لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> داستان اولین و تنها رستوران دارای ستاره میشیلین در پوکت تایلند
داستان اولین و تنها رستوران دارای ستاره میشیلین در پوکت تایلند

داستان اولین و تنها رستوران دارای ستاره میشیلین در پوکت تایلند

Pru، پوکت: کتاب راهنمای میشیلین 2019 برای بانکوک، پوکت و فانگ گا، تنها به یک رستوران در جنوب تایلند ستاره داده است. این رستوران Pru است که بخشی از اقامتگاه لوکس تریسارای پوکت است.

مردی که در پشت صحنه این جادوگری است: سرآشپز جیم افورست خالق Pru است. غذاهای فوق خلاق او از محصولاتی که در اطراف تایلند پیدا می شوند (و با تمرکز بر آنچه که در محدوده دریای آندمان یافت می-شود)، تهیه شده اند.
Elevating veggies
ارتقای گیاهخواری: دیدن اینکه افورست با بشقاب سبزیجات معمولی چکار می کند، واقعا تاثیرگذار است. غذای ویژه Pru هویج هایی هستند که همراه با همان خاکی که آورده می شوند، پخته می شوند، با آب هویج مخمری و زرده تخم مرغ دودی که از مزرعه اقامتگاه به دست می آیند.
Inside Pru
داخل Pru: افورست می گوید: همه چیز به تجربه برمی گردد. ما از زمانی که مهمانان به اینجا می آیند تا زمانیکه از اینجا می روند آنها را وارد ماجراجویی می کنیم.
Pru Jampa
Pru jampa: بسیاری از مواد اولیه پایدار و ارگانیک Pru از مزرعه 16000 متر مربعی به نام Pru jampa به دست می آید که در شمال شرق پوکت واقع شده است.
River prawn
میگوی رودخانه ای: در این ظرف میگوی رودخانه ای سورت ثانی با بیبی بروکلی و سس xo که از غذاهای دریایی محلی پخته شده است، سرو می شود.
Leek
تره فرنگی: تره فرنگی زغالی به همراه قارچ هایی که از جنگل فانگ گا جمع آوری شده اند، و ژامبون کوربوتای نمک سود شده ی خانگی سرو می شود.

پوکت، بزرگترین جزیره تایلند، به چند دلیل مشهور شده است: سواحل زیبا، اقامتگاه های لوکس در سطح جهانی و نقطه ای شروعی برای تفریح در آب های کریستالی و آبی دریای آندامان.
ولی تکلیف غذاخوری های فاخر در سطح جهانی چه می شود؟
اگرچه تعداد زیادی رستوران خارق العاده وجود دارد که غذاهای فوق العاده تایلندی سرو می کنند، ولی هیچ کس توقع ندارد که در هنگام سفر به پوکت، چنان تجربه ی غذاخوری داشته باشد که به عنوان خاطره-برانگیزترین غذا خوردن کل سالش از آن یاد کند. در ادامه با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همسفر شوید و هوشمندانه سفر کنید.
میشیلین در ماه نوامبر، کتابچه راهنمای تایلند 2019 خود را منتشر کرد و برخلاف نسخه افتتاحیه سال 2018 کتاب راهنمای قرمزش شامل دو مقصد دور از بانکوک بود: پوکت و فانگ گا.
ولی فقط یکی از این دو شهرها توانست ستاره میشیلین را دریافت کند: Pru
این رستوران در اقامتگاه لوکس تریسارا Pru (که مخفف plant کاشتن، raise پرورش دادن و understand فهمیدن است) و در سال 2016 افتتاح شد و توسط سرآشپز جیم افورست اداره می شود.
برای توصیف اینجا و دستاوردهای اورفوست می توان گفت که اینجا یک رستوران فاخر از مزرعه تا میز شام است.
ظرف ها تماما از محصولاتی ساخته شده اند که از اطراف تایلند به دست آمده اند (البته با توجه به ویژگی های زیست محیطی دریای آندمان) و از مواد اولیه ارگانیک و پایداری هستند که از مزرعه 16000 متری اقامتگاه که در شمال شرقی جزیره است، به دست می آیند.

منظور ما فقط غذاهای آشنایی مانند لابستر پوکت یا سوپ کلم محلی نیست. غذاهای افورست شامل مواد اولیه نامتداولی نظیر برگ های سوزنی کاج محلی و انگور دریایی (نوعی خاویار گیاهی دریایی) است.

در راه موفقیت
Pru, Phuket
رستوران Pru سرآشپز جیمی افورست اولین ستاره میشیلین خود را در سال 2018 دریافت کرد.
پیشرفت افورست نسبت به سن و سالش تقریبا سریع بوده است. او شش سال پیش و در سن 29 سالگی ماجراجویی غذایی تایلندی خود در تریسارا شروع کرد. در آن زمان او بعد چند سال آشپزی در رستوران های اروپایی، از جمله هلند، برای دادن مشاوره رستورانی استخدام شد.
اورفوست بعد از شش ماه کارآموزی در گاگان (بهترین رستوران آسیایی برای چهار سال پیاپی) به تریسارا برگشت.
مدیریت اقامتگاه تحت تاثیر کارهای او قرار گرفت و از اوفورست تقاضا کرد تا رستورانی تاسیس کند که در سطح بالایی از ارائه غذاهای فاخر قرار بگیرد و کنترل کامل آشپزخانه را به او سپردند.

افورست می گوید: آنها به من گفتند اینجا کاملا تحت اختیار توست. هر کاری می خواهی انجام بده. و بعد از این ماجرا بود که به ایده Pru رسیدیم چرا که دنبال یک مفهوم خاص می گشتیم. ما از زمانی که مهمانان به اینجا می آیند تا زمانیکه از اینجا می روند آنها را وارد ماجراجویی می کنیم.
Pru, Phuket

افورست در ابتدا می خواست از فلسفه 80/20 استفاده کند (80 درصد از غذاهای اصلی و موادغذایی محلی استفاده کند و 20 درصد از مواد وارداتی). ولی بعد از دیدن توانایی های محلی و آنچه که می توانستند در مزرعه اقامتگاه کشت کنند، تصمیم گرفت تا فقط از مواد اولیه استفاده کند که در تایلند بدست می آیند.
او می گوید: همه چیز درباره تامین مواد اولیه و توانایی هایی است که تایلند می تواند به سایر نقاط دنیا ارائه می کند و توجه ما غذاهای اروپایی است نه غذاهای تایلندی. تجربه کردن برای ما خیلی مهم است. ما از زمانی که مهمانان به اینجا می آیند تا زمانیکه از اینجا می روند آنها را وارد ماجراجویی می کنیم.
Pru بعد از افتتاحیه اش در حدود دو سال پیش، حسابی سروصدا به پا کرد و از طرف رسانه های غذایی و سفری محلی به عنوان جذابترین محل جدید در افق غذایی تایلند معرفی شد.

چرا مردان تایلندی پیش از ازدواج صومعه‌نشین می‌شوند
ادامه مطلب

بشقاب ویژه Pru: هویج هایی که در خاک خودشان پخته شده اند.
افورست می گوید، منو هر چند ماه یکبار تغییر می کند ولی روند اضافه کردن یک غذا به لیست منو تا شش ماه طول می کشد.
فهمیدن اینکه چرا این روند اینقدر جدی است، خیلی آسان است. افورست یک نوآور حقیقی است. اگرچه پیچیدگی و لایه های غذاهای او خیلی جذابند ولی دیدن اینکه این مرد با بشقاب سبزیجات معمولی چکار می-کند، واقعا تاثیرگذار است.
سرآشپر افورست توضیح می دهد: اصولا پروتئین ماده غذایی اصلی است اما من فکر می کنم که در Pru این سبزیجات هستند که ماده اصلی غذاها را تشکیل می دهند.
این مواد غذایی عبارتند از: گل کلم بخارپز در کره قهوه ای با کرمی مغز استخوانی، قارچ وحشی و پودر ساردین. هویج ها همراه با همان خاکی که آورده می شوند، پخته می شوند، با آب هویج مخمری و زرده تخم مرغ دودی.
افورست می گوید: فکر می کنم، هویج ها بهترین معرف Pru هستند. ساده. استفاده از مواد اولیه محدود ولی با طعم های بینظیر. آنچه که ما انجام متفاوت از بقیه است و بسیاری از مهمانان هم همین را می گویند که چیز خوبی هم هست. ما می خواهیم متفاوت باشیم و مثل بقیه نباشیم.

منوی این رستوران سه انتخاب شش بخشی دارد که یکی از آنها مخصوص گیاهخواران است .

تریسارا چگونه در اوج باقی مانده است؟
How Trisara stays on top
اقامتگاه تریسارا، پوکت: تریسارا دارای 39 ویلا و سوئیت استخردار صخره ای است.
مطمئنا قرار گرفتن Pru در یکی از قامتگاهای ساحلی برتر تایلند یکی از دلایل جذابیتش است.
تریسارا در شمال شرق پوکت و در جزیره ای خصوصی واقع شده است و با اینکه حدودا ده سال از شروع به کارش می گذرد ولی همچنان در اوج لوکس بودن است.
اینجا شامل 39 ویلا و سوئیت استخردار صخره ای است که هر کدام استخر بی انتهای خودشان و منظره ای فوق العاده به دریای آندمان دارند. ( حریم شخصی در اینجا خیلی اهمیت دارد و یکی از دلایلی که تریسارا در لیست بهترین مکان های مخصوص شنای برهنه دنیا قرار گرفته همین حریم شخصی بالاست)
آنتونی لارک استرالیایی، مدیر عامل اینجا، می گوید که موفقیت تریسارا ناشی از تلفیق موارد مختلفی است، مثلا به روز نگه داشتن اینجا.
لارک به خبرگزاری تراول سی ان ان می گوید: یکی از چیزهایی که باعث پیش افتادن تریسارا از رقبایش می شود، جدیتش در بازسازی، نوآوری و دقت به جزئیات در روند نگهداری از اینجاست.
عموما، ما سعی می کنیم جلوتر از زمان خود و فناوری حرکت کنیم. یکی از مزایای مالک ملکی مستقل بودن این است که اگر احساس کنیم چیزی باید عوض شود یا زمانیکه فکر کنیم ایده ی بزرگی داریم، بلافاصله آن را اجرا می کنیم. هتل های زنجیره ای یا گروهی بزرگتر نمی توانند چنین کاری بکنند.
فلسفه زیست محیطی این اقامتگاه با تعهدات Pru برای مصرف معقول و پایدار هماهنگ است.
کارکنان از مواد شیمیایی در باغ ها یا از کلر در استخرها استفاده نمی کنند. تمام آب باران برای استفاده ی باغ ها در فصل های خشک ذخیره می شود. آب آشامیدنی از طریق تصفیه اسمز معکوس بدست می آید و در لیوان-های شیشه ای قابل شسشتشو و استفاده مجدد سرو می شود.
لارک می گوید: واقعا معتقدم که لوکس بودن ثمره یک تجربه است نه یک محصول. تمام تلاش ما این است تا از انتظارات مهمانان فراتر برویم.

دلایل جذاب سفر به بانکوک
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر