لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکات متخصصان برای گرم ماندن حین مسافرت
نکات متخصصان برای گرم ماندن حین مسافرت

نکات متخصصان برای گرم ماندن حین مسافرت

یک مثل جالب درباره این قضیه وجود دارد که می گوید: “هوای بد وجود ندارد فقط باید بدانیم چه بپوشیم.” اگر هوای سرد باعث شود که شما بخواهید در اتاق هتل بمانید و تلوزیون ببینید به جای این که به طبیعت گردی بپردازید و از تعطیلات خود لذت ببرید_ نگران نباشید، این مشکل از شما نیست بلکه از لباس هایتان است. من با متخصصانی مصاحبه کردم که در شغلشان دماهای عجیب را تجربه کرده اند تا بفهمند برای گرم ماندن در زمستان چه باید کرد.

چگونه گرم بمانیم: با متخصصان آشنا شوید

نیکلاس براتون شریک در کمپانی بازیابی و جستجو درباره قطب، به نام کمپانی اکتشاف جهانی و بازیابی، می داند که چگونه گرم بمانیم و می تواند گفته هایش را ثابت کند: ” من بیش از 20 سال تجربه در کوهنوردی، کار و مسافرت در محیط های سرد را دارم و هنوز همه انگشت هایم را دارم! ” هیچ مخالفتی در رابطه با این گفته نیست.
گرگ تامسن نیز یک یا دو چیز را درباره لباس پوشیدن در زمستان می داند_ او بیشتر از 30 سال در کار صنعتی در هوای آزاد فعالیت داشته و افسر پلیس فضای باز برای بخش بیرونی آدیداس آمریکا بوده است.

چگونه گرم بمانیم: چه بپوشیم
What to Wear

ممکن است مقصدتان به اندازه قطب سرد باشد اما قوانینی که طبق آن ها لباس می پوشید همان هایی است که در زمستان رعایت می کنید. براتون می گوید: لباس هایی که امکان رد و بدل شدن هوا در آن ها وجود دارد برای گرم ماندن ضروری هستند زیرا هنگامی که دما و رطوبت بهتر رد و بدل شوند بدن راحت تر می تواند دمای خود را تنظیم کند. او توصیه می کند با یک لباس زیرین کشی، کاملا اندازه و با مواد فتیله ای و رطوبتی شروع کنید. یک کت نرم کلاهدار با آستر نازک پشمی روی آن بپوشید. برای پایین تنه، یک شلوار نازک و کشی بپوشید و روی آن یک شلوار با پارچه نرم بپوشید.
تامسن می گوید که لباس هایتان را با یک لباس رویه دار ضخیم که پوشیدن و درآوردن آن در صورت لزوم راحت باشد یا یک کت با فیبرفیل مصنوعی و یا یک پالتوی پوست، کامل کنید. لایه سبک، قابلیت رد و بدل کردن هوا و گرم بودن لباس با یکدیگر می توانند به راحتی شما در شرایط متغیر آب و هوایی بسیار سرد یا گرم، کمک کنند. یک اشتباه بزرگ در رابطه با ماجراجویی در طبیعت، پوشیدن کت و لباس های سنگین که هنگام تغییر دما و فعالیت به راحتی قابل بسته بندی نیستند، می باشد. لباس های سبک و قابل بسته بندی بهترین هستند.

چگونه گرم بمانیم: از انگشتان دست وپایتان محافظت کنید
Save Your Fingers and Toes

یک آستر نازک پشمی زیر دستکش های رویه دار یا دستکش های چهار انگشتی، بسته به شدت سرمای هوا بپوشید. دستکش های چهار انگشتی دستان شما را گرم تر نگه می دارد اما انجام فعالیت ها را برای شما سخت تر می کند.
بر اساس گفته تامسن: ” انتخاب دستکش مناسب با رویه مناسب مانند کتی با جیب های گرم، به گرم ماندن دست ها کمک می کند. همچنین به یاد داشته باشید که شما حدود 20 درصد از گرمای بدن خود را از طریق سرتان از دست می دهید، پس پوشیدن کلاه هم به گرم نگه داشتن انگشتانتان کمک می کند.”
براتون توصیه می کند که برای راحتی پاهایتان جوراب پشمی ضخیم و با کیفیت و چکمه رویه دار بپوشید. من جوراب های آستری نازک را کنار گذاشتم چون در پا جمع می شوند، همچنین تکنولوژی جوراب های پشمی اکنون بسیار کارامد است و نیاز به جوراب های آستری برای راحتی و کار را کمرنگ می کند.

قوانین مربوط به لباس های پشمی؛ پارچه های کتان را در خانه بگذارید
Wool Rules

براتون توصیه می کند: ” تا جایی که امکان دارد از لباس های پشمی استفاده کنید. پاکیزگی ای که در تکنولوژی پارچه های پشمی وجود دارد این نوع پارچه ها را به انتخابی برتر برای هوای سرد تبدیل کرده است. این پارچه ها از پارچه های مصنوعی برای استفاده در دماهای متفاوت مناسب ترند، همچنین با دوام ترند و پس از استفاده طولانی مدت بوی بد نمی گیرند و برای استفاده در طبیعت بهتر و پایدارترند.
پشم به خارش آوردن بودن معروف است اما لایه ها ، جوراب ها و رویه های پشمی جدیدتر فوق العاده راحت هستند. لباس های پشمی کمی گران تر هستند اما آن ها سرمایه گذاری خوبی هستند زیرا که ماندگار تر از لباس هایی با پارچه های مصنوعی هستند. ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری صرف کنید اما در دراز مدت پول بیشتری را پس انداز می کنید زیرا شما مجبور نیستید که دائما آن ها را با لباس های دیگر جایگزین کنید. من در زمستان لباس کتانی نمی پوشم.”

آب بندی را فراموش نکنید (البته نه با قهوه)
Don’t Forget to Hydrate

هنگامی که عرق کرده اید نوشیدن آب منطقی تر است اما به خاطر داشته باشید که در زمستان نیز نوشیدن مهم است زیرا که از طریق نفس کشیدن رطوبت بدنتان را از دست می دهید و هوا هم به علت دمای کم خشک تر می شود. براتون توضیح می دهد که وقتی بدنتان به اندازه کافی آب داشته باشد راحت تر خون را به اندام هایی که از قلب دورتر هستند می رساند، پس به نوشیدن آب ادامه دهید. وقتی هوا سرد است ممکن است حس کنید به آب نیاز ندارید پس آن را با گرم نگه داشتن در یک قمقمه عایق دلپذیرتر کنید. از نوشیدن الکل یا کافئین دوری کنید. الکل رگ هایتان را بازتر می کند (رگ های خونی را منبسط می کند) و این باعث می شود حرارت را سریع تر از دست بدهید. کافئین نیز رگ هایتان را می بندد ( رگ های خونی را منقبض می کند) و باعث می شود گردش خون در بدنتان سخت تر اتفاق بیفتد. هر دوی این ها از دست دادن آب را تسریع می کنند. با رزرو آنلاین هتل راحت تر سفر کنید.

6 قانون مهم سفر برای بانوان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر