لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> با 8 مقصد گردشگری ترند و پرطرفدار سال 2019 آشنا شوید
با 8 مقصد گردشگری ترند و پرطرفدار سال 2019 آشنا شوید

با 8 مقصد گردشگری ترند و پرطرفدار سال 2019 آشنا شوید

آیا شما نیز می خواهید بدانید که در سال 2019 میلادی چه مقاصد گردشگری بیشتر از دیگر مکان ها مورد توجه قرار گرفته و به اصطلاح ترند شده اند؟ در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 8 مقصد گردشگری پرطرفدار و هیجان انگیز سال 2019 آشنا کنیم که بر اساس مطالعات صورت گرفته ترندهای گردشگری سال لقب گرفته اند. در همین ابتدای سال، گردشگرانی خارجی بسیاری رزرو آنلاین هتل و بلیط خود را به مقصد این کشورها و شهرها انجام داده اند. برخی از این مقاصد نقاط پرطرفدار و محبوب همیشگی و برخی دیگر نیز جاهایی هستند که تنها افراد مایل به تجربه ناشناخته ها و یک جای جدید به سراغ آن خواهند رفت. در هر صورت این مقاصد گردشگری تجربه ای تازه را برای شما رقم می زنند؛ مقاصدی با جاذبه های گردشگری تازه تا مسیرهایی کوهنوردی دوردست و صعب العبور.
1- پرو
اگر شما هم قبلا در پرو بوده، از «ماچو پیچو» ( Machu Picchu) دیدن کرده اید و از آن خسته شده اید. باید بدانید که در این احساس تنها نیستید. در سال جدید گردشگران بسیار بیشتری رهسپار پرو خواهند شد و بیشتر این مسافران از کشورهای مجاور و البته قاره آسیا به این کشور زیبا خواهند آمد. بسیاری از ارگان های فعال در حوزه گردشگری گزارش داده اند که تور پرو شلوغ ترین و پرطرفدارترین تور آن ها برای سال جدید میلادی بوده است. سازمان دهندگان تورهای گردشگری در پرو نیز خدمات خود را گسترش داده اند و بیشتر درخواست ها مربوط به مسیرهای ناشناخته تر و خلوت تر بوده است. بدین ترتیب باید گفت که دیگر ماچو پیچو تنها جاذبه گردشگری پرطرفدار پرو نیست و گردشگران بسیاری برای سفر به نقاط دوردست و صعب العبورتر کشور کوهستانی و زیبای پرو دست به کار شده اند. یکی از پیشنهادات ما پای گذاشتن در یک مسیر کوهنوردی دو روزه به مقصد یک شهر گمشده دیگر تمدن اینکاها به نام «چوکه کویرائو» (Choquequirao) که از چندین مسیر متفاوت قابل دسترسی خواهد بود. برای اقامت نیز اقامتگاه «Casa del Sol Machupicchu» را به شما توصیه می کنیم که در کنار در ورودی Sanctuary of Machu Picchu واقع شده و مناظر خیره کننده ای در اطراف آن به چشم می خورند.
2- آلمان
Germany
آلمان در سال 2019 میلادی وارد یک دنیای پر از مهمانی و جشنواره می شود. امسال 30اُمین سالگرد فرو ریختن دیوار برلین است و در این شهر جشنواره ها، نمایشگاه ها و نمایش های بسیاری بدین مناسبت برگزار خواهد شد. همچنین سال 2019 مصادف است با صدمین سالگرد جنبش طراحی مدرن «باوهاوس» (Bauhaus) که با برگزاری مراسماتی در سراسر کشور به آن اشاره خواهد شد. در سپتامبر 2019 نیز شاهده افتتاح موزه Futorium در برلین خواهیم بود. خانه اپرای جدید هامبورگ و اولد تاون جدیداً بازسازی شده شهر فرانکفورت که هر دو توجه جهانیان را به خود جلب کرده اند نیز ارزش سفر به آلمان را دارند. فهرستی طولانی از کنسرت ها در تمام طول سال در آگزبورگ به مناسبت سیصدمین سالگرد تولد لئوپولد موتزارت، پدر ولفگانگ آمادئوس نیز از دیگر مناسبت های نمادین سال 2019 میلادی در آلمان خواهند بود. در صورت سفر به آلمان بازدید از یادمان دیوار برلین یا قدم زدن در مسیر پیاده روی کنار دیوار که روزگاری محل قدم زدن نگهبانان دیوار برلین بود را فراموش نکنید. برای اقامت در برلین نیز هتل Adlon Kempinski را به شما توصیه می کنیم که در نزدیکی جاذبه های گردشگری اصلی شهر واقع شده است.
3- مصر
Egypt
مصر در حال آماده سازی بزرگ ترین موزه خود با عنوان «Grand Egyptian Museum» است، یک موزه بزرگ با مساحت 117 هکتار که در مقابل اهرام ثلاثه ساخته شده و در سال 2020 افتتاح خواهد شد. بش از 43.000 قطعه هنری دست ساز از جمله ارابه جنگی، مومیایی، ماسک و سندل به مصر بازگردانده شده تا کلکسیون این موزه را تشکیل دهند و بخش زیادی از این قطعات مربوط به قبر شاه تات هستند. صنعت توریسم مصر بار دیگر در حال شکوفا شدن است و نسبت به سال گذشته 110 درصد بر رزرو هتل و بلیط هواپیما برای سفر به مصر افزوده شده است. جالبتر این که درآمدهای کشور مصر از محل صنعت گردشگری نیز 155 درصد در 9 ماهه اول سال میلادی گذشته افزایش یافته است. از شرکت در تور اهرام ثلاثه غافل نشوید و همچنین رفتن به دره مقبره پادشاهان و موزه جدید بزرگ مصر برای دیدن ماسک طلایی شاه تات. سفر با قایق های سنتی چوبی روی رودخانه نیل نیز مفرح خواهد بود. هتل Marriott Mena House در شهر قاهره مناظری خیره کننده از اهرام ثلاثه را برای مهمانانش فراهم می سازد.
4- اسلوونی
Slovenia
گردشگران به دنبال کشورهایی جدیدتر و کمتر شلوغ اروپایی گشته و آن ها را در اروپای شرقی و مرکزی یافته اند و اسلوونی یکی از ترندترین مقاصد گردشگری این منطقه از اروپا برای سال 2019 میلادی است. از سال گذشته، ورود گردشگران به این کشور 23.5 درصد رشد داشته است. اسلوونی یکی از مرواریدهای مخفی اروپا و یکی از محبوب ترین مکان ها برای گردشگران علاقمند به کوهنوردی است. در آوریل 2019 میلادی مسیر کوهنوردی 186 مایلی جولیان در کوه های آلپ افتتاح شده و بدین ترتیب روستاهای بسیار زیبای منطقه به هم متصل شده و گردشگران را از نماهای خیره کننده کلیسا و قلعه مشهور جزیره Lake Bled که متعلق به قرون وسطا است حیرت زده خواهد کرد. در سفر به اسلوونی نباید غذاها و شیرینی های محلی این کشور را فراموش کنید. اقامتگاه Majerija نیز یک اقامتگاه مزرعه ای بسیار زیبا در منطقه پر از تاکستان Vipava Valley در اسلوونی است که نباید از آن غاقل ماند.
5- ترکیه
Turkey
ترکیه در سال 2019 میلادی نیز به میان مقاصد پرطرفدار باز خواهد گشت. خطوط هوایی، تورهای گردشگری و گردشگران نیز بعد از نگرانی های سال های اخیر بار دیگر به امنیت و ثبات ترکیه ایمان آورده و بار دیگر ترکیه به یکی از پرطرفدارترین و ترندترین مقاصد گردشگری سال تبدیل شده است. جالب این که بر اساس آمارهای معتبر گردشگری، آمار رزرو هتل و بلیط به مقصد این کشور نسبت به سال گذشته بیش از 215 درصد افزایش یافته است اما مسئولان گردشگری ترکیه قصد دارند از این عدد نیز فراتر بروند. در ماه اکتبر گذشته جدیدترین فرودگاه بین المللی ترکیه در استانبول افتتاح شده که مسافرات بسیار بیشتری نسبت به فرودگاه آتلانتا که شلوغ ترین فرودگاه جهان بود را در خود جای خواهد داد. در سفر به ترکیه سفر به مساجد، خرابه های باستانی دوران روم و یونان، بازارهای رنگارنگ و دیگر تورهای چهار فصل سراسر این کشور را فراموش نکنید.
6- اکوادور
Ecuador
اکوادور کشور بسیار کوچک در آمریکای جنوبی است که در خود چیزی در زمینه سواحل استوایی، کوه های آتشفشانی و جنگل های آمازون کم نداشته و بنابر گزارش ها، نسبت به سال گذشته بیش از 57 درصد رشد در گردشگران ورودی به آن دیده می شود. دولت اکوادور نیز که سخت در تلاش برای محافظت از جواهرات گردشگری خود است سال گذشته را سال مبارزه با آلودگی ها و زباله های پلاستیکی اعلام کرده و مقررات بهداشتی سختگیرانه تری را در جزایر گالاپاگوس برای منع ورود هر گونه کیسه، نی یا بطری های پلاستکی که قابل بازیافت نیستند اعمال کرده بود که امسال نیز ادامه خواهند داشت. در صورتی که به این کشور سفر کردید از لاک پشت های غول پیکر و باستانی جزیره گالاپاگوس، غاز دریایی پار قرمز کمیاب و مرکز تحقیقاتی چارلز داروین در این جزیره مشهور دیدن کنید.
7- اتیوپی
Ethiopia
در سال های اخیر، کشور اتیوپی زیرساخت های گردشگری خود را از طریق یک سیستم ریلی جدید، بزرگراه های بسیار بزرگ و پروازهای ورودی متعدد بهبود بخشیده است. این کشور جایی برای خود در صنعت گردشگری لوکس باز کرده و به پیشرفت در این حوزه ادامه می دهد. خوشبینی در این کشور و صنعت گردشگری آن موج می زند زیرا در ماه سپتامبر گذشته بین این کشور و اریتره پیمان صلح جدیدی امضا شده که نوید رونق صنعت گردشگری در اتیوپی را می دهد. هم اکنون نیز رشد قابل توجهی در زمینه رزرو هتل و پروازهای به مقصد اتیوپی رخ داده است. اتیوپی کشوری است که نخست وزیر آن اخیراً کابینه ای با نیمی وزیر زن را به مجلس معرفی کرده و قول هایی در زمینه آزادتر شدن اقتصاد کشور نیز داده شده است. در سفر به اتیوپی، گشت و گذار در میان تمدن های باستانی کشور که در قلعه های باستانی، کلیساهای حکاکی شده در درون سنگ ها، مقبره های باستانی و بازارهایی که خود می توانید در آن ها کار کنید را فراموش نکنید. همچنین می توانید از شهرها خارج شوید و از تماشای حیات وحش ساوانا، کوهستان هایی با صخره های سرخ، بیابان ها و دره های سرسبز لذت ببرید. هتل Haimi Apartment Hotel در آدیس آبابا یکی از بهترین و مجلل ترین هتل های کشور اتیوپی به شمار می آید.
8- ویتنام
Vietnam

اوایل سال گذشته میلادی، ویتنام از یک جاذبه گردشگری جدید رونمایی کرد که خیلی زود به یکی از جاذبه های پرطرفدار تصویری در اینستاگرام تبدیل شد: پل طلایی Sun World Ba Na Hills. این پل بزرگ که توسط دو دست غول پیکر پوشیده از گل سنگ در یک منطقه کوهستانی نگهداشته شده، گردشگرانی را از سراسر جهان به ویتنام کشانده و نماد زمان است. بر اساس آماز سازمان جهانگردی بین المللی، رشد آرام و محسوسی در زمینه ورود گردشگران به کشور ویتنام در سال های اخیر دیده شده است. برای ترغیب بیشتر گردشگران نیز دولت این کشور محدودیت ویزاهای گردشگری را کاهش داده و قصد دارد در سال 2020 میزبان اولین دور از مسابقات فرمول یک گرند پریکس باشد. اگر به ویتنام رفتید حتما به جزایر سنگ آهکی Halong Bay بروید، یک قهوه تخم مرغی مخصوص ویتنام را در هانووی سفارش دهید و از خیابان های پر از موتورسیکلت کشور دیدن کنید. اقامتگاه Vinpearl Resort and Spa Ha Long نماهای زیبایی از خلیج تونکین در اختیار شما قرار می دهد، اقامتگاهی که در یک جزیره خصوصی در Halong Bay واقع شده است.

نیم نگاهی به شغل های مرتبط با تکنولوژی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر