لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> ده ساحل زیبا و تماشایی در کشور مراکش
ده ساحل زیبا و تماشایی در کشور مراکش

ده ساحل زیبا و تماشایی در کشور مراکش

کشور مراکش در ساحل اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار دارد، و با داشتن چندین هزار کیلومتر مرز آبی در شمار بهترین مقاصد ساحلی دنیا به شمار می رود. برخی از سواحل مکان مناسبی برای علاقه مندان به موج سواری و ورزش های آبی می باشد. در حقیقت در میان سواحل شنی و درخشان این سرزمین امواج جریان دارد و برای تفریحات آبی جای هیچ گونه نگرانی نیست.

اگر از آن دسته افرادی می باشید که ترجیح می دهید در کنار سواحل لم داده و در زیر نور آفتاب، بر روی شن های درخشان در خلیج های زیبا و تماشایی استراحت کنید، پس دریاچه های مرجانی مراکش بهترین گزینه خواهد بود. در طول ماه های تابستان سواحل کشور مراکش با بازدید مردم محلی و گردشگران در طول تعطیلات شلوغ میشود اما در دیگر فصل ها بیشتر این سواحل خلوت باقی می مانند، اگر در ماه های خلوت به این منطقه سفر کنید به تنهایی در بهشت های کوچک مراکش لذت خواهید برد. برای داشتن سفری پر خاطره، تعدادی از برترین و زیبا ترین سواحل مراکش را معرفی می کنیم تا با داشتن اطلاعات دقیق با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
10 – ساحل لاس کیواس، شهر آسیلا (Las Cuevas Beach, Asilah)

ساحل زیبای لاس کیواس تنها شش کیلومتر از جنوب شهر قدیمی و برج و بارو دار آسیلا فاصله دارد. این ساحل در پایین صخره های گرد و خاکی که از ساحل محافظت می کنند، قرار گرفته است. عبور از میان مسیر های پر شیب و خاکی از سمت جاده به سوی ساحل راحت نیست اما روش های دیگری نیز برای رسیدن به این ساحل بکر وجود دارد. گردشگران می توانند از مسیر های دیگر استفاده کنند و سوار بر اسب یا درشکه شده و به سوی ساحل درخشان لاس کیواس پیش روند.

رستوران های زیادی در کنار ساحل راه اندازی شده اند که ماهی تازه با سالاد ها و سیب زمینی سرو می کنند. مسافران کنار ساحل با انتخاب خوراکی های لذیذ از کافه های اطراف می توانند از خدمات رایگان تخت های خورشیدی و چتر نیز استفاده کنند. امواج تا رسیدن به شن های درخشان ساحل اوج می گیرند و عاشقان موج سواری را به سوی خود جذب می کنند. در طول ماه های تابستان اطراف ساحل به شدت شلوغ می شود، دست فروش ها و شتر سوار های زیادی در محوطه قدم می زنند. در اوقات خلوت سفری لذت بخش تر را می توانید تجربه کنید.
9 – ساحل مارتيل (Martil Beach)
 Martil Beach

ساحل مارتيل کشور مراکش در سمت دریای مدیترانه واقع شده است و مکان محبوبی برای گذراندن اوقات تعطیلات در مراکش به شمار می رود. این ساحل در کنار شهر کوچک اما جذاب ساحلی واقع شده است، افراد زیادی برای داشتن لحظاتی آرام در آب و هوای گرم تابستان خود را به این ساحل می رسانند. کوهستان های سبز روشن ساحل کنار دریا را در آغوش گرفته و احاطه کرده اند و گردشگاه ساحلی مکان مناسبی برای آهسته قدم زدن و آرامش در امتداد ساحل به شمار می رود. در کنار کافه های ساحلی لحظاتی توقف کنید و یک قهوه ی یخ دار میل کنید و برخورد امواج آبی با شن های سفید و شیری ساحل را نظاره کنید.

گردشگرانی که به بازی گلف علاقه دارند می توانند در دوره های عالی گلف نزدیک ساحل در مرکز کوبو نیگرو، که به ساحل گلف نیز معروف است، شرکت کنند، این ساحل در قسمت شمالی کشور مراکش واقع شده است. این شهر ساحلی تنها مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات و فرار از گرمای تابستان نبوده، بلکه فعالیت های زیادی مسافران را سرگرم خواهد کرد. در فصل های دیگر نیز این نواحی به محیطی آرام و لذت بخش تبدیل می شود. گردشگران زیادی از شهر تنجه به سوی این ساحل سفر می کنند و در طول شب ها در هتل های این منطقه اقامت می کنند.


8 – ساحل دراگون، شبه جزیره داخله (Dragon Beach, Dakhla Peninsula)
Dragon Beach, Dakhla Peninsula

ساحل دراگون در منطقه ی پر مناقشه ی صحرای غربی در شبه جزیره داخله واقع شده است. این ساحل در امتداد اقیانوس اطلس و در مجاور ساحل آفریقایی قرار داشته و دارای آب های فیروزه ای و شفاف و شن های سفید درخشان می باشد. گردشگرانی که عاشق هیجان و ورزش های آبی می باشند همچنین علاقه مندان به طبیعت، بهتر است که ساحل زیبای دراگون را جزیره ای کوچک در میان تالاب های مرجانی است را انتخاب نمایند.

ساحل دراگون زمین کوچکی از بهشت است و شن های ساحلی سفید و شگفت انگیز می باشند. در لحظاتی که استراحت می کنید، پرندگان کوچکی که در امتداد ساحل پرواز می کنند را خواهید دید و از مناظر شگفت انگیز ساحلی لذت خواهید برد. زمان را در این ساحل زیبای روستایی رها کنید و در آرامش و کنار نسیم های ملایم تا غروب آفتاب در جزیره لحظات خوشی سپری کنید و تا غروب آفتاب صبر کنید تا زیبای خفته ساحل دراگون خود را نشان دهد. مسابقات جهانی کایت سرفینگ هر ساله در این ساحل برگزار می شود، در صورتی که هنگام برگزاری این مسابقات سفر کنید می توانید در هیجان این بازی ها نیز سهیم باشید و خاطرات خوشی را رقم بزنید.
7 – ساحل سيدی كاوكی (Sidi Kaouki)
 Sidi Kaouki

گردشگرانی که به دنبال طبیعت بکر و تغییر نیافته می باشند بهتر است به سوی ساحل سيدی كاوكی سفر کنند، در این ساحل آرامش در کنار شیوه ی سنتی زندگی ترکیب شده است. ساحل سيدی كاوكی، ساحلی دست نخورده و جنگلی باقی مانده است، تپه های شنی و گیاهان در کنار دریا چهره ای دنج و آرام به ناحیه بخشیده اند. در این ساحل بر خلاف ساحل نزدیک صویرا، از وزش باد های تند خبری نیست و آرامش عمیقی ساحل را فرا گرفته است. این یکی از سواحل پنهان و خاص مراکش است که مناظر خوش روستایی و دورافتاده بودن ساحل بر جذابیت و افسون آن می افزاید.

ساحل بکر سيدی كاوكی در نزدیکی روستای بربر واقع شده است و زندگی در این محیط ساده و بی تکلف است. موج سواران از وجود امواج بلند ساحل لذت می برند و دور از زرق و برق کافه ها و رستوران ها در این منطقه آرامش لذت بخشی را تجربه می کنند. تخت های آفتاب گیری در کنار ساحل بطور پراکنده به چشم می خورند که گردشگران می توانند برای حمام آفتاب از آنها استفاده کنند. مسافرانی که به دنبال هیجان و تجربه ای متفاوت باشند، بهتر است که در کنار تپه های شنی به شتر سواری و تماشای طبیعت بکر بپردازند.
6 – ساحل العین دیاب، شهر کازابلانکا (Ain Diab, Casablanca)
Ain Diab, Casablanca

ساحل العین دیاب در شهر کازابلانکا یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری مراکش به شمار می رود. اغلب ثروتمندان شهر برای داشتن لحظاتی آرام و به دور از هیجان زندگی شهری، اوقاتی را در ساحل معروف العین دیاب سپری می کنند. گستره ی این ساحل شنی در بین دو صخره قرار گرفته است و پاتوق معروف نوجوانان و خانواده ها در گذراندن تعطیلات آخر هفته محسوب می شود. در طول تابستان استخر های شنا و مدارس موج سواری در کنار ساحل، همگی مملو از افرادی می باشند که برای داشتن خاطراتی خوش و لحظاتی خنک در زیر نور آفتاب سوزان به این ساحل سفر کرده اند.

رستوران های شیک و کلوب های شبانه پر هیجان زیادی در کنار شن های ساحل خدمات ارائه می دهند و نسبت به دیگر سواحل، سفر به ساحل العین دیاب هزینه ی نسبتا زیادی در بر دارد. طول هفته و یا صبح زود در روز های تعطیل که اوضاع ساحل اندکی آرام تر می باشد، بهترین زمان برای بازدید و شنا در این ناحیه تفریحی است. در یکی از کافه های کنار ساحل بنشینید، یک نوشیدنی خنک میل کنید و لحظاتی به تماشای مردم بپردازید که در حال قدم زدن یا بازی در شن ها و یا موج سواری می باشند. در کنار ساحل مشهور کازابلانکا لحظات خوشی تجربه خواهید کرد.
5 – ساحل زیبای آگادیر (Agadir Beach)
Agadir Beach

ساحل زیبای آگادیر در میان جوش و خروش طبیعت اقیانوس اطلس و کوهپایه با شکوه کوهستان اطلس واقع شده است.این ساحل پر از هیجان بخشی از شهر شلوغ بربر به شمار می رود. ساحل زیبای آگادیر غرق در نور آفتاب بوده و امواج تپه های شنی خشکی صحرای بزرگ آفریقا را به سوی دریای آرام گسترده است.

گفتنی است که ساحل آگادیر زیبایی خاصی دارد، آب و هوای ملایم این ناحیه موجب شده که گردشگران بتوانند به کایاک سواری، موج سواری و به اسکی بادی و دیگر ورزش های معروف بپردازند. روزگاری شهر کوچک ماهیگیری به شمار می رفته است، امروزه این شهر شلوغ و پر هیاهو تفرجگاه معروف و مکان تفریحی پر طرفداری برای گذراندن چند روز در کنار بلوار های کنار ساحل می باشد. با گذر از کافه ها و مکان بازی کودکان به سوی شن های نرم ساحل زیبای آگادیر رفته و لحظات آرامی را سپری کنید.
4 – ساحل صویرا (Essaouira Beach)
Essaouira Beach

روزگاری مسیر گردشگری هیپی، در دهه ی 1960 میلادی از شهر باستانی و تاریخی صویرا عبور می کرد و در طول مسیر توقف گاه های زیاد و معروفی وجود داشت که گردشگران با توقف از فضای طبیعت اطراف لذت می بردند و با فرهنگ منطقه آشنا می شدند. امروزه شهر صویرا رشد کرده و به یک شهر مهم و قدرتمند بندری تبدیل شده است، و با ساحل زیبا و شیک گردشگران بیشماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند، با وجود رشد و توسعه این ناحیه ریشه های محکم سنتی را حفظ کرده است. با سفر به صویرا می توانید با فرهنگ مردم مراکش آشنا شوید و علاوه بر سواحل بکر به بازدید از بنا های تاریخی و باستانی شهر نیز بپردازید.

این شهر به داشتن محیطی آرام و شن های درخشان معروف می باشد. ساحل صویرا پاتوق دوست داشتنی و جالبی می باشد و غذاخوری های بی نظیری در محوطه ی ساحل به چشم می خورند. گردشگران می توانند با صرف ناهار لذیذ در کنار ساحل در یکی از رستوران های ساحلی که غذا های بین المللی سرو می کنند، در محیط زیبا و دوست داشتنی لحظات به یاد ماندنی و خوشی را تجربه کنند. به دلیل وزش باد های شدید در این منطقه که اغلب در طول سال ادامه دارد، ساحل صویرا مکان مناسبی برای حمام آفتاب نیست. صویرا به شهر باد در آفریقا شهرت دارد و با وجود این ویژگی مکان مناسبی برای اسکی بادی محسوب می شود.


3 – ساحل تاغازوت (Taghazout)
Taghazout

دهکده ی کوچک و سنتی ماهیگیری تاغازوت در شمال شهر آگادیر واقع شده است. صنعت توریسم در این منطقه رو به رشد می باشد، و دولت مراکش سعی دارد این دهکده را به یک تفرجگاه ساحلی تبدیل کند، تا به امروز، کوهنوردان و موج سواران بیشترین گردشگران این ناحیه بوده اند. این ساحل زیبا در حقیقت بهشتی برای موج سواران به شمار رفته و مانند مغناطیس گردشگرانی که دوست دارند تابستان را سوار بر امواج سپری کنند، به سوی خود جذب می کند.

تاغازوت محیطی آرام و مردمانی خونگرم دارد. موج سواران در کافه های شهر و مهمانخانه ها استراحت می کنند. مغازه های لوازم موج سواری و مدارس زیادی در این ناحیه وجود دارد، گردشگرانی که علاقه زیادی به داشتن تجربه موج سواری دارند، می توانند از این فرصت ها استفاده کنند. در کنار صخره های پست و بلند و ناهموار و شن های طلایی باشکوه، نیمکت های آفتاب گیر و چتر اجاره کنید و هنگام استراحت به صدای امواج گوش بسپارید. آب و هوا در عصر های این ساحل گرم می باشد و فرصت مناسبی برای تمرین یوگا خواهید داشت به خصوص هنگام غروب خورشید که امواج را با رنگ های زیبای صورتی و نارنجی خواهید دید.
2 – تالاب های مرجانی وليديه (Oualidia Lagoon)
Oualidia Lagoon

ساحل ولیدیه در غرب کشور مراکش واقع شده است و مکان محبوبی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به شمار می رود، هر چند توریست های بین المللی آشنایی زیادی با این ناحیه ندارند. تالاب ولیدیه دهکده ای جذاب است که سواحل رنگارنگی دارد. این دهکده چند ساعت از شهر مراکش فاصله دارد، خط ساحلی بکر و طبیعی ولیدیه به کمک تالاب آبی رنگ نرم شده است و از ناهمواری های ایجاد شده توسط تکه صخره های قرمز رنگ اقیانوس اطلس در امان مانده است.

در اطراف و گوشه کنار تالاب قایق های رنگارنگ ماهیگیران به چشم می خورد، همچنین در میان قایق ها راهنما های گردشگری نیز وجود دارند که مسافران را به سوی آب های آرام و تماشای مناظر اطراف همراهی می کنند. هنگام بازگشت از تور های گردشگری می توانید از محصول ماهیگیران در رستوران های اطراف شهر لذت ببرید. خط ساحلی ولیدیه مکان مناسبی برای استراحت و آرامش می باشد این ناحیه از هیاهو و شلوغی های زندگی روزمره دور بوده است و در آرامی و صافی این تالاب خاطرات و لحظاتی خوشی می توانید تجربه کنید و با فرهنگ مردم محلی آشنا شوید.
1 – ساحل کزیره یا لژزیرا (Legzira Beach)
Legzira Beach

ساحل لژزیرا چشم اندازی نمادین و معروف دارد و ساختار های صخره ای طبیعی این ساحل توانسته در گوشه کنار دنیا محبوبیت زیادی به دست آورد. در میان صخره ها دو گنبد از جنس ماسه سنگ شکل گرفته است و این زیبایی طبیعی موجب شده این ساحل نسبت به دیگر سواحل شهرت زیادی به دست آورد. بزرگ ترین گنبد طبیعی موجود در دل صخره که در طول هزاران سال با فرسایش روبرو بود، متاسفانه در سال 2016 ریزش کرد. گنبد کوچک تر تاکنون سالم باقی مانده و از مناظر اصلی ساحل به شمار می رود. این گنبد کوچک پس زمینه عکس های سلفی گردشگران زیادی در طول غروب آفتاب بوده است.
ساحل لژزیرا مکان خاصی در شکل گیری صخره های عجیب، محسوب می شود و به داشتن غروب های طلایی در کنار منظره آسمان و ردیفی از صخره های سرخ رنگ شهرت دارد. آب و هوای ساحل توفانی بوده و فرصت مناسبی برای دوستداران پاراگلایدر و موج سواری فراهم آورده است. همچنین گردشگرانی که دوست دارند لحظات رمانتیک و متفاوت غروب آفتاب را در کنار ساحل تجربه کنند، فرصت بی نظیری در این ساحل به دست می آورند. بدون شک با سفر به طبیعت زیبای سواحل مراکش لحظات فراموش نشدنی و زیبایی را تجربه خواهید کرد.

مناطق دیدنی آفریقا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر