لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی تربت حیدریه با عکس و آدرس
جاهای دیدنی تربت حیدریه با عکس و آدرس

جاهای دیدنی تربت حیدریه با عکس و آدرس

كشور “ایران” از جمله كشور هایی می باشد كه می توان در هر سمت آن زیبایی ها و جاذبه های كم نظیری را تجربه كرد. آب و هوای چهار فصل آن از یك سو و پیشینه تاریخی و فرهنگی آن از سوی دیگر باعث شده كه تمام استان های كشور همه ساله گردشگران بسیاری را به خود ببینند. در میان استان های زیبا و پر گردشگر كشور، می توان به استان “خراسان رضوی” و به ویژه شهر “مشهد” به عنوان یكی از زیباترین و پر گردشگر ترین استان های كشور اشاره كرد. وجود بارگاه امام رضا(ع) كه مهم ترین جاذبه و زیباترین مكان این استان و كشور می باشد از یك طرف و شهرستان های تاریخی و پر جاذبه این استان از طرف دیگر باعث شده كه این استان گردشگر پذیر ترین استان ایران به شمار آید. برای سفر به شهر “مشهد” كه به شهر هتل ها نیز معروف است، می توان به راحتی با رزرو هتل در این شهر و استان از میان بهترین هتل های ایران كه اغلب در این شهر قرار گرفته اند خاطرات به یاد ماندنی را برای خود به ثبت برسانید. در این مقاله گردشگری شما را با یكی از شهرستان های تاریخی و زیبای این استان به نام “تربت حیدریه” و جاذبه های كم نظیر آن آشنا می كنیم. شهر و مردم تربت حیدریه با فرهنگ اصیل و دست نخورده خود نشانگر قدمت بالای این منطقه می باشند كه می توان این را در شیوه زندگی آن ها به راحتی احساس كرد. در ادامه شما را با جاذبه های این منطقه و همچنین سوغات تربت حیدریه كه شهرتی جهانی دارد آشنا می كنیم.

مسجد عتیق تربت جام
ادامه مطلب

پیشینه و جغرافیای “تربت حیدریه”
شهرستان “تربت حیدریه” در فاصله 150 كیلومتری شهر”مشهد” قرار گرفته است. شهر “تربت حیدریه” از سالیان گذشته تا كنون در منطقه ای با موقعیت جغرافیایی و استراتژیك خاص قرار گرفته است. این شهر كه به پایتخت “ابریشم” ایران و مهد “زعفران” در كشور معروف می باشد، توانسته است در كنار جاذبه های تاریخی و طبیعی خود، محصولات خود را كه از بهترین سوغات این منطقه می باشد نیز به جهانیان معرفی كند. مذهب مردم تربت حیدریه همانند دیگر مناطق استان خراسان تلفیقی از اهل تسنن و شیعیان در كنار همدیگر می باشد. قومیت های مختلفی در این منطقه در كنار هم زندگی می كنند و با لهجه ای خاص و نزدیك به گویش “مشهدی” با یكدیگر صحبت می كنند. این شهر كه در گذشته به نام “زاوه” شناخته می شده پیشینه اش به قبل از اسلام و به دوران “اشكانیان” می رسد.
جاهای دیدنی تربت حیدریه
آرامگاه قطب الدین حیدر
مزار عارف وارسته “قطب الدین حیدر” كه در قرن ششم میزیسته از مهم ترین و پر گردشگر ترین اماكن دیدنی این شهر می باشد. مقبره ای به جای مانده از دوره “صفویان” و “تیموریان” می باشد. ایوانی از مسجد قدیم این منطقه نیز در كنار این آرامگاه قرار گرفته است.
آدرس: تربت حیدریه، خیابان قائم، روبروی پارك آب فشان
جاهای دیدنی تربت حیدریه
باغ ملی “تربت حیدریه”
در مركز شهر “تربت حیدریه” می توان باغی زیبا و سرسبز را به تماشا نشست. باغ ملی این شهر از زیباترین پارك های ملی كشور به حساب می آید. هنرمندان این منطقه توانسته اند گیاهان و درختچه های این باغ را به اشكال مختلفی شكل داده كه چشم هر بیننده ای را به خود جلب می كند.
آدرس: تربت حیدریه، خیابان “باغ ملی” روبروی استادیوم تختی
جاهای دیدنی تربت حیدریه
كاروانسرای “طبسی”
همان طور كه می دانید، كاروانسرا ها از جمله بناهایی می باشند كه در گذشته های دور محلی برای استراحت و تجدید قوای مسافران و تجار در بین راه های شهر های مهم می باشند. كاروانسرای “طبسی” نیز یكی از مجموعه های دو ایوانی و بسیار زیبای این شهر می باشد كه در نزدیكی مقبره “قطب الدین حیدر” واقع شده است. این كاروانسرای زیبا به دست حاج محمد ابراهیم طبسی در این منطقه ساخته شده است.
آدرس: تربت حیدریه، خیابان قائم، همجوار با آرامگاه قطب الدین حیدر
جاهای دیدنی تربت حیدریه
حمام حاجی رئیس
یكی دیگر از بناهای زیبای شهر “تربت حیدریه” حمام تاریخی این شهر است كه منصوب به حاجی رئیس می باشد. حمامی به جای مانده از دوران “قاجار” كه در میان حمام های زمان خود كاملا متمایز و منحصر به فرد می باشد. حمامی زیبا با قسمت های مختلفی از جمله گرمخانه، بینه و ستون های زیبایی كه جلوه خاصی به این بنا داده اند. حوضی سنگی در میان این حمام زیبایی این بنا را دوچندان كرده است.
آدرس: تربت حیدریه، فلكه باغسلطانی، خیابان فردوسی، بافت قدیم شهر
جاهای دیدنی تربت حیدریه
آبشار رود معجن
طبیعت دوستان و دوستداران مناظر طبیعی می توانند در نزدیكی شهر “تربت حیدریه” خود را به روستای “رود معجن” برسانند. آبشاری زیبا كه با ارتفاعی نزدیك به 30 متر از جمله جاذبه های طبیعی این منطقه به شمار می آید. این روستای خوش آب و هوا محل مناسبی برای گردش و سرگرمی به دور از هباهوی شهر می باشد.
آدرس: جاده “تربت حیدریه” به سمت “بایگ” روستای “رود معجن”
جاهای دیدنی تربت حیدریه
پارك كوهستانی پیشكوه
در جنوب غربی شهر “تربت حیدریه” پارك كوهستانی بزرگی قرار گرفته است. یكی از زیباترین و مهم ترین پارك های این شهر كه در مسیر شهر “مشهد” قرار گرفته است و از بهترین مكان ها برای اقامت مسافران و حتی بومیان این منطقه می باشد. این پارك با وسعت 800 هكتار و امكانات رفاهی و رستوران ها و همچنین كمپ های اقامتی جهت مسافران از بهترین مكان ها برای اقامت بین راهی مسافران و گردشگران می باشد.
آدرس: ابتدای جاده “تربت حیدریه” به سمت “مشهد”
جاهای دیدنی تربت حیدریه
غار ماه پری
برخی از تاریخ نگاران و بومیان این منطقه اشاره به این موضوع كه رد پای انسان های اولیه در این استان دیده شده است، گردشگران و مسافران بسیاری را به سمت شمال غرب این شهرستان می كشاند. آثار بر جای مانده بر روی غار های این منطقه نشان از زیستگاه انسان های اولیه و قبل از تاریخ در این منطقه را می دهد. كه همه ساله شمار بسیاری از علاقمندان به تاریخ و باستانشناسان از این منطقه دیدن می كنند.

آدرس: 20 كیلومتری تربت حیدریه، روستای “صنوبر”

در كنار بسیاری از آثار تاریخی و طبیعی شهر “تربت حیدریه” می توان به زعفران و ابریشم این منطقه كه شهرتی ملی و جهانی دارد اشاره كرد. زعفران از محصولات این منطقه می باشد كه از مهم ترین سوغات این شهر و استان می باشد. مزارع و گل های زیبای زعفران در فصل برداشت این محصول از زیباتری صحنه های كم نظیر را در گوشه گوشه این منطقه به نمایش می گذارد.

آبشار اخلمد چناران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر