لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دوازده شهر کوچک زیبا در مکزیک
دوازده شهر کوچک زیبا در مکزیک

دوازده شهر کوچک زیبا در مکزیک

زنده باد شهرهای کوچک مکزیک! بله، حقیقتا شهرهای کوچک مکزیک مکان هایی هستند که ارزش فریاد زدن را دارند. چه این شهر ها در ساحل و یا در خشکی قرار داشته باشند، روستاهای این کشور ارزش دیدن را دارند. شهرهای ساحلی مکزیک با داشتن فعالیت های آبی فراوان، مناطق بسیار زیبا و تماشایی هستند و همچنین مقصدهای توریستی محبوبی برای گردشگرانی که از آب و هوای سرد به اینجا می آیند. شاید تعجب کنید اگر بدانید که مقصدهای محبوب گردشگردی مملو از توریست ها و رستوران های زنجیره ای می باشد. پس بهتر است با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و این شلوغی و ازدحام را ترک کنید و با فرار به زیباترین شهرهای کوچک در مکزیک، فرهنگ غنی این مناطق را تجربه کنید.
12-تکیلا
چه چیزی می تواند جالب تر از نوشیدن مارگاریتا در شهری باشد که در آن نوشیدنی تکیلا اختراع شد، تکیلا ! مردم بومی مکزیک برای قرن ها از کاکاتوس آگاو آبی برای تهیه یک نوع نوشیدنی استفاده می کردند، اما فاتحان اسپانیایی آن ها بودند که این نوشیدنی را تقطیر کردند که ما بقی داستان در تاریخ ثبت شده است. این شهر که در ایالت جالیسکو و در فاصله ۶۵ کیلومتری (۴۰ مایلی) از گئودالاجارا واقع شده است، یک مقصد گردشگری محبوب در بین گردشگرانی است که عمدتا برای تماشای عمل تقطیر کردن به اینجا می آیند. برخی از آن ها در مزارع متعلق به قرن ۱۸میلادی واقع شده اند. این شهر دارای چندین کلیسای استعماری است که ارزش دیدن را دارند.
11- بارا دا پوتوسی
Barra de Potosi
کم تر از ۴۰۰ نفر دائما بارا دا پوتوسی را خانه دائم خود می خوانند. این شهر از سه خیابان اصلی تشکیل شده است که توسط دو خیابان کوچک تر و مسکونی قطع می شود. ماجراجویان برای اکو سیستمی که شهر را احاطه کرده، به سوی بارا دا پوتوسی می روند. افراد محلی مشتاق به اشتراک گذاری صیدهای تازه و روزانه خود در بسیاری از رستوران های ساحلی هستند. قبل از این که شما را از تالاب و سفر های کایاکی خارج شوید، سفر های ماهیگیری و تورهای شکار نهنگ را تماشا کنید. لاگونا دا پوتوسی یک ستاره در این روستای کوچک ماهیگیری به شمار می رود. در عرض چهار مایل، مرداب منزلگاه حیات وحش دیدنی از جمله حواصیل، شاه ماهی ها، مرغان ماهی خوار و پلیکان ها است. هیچ استراحتگاه زنجیره ای در اینجا وجود ندارد که شرایط را برای تجربه یک فرهنگ مکزیکی غنی مهیا می کند.
10- سایولیتا
Sayulita
سایولیتا گوهر جواهرات ریویرا نایاریتا محسوب می شود که زمانی یک شهر ماهیگیری آرام بود. شما هنوز هم می شنوید که محلی ها این شهر غواصی را به این شکل توصیف می کنند، اما سایولیتا از اواخر دهه ۱۹۹۰به بعد مملو از گردشگران شد. زیر ساخت های گردشگردی در این مکان به دلیل داشتن هتل های بسیار خوب و هتل های B & B، رستوران ها و بار های دنج قوی می باشد، اما ساحل ممکن است کمی به هم ریخته و شلوغ باشد. این شهر هنوز هم مکان مطلوبی برای دیدن است که امواج، موج سواران را از سراسر جهان در طول فصل های موج سواری به خود جذب می کنند.
9-هوسکا دا اوکامپو
 Huasca de Ocampo
یکی از اولین مزارع مکزیک در هوسکا دا اوکامپو ساخته شد که شهری کوچک در ایالت مرکزی هیدالگو در مکزیک می باشد. شما می توانید برخی از مزارع قدیمی را در یک بازدید از اینجا ببینید. اما علاوه بر دیدن این مزارع، بازدیدکنندگان به این مکان می آیند تا ساختمان های سنگی مستعمراتی، خیابان ها و پل ها را ببینند. مسافران همچنین به اینجا می آیند تا سازه های صخره ای منحصر به فرد بازالتی با آبشار شگفت انگیز شان را تماشا کنند. در پنا دل آیره، زیپ لاین انجام دهید و یا از موزه گوبلین که در آن نمایشگاه هایی بر اساس داستان های واقعی به نمایش می گذارند، دیدن کنید.
8- یلاپا
Yelapa
اگر به خاطر درختان سبز شاداب و سواحل شنی که آن ها را از هم جدا می کرد نبود، به سختی می توانستید آب های آبی خلیج را از آسمان آبی تشخیص دهید. شهر یلاپا در نزدیکی باهیا دا باندراس که یکی از بزرگ ترین خلیج ها در جهان است، قرار دارد. اگر فکر می کنید که حمام آفتاب بر روی سواحل شنی زیبا فقط مخصوص افراد تنبل است، پس حتما ماهی گیری در دریای عمیق را امتحان کنید. شما می توانید غواصی و یا پاراگلایدر سواری کنید. یا شاید سوار بر اسب شوید و به سوی آبشار ساده ای که ممکن است بیشتر باب میل شما باشد، بروید که در آن می توانید تنی نیز به آب بزنید. این دهکده کوچک مکزیکی جاده ای دارد که جامعه ماهیگیری را به پئورتو والارتا متصل می کند، اما این شهر با تاکسی های آبی بیشتر در دسترس است. تورهای زیادی به یلاپا می روند، اما شهر در بعد از ظهر و بعد از رفتن همه تاکسی های آبی، خالی می شود.
7-تپوزتلان
Tepoztlan
بازدیدکنندگان به چند دلیل از این مکان که یک مکان مناسب برای سفر های روزانه است، بازدید می کنند. یکی از آن ها دیدن ویرانه های یک هرم باستانی است که بر فراز تپه ای قرار دارد. دیگری، مکانی است که برای خوردن بستنی است و این شهر برای آن معروف است؛ در حدود ۲۰۰ طعم که در هر زمانی سرو می شوند. تپوزتلان به عنوان شهری مفرح و خوش توصیف می شود و مکان مناسبی برای انتخاب صنایع دستی و هنر های بومی در بازار صنایع دستی است. در این شهر می توانید از یک صومعه مستعمراتی و کاخ ملی نیز دیدن کنید. کل شهر به راحتی با پیاده روی در دسترس است، بنابراین از مکزیکو سیتی به اینجا را با اتوبوس سفر کنید. ماجراجویان می توانند یک پیاده روی سخت و 5/2 مایلی را در بالای صخره ها که شهر را پوشش می دهد، برنامه ریزی کنند. این مسیر پیاده روی به نام پیرامید دا تپوزتسو شناخته می شود.
6-مالیناکا
Malinalco
مالیناکا شهری است که همیشه با اسرار و جادو ارتباط داشته است. افسانه ها می گویند که این شهر سابقا منزلگاه الهه مالیالکسوچیل بوده است، اما این شهر هم چنین مکانی است که یک مسیح سیاه در غاری در نزدیک اینجا ظاهر شد و دومین معبد در مکزیک است که بیشترین بازدید کننده را دارد. مالیناکا زمانی خانه ازتک ها بوده و شما در اینجا می توانید برخی از این خرابه ها را در منطقه باستان شناسی کئوهتینچان در غرب شهر ببینید. همچنین می توانید از تماشای یک صومعه قرن ۱۶ به نام “سنت آگوستین” که به سالوادور آسمانی (نجات دهنده آسمان) تقدیم شده، لذت ببرید.
5-مازونته
Mazunte
لاک پشت های دریایی که یادگار دوران استعمار نیستند، چیز هایی هستند که گردشگران را به این شهر کوچک واقع در ساحل جنوب غربی مکزیک جذب می کند. زمانی، مازونته مرکز شکار لاک پشت های دریایی بود که برای گوشت و تخم شان با ارزش بودند. اما به دلیل کاهش تعداد آن ها، مصرف این لاک پشت ها به عنوان غذا ممنوع اعلام شد و به زودی تبدیل به یک جذابه توریستی شدند. می توانید در مرکز گردشگری ملی مکزیک اطلاعات بیشتری در مورد لاک پشت های دریایی کسب کنید. مازونته سواحل زیبایی دارد و باید برای سهیم شدن این سواحل با لاک پشت هایی که تخم گذاری می کنند، آماده باشید. شهر مازونته خود دارای حال و هوای هیپی است. افرادی که در شهر هستند همیشه مشتاق اند که به شما یوگا، مراقبه، ماساژ و یا خالکوبی آموزش دهند.
4-تودوس سانتوس
Todos Santos
شهر تودوس سانتوس به شهر “همه قدیسان” معروف است که نام کاملا برازنده ای برای این شهر است. این شهر کوچک به دلیل زیبایی منحصر به فرد و خانه های مسکونی اش شهرت دارد. این شهر به فاصله یک ساعت به شمال شهر لوس کابوس متصل می شود و به مدت چند دهه به عنوان بهترین راز نگهدارنده در باخا ماس باقی مانده است. در این شهر قیمت های بالاتری را نبست به بیشتر شهرهای توریستی در شبه جزیره باخا پیدا خواهید کرد، اما این مکان به دلیل ترکیبی از زیبایی های طبیعی و فرهنگ عجیب ارزش هزینه کردن را دارد. یک نصیحت – زودتر از بقیه دنیا به این مکان بیاید.
3-تلاکوتالپان
 Tlacotalpan
شهر تلاکوتالپان درست در وسط منحنی بزرگ ساحل خلیج واقع شده است و دارای معماری استعماری اوایل قرن ۱۹ میلادی می باشد. تنها چیزی که به شما می گوید که در خیابان های دهه ۱۸۰۰ این شهر بندری سرگردان نیستید، ترافیک سبک این منطقه است. چیزی که به عظمت معماری فوق العاده این شهر می افزاید، خورشید در حال غروب بر فراز ریو پاپالوپان است. انعکاس نور خورشید به رنگ های نرم استفاده شده در برخی از خانه ها می افزاید. این شهر کوچک که زمانی به یک بندر رودخانه ای بوده، از اوج دوران در سال ۱۸۲۰ بدون تغییر مانده است که این مسئله این شهر کوچک را به یک مکان با ارزش برای بازدید تبدیل کرده است. به دنبال یک نشانه بزرگ آبی در شهر باشید که یادآور سیل ویرانگر دهه ۲۰۰۰ است.
2-تولوم
Tulum
در حدود ۱۳۲ کیلومتر (۸۲ مایل) جنوب کانکون، خرابه های مایایی تولوم را پوشش می دهد. ممکن است در هنگام ورود کمی گیج شوید چون این شهر توریستی هم دارای خرابه ها و هم سواحل است. در حالی که بیشتر مردم برای لذت بردن از سواحل شنی و آب سبز یشمی به این منطقه می آیند، در نهایت سفرشان را با عکس های بیشتری از بقایای معابد مایا که بر فراز تپه ای مشرف به دریای کارائیب قرار دارد، به اتمام می رسانند. هیچ چیزی مانند شنا کردن در آب های گرم سبز یشمی در سایه این خرابه های باشکوه وجود ندارد. در شب غذا های کاملا مقرون به صرفه ای پیدا خواهید کرد و شب را می توانید در کلبه های شهر تولوم که در راه های باریک جنگل قرار دارند سپری کنید.
1-سان سباستین برنال
San Sebastian Bernal

شهر سن سباستین برنال یکی “شهر جادویی” مکزیک به شمار می رود که به خاطر افسانه ها، تاریخ، معماری رنگارنگ و نماد های جادویی مشهور است. این شهر با یک رانندگی دو تا یک و نیم ساعته از مکزیکوسیتی فاصله دارد و به دلیل پنا دا برنال که یک ستون سنگی و سومین مکان مرتفع در روی زمین است، معروف است. این صخره عظیم را می توان از روستا دید. این روستا در سال ۱۶۴۲ و توسط اسپانیایی ها تاسیس شد؛ آل کاستیلو، بخشی از این میراث، نقطه عطف بزرگی است که به داشتن ساعت آلمانی به خود می بالد.

تاریخچه ی ارزشمندی از زمین که در یک پارک گردشگری پنهان شده است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر