لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه دور دنیا دریانوردی کنیم؟
چگونه دور دنیا دریانوردی کنیم؟

چگونه دور دنیا دریانوردی کنیم؟

در گذشته٬ دریانوردی دور دنیا توسط جستجوگرانی با تامین هزینه توسط دولت انجام می شده است. با این حال٬ در دوران مدرن٬ انواع اقسام مردم این کار را انجام می دهند٬ حتی نوجوانان. دانستن هزینه های این کار٬ خطرها و چگونه برنامه ریزی کردن سفر خود٬ به معنای تفاوت بین یک سفر موفق و سفری است که باید از انجام آن اجتناب کنید.در ادامه این مقاله با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه

هوشمندانه سفر کنید.

قسمت اول- سوار قایق شدن

۱. برای جزوی از خدمه ی کشتی بودن داوطلب شوید.
اگر در یک قرعه کشی یک قایق برنده نشده اید یا از عموی ثروتمندتان آن را به ارث نبرده اید یا ناگهان تصمیم گرفته اید که از یک قایق فروشی محلی آن را خریداری کنید٬ یک راه خوب برای سوار کشتی شدن و دور دنیا را گشتن این است که جزو خدمه ی کشتی باشید. با نزدیکترین تفرجگاه ساحلی تماس بگیرید تا ببینید آیا صاحب قایقی به دنبال کارگر برای قایق خود می باشد. اصولا کار شما هزینه ی راه شما را تامین می کند.

. با این حال٬ شما همچنین می توانید یک سمت در قایق با هزینه ی اشتراکی داشته باشید. این قایق ها خدمه ای دارند که هزینه ها را تقسیم می کنند که معمولا بین ۲۰ تا ۷۰ دلار در روز برای هر نفر می باشد. ولی آگاه باشید که صاحبان قایق ها که تبلیغات اشتراک هزینه را انجام می دهند٬ برای شما هزینه ای بیش از ۱۰۰۰ دلار در هفته را در نظر می گیرند. به طور معمول٬ این مبلغ زیادی است و صاحب قایق سعی می کند تا به جای تقسیم کردن هزینه ها از شما سود ببرد.

۲. سوار قایق دوستتان بشوید.
Get on a friend's boat
بعضی اوقات کسانی که می خواهند دریانوردی کنند به دنبال همراه هستند. اگر خوش شانس باشید٬ ممکن است کسی را پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید و فقط به این دلیل که شما جذاب هستید٬ به شما سواری مجانی بدهد. این تا همیشه نخواهد بود ولی آیا آن ها برای چند ماه همراه لازم دارند؟ البته وقتی نیاز داشتند٬ شما می توانید به آن ها کمک کنید.

. مطمئن شوید که فقط برای سواری رایگان سوار قایق کسی نشوید. وقتی با کسی در وسط اقیانوس هستید٬ در حقیقت شما با ان ها در وسط اقیانوس هستید. هیچ جایی برای رفتن ندارید و نمی توانید پیش کس دیگری بروید. پس قبل از اینکه توافق کنید ابتدا مطمئن شوید که می توانید آن ها را تحمل کنید یا خیر.

۳. معلم یا پرستار بچه شوید.
Be a teacher or nanny
راه دیگر برای سوار شدن به قایقی که می خواهد هفت دریا را بپیماید٬ کمک کردن به کودکان است. خانواده هایی وجود دارند که بر روی دریا زندگی می کنند و نیاز دارند تا کسی به بزرگ شدن فرزندشان کمک کند و برنامه ی آن ها را برای انجام برنامه ریزی معمول مدرسه پی کند. چه یک کرجی بادی خصوصی یا کشتی بزرگ باشد٬ وقتی که بزرگترها مشغول دریانوردی هستند٬ بچه ها همچنان نیاز دارند تا یاد بگیرند و از آن ها مراقبت شود.

۴. سوار کشتی تحقیقاتی شوید.
Get on a research ship
سازمان هایی مثل Green Peace و Dolphin Trust معمولا به دریا می روند تا تحقیقات انجام دهند. آن ها فقط به دانشمندان و محققان نیاز ندارند – آن ها به کارگر عرشه ی کشتی٬ کارگران اداری٬ خدمتکاران و غیره نیز نیاز دارند. این اساسا یک دادو ستد بر روی اقیانوس است و شما می توانید قسمتی از آن باشید.

. این ها معمولا به گروه های محیط زیستی تعلق دارند. اگر موضوع خاصی برای شما اهمیت دارد٬ به صورت آنلاین درباره یآن تحقیق کنید. بسیاری از سمت ها داوطلبانه خواهند بود٬ چیزی که شما بدست می آورید تجربه است.

۵. برای فعالیت هایی مثل پخت و پز مفید باشید.
Be handy with activities like cooking
بیشتر تیم هایی که به دریا می روند٬ به افرادی با توانایی های غذا پختن٬ تمیز کردن٬ سرگرم کردن٬ تفسیر کردن٬ مسئول بار٬ معلم و غیره نیاز دارند. اگر مهارتی دارید٬ چرا آن را به دریا نبرید؟ می تواند هرچیزی از صفوف بلند کشتی های کروز تا یک کرجی بادی شخصی خانوادگی باشد. فقط باید جای خود را پیدا کنید.

. پیدا کردن جای خود در کشتی های کروز امروزه با استفاده از تکنولوژی بسیار آسان است. اما داشتن یک سمت در قایق های کوچکتر می تواند کمی سخت تر باشد. در بندر محلی خود بمانید و گوش به زنگ باشید. تا افراد درست را شناسایی کنید و زمان بندی داشته باشید.

۶. یا قایق خود را بخرید و یاد بگیرید چگونه دریانوردی کنید.
Plan your route and destinations
اگر ۷۵۰۰۰ دلار برای خرج کردن دارید٬ می توانید قایق خودتان را بخرید و آن را به آب بیاندازید – البته باید مهارت های دریانوردی داشته باشید. اگر یک تازه وارد به دنیای دریانوردی هستید ( و بیشتر ما اینگونه ایم )٬ با افراد دیگری از جامعه ی دریانوردی خود صحبت کنید که سفرهای طولانی با قایق هایشان رفته اند. از آن ها بخواهید تا به شما پیشنهاد کنند که چه قایقی بهتر است و چه کارهایی می توانید انجام دهید تا به طبقه ی ممتاز راه یابید.

. اصولا٬ قایقی را خریداری می کنید که طول آن ۳۵ تا ۴۵ فوت ( ۱۰.۷ تا ۱۳.۷ متر ) می باشد. قایق باید قایق بادبانی باشد. استفاده از باد بجای سوخت در طول این سفر طولانی مدت٬ می تواند برای شما مقدار پول زیادی ذخیره کند. باید گفت که شما به قایقی نیاز دارید که نیازهای شما را برآورده کند.

چگونه در ازدحام جمعیت گرفتار نشوید
ادامه مطلب

قسمت دوم- تدارکات سفر خود را تعیین کنید

۱. مسیر و مقصد خاص خود را مشخص کنید.
 Plan your route and destinations
میلیون ها چیز وجود دارد که وقتی در حال برنامه ریزی برای سفرتان هستید باید در نظر بگیرید ( حداقل موارد زیادی است‌ ). برای شروع کنندگان باید ایمن باشد. باید آب وهوای قابل تحملی باشد (امیدوارانه)٬ باید انجام شدنی باشد و باید بدانید که کجا می خواهید بروید و حتی اشاره ای به باد غالب٬ جریان اقیانوس و طوفان های گرمسیری نشده است. همه ی کتاب ها درباره ی این موضوع نوشته شده اند ولی برای الان بیایید چند مورد را در نظر بگیریم:

. مسیر پاناما به Torres Strait شامل چند مقصد جذاب برای کشتی های کروز در دنیا می باشد و کلی تنوع در طول این مسیر وجود دارد.
. خیلی از دریانوردان آرزوی دیدن تاهیتی را دارند. در طول سال ها٬ پایتحت تاهیتی٬ پاپیتی٬ از پناهگاه ساکتی تبدیل به شهری شلوغ و پر از ترافیک شده است. گفته می شود٬ اگر بدانید کجا بروید٬ تاهیتی قدیم هنوز زنده است.
. اگر برنامه دارید تا در بورا بورا توقف داشته باشید٬ همچنین می توانید از مسیر شمالی به سمت کوکز سمالی۲ تونگا و ساموآ بروید یا از مسیر جنوبی به کوکز٬ تونگا و نیویی بروید.
. عجله نکنید و تحقیقات آنلاین انجام دهید و کتاب ها را مطالعه کنید. جیمی کورنل مراجع خیلی خوبی دارد؛ خواندن چند کتاب او به شما در گرفتن تصمیم های درست٬ محکم٬ ایمن و به دور از اشک کمک خواهد کرد.

۲. خط زمانی خود را بدانید
 Figure out your timeline
شما باید بادها٬ آب و هوا٬ دزدان دریایی٬ برنامه ی خودتان و غیره را در نظر بگیرید.

. بیشتر قایق ها انتخاب می کنند تا قبل از شروع فصل طوفان ها ( ژوئن تا نوامبر‌ ) در دریای کارائیب از کانال پاناما عبور کنند و بیشتر آن ها بین فوریه تا مارچ می رسند. این دقیقا زمانی است که قایق ها از مکزیک و آمریکای مرکزی باید از اقیانوس آرام جنوبی حرکت کنند.
. اگر شما از ساحل غربی شمال آمریکا می آیید٬ بیشتر قایق ها به سمت آمریکای جنوبی و به سمت تاهیتی با جزیره ی ایستر و پیتکارین می روند. بادها رفتن در این مسیر را آسان تر می کنند. رفتن به سمت سواحل شرقی با مشکلاتی همراه است.
. اگر از استرالیا حرکت می کنید٬ شما دو گزینه برای گذر کردن از دریای هند دارید: مسیر شمالی که به دریای سرخ و کانال سوئز می رود یا مسیر جنوبی که به آفریقای جنوبی و کیپ هورن منتهی می شود. مسیر جنوبی چالشی تر است و دریای بزرگتری دارد ولی مسیر شمالی دزدان دریایی دارد.

۳. درباره ی مناطقی که قرار است قایقرانی کنید٬ تحقیق کنید.
Research the areas you'll be sailing in
درباره ی همه ی مکتن هایی که قرار است توقف داشته باشید٬ قبل از اینکه به آن جا بروید٬ تحقیق کنید. مطمئن شوید که ایمنی و مخارج را در نظر گرفته اید. چه میزان هزینه برای توقف در بندر دارد؟ زیرساخت و دولت آنجا چگونه است؟ از چه شانس هایی می توانید نهایت بهره را ببرید و در بدترین حالت چه آسیب هایی خواهید دید؟

. درباره ی سلامت قانون کشوری که قرار است در آن توقف کنید تحقیق کنید. قبل از رفتن به سفر٬ مدارک پزشکی و اقدامات پیشگیرانه لازم را دریافت کرده باشید که در هزاران مایل دور از خانه بیمار نشوید.
. درباره ی چیزهایی که نمی توانید به آنها دسترسی داشته باشید نیز تحقیق کنید. اگر به داروی خاصی نیاز دارید یا موارد دیگری که تا مقصد بعدی نمی توانید به ان ها دسترسی داشته باشید٬ آن ها را اولویت بندی کنید. در نظر داشته باشید که چه بخشی از زندگی در این مکان سخت تر خواهد شد؟

۴. تمام کاغذ بازی های لازم را انجام دهید.
 Cover all the necessary paperwork
با یک آژانس بیمه مشورت کنید تا مطمئن شوید که سفرتان پوشش داده می شود – گذشته از آن٬ این کل زندگی شماست. مطمئن شوید که تمام ویزاهای مورد نظر خود را به همراه داشته باشید. چه از طریق دریا٬ چه خشکی و چه هوایی قوانین و مقررات تغییری نمی کنند. اگر می خواهید کشورهای دیگر را ملاقات کنید٬ باید از قوانین آن ها پیروی کنید.

قسمت سوم- برای ماجراجویی خود آماده شوید

۱. کارهای پیشگیرانه ی لازم را انجام دهید.
Get any required inoculations
با آژانس سلامتی مربوط در هر کشوری که قصد دارید توقف کنید٬ برای اطلاعات بیشتر تماس حاصل کنید و به صورت آنلاین تحقیق کنید. خوشحال خواهید بود وقتی زمان آن برسد٬ واکسیناسیون های مورد نیاز را دریافت می کنید. مریض شدن در جایی که مراقبت پزشکی خوبی وجود ندارد به معنی پایان سفر شما می باشد.

. قبل از اینکه حرکت کنید٬ یک تست فیزیکی نزد پزشک معتبر انجام دهید. اگر مشکلی دارید٬ آن ها می توانند از شما مراقبت کنند و درمان های پیشگیرانه را انجام دهند.

۲. پیش خرید کنید.
 Stock up
برای شروع٬ غذاهای فاسد نشدنی٬ قرص های تصفیه آب و فیلترهای آب را خریداری کنید. مطمئن شوید همه چیزهای قایق شما سالم است. از رادار گرفته تا لنگر تا مانیتور نقشه. چیزهایی که باید انجام دهید و روش ها را برای ثبت سفرتان بیاورید. چیزهایی که می توانید از مکانی تا مکان دیگر خریداری کنید را نیز در نظر بگیرید.

. شما دلتان می خواهد سبک سفر کنید ولی نه خیلی سبک. لیستی از کارهایی که انجام می شود داشته باشید به اضافه ی ایده هایی که ممکن است به ذهنتان برسد. فهرستی از چیزهایی که به راحتی در دسترستان قرار می گیرد و چیزهایی که در اولیت بودجه بندی شما نیستند را نیز تهیه کنید.

۳. مراقب همه چیزها در خانه باشید.
Take care of everything at home
برای از بین نرفتن و از دست ندادن چیزی در خانه٬ بهتر است که اقدامات لازم را قبل از آغاز سفر انجام دهید:

. مطمئن باشید که قبض های خود را پرداخت کرده اید. وقتی که در مسافرت هستید٬ ترتیبی را در نظر بگیرید تا دوستتان آن را انجام دهد یا از سیستم خودکار صورت حساب استفاده کنید.
. اگر تصمیم دارید در محل خاصی برای مدت زیادی بمانید٬ نامه های خود را به این مکان ها ارسال کنید تا اگر اتفاق مهمی افتاده بود٬ در جریان قرار داشته باشید.
. به خانواده و دوستان خود مسیر و برنامه ی سفر خود را بگویید. اگر مشکلی پیش آمد٬ حداقل آن ها می دانند که شما کجا هستید ( یا قرار است کجا باشید ).

۴. یک مکانیک قایق بیاورید تا قایق را چک کند و همه ی تعمیرات لازم را انجام دهد.
Have a boat mechanic
حتی تایتانیک نیز غرق می شود. پس مطمئن باشید که قایق شما چک شده و با سلامت کامل به دریا می روید. هیچوقت تعمیر قسمتی را نادیده نگیرید٬ حتی اگر باعث شود تا طبق برنامه پیش نروید.این می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.

. در بعضی موارد٬ قایق شما نیاز دارد تا بازسازی شود. این می تواند برابر با هزینه ی اولیه برای خرید قایقتان باشد٬ البته اگر بیشتر نشود. برای تغییراتی که ممکن است بدنه ی قایق لازم داشته باشد٬ آماده باشید.

۵. خودتان ( و همراهانتان ) را برای مواقع ضروری آماده نگاه دارید.
Prepare yourself
چیزهایی در دریا اتفاق می افتد که شما هیجوقت حتی در عجیب ترین تخیلاتتان نیز آن را تصور نمی کنید. کسی یک خارش مسری می گیرد٬ قبیله از بومی ها فکر می کنند شما ناجی آن ها هستید٬ با بوق یک کشتی بسیار بزرگ ممکن است از خواب بیدار شوید٬ ثانیه هایی بیشتر با مرگ فاصله نداشته باشید و غیره. این اتفاق ها می افتد. اگرچه شما نمی توانید خود را برای همه ی اتفاق ها اماده کنید ولی می توانید تا جایی که امکان دارد٬ خود را آماده سازید.

. با خود اسلحه ی گرم و گلوله به همراه ببرید. آن ها را در مکانی امن و در دسترس قرار دهید. بهتر است ایمن باشید تا متاسف.
. مطمئن شوید که قایق شما با همه ی چیزهای لازم تجهیز شده است تا در بعضی مواقع شما را با موفقیت و سریع به ساحل برساند یا به سرعت بتوانید از قایق پیاده شوید.
. یک کپسول اتشنشانی٬ یک قایق نجات٬ چراغ دریایی و یک کیت کمک های اولیه ی دستی داشته باشید.
. لیست افرادی که می توانید در مواقع ضروری با ان ها در ارتباط باشید مثل ۱۱۲ برای ارتباط با کارکنان اورژانس در اروپا را تهیه کنید.

۶. برای همه ی آب و هواهای شدید خود را تجهیز کنید.
Pack for all extremes of weather
خیلی راحت است که فکر کنید در اطراف نیمکره ی جنوبی دریانوردی می کنید و فقط پرندگان گرمسیری٬ آب فیروزه ای رنگ و ماسه های مرواریدی سفید وجود دارند. بعضی اوقات این ها درست هستند و زمان های دیگری نیز وجود دارند که شما زیاد به سمت جنوب یا شمال می روید و اگر لباس مناسب نداشته باشید٬ بدنتان از سرما یخ می زند. درباره ی آب و هوایی که می خواهید به آنجا بروید تحقیق کنید. زندگیتان نیاز دارد تا شما آماده باشید.

. اگر خیلی به سمت شمال یا جنوب می روید٬ شما به لباس هایی برای آب و هوای بد٬ لباس های پشمی٬ دستکش ها٬ زیر شلواری بلند٬ کلاه ها و جوراب ها نیاز دارید.دو تا از اولویت های اول شما باید گرم ماندن و خشک ماندن باشد.

5 قانون بحث برانگيز در سفر كه ممكن است آنها را ناديده بگيريد
ادامه مطلب

قسمت چهارم- تنظیم قایق برای دریاها

۱. پروسه های استاندارد برای همه چیز را تعیین کنید.
Determine standard procedure for just about everything
اگر طوفان بیاید چه کاری باید انجام دهید؟ اگر دزدان دریایی آمدند چی کار می کنید؟ اگر موج سنگینی به سمت شما آمد چطور؟ اگر کسی به دریا افتاد چه کار می کنید؟ در هر شرایطی که تور می کنید٬ شما باید برای آن نقشه داشته باشید و تمام کسانی که روی قایق هستند باید آن را بدانند. پس وقتی می گویید “آتش” هرکسی باید بداند که چه کاری باید انجام دهد.

. تمرینات منظمی را انجام دهید٬ مخصوصا اگر می دانید به منطقه ای خواهید رفت که در معرض ضربه های شدید باد قرار خواهید گرفت٬ یا دزدان دریایی وجو دارند و غیره. هرچه بیشتر شما و همراهانتان آماده باشند٬ تجربه ی بهتری خواهید داشت.

۲. خود را در معرض محیط های خطرناک قرار ندهید.
Limit your exposure to dangerous areas
اگر در آب های آزاد هستید٬ نمی شود به اندازه ی کافی تاکید کرد که باید مراقب باشید. دزدان دریایی فقط داستان های قومی قدیمی نیستند که به عنوان داستان های ترسناک وقت خواب ساخته شده اند. آن ها کاملا واقعی هستند. در محیط های باشید که می دانید ایمن خواهید بود.

. دزدان در دریا گشت و گذار می کنند٬ مخصوصا در مناطق خارج از سواحل آفریقا و هند. آن ها حتی می توانند در آب های مرزی کم آب٬ در اطراف فلیپین و مالزی دیده شوند ( تعداد کمی از آن ها می دانند که چه کسانی چه چیزی را ردیابی می کنند ). برای دانستن آخرین نقاط دزدان دریایی٬ وبسایت ICC را چک کنید.
. به دلیل شرایط خطرناک دریا یا تهدید دیگران٬ زمان خود را در مناطق دیگر محدود کنید. این مناطق شاما Cape Horn٬ تنگه ی Malacca٬ دریای Bering٬ اقیانوس اطلس شمالی٬ مثلث برمودا و دریای Andaman می باشد.

۳. قانونی بمانید.
Stay legal
وقتی به ساحل هر کشوری می رسید٬ تا فاصله ی ۲۲ کیلومتری آنجا٬ شما به قلمروی آن کشور نزدیک می شوید. در غیز این صورت شما در حوزه ی قلمروی کشور خودتان هستید. وقتی در این محدوده قرار می گیرید٬ شما باید از قوانین آن کشور پیروی کنید. همه چیزها آسان تر می شود وقتی نیازمندی های آن ها را در نظر بگیرید.

۴. قایق خود را مرتبا و در هر بندر چک کنید.
Check your boat routinely and at every port
درست مانند مراقبت از سلامتی خود وقتی در دریا هستید٬ باید مراقب سلامتی قایق خود نیز باشید. در هر بندر به آن نگاه بیاندازید. هر خرابی ای باید به سرعت گزارش شود و بهترین بخش این است که در اطراف شما پر است از افرادی که می توانند به شما کمک کنند.

. اگر به تنهایی سفر می کنید یا تقریبا تنها هستید٬ این می تواند یک نقطه ی درخشان در تجربه ی تنها بودن باشد.معمولا کارگران روزانه ای که در اطراف حوضچه ها هستند٬ معمولا آماده ی کمک کردن هستند. برای آن روز٬ شما می توانید با افراد جالبی ملاقات کنید و چیزی به داستان خود اضافه کنید و روحیه ی خود را بالا ببرید.
. تجهیزات را نیز چک کنید. آخرین چیزی که می خواهید٬ خراب شدن رادار و تلفن اضطرای شماست. الان باری شما دردسر است ولی می تواند بعدا زندگیتان را نجات دهد.

۵. برای برگشتن برنامه داشته باشید.
 Have a plan for coming back.
بعد از سالها در دریا بودن٬ آماده هستید تا برای مدت طولانی بر روی زمین سفت زندگی کنید و به این فکر می کنید که یک شیوه ی زندگی عادی نامطلوب است. گفته می شود٬ گذراندن کل زندگی خود در دریا خیلی سخت است٬ پس پس به زمانی برای برنامه ریزی بعد از اتمام سفر خود نیاز دارید. بعد از اینکه دور دنیا را دریانوردی کردید٬ گزینه ی بعدی چیست؟ بالون هوای داغ٬ شاید؟

. سعی کنید بودجه ای که برای سفر بعدی نیاز دارید را در نظر بگیرید. شما به زمان نیاز دارید تا زندگی کنید و شغلی داشته باشید٬ مسکن و شرایط زندگی جدید خود را پیدا کنید. داشتن حداقل شش ماه زمان برای گذر از این شرایط استرس شما را کاهش می دهد.

9 کاری که باید پیش از پروازهای طولانی انجام دهید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر