لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> فستیوال یخ و برف 2019 چین
فستیوال یخ و برف 2019 چین

فستیوال یخ و برف 2019 چین

بزرگ ترین شهر یخی جهان در پنجم ژانویه 2019 افتتاح باشکوهی داشت. بازگشایی شهر لحظه ی تماشایی و خاصی بود. این فستیوال بزرگ ‌ترین جشنواره برف و یخ در جهان است. به فستیوال بین ‌المللی مجسمه ‌های یخی و برفی هاربین در استان هیلونگ ‌جیانگ چین، که هر ساله برگزار می ‌شود، خوش آمدید.
فستیوال مجسمه ‌های یخی و برفی هاربین که به دنیای شگفت آور دیزنی شباهت دارد، نخستین بار در پنجم ژانویه ی سال 1985 برگزار شد و از آن پس هر ساله در همین تاریخ آغاز می گردد و به مدت بیش از یک ماه ادامه دارد.
این ساختار با عظمت که از ماه دسامبر در حال ساخت می باشد، با تاریک شدن هوا، در طول شب با نورپردازی های زیبا و باشکوه فضایی خیالی به وجود می آورد.
festival

سالانه بیش از ده میلیون گردشگر برای بازدید از شهر یخی معروف جهان به سوی شهر شمالی چین سفر می کنند.
در این منطقه هوای دما به شدت پایین بوده و اغلب با وزش باد های سرد سیبری به 25 درجه منفی صفر نیز می رسد.

کارگرانی که مشغول جمع آوری تکه های بزرگ یخ از سطح یخ زده ی رودخانه ی سونگ هواَ می باشند تا در ساخت این شهر بکار برده شود، با استفاده از طناب هایی امنیت و ایمنی جان آنها حفظ می شود.
festival

تقریبا 200 هزار متر مکعب یخ از رودخانه جمع آوری شده و به سوی منطقه ی ساخت و ساز انتقال می یابد.
بیشتر کارگرانی که یخ ها را برش می زنند کشاورزان روستا های مجاور می باشند، این یخ ها با اره های برقی به تکه های کوچک تر تبدیل می شوند. این کارگر ها قبل از طلوع آفتاب در دمای کم برای دریافت مبلغ روزانه 27 پوند تلاش می کنند.

با استفاده از اره و تیغه، یخ ها را تراشیده و به آنها شکل و حالت خاصی می دهند.
festival
در این فستیوال معروف که در مساحت 750 هزار متر مربع برگزار می شود، با استفاده از چراغ های رنگی به مجسمه ها درخشندگی خاص و زیبایی بخشیده شده است. فستیوال مجسمه ‌های یخی و برفی هاربین در سال 2019 وارد سالگرد 35 سالگی شده است.
festival

درشکه های سورتمه ای با اسب بازدیدکنندگان را در محوطه شهر بزرگ یخی جابجا می کنند.

علاوه بر ساختار های بزرگ ساخته شده از یخ، آدم برفی های زیادی نیز به چشم می خورد، در حقیقت هیچ شهر یخی بدون وجود این آدم برفی ها کامل نخواهد بود.
festival
festival
برخی از کارگران به مدت دهه ها است، که هر ساله برای کار در شهر بزرگ یخی به کار گماشته می شوند.

شمارش معکوس برای رونمایی از تمام بخش های پروژه شروع شده است. هر فرد برای ورود به شهر مبلغ 38 پوندی می بایستی پرداخت نماید. گفتنی است که این فستیوال در سال گذشته بیش از 3.5 میلیارد دلار درآمد داشته است.
در مجموع 16 تیم از 12 کشور جهان و منطقه برای بازگشایی جشنواره ی هاربین در مسابقه ای رقابت کردند.
گردشگرانی که فرصت سفر به چین را ندارند، می توانند با رزرو آنلاین هتل به سوی سوئد سفر کنند و از تماشای هتل بزرگ یخی معروف لذت ببرند. فرصت تماشای آثار یخی را در این فصل زمستان از دست ندهید.

سفر با دوربین ممنوع
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر