لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> روش‌هایی طبیعی برای دوست‌یابی در سفر
روش‌هایی طبیعی برای دوست‌یابی در سفر

روش‌هایی طبیعی برای دوست‌یابی در سفر

احتمالاً بزرگ‌ترین نگرانی افرادی که برای اولین بار تنها سفر می‌کنند همان تنها بودن است- تصور غروب‌هایی سرد همراه با اشک ریختن هنگام مطالعه کتاب در زیر نور کم‌سوی آباژور و شنیدن صدای جشن و پایکوبی از طبقه پایین.
این تصور به‌طور کل غلط است: هر چه باشد، گردشگران تمایل دارند با دیگران معاشرت کنند. برای اینکه بتوانید در سفر راحت‌تر سر صحبت را با مسافران دیگر باز کنید از روش‌های زیر پیروی کنید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد ارتباط برقرار کردن در خارج از کشور و موضوعات مهمِ مربوط به سفرهای انفرادی بدانید، کتاب راهنمایThe Solo Travel Handbook را تهیه کنید.
در تورهای پیاده‌روی شرکت کنید
نه تنها این تورها روشی فوق‌العاده(و غالباً رایگان) برای آشنایی با یک شهر جدید است، بلکه فرصتی خوب برای گفتگویی آسان با مسافران دیگر نیز می‌باشد. اگر گروه موردنظر خیلی بزرگ نباشد، یک راهنمای خوب و کاربلد حتماً اسامی و محل زندگی هر یک از مسافران را از آنها خواهد پرسید و به این ترتیب شما می‌توانید راحت‌تر با آنها گفتگویی را آغاز کنید. صرف ناهار و یا نوشیدنی دسته‌جمعی نیز فرصتی ایده‌آل برای معاشرت با دیگران است.

آنلاین ارتباط برقرار کنید

طی چند سال اخیر اپلیکیشن‌های متعددی برای کمک به گردشگرانی که می‌خواهند با مسافران دیگر ارتباط برقرار کنند طراحی شده است. سرآمد این اپلیکیشن‌ها، Tripr و Backpackr است که به شما کمک می‌کنند پیش از سفر با افرادی که با شما هم‌مقصد هستند آشنا شوید. اپلیکیشن EatWith نیز به شما کمک می‌کند تا در مهمانی شامی که سرآشپزی محلی آن را ترتیب داده شرکت کنید. با کمک Sofar Sounds هم می‌توانید در رویدادهایی خودمانی که در محل‌های غیر رسمی که توسط موسیقی‌دان‌ها برگزار می‌شوند شرکت کنید.

در هاستل اقامت کنید

هاستل‌ها برای مسافران تنهای اهل معاشرت گزینه بسیار مناسبی هستند(همه هاستل‌ها کسل‌کننده و بی‌روح نیستند!). اگرچه این اقامتگاه‌های صمیمی مکالمه افراد با یکدیگر و غالباً بحث در مورد تنظیم سیستم تهویه مطبوع را در پی دارند- ولی فضاهای عمومی باحالی که در این اقامتگاه‌ها وجود دارند به مسافران این امکان را می‌دهند تا هنگام صرف نوشیدنی بیشتر با هم‌سفران خود آشنا شوند. اگر نمی‌خواهید در هاستل اقامت کنید، وب‌سایت‌های هاستل‌های بزرگ‌‌تر را چک کنید و از برنامه رویدادهای متنوع آنها باخبر شوید- تورهای مختلف به‌همراه راهنما، مهمانی‌ها، میخانه‌گردی و دیگر رویدادهایی که افراد غیر از مهمانان هاستل نیز می‌توانند در آنها شرکت کنند.


اتاقی اجاره کنید

چه آن اتاق را از طریق سایت کوچ‌سِرفینگ(Couchsurfing) بگیرید چه از سایت ایر بی‌اِن‌بی(Airbnb) اتاقتان را اجاره کنید سعی کنید با میزبان‌تان ارتباط برقرار کنید. بومی‌هایی که مایلند خانه‌هایشان را با مسافران سهیم شوند افرادی هستند که مشتاق ارتباط برقرار کردن با گردشگران و آشنا کردن آنها با بینش خود هستند، بنابراین گردشگران می‌توانند تجربیات بیشتری از سفر به آن شهر کسب کنند. همچنین از تبلیغات و نظرات مهمانان قبلی می‌توان به خونگرمی میزبان پی برد.
غذا را در بار میل کنید
Embrace hostels
با خوردن غذا در بار رستوران نه تنها می‌توانید سناریوی صرف غذا بر سر میز ناخوشایند یک‌نفره را دور بزنید، بلکه می‌توانید فرصت گپ زدن با افرادی که در کنارتان نشسته‌اند و یا متصدی بار را نیز تجربه کنید؛ کارکنان بار اغلب برای گپ‌زنی با مشتریانِ تنها بیشتر وقت می‌گذارند- و همیشه این شانس را خواهید داشت که کوکتلی مجانی بگیرید.

در یک گردهمایی محلی شرکت کنید

هدف از برگزاری کلاس‌هایی نظیر آشپزی یا تانگو ایجاد فرصتی برای آشنایی گردشگرانی که علاقه‌ای مشترک دارند با یکدیگر است یا -بسته به میزان سختی آن فعالیت- به چه اندازه در آن فعالیت مهارت دارند. گروه Meetup در حدود 30 میلیون عضو در 184 کشور دارد، بنابراین شانس زیادی دارید تا در مدت سفر خود به خارج از کشور، به گردهمایی مورد علاقه خود بروید: خواه به عکاسی علاقه داشته باشید خواه به بحث‌های فلسفی.

پیشنهاد عکس گرفتن بدهید

«آیا می‌خواهید از شما عکس بگیرم؟»، این احتمالاً طبیعی‌ترین روش برای شروع یک مکالمه با غریبه‌ای در خارج از کشور است. اگر گردشگری را دیدید که تلاش می‌کرد عکس سلفی خوبی از خود بگیرد، او را از تبحر خود در عکاسی آگاه سازید؛ مقدمه‌ای طبیعی برای آغاز یک دوستی.
شرکت در یک تور گروهی
Volunteer your time

در تورهای گروهی خودمانی، چه در سفری جاده‌ای به روستایی دوردست و چه در راهپیمایی چند روزه از میان کوه‌ها می‌توانید تجربیاتی را کسب کنید که در سفری انفرادی احتمالاً برایتان غیرممکن است و یا از نظر مالی برایتان مقرون‌به‌صرفه نیست. در گروه‌های کوچک حس رفاقت بین افراد گروه ایجاد می‌شود، مخصوصاً در فعالیت‌های چالشی و همچنین ماشین‌سواری‌های طولانی که با گپ زدن می‌توان آن تجربه را قابل تحمل کرد.
به گردشگری داوطلبانه(ترکیبی از سفر و مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه‌ی زیست محیطی یا بشردوستانه) بروید

گردشگری داوطلبانه فرصتی‌ست تا گردشگران مهارت‌های خاصی را کسب کنند و به محلی که می‌خواهند از آن دیدن کنند خدمت‌رسانی نمایند. با این روش فوق‌العاده همچنین می‌توانید با بومی‌ها و البته داوطلبان دیگر در طول پروژه ارتباط برقرار کنید و تجربه‌ای ارزشمند را کسب نمایید. هرچند مشکلات داوطلب شدن یا والنتوریسم(voluntourism) قابل پیش‌بینی نیست. فراموش نکنید که پیش از ثبت نام در مورد هر سازمان بالقوه‌ای به‌طور کامل تحقیق کنید تا به‌جای لطمه زدن بیشتر بتوانید خدمت‌رسانی کنید.


فقط سلام بدهید
Volunteer your time

سفر شاید تنها موقعیتی باشد که در آن تقریباً همه کسانی که با آنها ملاقات می‌کنید به‌دنبال دوست پیدا کردن هستند. دیگر مسافران تنها نیز از دوستان و خانواده خود دورند و به احتمال زیاد به‌دنبال معاشرت هستند. دلیل بقای 200000ساله بشر توانایی او در ارتباط برقرار کردن است. شما در خارج از کشور هستید، هیچ‌کس شما را نمی‌شناسد؛ به بار هاستل بروید و یک نوشیدنی سفارش دهید، روی صندلی بنشینید و به فرد تنهایی که با حالتی درمانده به گوشی هوشمند خود زل زده، سلام بدهید. چه چیزی را از دست خواهید داد؟

تنها سفر کردن - نکات امنیت در سفر برای خانم‌ها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر