لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> شگفت انگیزترین سازه های سال 2019
شگفت انگیزترین سازه های سال 2019

شگفت انگیزترین سازه های سال 2019

سال گذشته سالی فراموش نشدنی و ویژه برای معماری بود: تعداد آسمانخراش هایی که در چین ساخته شد بسیار بیشتر از تمام آسمانخراش هایی بود که در سراسر جهان ساخته شدند، یک طراح سازه هندی موفق شد برای اولین بار جایزه پراعتبار Pritzker Prize را بدست آورد و یک مجموعه اقامتی برای افراد سالخورده موفق به کسب عنوان «ساختمان سال جهان» انتخاب گردید. اما سال 2019 نیز سال تاثیرگذار و پرحادثه ای برای معماری خواهد بود زیرا امسال برخی از عجیب ترین طراحی های ساختمانی و نوآوری های مهندسی سازه در سراسر نقاط جهان افتتاح خواهند شد. در چین از جدیدترین فرودگاه که توسط زاها حداد طراحی شده رونمایی خواهد شد، ژوهانسبورگ به بلندترین برج جدید قاره آفریقا خوشامد خواهد گت و بزرگ ترین رستوران زیردریایی جهان بالاخره درهای خود را به روی مهمانان هیجان زده باز خواهد کرد. از نیویورک تا پکن، در ادامه مطلب شما را با مورد انتظارترین سازه هایی که در سال میلادی جدید افتتاح خواهند شد آشنا می کنیم. اگر شما نیز قصد سفر به خارج از کشور در سال 2019 را دارید به شما توصیه می کنیم که با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و دیدن سازه های خارق العاده ای که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد را فراموش نکنید.
1- برج تجاری 30 Hudson Yard
با طول 1.296 فوت (بیش از 395 متر) برج تجاری 30 Hudson Yard به دومین ساختمان تجاری بلند در شهر نیویورک تبدیل خواهد شد که در اواخر سال 2019 افتتاح می شود. همچنین قرار است که بلندترین سکوی تماشای واقع در فضای بیرونی شهر نیز در همین ساختمان رونمایی شود که ارتفاع آن از ارتفاع ساختمان امپایر استیت نیز بلندتر است. این سازه که توسط گروه معماری Kohn Pedersen Fox طراحی شده، یک برج زاویه دار شیشه ای است که خانه جدید کمپانی های دنیای سینما و سرگرمی مانند WarnerMedia و شرکت فرعی آن HBO ، همچنین CNN ، Turner Broadcasting و Warner Bros خواهد بود.
2- رستوران زیرآبی Under، لیدنسنس، نروژ
Under, Lidnesnes, Norway
در عمق 16 فوتی (نزدیک به 5 متر) دریای شمال در نروژ، یک رستوران زیرآبی به نام Under قرار دارد که می خواهد اولین رستوران زیرآبی اروپا و بزرگ ترین در نوع خود در جهان باشد. این رستوران که توسط کمپانی نروژی Snøhetta طراحی شده 110 فوت (کمی بیش از 33.5 متر) طول داشته و گنجایش 100 مهمان در ساختمان 3 طبقه ای خود را خواهد داشت. در این رستوران نماهایی پانورامیک از آب های اطراف و حیات وحش دریایی موجود در آن را در اختیار خواهید داشت. طراحان این رستوران زیرآبی از بتن های تقویت شده و پنجره های اکریلیکی برای مقاوت بیشتر و بهتر در برابر فشار آب و شرایط سخت و مواج ساحل نروژ استفاده کرده اند. درهای این رستوران جادویی در بهار 2019 به روی مهمانان باز خواهند شد.
3- برج لئوناردو، ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی
The Leonardo
پس از تکمیل شدن، برج 745 فوتی (بیش از 227 متر) لئوناردو (Leonardo) در ژوهانسبورگ به بلندترین سازه در آفریقا تبدیل می شود که البته مدت زیادی در این مقام باقی نخواهد ماند زیرا برج Pinnacle Tower با 1.050 فوت (کمی بیش از 320 متر) ارتفاع که قرار است در سال 2020 میلادی در کنیا افتتاح شود جای آن را خواهد گرفت. برج لئوناردو ژوهانسبورگ توسط گروه معماری Co-Arc International Architects طراحی شده و استفاده های متعددی از آن خواهد شد و در سقف آن یک مکان تماشا برای دیدن منظره هوایی شهر ژوهانسبورگ قرار دارد.
4- فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن، چین
Beijing Daxing International Airport
فرودگاه بین المللی جدید چین انگار از دنیای دیگری آمده است. این فرودگاه که قرار است در اکتبر 2019 افتتاح شود دارای یک ترمینال به وسعت 7.5 میلیون فوت مربع مساحت بوده و پس از سال 2025، سالانه 72 میلیون نفر مسافر را جابجا خواهد کرد. در ساخت این فرودگاه بزرگ از سازه های شش ستونی اسکله ای سنتی کشور چین الهام گرفته شده که اغلب دارای بخش های متصل به هم و یک حیاط مشترک مرکزی است. چین و شکن های موج دار در قسمت سقف طاقدار فرودگاه برای پر کردن فضای آن با نور طبیعی طراحی شده اند.
5- موزه باوهاوس ویمار، ویمار، آلمان
Bauhaus Museum Weimar
موزه جدید باوهاوس (Bauhaus) در شهر ویلمار آلمان و به مناسبت یکصدمین سال تاسیس مکتب طراحی بزرگ آلمان افتتاح خواهد شد. این موزه که توسط یک طراح ژاپنی مستفر در برلین به نام Heike Hanada و با همکاری Benedict Tonon طراحی شده، یک موزه با طرح مینیمالیستی و شکل های مکعبی است که به طراحی های مدرن مکتب معماری باوهاوس شباهت دارد. انتظار می رود که این موزه در ماه آوریل افتتاح شده و خانه مجموعه ای با بیش از 13.000 اثر هنری باشد.
6- سالن تئاتر ووکسی تایهو، ووکسی، چین
Wuxi Taihu Show Theatre
سالن تئاتر ووکسی تایهو (Wuxi Taihu Show Theatre) در شهر ووکسی چین کاری است از گروه معماری Steven Chilton Architects که برای طراحی آن از جنگل های انبوه بامبو در مجاورت شهر الهام گرفته شده است. سایبان این سالن که نشانگر برگ های انبوه و آویخته درختان جنگل مجاور است، در حالی که ستون های باریک سفید به درخت بامبو شبیه بوده که اطراف سازه را گرفته اند. این سالن تئاتر در خود یک آب نمای دائمی که توسط فرانکو دراگون بلژیکی طراحی شده را خواهد داشت. انتظار می رود که سالن تئاتر ووکسی تایهو در اواخر سال 2019 میلادی افتتاح شود.
7- ساختمان نورا تورنن، استکهلم، سوئد
1683371372 635 شگفت انگیزترین سازه های سال 2019
ساختمان نورا تورنن (Norra Tornen) که توسط رانیه دِ گراف از گروه معماری شناخته شده OMA طراحی شده است از دو برج سوررئال و پیکسلی تشکیل شده و در شهر استکهلم قرار دارد. اولین برج به ارتفاع 410 فوت (تقریباً 125 متر)، برج Innovationen Tower نام دارد در انتهای سال 2018 تکمیل شد. مراحل ساخت مابقی ساختمان و برج کناری Helix Tower نیز در سال کنونی میلادی به پایان خواهد رسید. هر دو این برج ها از قطعات بتن پیش ساخته تشکیل شده که با مهارت و دقت بالا و البته سبکی نامتوازن روی یکدیگر قرار گرفته اند.
8- موزه ملی قطر، دوحه، قطر
National Museum of Qatar
موزه ملی قطر با 430.000 فوت مربع مساحت در پایتخت کشور، آثار هنری و اشیاء باارزشی را پس از افتتاح در خود جای خواهد داد از جمله فرش مروارید معروف بارودا که با بیش از 15 میلیون مروارید صید شده از خلیج فارس تزیین شده است. بر اساس گفته های ژان نوول، طراح و معمار برنده جایزه معماری Pritzker که طراحی موزه لوور ابوظبی را نیز بر عهده داشته، صغحات دیسک مانند دارای همپوشانی موزه جدید نماد اسرار سنگ شدگی وکریستاله شدن بیابان های کشور هستند. این موزه در انتهای ماه مارس به روی عموم باز خواهد شد.
9-موزه هامبولت فروم
Humboldt Forum
بازسازی بسیار مورد انتظار برلین پالاس (Berlin Palace) که در جریان جنگ جهانی دوم ویران شد و بعد از آن نیز به طور کامل با خاک یکسان گردید، در حال کامل شدن است و ساخت موزه مرکزی آن که هامبوبلت فروم (Humboldt Forum) نام دارد نیز در انتهای سال 2019 به پایان خواهد رسید. از زمانی که پارلمان آلمان به انجام این پروژه بحث برانگیز چراغ سبز نشان داد بیش از 15 سال می گذرد. همچنین 10 سال از زمانی که فرانکو استلا رقابت را برای بازسازی این سازه عظیم به نفع خود به پایان رساند گذشته است. بسیاری از نماهای بیرونی و گنبدهای ساختمان اصلی در دوران حکومت نازی ها، بازسازی شده و عناصر مدرن جدیدی نیز به این سازه افزوده شده است.
9- برج لیزا سوهو، پکن، چین
Leeza SOHO

برج شیشه ای و پیچ دار «لیزا سوهو» (Leeza SOHO) که شاهکاری دیگر از زاها حدید است، شامل یک بخش اصلی میانی به ارتفاع 623 فوت (نزدیک به 200 متر) است که بر اساس ادعای شرکت طراحی کننده آن، بعد از تکمیل شدن در اواخر سال میلادی کنونی، بلندترین در جهان در نوع خود خواهد بود. این فضای مرکزی به صورت مارپی در فضای داخلی ساختمان قرار گرفته و به نور طبیعی اجازه می دهد که از زوایای مختلف وارد سازه شود. برای این که در طراحی آن به علاقمندی مردم شهر پکن به دوچرخه اشاره ای شده باشد، این سازه دارای یک پارکینگ اختصاصی با قفل مطمئن برای دوچرخه هاست.
واژه های کلیدی: سازه جدید، ساختمان جدید، افتتاح ساختمان، معماری، معماری 2019

با سازنده ی جذاب ترین هتل های امروزی آشنا شوید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر