالتن به سمت داخل لوس گلیشرز ان. پی. پیاده روی نمایید، منطقه ای که یخچال های متعدد آن به آسانی قابل دسترس هستند. در آلاسکا که حدود 100.000 یخچال طبیعی را در خود جای داده است، جنگل های نوئل سیتکایی شما را به سمت غارهای یخی به طول 13 کیلومتر در داخل یخچال هایی هدایت می کنند، در حالی که یک سفر با هلی کوپتر به سمت یخچال تاسمان زلاندنو روی کوهستان کوک این امکان را برای شما فراهم می آورد که جهانی یخی به طول 27 کیلومتر را در آسمان ها بپیمایید.
امتحان کنید: در داخل غارهای یخچال واختنایوکوت در ایسلند (بزرگترین منطقه یخی اروپا) گردشی داشته باشید، از آن ارتفاع به سوی یک جهان بلورین از یخ های آبی پایین بیایید، همراه با راهنماهایی برای کمک به شما جهت پیاده روی از میان چشم اندازی که هشت درصد از کره زمین را پوشانده است.

4: دوچرخه سواری با چرخ های بزرگ
Fatbiking

یک دوچرخه با چرخ های بزرگ در سراشیبی ها می تواند باعث مورد تمسخر قرار گرفتن توسط افرادی شود که از دوچرخه های معمولی استفاده می کنند، اما برای کسانی که اسکی انجام نمی دهند، وسیله ای بسیار عالی است. اساساً آنها فقط دوچرخه هایی با دنده های پایین (دنده های مخصوص سرعت های پایین و سراشیبی ها) و تایرهای 10 سانتی متری کلفت هستند (زمانی که روی یخ آنها را می رانید، از نوع میخ دار استفاده کنید). انواع برقی آنها برای سربالایی های سخت و دشوار در دسترس می باشند. این نوع دوچرخه که در ایالات متحده به شدت معروف است، در اروپا نیز با سرعت بالایی در حال کسب شهرت است. بسیاری از مسیرهای کوهنوردی و اسکی سنتی در اقصی نقاط کشور در حال حاضر برای این نوع دوچرخه ها نیز مناسب هستند، از آندرمات در کوهستان آلپ در سوئیس گرفته تا جنگل های گیلو در نروژ جزء همین مسیرها می باشند.
امتحان کنید: یک سفر با این نوع دوچرخه در اطراف منطقه دوردست آلانکا ان. پی. در فنلاند داشته باشید (در فاصله بین ماه های فوریه تا آوریل) تا بتوانید در کنار دریاچه های پوشیده با یخ دوچرخه سواری کرده و کاوشی در جنگل های زمستانی داشته باشید. عصرها می توانید از شبنم های این منطقه برای استفاده در سوناهای سنتی استفاده کنید و خوشبختانه شانس این را هم دارید که شفق های قطبی را از نزدیک تماشا کنید.

5: قایقرانی كایاك در میان یخچال های طبیعی
Glacier kayaking

می توانید از آنها بالا بروید، روی آنها بخوابید و حتی قایق سواری كنید : بله، در مورد یخچال های طبیعی صحبت می كنیم. در اواخر فصل بهار، یخچال های كوهستان های ساحلی بریتیش كلمبیا شروع به ذوب شدن می كنند و در نتیجه این امر استخرها و كانال های درخشان آبی رنگی تشكیل می شوند كه به سمت پایین جریان می یابند. از ماه مه تا اوایل ماه جولای، شركت مسافرتی كمپس هلی تورز سفرهایی با هلی كوپتر را به مقصد كوهستان ها ارائه می نماید، منطقه ای كه می توانید در آن در داخل آب ذوب شده با قایق های كایاك انعطاف پذیر، قایق سواری نمایید. اگرچه شرایط بایستی درست باشند، اما این تجربه هیجان انگیز همه ساله امكانپذیر نیست. تالاب های یخچالی متعددی برای كاوش كردن در ایسلند وجود دارند (هینابرگ، سولیما یا ژاكوسارلون) و نیز فلات كنایی آلاسكا نیز در این منطقه واقع شده است، منطقه ای كه در آن قایق سواری به سمت یخچال های آیلیك، منجر به تماشای خوك های آبی و سمورهای دریایی می شود كه خود را به سمت یخ های شناور جابجا می كنند.
امتحان كنید: در اواخر فصل تابستان (در فاصله بین ماه های آگوست تا سپتامبر) سفرهای هلی كوپتری به مقصد مناطقی برای قایقرانی كایاك در كوهستان های ساحلی بر روی دریاچه های فصلی فوق العاده تشكیل شده از آب های مذاب یخچال ها متمركز است. توسط كایاك در این مناطق كاوش كرده و در طول شب در بخش ساحلی اقامت خواهید داشت.

6: پیاده روی با كفش های برفی
Snowshoeing

چهار هزار سال پیش زمانی كه كفش برفی اختراع شد، به ضرورتی در زندگی تبدیل گشت. امروزه آنها روشی جالب برای گسترش دادن فصل كوهنوردی در زمستان می باشند. از پیاده روی كردن در مناطق برفی در دوره جنگ جهانی اول در بخش سینك توری در كوه های دولمیتز ایتالیا گرفته تا كوهستان های كمتر دیده شده رودوپی در بلغارستان یا گردش در نكوهاربور در قطب جنوب (مقصدی برای سفر با كشتی تفریحی)، گزینه های مختلفی برای انتخاب كردن وجود دارند. مسیرهایی علامت گذاری شده برای كوهنوردی های انفرادی و بدون راهنما با كفش برفی نیز به طور ویژه در كوهستان آلپ در كشور فرانسه وجود دارند. تجهیزات مورد نیاز خیلی زیاد نیستند: تمام آنچه برای شروع به آن نیاز دارید، پوتین های مقاوم در مقابل آب با پاشنه و كفی ضخیم، كفش برفی (البته نه آن كفش های به شكل راكت تنیس در كارتون ها) و عصای مخصوص پیاده روی.
امتحان كنید: پیاده روی با كفش های برفی از میان دره ها، سواحل و جنگل های برفی دوردست در منطقه نورث هونشو در ژاپن (در فاصله بین ماه های فوریه تا مارس) به طوریكه ردپای شاعری به نام باشو را در آن دنبال می كنید، همراه با بازدیدهای شبانه از آنسن محلی (بهارهای گرم) به منظور گرم كردن استخوان هایتان در طول عصر.

7: سورتمه سواری با سگ
Dog Sledding

در كشورهای برفی واقع شده در بالای مدار قطب شمال – به خصوص لاپلاند، شمال كانادا و گرینلند – سورتمه سواری راهی برای زندگی كردن است. برای امتحان كردن آن می توانید سفری چند روزه به منظور صحرانوردی زمستانی داشته باشید كه در آن چگونگی تحت كنترل درآوردن و نگهداری سگ ها و همچنین كنترل كردن آنها با صدایتان آموزش داشته می شود. چه شما یك سفر به منظور تماشای خرس های قطبی را در سوالبار انتخاب كنید و چه مسافرتی به مناطق قطب شمال در گرینلند داشته باشید، شما در بیابانی دور دست و بلورین از اوقات خود لذت خواهید برد.
امتحان كنید: از سفری 10 روزه در منطقه ویژه سورتمه سواری در یوكان كوئس معروف در كانادا لذت ببرید (در فاصله بین ماه های ژانویه تا فوریه). سه روز اول ویژه شناخت سگ هاسكی قبل از سُرخوردن در میان جنگل ها و روی آب های یخ زده می باشد، و همچنین شب ها نیز در مسیر و در اتاقك هایی بیابانی اقامت خواهید داشت.

8: اسكی كردن در سراسر كشور
Cross-country skiing

این ورزش مفرح علی رغم ظاهر خشن آن، ورزش سخت و طاقت فرسایی نیست. بسته به میزان تناسب اندام و توانایی شما – در اینجا اسكی بازان دارای برتری هایی هستند – احتمالاً سبك كلاسیك را انتخاب خواهید كرد (حركت دادن چوب اسكی ها موازی با هم) سبكی كه در آن به سرعت می توان بالا رفت. این تكنیك مناسب مسیرهای فرعی می باشد، بنابراین روشی خوب برای كاوش و گردش عمیق در یك منطقه است: شما می توانید مسیر نمادین 440 كیلومتری كانگسلدن در سوئد را به خوبی طی كنید (در فاصله بین ماه های اكتبر تا مه) و یا به سمت قسمت های بالای كوه آتشفشانی شیلی اسكی كنید و یا مسیر راحت 4000 كیلومتری امتداد كوهستان های تیرول در اتریش را امتحان نمایید. در تورهای گردشگری متوسط، هزینه آموزش كسانی كه با این تفریح آشنایی ندارند، كمی ممكن است بالا برود.
امتحان كنید: در یك تور اسكی در شهر قرن چهاردهمی تالین در استونی و مناطق آنسوی مرزی آن در بخش های جنگلی اوتپا در فصل زمستان شركت كنید.

9: یك پناهگاه برفی بسازید
Build a snow shelter

این تكنیك سنتی برای زنده ماندن باعث شده كه برخی از تفریح های بیابانی رونق بگیرند، تكنیكی كه در میان كسانی كه می خواهند مهارت های زمستانی خود را ارتقا دهند، معروف است. برخی آن را یك “سوراخ برفی” می نامند. بعضی از مردم نیز از آن تحت عنوان “غار برفی” یاد می كنند – در نهایت هر دو یك هدف را دنبال می كنند: پناهگاهی برای طول شب. ساختن یكی از این پناهگاه ها ممكن است هفت ساعت طول بكشد (30 دقیقه برای ایجاد و كندن یك گودال به میزانی كه اندازه آن برای یك شخص مناسب باشد، سپس می توانید از داخل آن را بزرگ كنید)، اما در نهایت بخش آخر یك سفر كوهنوردی را جذاب می نماید، چه این سفر، كاوشی در ارتفاعات دوردست در اسكاتلند باشد و یا تلاش برای خوابیدن در یك مخفیگاه حیوانی در زیر كهكشان راه شیری در بیابان های نروژ باشد.
امتحان كنید: در یك سفر به منظور اقامت شبانه در سوراخ های برفی در منطقه كینگورمز ان. پی. اسكاتلند، چند مهارت مربوط به فصل زمستان را پیش از ورود به پارك واقع در آن منطقه یاد خواهید گرفت. در بیابان و در میان گله گوزن های شمالی در حال راه حركت، به همراهان خود برای ساختن یك غار گروهی كمك خواهید كرد، سپس شب را در برف خواهید گذراند.

10: شفق قطبی در حال رقص را تماشا كنید
Watch the dancing aurora

شفق شمالی در افسانه ها و داستان ها آمده است. چه آنها ما را به یاد ارواح عصبانی دشمنان كشته شده بیاندازند (اینوئیت ها) و چه به یاد ارواح خدمتكاران در حال رقص (نروژ)، اثری عمیق بر روح و روان ما خواهند گذاشت.
اما در این منطقه هیچ سحر و جادویی وجود ندارد. تكه هایی از خورشید وارد جو زمین می شوند و با گازهای تشكیل دهنده آن برخورد می كنند و باعث فوران چرخش هایی بزرگ از نورهای سبز (اكسیژن)، قرمز (اكسیژن ارتفاع بالا) یا آبی (نیتروژن) می گردند. قوی ترین نمایش ها در بخش های یخ زده شمالی (اكلیل شمالی) یا جنوبی (اتریشی)، به ویژه در داخل بیضی شفق قطبی مابین عرض های جغرافیایی 65 درجه تا 70 درجه، رخ می دهند.
احتمال دیدن آن توسط فعالیت های زمین شناسی تعیین می گردد كه از طریق مقیاس كی. پی. از صفر (پایین) تا نه (بالا) درجه بندی می گردد. به عنوان مثال، كی. پی. 3 باعث می شود كه نورهای شمالی در 65 درجه و در یك شب صاف قابل مشاهده باشند، همچنین در 50 درجه در جنوب نیز این اتفاق می افتد؛ هر نوری بالاتر از كی. پی. 5 باعث می شود كه از بریتانیا نیز قابل مشاهده گردند.

برای افزایش شانس دیدن آنها، به عرض های جغرافیایی بالاتر بروید، منتظر بمانید تا شب صاف گردد، از آلودگی های نوری جلوگیری به عمل آورید (همچنین شب هایی كه ماه كامل است)، آماده باشید كه در فاصله بین ساعت 10 شب و 2 بامداد بیدار باشید (ساعات اولیه دیدن) و لباسی بسیار بسیار گرم به تن داشته باشید. سرخی شفق به طور ویژه در ماه های تابستانی غیرقابل مشاهده هستند، بنابراین بین ماه های اكتبر و آوریل به این مناطق سفر كرده و تماشا كردن این پدیده را با ماجراجوئی های زمستانی تركیب نمایید.
سه روش برای دیدن نورها

كشتی های تفریحی

سفری به شمال نروژ داشته باشید، به طوری كه تماشای نهنگ و گاو دریایی را در فلات در طول روز و مشاهدات كیهانی را در شب با هم تركیب نمایید (در فاصله بین ماه های اكتبر و فوریه). برخی از شركت های ارائه دهنده خدمات كشتی تفریحی در این منطقه سفر رایگان دیگری را هم در صورتی كه شفق شمالی قابل مشاهده نباشد، ارائه می دهند، و این نمایانگر آن است كه آنها از رخ دادن این پدیده مطمئن هستند.

كوهنوردی

شمال كانادا به شدت در ناحیه بیضی شفق قطبی قرار دارد. سفرتان به مناطق دوردست یوكان در قطب شمال می تواند شامل تركیبی از ماشین برفی سواری، سورتمه سواری و رفتن به دهكده های دوردست كه زمانی در آنها طلا كشف شده بود، باشد. در طول شب می تواند به سمت دامنه های برفی كوهنوردی كنید تا شفق شمالی را ببینید.

سورتمه سواری
تعدادی منطقه دوردست تر نسبت به گرینلند وجود دارند. در یك سفر با سورتمه (در فاصله بین ماه های فوریه تا مارس) در بین یخچال ها و فلات های ناحیه آماسالیك، وارد بخشی از بیابانی ترین مناطق قطب شمال می شوید تا بتوانید از تماشای آسمان در شب های صاف لذت ببرید.

بزرگ ترین پیست اسکی داخلی دنیا در چین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر