لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کم جمعیت ترین شهر های جهان که شما را شگفت زده خواهد کرد
کم جمعیت ترین شهر های جهان که شما را شگفت زده خواهد کرد

کم جمعیت ترین شهر های جهان که شما را شگفت زده خواهد کرد

فناوری دنیای ما را به راحتی قابل دسترسی کرده است. در عصر ارتباطات امروز، رسیدن به مکان هایی که قبلا بعید و غیرممکن به نظر می رسید ، با استفاده از سیستم های جاده ای و راه آهن، آبراهه ها و هواپیما ها قابل دسترس شده است. هرچند که برای مسافران ماجراجو سفری جذاب است که به سختی و با کاوش و رسیدن به مکان های غیرقابل اسکان بر روی زمین همراه باشد. با این وجود، شگفت انگیز است که تنها تعداد کمی از مکان های بسیار کوچکی در زمین ما باقی مانده است که هنوز غیر قابل اسکان می باشند. اگرچه تعداد کمی از ما انسان ها در بخش های دور افتاده و دور از بقیه بر روی این سیاره زندگی می کنیم. به عنوان یک فردی که عاشق سفر کردن است، انتخاب جاده های کم تردد که کمترین عبور و مرور در آن انجام شده است برای رسیدن به کشف مکان های دور افتاده کار عاقلانه ای نیست پس با بهترین سایت رزرو هتل همراه باشید تا هوشمندانه سفر کنید. در اینجا لیستی از 10 مکان دور افتاده بر روی زمین را می آوریم که انسان ها قبلا موفق شده اند تا ردپای خود را ثبت کنند.

1. Palmerston, جزایر کوک

جزیره پالمرستون در اقیانوس آرام و در موقعیت 310 مایلی شمال غرب از راروتونگا، پایتخت جزایر کوک قرار دارد. این جزیره یکی از مجموعه جزایر شنی است که از صخره های حلقه ای و متصل بهم مرجانی تشکیل شده است و به اسم دره مرجانی نیز شناخته می شود.
تنها 62 نفر در پالمرستون زندگی می کنند و 59 نفر از آنها از نوادگان فردی انگلیسی به نام ویلیام مارستر هستند. اعتقاد بر این است که ویلیام همراه با دو همسر پولینزی خود وارد جزیره شده است و سپس همسر سومی اختیار کرده است و از مجموع آنها 23 فرزند دارد که اکنون در پالمرستون ساکن هستند. مدت زمان رسیدن به پالمرسون از راروتونگا از طریق دریا 2 روز و از تاهیتی 8 روز طول می کشد. امکان دسترسی به اینترنت نیز در این جزیره وجود دارد و جزیره به تازگی با یک نیروگاه خورشیدی به روز شده است تا به صورت روزانه برق تولید کند.

2. Oymyakon, روسیه
Oymyakon, Russia

اومیاکون با جمعیت تنها 500 نفر یک روستا واقع در کشور روسیه می باشد و در امتداد رودخانه Indigirka قرار دارد. این مکان به عنوان یکی از سردترین مکان های واقع در زمین شناخنه شده می باشد. پایین ترین درجه حرارت ثبت شده در اینجا -90 درجه فارنهایت بوده است. میانگین دمای زمستان در Oymyakon در تمام مدت دمایی در حدود -58 درجه فارنهایت باقی می ماند. غذا و خوراک مردم در اینجا به طور کامل برگرفته از گوشت می باشد، زیرا غیرممکن است تا محصولات غذایی دیگر را در چنین آب و هوایی نگه داری کرد و یا در زمینی که تا عمق 5000 فوتی یخ زده است پرورش داد. قابل به ذکر است چندین روز طول خواهد کشید تا به آنجا برسید. نزدیک ترین مسیری که می توانید به اویمیاکون برسید از طریق پرواز از یاکوتسک و یا در ماگادن می باشد، از جایی که 560 مایل باید در جاده ای که به عنوان “جاده استخوان” شناخته می شود رانندگی کنید.

3. Pitcairn Island, British Overseas Territory
Pitcairn Island, British Overseas Territory

جزیره Pitcairn بخشی از مجموعه جزایر کوچک در بخش جنوبی اقیانوس آرام است که بیش از 100 مایل گسترش یافته است. با جمعیتی تنها 57 نفر که آخرین بار در سال 2014 مورد سرشماری قرار گرفت، به فاصله 3300 مایل از نیوزیلند واقع شده است، پیتکرن تنها جزیره غیر قابل ساکن از گروه مجموعه جزایر است و همچنین کمترین قومیت ملی در سراسر جهان را داراست. برای رسیدن به آنجا 32 ساعت طول می کشد و تنها با قایق بادبانی مقدور می باشد. امروزه ساکنان عمدتا اجداد جهادگرانی هستند که همراه با پلینیساییان بومی با کشتی به این جزیره سفر کرده و در آنجا مستقر شده اند.

بازدید از مکان هایی که در آن ها جنایت رخ داده است
ادامه مطلب

4. Ittoqqortoormiit, گرینلند
Ittoqqortoormiit, Greenland

Ittoqqortoormiit یکی از کم جمعیت تریت مکان های موجود در زمین واقع در شرق گرینلند می باشد. به علت ساختار بی نظم آن، به عنوان تنها جامعه مجرد ساکن در نیمکره غربی نیز شناخته می شود. این شهر دارای جمعیت 452 نفر است و مردم برای زندگی و زنده ماندن بیشتر به شکار قطبی و نهنگ متکی هستند. منبع اصلی درآمد این شهر علاوه بر شکار بر پایه گردشگری که به تدریج شروع به رشد کرده، استوار است. برای رسیدن به شهر می بایست از نزدیک ترین فرودگاه در Nerlerit Inaat، که 24 مایل دورتر است با هلی کوپتر به آنجا پرواز کنید. همچنین می توانید در بعضی از ماه های سال با قایق به آنجا سفر کنید.

5. Chang Tang, تبت
Chang Tang, Tibet
چانگ تانگ بخشی از فلات تبت است که از غرب و شمال تبت به لاداخ در هند گسترش می یابد. این شهر بیش از 990 مایل گسترش یافته است و خانه یک قبیله عشایری در تبت نیز می باشد. چانگ تانگ خانه تقریبا نیم میلیون عشایر است اما اغلب پیدا کردن آنها دشوار است. یک کاوشگر سوئدی گزارش کرده است که در مدت 81 روز اقامتش در آن منطقه حتی یک فرد را در چانگ تانگ ندیده است. نزدیکترین فرودگاه در “لهتات” قرار دارد هر چند، که از طریق آن می توانید به Chang Tang دسترسی داشته باشید، اما داشتن مجوز برای وارد الزامی می باشد.
6. McMurdo Station, Antarctica
McMurdo Station, Antarctica
ایستگاه McMurdo یک مرکز تحقیقاتی است که توسط ایالات متحده در قطب جنوب تاسیس شده است. این ایستگاه قادر به مدیریت 1258 واحد مسکونی است و بزرگترین جامعه در کل قطب جنوب به شمار می آید. با این حال، جمعیت در طول زمستان به دلیل آب و هوای بسیار سرد و غیر قابل تحمل به عدد 250 کاهش می یابد. ایستگاه شامل بیش از 85 ساختمان شامل بندر، کوهپیمایی، فروشگاه ها، باشگاه ها، نیروگاه ها، انبارها و دو دستگاه خودپرداز می باشد. رفتن به آنجا برای سرگرمی تقریبا غیر ممکن است. شما باید یک دانشمند، یک فرد نظامی و یا یک هنرمند باشید. این مکان نیز یکی از سخت ترین و دورترین مکان ها برای رسیدن در جهان است. خلبانان باید بتوانند هواپیما را بر روی یخ فرود آورند زیرا هیچ باند مجهزی وجود ندارد.

اعطای جایزه اسکار گردشگری به جزیره اسپایک
ادامه مطلب

7. Socotra Island
Socotra Island
سكوترا يكي از چهار جزایر بزرگ آرژانتيني است كه در دریای عرب قرار گرفته است. این جزیره یکی از قلمرو های یمن است و جمعیت آن بیش از 44،000 نفر است. با این حال، جزیره بسیار دور افتاده است و برای گونه های عجیب و غریب و نادر گیاهان و درختانش معروف است که یک سوم آنها نمی توانند در هیچ نقطه از کره زمین پیدا شوند. Socotra اغلب به عنوان مکان آدم فضایی ها بر روی زمین شناخته شده است و توسط سایت جهانی یونسکو به عنوان میراث طبیعی شناخته شده است. این جزیره حدود 400 مایلی دور از صنعا، پایتخت یمن است.

8. Kerguelen Islands, Southern Indian Ocean
Kerguelen Islands, Southern Indian Ocean
جزایر Kerguelen که همچنین به عنوان جزایر “Desolation” شناخته می شود، گروهی از جزایر واقع در جنوب اقیانوس هند هستند. این جزایر ساکنین اصلی ندارد و تنها 45 تا 100 دانشمند، مهندس و محقق در این جزیره زندگی می کنند و این جزایر را به عنوان بخشی از زمین های جنوب و جنوب قطب جنوب فرانسه اشغال کرده اند. کرگولین تقریبا 2000 مایل دور از جنوبترین قسمت آفریقا، قرار دارد و تنها راه رسیدن به جزیره توسط کشتی امکان پذیر است و تنها چهار بار در سال به آنجا رفت و آمد دارد.

9. Whittier, Alaska
 Whittier, Alaska
Whittier یک شهر کوچک در آلاسکا واقع در 58 مایلی جنوب شرقی آنچوریج است. منطقه ای که این شهر در حال حاضر قرار دارد در طول جنگ جهانی دوم توسعه داده شد. در آن زمان ارتش آمریکا یک اردوگاه نظامی و یک بندر در نزدیکی Whittier Glacier ساخت. در حال حاضر، شهر 214 سکنه دارد و اکثر آنها در همان آپارتمان های معروف به “برج های بگیچ” که 14 طبقه است زندگی می کنند. تنها راه رسیدن به آنجا از طریق مسیر 13300 فوتی است که ترکیب تونل راه آهن و بزرگراه است که ویتیور را به جنوب Anchorage متصل می کند.

جزایر ساموآ ، لحظاتی واقعی از رویایی شگفت انگیز
ادامه مطلب

10. Tristan da Cunha, British Overseas Territory
Tristan da Cunha, British Overseas Territory
Tristan da Cunha گروهی از جزایر آتشفشانی در اقیانوس اطلس جنوبی است و دور افتاده ترین محل سکونت در کره زمین است. نزدیک ترین زمین سکنه دار، سنت هلن است که 1،200 مایل دورتر است و این جزیره به فاصله 1500 مایل از قاره آفریقای جنوبی قرار گرفته است. در مجموع 262 ساکن در جزیره وجود دارد (آخرین آمارگیری در ژانویه 2017 انجام شده است). رفتن به این جزایر زمان مشخص دارد، زیرا قایق های ماهیگیری از آفریقای جنوبی خدمات حمل و نقل را تنها هشت تا نه بار در سال ارائه می کنند، پس گوش به زنگ باشید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر