لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> اولونگدو، جزیره اسرارآمیز کره جنوبی که گردشگران را به خود جلب کرده است
اولونگدو، جزیره اسرارآمیز کره جنوبی که گردشگران را به خود جلب کرده است

اولونگدو، جزیره اسرارآمیز کره جنوبی که گردشگران را به خود جلب کرده است

جزیره ای دوردست و آتشفشانی در میان دریای شرقی کره جنوبی، «اولونگدو» (Ulleungdo ) همواره یکی از جاذبه های گردشگری محبوب کره ای های علاقمند به طبیعت بوده است اما اخیراً گردشگران خارجی نیز به خیل دوستداران این جزیره زیبا پیوسته اند. برای رسیدن به این جزیره باید ابتدا سفر 2.5 ساعته ای را با قطار به پوهانگ یا بندر گوانگ نئونگ داشته باشید و پس از آن نیز سوار بر کشتی های مسافری 3.5 ساعت در دریا پیش بروید. در انتهای این سفر طولانی و سخت به یکی از زیباترین جزایر روی زمین خواهید رسید.

جزیره اولونگدو بسیار ساکت و دست نخورده است، پناهگاهی طبیعی که خانه قله های آتشفشانی سر به فلک کشیده، سازه های صخره ای زیبا، جنگل های پرپشت سرو، درختان جونیپر، چندین روستای کوچک ماهیگیری و اعتباری شناخته شده به عنوان روحانی ترین جزیره کره جنوبی است. اگر می خواهید به جزیره اسرار آمیز دنیای واقعی سفر داشته باشید به شما توصیه می کنیم که هوشمندانه سفر کنید و در ادامه مطلب با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین نکاتی مهم در مورد جزیره اولونگدو آشنا شوید.
جزیره اسرار آمیز کره جنوبی
جزیره اولونگدو که لقب «جزیره اسرارآمیز» را به خاطر انرژی اسرار آمیز و روحانی اش دریافت کرده، احتمالاً بر اثر فوران های آتشفشانی در 2.5 میلیون سال پیش شکل گرفته است. جانگ یون هی، راهنمای محلی این جزیره می گوید: «اولونگدو یک جزیره مقدس است، جایی که انرژی غنی زمین و انرژی پاک آسمان با هم ترکیب می شوند و جایی که یین و یانگ با هم ازدواج کردند. برای بخش قابل توجهی از تاریخش، دسترسی به این جزیره بسیار سخت بوده و هیچ انسانی در آن سکونت نداشته است. از این رو محیط زیست و طبیعت بدوی جزیره به خوبی حفظ شده است. این موضوع به اعتبار روحانی جزیره افزوده است».
Ulleungdo

بین سال های 1400 تا 1882 میلادی، سلسله چوسان کره سیاست «جزیره خالی از سکنه» را برای این منطقه در نظر گرفته و از ترس حمله ژاپنی ها به ساکنان جزیره دستور داد که آن را تخلیه کنند. بعد از دهه 1880 بود که ژاپنی ها ادعای مالکیت بر اولونگدو را مطرح کردند و دولت کره جنوبی نیز به فکر مسکونی کرده جزیره افتاد. اولین موج از ساکنان کنونی جزیره در سال 1883 به اولونگدو رسیدند که تنها 54 نفر بودند اما جزیره اولونگدو امروزه بیش از 10.000 سکنه دارد. در سراسر فصل های بهار و تابستان، ماهیگیری و صنعت توریسم در این جزیره رونق دارد اما در فصل زمستان این فعالیت ها تقریباً متوقف می شود.

جزیره اولونگدو برفگیرترین منطقه در کره جنوبی است و در این جزیره آتشفشانی معمولاً در فصل زمستان بیش از یک فوت برف می بارد. با این وجود اینکه در فصول سرد سال سفر دریایی به این جزیره به دلیل دریای مواج اطراف سخت است اما برخی گردشگران داخلی و خارجی برای اسکی کردن و یا لذت بردن از منظره زیبایی زمستانی جزیره و البته کوهستان های پر از برف به این جزیره می آیند.
گشت و گذار پیاده در اولونگدو
Explore by land

جزیره اولونگدو که به خاطر اکولوژی متنوعش شناخته می شود، از هر طرف با مناظر طبیعی خیره کننده احاطه شده است. یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از مناظر زیبای جزیره، پیاده روی در کنار ساحل است، برای مثال پیاده روی در مسیر گوانوم آیلند (Gwaneum). این مسیر پیاده روی یک ساعته مسافران را از طریق یک پل آبی رنگ معلق به یک جزیره زیبا یه نام گوانمومدو (Gwaneumdo) خواهد برد. این مسیر کوهنوردی کوتاه اما شیبدار از میان جنگل های باستانی و چمنزارهای مسحور کننده و سازه هایی که در کنار ساحل در اثر برخورد امواج شکل گرفته اند می گذرد.
جانگ می گوید: «گوانومدو یکی از زیباترین مسیرهای کوهنوردی در اولونگدو است. این مسیر با نی زار پوشیده شده است. سه منظره بسیار زیبای اصلی در ارتفاعات این جزیره وجود دارد، از جمله منظره جزیره بامبو و سه صخره پریان». برای کوهنوردان باتجربه و حرفه ای بالا رفتن از کوه سئونگینبونگ را توصیه می کنیم، بلندترین قله جزیره با ارتفاع 3.228 فوت که در هنگام صاف بودن هوا منظره ای خیره کنده را در اختیار فاتحان خود قرار می دهد. از راه های متعددی که برای رسیدن به این قله وجود دارد، جانگ پیاده روی در مسیر جنگلی ناری بیسین ( Nari Basin) که بخشی از ژئوپارک ناری بیسین است را توصیه می کند.

این دشت که در مرکز جزیره واقع شده بعد از انفجار آنشفشانی در میلیون ها سال پیش به وجود آمده است. دشت مذکور، امروزه به خاطر گونه های گیاهی بومی، چشمه های معدنی ماونت اسپیریت (Mountain Spirit Mineral Spring) و گیاهان کوهی نادر خود شناخته می شود.
Ulleungdo
Ulleungdo
جانگ می گوید: «دشت ناری بیسین که توسط کوهستان های متعدد احاطه شده است تنها سرزمین هموار در اولونگدو است، جایی که گیاهان کوهی وحشی می رویند. در داخل ژئو پارک می توانید شاهد بارش ابر باشید، لایه هایی از ابر که شبیه آبشار هستند و در فصل پاییز نیز با تغییر رنگ برگ درختان نمای خیره کننده ای تولید می شود».

بعد از آن نوبت به آبشار بونگنائپوکپو (Bongnaepokpo Falls) می رسد، جایی که سه ردیف آب از ارتفاع 25 متری فرو می ریزد. بخش زیادی از هتل ها و رستوران های اطراف این منطقه، آب آشامیدنی مصرفی خود را از این آبشارهای طبیعی تهیه می کنند. در جنگل درختان ماموت مجاور، کوهنوردان می توانند در مقابل یک سیستم خنک کننده طبیعی که از طریق سوراخ هایی در دل تخته سنگ های گرد منطقه ایجاد شده خود را خنک کنند. وقتی که در مقابل یکی از این شکاف های شبیه غار می ایستید حس می کنید یک یک موج از هوای خنک مدیترانه ای به صورتتان می خورد که دمای آن در تمام طول سال 4 درجه سانتیگراد باقی می ماند.

برای داشتن بهترین نماها در جزیره اولونگدو، جانگ سفر به دیدگاه سئوکپو (Seokpo Observatory) را توصیه می کند، تنها نقطه ای در جزیره که می توانید از تماشای طلوع و غروب منحصربفرد آفتاب لذت ببرید.
در درون آب
On the water

جزیره اولونگدو را آبی بسیار تمیز و فیروزه ای رنگ با حیات وحش دریایی منحصربفرد احاطه کرده است، از این رو جای تعجب ندارد که این جزیره به مکانی پرطرفدار برای غواصی، شیرجه، کایاک سواری، ماهیگیری و شنا تبدیل شده است. قبل از این که به شنا بپردازید، سوار شدن به یک قایق برای شرکت در یک تور علمی یا ماهیگیری در اطراف جزیره را به شما توصیه می کنیم. از ماه می تا نوامبر، تورهای سه ساعته ای در طول روز برگزار می شود که از دودونگ (Dodong) که مهم ترین لنگرگاه کشتی های مسافربری جزیره است آغاز می شود.

این تورها معمولاً از میان سازه های صخره ای دراماتیک به صورت زیگزاگی حرکت کرده، در کنار یک غار قدیمی متعلق به دزدان دریایی توقف کرده و در این مسیر شما را از مناظر خیره کننده سیراب خواهد کرد. تورهای دیگری نیز وجود دارند که فرصت هایی برای صید ماهی سیم دریای سرخ، ماهی باتر، ماهی خالخالی و ماهی صخره ای در کنار ماهیگیران محلی باتجربه فراهم خواهند کرد. برای داشتن بهترین نمای زیر آب، جانگ سفر در ماه آگوست و اکتبر را توصیه می کند.
خوردنی های جزیره
What to eat
در حالی که در روستاهای ماهیگیری ساحل جنوب شرقی جزیره قدم می زنید با خشک کردن اسکوئید در زیر آفتاب و تانکرهایی پر از میگو مواجه خواهید شد. ماجراجویی غذایی خود در جزیره اولونگدو را با یک غذای دریایی در رستوران چونگئومهو (Chungeumho) در شهر ماهیگیری کوچک جئودونگ (Jeodong) آغاز کنید. در این رستوران زیبا با میزهای چوبی که دور آن ها پلاستیک پیچیده شده و زیر نشیمنی هایی که روی زمین قرار گرفته اند مواجه خواهید شد. در این رستوران میگوهایی سرو می شوند که توسط ماهیگیران محلی از عمق 50 تا 300 متری آب صید شده اند.
courtesy Kate Springer
این میگوهای بزرگ و خوشمزه که طعمی تردتر و شیرین تر نسبت به دیگر انواع میگوها دارند به صورت زنده در برابر چشمان شما قرار داشته و سپس به صورت بخارپز یا سرخ شده برای شما سرو می شوند. این جزیره همچنین به خاطر سبزیجات کوهی خود معروف است که تاکنون 700 گونه از آن ها شناسایی شده و سرآشپزهایی را از سراسر کره جنوبی به اولونگدو کشانده است. در رستوران های جزیره نیز انواع مختلفی از این گیاهان کوهی در اختیار مهمانان قرار می گیرد. از دیگر غذاهای مخصوص اولونگدو می توان به گوشت گاوهای کمیاب جزیره اشاره کرد که از گیاهان بومی کوهستان های جزیره تغذیه می کنند و به همین دلیل گوشت آن ها مزه خاص و متفاوتی دارد.
اقامتگاه های اولونگدو
Where to Stay

این جزیره پر از مهمانخانه های کوچک و چندین اقامتگاه بزرگ تر است اما اخیراً یک هتل مجلل به نام KOSMOS Healing Stay نیز در جزیره افتتاح شده است. این هتل که در سال 2018 افتتاح شده روی صخره ای در سایه کوهستان سونگ گوت-بونگ که در زبان کره ای به معنای «قله برداشت یخ» است قرار دارد. این هتل به شکل نماد یین یانگ دایره ای است و اولین سازه در جهان است که در ساخت آن از ریختن سیمان با قدرت بالا (UHPC) در درون قالب ها استفاده شده است. با این ماده نوآورانه، دیوارهای سفید زیبای هتل تنها 12 سانتیمتر قطر دارند و بسیار سبک نیز هستند. در نمای داخلی سازه نیز از سنگ های آتشفشانی منطقه، گل سفال سازی و مبلمان چوبی سفارشی استفاده شده است.
واژه های کلیدی: کره جنوبی، سفر به کره جنوبی، جاذبه های گردشگری کره جنوبی، جزیره، جزیره آتشفشانی

19 جاذبه گردشگری برتر در سئول کره جنوبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر