لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای سفر به جزایر ابوظبی
راهنمای سفر به جزایر ابوظبی

راهنمای سفر به جزایر ابوظبی

در ماه می 2018 میلادی، در شهر ابوظبی از یک پل معلق رونمایی شد که به مسافران اجازه می دهد با استفاده از خودرو یا دوچرخه از روی دریا عبور کنند. در یک طرف این پل سرزمین اصلی ابوظبی قرار دارد که مسجد مشهور شهر و موزه لوور قرار دارد. در طرف دیگر نیز جزیره الحدیریات واقع است، جزیره ای که یک ساحل زیبا، تمیز و آرام 600 متری را در اختیار مسافران قرار می دهد. جزیره الحدیریات یکی از 200 و چند جزیره است که در اطراف ساحل پایتخت امارات متحده عربی قرار دارند. در این جزایر متعدد می توان از اقامتگاه های سازگار با محیط زیست تا سافاری های لوکس، از زیبایی هایی شبیه طبیعت ساحلی مالدیو تا مکان هایی برای بازی با دلفین ها را یافت.
اشلیق استیوارت، روزنامه نگار اماراتی در این مورد چنین می گوید: «جزایر ابوظبی در فصل مناسب خود بسیار زیبا هستند. در صورتی که در شهر احساس خستگی بکنید این جزایر نقش مکان هایی برای استراحت کوتاه مدت را برای شما خواهند داشت. این جزایر به طرز شگفت انگیزی متنوع هستند. من سفر به این جزایر را به مسافران توصیه می کنم. در حالی که سواحل دوبی بسیار زیبا هستند، جزایر اطراف ابوظبی ساکت تر بوده، حس جزایر استوایی را داشته و ازدحام جمعیت در آن ها کمتر است». در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با برخی از جزایر زیبای اطراف ابوظبی آشنا کنیم.
1- جزیره یاس
Yas Island
جزیره یاس بدون شک بهترین جزیره اطراف ابوظبی است که به خاطر زرق و برق و امکانات تفریحی اش بهترین مکان برای داشتن اوقاتی خوش و مفرح در کنار خانواده است. این جزیره خانه «مجموعه پیست اتومبیلرانی» (Yas Marina Circuit)، پارک سرگرمی فرمول یک ابوظبی (Ferrari World Abu Dhabi)، مجموعه تفریحی دنیای غرب (Waterworld)، «یاس بیچ» (Yas Beach) و مجموعه جدیداً افتتاح شده «برادران وارنر» (Yas Beach) است. فاصله این جزیره با ابوظبی تنها 30 دقیقه با خودرو است. مجموعه تفریحی برادران وارنر در این جزیره بیش از 1.65 میلیون فوت مربع مساحت داشته و شامل 6 بخش تفریحی و ساختاری مجزاست. در دنیای غرب جزیره یاس، 43 سرسره و بزرگ ترین سرسره آبی هیدرومغناطیسی 6 نفره جهان قرار دارد. برای دوستداران خودرو نیز دنیای فراری به عنوان اولین پارک سرگرمی با برند فراری در این جزیره ساخته شده است. گرتا بکت، ساکن ابوظبی درباره این امکانات تفریحی چنین می گوید: «عاشقان هیجان و آدرنالین می توانند یک تجربه رانندگی متمایز را در پیست اتومبیلرانی حلقه مارینا و تجربه سرعت بالا با ماشین های مسابقه و یا استون مارتین داشته باشند». برای دوستداران ساحل نیز مجموعه یاس بیچ پیشنهاد می شود که هزینه ورودی 13 دلار است و حوله ساحلی و نیمکت ساحلی را نیز شامل می شود. این بخش از جزیره نسبت به سواحل جزایر دیگر شلوغ تر است.
2- جزیره زایا نورای
Zaya Nurai Island
حال و هوای مالدیو را مجسم کنید: استخرهای بی پایان، رستوران های روباز پر از زوج های دوست داشتنی و ننوهایی روی دریا که خوراک خوبی برای عکس های اینستاگرامی هستند. همه این ها در فاصله 30 دقیقه از شهر ابوظبی قابل دسترسی هستند، آن هم در جزیره «زایا نورای». سکینه رجبعلی، عکاس اماراتی درباره این جزیره چنین می گوید: «احساس می کنید در کشور و دنیایی دیگر هستید. من سواحل سفید بی پایان و آب های فیروزه ای زیادی می بینم اما اینجا بیابان است. هیچ جایی مهمان نوازی اینجا را نخواهد داشت». هتل زایا نورای یک هتل 5 ستاره و سازگار با محیط زیست است که تنها 32 اتاق دارد. هزینه اقامت شبانه کمی زیاد است اما می توان اقامتی روزانه با هزینه 95 دلار برای هر نفر را نیز تجربه کرد.
3- جزیره صیر بنی یاس
Sir Bani Yas Island
به جای اینکه برای سافاری به آفریقا بروند، گردشگران بسیاری به جزیره صیر بنی یاس در ابوظبی می روند که بیش از 10.000 حیوان وحشی آزادانه در پارک حیات وحش عربی آن می خرامند، از جمله غزال عربی، فلامینگو، چیتا، کفتار و زرافه. لورا کوگلین که نویسنده و ماجراجوست و به امارات سفر کرده، درباره این جزیره چنین می گوید: «من جزیره صیر بنی یاس را دوست دارم. تنها در یک تعطیلات هفتگی می توانیم از میان درختان شاه پسند قایق سواری کنیم، در مسیرهای دوچرخه سواری کوهستان بچرخیم و در منطقه حفاظت شده جزیره، تجربه یک سافاری را داشته باشیم. شبیه تعطیلات در آفریقا، مالدیو و خاورمیانه است که با هم ترکیب شده اند». می توان به عنوان یک سفر یک روزه نیز با قایق یا هواپیما نیز به این جزیره سفر کرد. مسافران می توانند رزرو آنلاین هتل داشته و در اقامتگاه 5 ستاره جزیره با عنوان هتل آنانتارا جزیره صیر بنی یاس اقامت کنند.
4- جزیره دلما
Dalma Island
در حدود فاصله 210 کیلومتری از ابوظبی، جزیره دلما واقع شده است، یک جزیره تاریخی و آرام که روزگاری قلب تجارت مروارید امارات متحده عربی بوده است. طول و عرض این جزیره تنها 9 کیلومتر در 6 کیلومتر است که 3 مسجد قدیمی، یک سایت باستان شناسی و موزه تاریخی دلما در آن واقع شده اند. ساکنان جزیره نیز همواره به مهمان نوازی و مهربانی معروف بوده اند. این جزیره که اکنون بسیار ساکت و کم ازدحام است روزگاری مرکز تجاری کشور بوده است. رفتن به این جزیره کمی دردسر دارد زیرا مسافران باید از منطقه جبل ضانا که در فاصله سه ساعتی از ابوظبی قرار دارد سوار کشتی شده یا از طریق پروازهای چارتری از فرودگاه ابوظبی خود را به این جزیره برسانند.
5- جزیره حدیریات
Hudayriat Island

جزیره حدیریات که از سال 2009 شاهد ساخت و ساز بوده به تازگی به روی مهمانان باز شده و به گفته استیوارت همه هیجان سفر به امارات در ماه های گذشته را به خود اختصاص داده است. اکنون مسافران می توانند روی پل معلق تازه افتتاح شده جزیره رفته و با خودرو شخصی یا دوچرخه از روی دریا عبور کنند. این جزیره اکنون دارای یک ساحل 600 متری کشیده شده به درون دریا، مسیرهایی برای دویدن و دوچرخه سواری، زمین بازی و امکانات دیگری است که در فازهای بعدی ساخت و ساز جاذبه های گردشگری و تفریحی دیگری نیز به آن افزوده خواهد شد. از دیگر برنامه هایی که برای فازهای بعدی جزیره حدیریات در نظر گرفته شده می توان به یک منطقه زیبا برای کمپ زدن همراه با زیپ لاین های متعدد، رستوران های خودرویی، زمین های فوتبال و بسیاری امکانات دیگر اشاره کرد.
ابوظبی شرکت های زیادی دارد که سفر با قایق را به جزایر کوچک کشور میسر می سازند. جزیره دیگری که می توان به آن اشاره کرد جزیره مصنوعی و تنها 1.050 هکتاری لولو است که در امتداد ساحل عمومی کورنیچ قرار دارد. این باریکه ساحلی از شن خالی یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن عکس های فراموش نشدنی است.

بهترین نقاط برای عکس اینستاگرام در دبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر