لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> قطب جنوب، سفر با کشتی کروز به قعر دنیا
قطب جنوب، سفر با کشتی کروز به قعر دنیا

قطب جنوب، سفر با کشتی کروز به قعر دنیا

قطب جنوب. اکثر ما آن را به عنوان بخشی خالی در نقشه جغرافیا می شناسیم، یک قاره سفید که تا پایین صفحه گسترده شده است … . ۲۰۰ سال پیش بود که برای اولین بار چشم انسانی به آن دوخته شده بود. امروزه، در مقایسه با سایر مکان های دنیا، قطب جنوب یکی از مرموز ترین و دشوارترین مکان ها از نظر دستیابی می باشد.

اما تنها به این دلیل که رسیدن به آنجا دشوار است به این معنا نیست که امکان دستیابی به آن وجود ندارد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید. من برای انجام یک سفر اکتشافی به قاره سفید در قعر دنیا سوار بر کشتی مدل ام. اس میدناتسول شدم. با کشتی از اوشوایی، جنوبی ترین شهر دنیا، دو روز طول می کشد و این سفر یک سفر سخت بر روی گذرگاه دریک خواهد بود.
رسیدن به قطب جنوب

اما با نزدیک شدن به قطب جنوب، اقیانوس آرام می شود و دنیای اطراف ما تغییر می کند. به نظر می رسد که در نا کجا آباد هستیم، یک کوه یخی به بزرگی یک ساختمان آپارتمانی در میسر ما عبور کرده و طیف درخشانی از رنگ آبی را که تاکنون به چشم ندیده بودم نمایان می کند. در افق، جزایر سفید پوشیده از برف شروع به نمایان شدن می کنند. برخی از مردم تصور می کنند که قطب جنوب یک بیابان منجمد شده است، اما این موضوع چندان از حقیقت دور نیست. به زودی فهمیدم که قطب جنوب در حال از هم پاشیدن است.

به منظور تماشای مناظر زیبای دنیا که در عصر یخ بندان نهفته است، من با شادی و به سرعت در سراسر کشتی حرکت کردم، در حالی که دیگر مسافران نقاط سیاه متحرک در سرزمین سفید را نظاره می کردند. پنگوئن ها. صدها پنگوئن. ما به سختی می توانستیم صبر کنیم تا به پایین عرشه نزدیک تر شویم، تیم اعزامی هرتیگروتن و در حال آماده شده برای پهلو گرفتن می شدند.
یک روز در قطب جنوب
 A Day in Antarctica

به محض رسیدن به قطب جنوب، تیم اعزامی این کشتی به طور روزانه برای دیدن حیات وحش گشت های دریایی را سازماندهی می کرد. در جزیره کوورویل، ما در میان پنگوئن ها و خلیج بهشت قدم می زدیم، در حالی که در میان کوه های یخی بالا و پایین می رفتیم، چشمانمان را برای دین وال ها باز نگه داشته بودیم.

با وجود مناظر زیبا، قطب جنوب یک مقصد استقبال کننده نیست؛ در اینجا آب و هوا گاهی به سرعت تغییر می کرد و وقتی این اتفاق افتاد، خدمه کشتی میدناتسول تغییر مسیر می دادند و برنامه “ب”را برای ادامه فعالیت های روزانه ما اجرا می کردند. اما در کشتی، هرگز از مقصد جدا نشدیم. چه ما در کلاس هایی که توسط دانشمندان برگزار می شد، شرکت می کردیم یا نه، و یا در سالن های ورزشی خیس عرق می شدیم، یا از مناظر در وان آب داغ حیرت زده می شدیم، قطب جنوب همچنان در اطراف ما بود و ما نمی توانستیم چشم از او برداریم.
Antarctica

یک روز صبح زود، یک صدای اضطراری بر روی سیستم کشتی گوش رسید: “خانم ها و آقایان ما متاسفیم که مزاحم شما شدیم، اما اگر در حال حاضر در بیرون نیستید و یا در کنار پنجره ایستاده اید، به شدت توصیه می کنیم که اکنون بیرون بیاید”.

کشتی میدناتسول از کانال لمیر عبور کرده بود و تا آنجا که ما در سفر اجازه داشتیم به جنوب ترین منطقه دنیا رسیده بودیم – برای بسیاری از مسافران سوار بر کشتی، این کانال دورترین مکان در جنوب بود که تا به حال دیده بودند. در جلوی کشتی، منطقه ای از یخ تا جایی که ما می دیدیم به سرعت پخش شد. این تکه یخ هماهنگ با امواج دریا می چرخید و در نور صبحگاهی می درخشید و از روی عرشه، فوک هایی را دیدیم که مثل تخته سنگ های عظیم روی یخ خوابیده بودند. از آنجا به بعد، سفر بازگشت مان را شروع کردیم، اما هنوز ماجراجویی تمام نشده بود. برای چند مسافر خوش شانس، آن ها هنوز یک شب را بر روی یخ پیش رو داشتند.
ماجراجویی بیشتر در قعر دنیا
More Adventures at the Bottom of the World

در هر سفر دریایی، تیم اعزامی هرتیگروتن به مسافران فرصتی را می دهد که یک کمپ بر پا کنند و یک شب را برای خوابیدن در قطب جنوب بگذرانند. در این سفر، آن ها در جزیره دانسو اردو زده بودند، اما تنها نبودند. من قبل از فرا رسیدن کمپ را چک کردم و در حالی که چادرهای خود را بر پا کردند صدها پنگوئن ها به ساحل رسیدند. آن ها همسایه هایی کاملا پر سر و صدا بودند، اما این موضوع برای افراد کمپ مسئله مهمی نبود.
در آخرین روز و قبل از بازگشت به آمریکای جنوبی، من با کایاک صبحگاهی در خلیج ویلهلمینا به قطب جنوب نزدیک تر شدم. کایاک سواری در قطب جنوب نیاز به لایه های زیادی از لباس های خشک مخصوص و آماده سازی دارد. کایک سواری ما از ابتدا تا انتها، در حدود یک ساعت و نیم طول کشید قبل از اینکه ما حتی به روی آب برسیم. بعد از یک راهنمایی سریع و مختصر، ما مجاز بودیم که از بر فراز آب های دست نخورده و بکر عبور کنیم. با کوه های یخی که در بالای سر ما قرار دارد، به طرف یک کشتی شکسته قدیمی حرکت کردیم و چشمان مان را برای تماشای پنگوئن هایی که سرشان را از آب بیرون آورده اند، باز نگه داشتیم.
همان طور که کشتی میدناتسول به کانال دریک برمی گشت، نگاه نکردن به آن غیر ممکن بود. من از مکان دوری به اینجا آمده بودم و در مقایسه با وسعت این قاره، چیز های کمی دیدم. اما سپری کردن هر لحظه در این مکان بزرگ تر از لحظه قبل بود و بی نهایت زیبا.. سفری که یک بار در طول عمر تجربه می کنید.

نکات متخصصان برای گرم ماندن حین مسافرت
ادامه مطلب

2.3/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر