لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> اسکی كردن زير آفتاب نيمه شب در نروژ شمالی
اسکی كردن زير آفتاب نيمه شب در نروژ شمالی

اسکی كردن زير آفتاب نيمه شب در نروژ شمالی

به كسانی كه دنبال خبرها و رویدادها جدید هستند باید گفت كه سرزمینی مرموز در بخشی دورتر در شمال نروژ وجود دارد، منطقه ای كه زیبایی اسكی و ماجراجویی های این ورزش در آن كمی با بقیه نقاط جهان فرق می كند.
آنجا مكانی است كه در آن قله های ناهموار همانند كوسه های دندان سفید از دل دریاها سر برآورده اند. اینجا همان منطقه ای است كه اسكی بازان بی باك و شجاع بر روی سواحل با شن های سیاه فرود آمده و تور اسكی خود را به سوی قله های كوهستان آغاز می نمایند.
اینجا همان جائی است كه عبور از مسیرهای تازه بر روی یك منطقه وسیع سفید رنگ بر فراز آب های سیاه رنگ زیر آفتاب نیمه شب تبدیل به شیوه ای استاندارد از زندگی می گردد. و اینجا همان مكانی است كه خوردن غذاهای دریایی تازه و با طراوت یا استیك گوشت گوزن های شمالی در یك اتاقك دنج و یا در یك قایق تفریحی لوكس باعث می شود كه یك روز لذتبخش دیگر از زندگی خود را سپری نمایید.

مقصد مورد بحث در بخش شمالی نروژ و در بالای مدار قطب شمال قرار گرفته و مرز جدیدی برای اسنوبوردرها، اسكی بازان با ذوق و سوداگرانی است كه از مكان های تفریحی معمولی دل زده شده اند و به دنبال تجربه های جدید هستند. بنابراین با آشنایی با چنین مناطقی، می توانید با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.

اینجا یك بیابان محض است. هیچ سازه تفریحی در آن وجود ندارد و و بازی مفرحی كه در اینجا انجام می شود، تور اسكی نام دارد — بالارفتن از تپه ها با تلاش فردی (بدون تجهیزات بالا برنده) و سپس طی كردن مسیرهای پر پیچ و خم از روی قله های دست نخورده به سمت پایین كوهستان.
نقطه كانونی مدنظر، كوهستان لینجن آلپ در شرق جزایر ترومزو و به سمت جنوب غرب لوفوتن وسترالن و سنجا است. كوهستانی هرمی شكل چندین و چند تكه، فلات هایی با طرح سرانگشتان دست و جزایری تركیبی بخش های تشكیل دهنده این منطقه هستند كه تماماً به سرزمین نروژ شمالی شكلی همانند یك ابروی شانه نكرده در بالای دریای نروژ داده است.

درست در همین جا است كه نوری تسخیرگر و جادویی به چشم می خورد. از ماه نوامبر تا انتهای ماه ژانویه، نوری بالا نمی آید و پیش از آنكه نورهای شمالی (شفق های شمالی) شكل ها و طرح های متغیر خود را به نمایش بگذارند، این سرزمین غرق در رنگ آبی و بنفش است. فصل تور اسكی از ماه مارس تا اواخر ماه مه ادامه دارد، دوره ای كه اسكی زیر نور آفتاب نیمه شب امكان پذیر است.
Ski touring
عكاس معروف ورزش اسكی ماتیاس فردریكسون در این باره می گوید: “اینجا یكی از تماشایی ترین مناطق اسكی در جهان است. نور طبیعی در اینجا به شدت منحصربفرد است. اینجا یكی از مطلوب ترین مناطق برای تور اسكی است.”

تضادهای شگفت انگیز
به دلیل عدم وجود هرگونه وسیله بالابرنده ای، تور اسكی تنها وسیله برای جابجایی به سمت بالای تپه است — با استفاده از چوب اسكی با تجهیزاتی كه از قسمت پاشنه بالا می روند و نوارهایی با اصطكاك كه به كف چوب اسكی وصل هستند تا از سرخوردن اسكی بازان به سمت عقب به هنگام بالا رفتن جلوگیری نماید. برای این فعالیت نیازمند سطح مشخصی از آمادگی و تناسب بدنی و جسمانی هستید، اما تورهای مورد بحث می توانند برای هر سطحی از مهارت، از سطح متوسط گرفته تا سطح حرفه ای، مناسب باشند.
در بالای تپه، نواره ها جدا می شوند و چوب اسكی ها به جای آنكه وسیله ای پرزحمت باشند، تبدیل به وسیله ای برای لذت هرچه بیشتر می گردند. پاداش بالارفتن با زحمت از دامنه كوهستان، سراشیبی هایی دست نخورده و طبیعی از سمت قله به سوی دریا است كه هیچ شخص دیگری در فاصله مایل ها از آن منطقه حضور ندارد.
در سواحل فلات لینجن، در نزدیكی دهكده جوپویك، كه با خودرو می توان در دو ساعت و نیم از ترومزو به آنجا رسید،‌ كلبه مجلل لینجن واقع شده كه هتلی لوكس در مركز این سرزمین عجایب زمستانی می باشد.
هشت اتاق دنج و راحت آن می تواند تا 16 میهمان را در خود جای دهند و این مجموعه شامل یك فضای عمومی و یك رستوران می باشد. این كلبه از چوب درخت كاج ساخته شده و دارای یك سیستم گرمایشی ژئومتریك (وابسته به حرارت مركزی زمین) و یك سقف پوشیده از گیاه (چمن زار) برای عایق بندی هرچه بهتر سازه می باشد.
از این بهشت سفارشی، به تپه ها و قله هایی با ارتفاع بیش از 1000 متر (3280 فوت) می توان دسترسی پیدا كرد. برخی از این نقاط به خصوص در بخش شمالی لینجن آلپ فقط با بكارگیری قایق قابل دسترسی هستند.

اتوموبیل های این هتل اسكی بازان و راهنماهای آنها را جهت آغاز تور اسكی، در سواحل پوشیده با برف پیاده می كنند. پایین آمدن از بالای قله به درجات مختلفی شامل وسیع، سراشیبی با شیب كم تا زیاد،‌ چاله ها و شیب های باریك و جنگل های با فضای وسیع در بخش های پایین تر تقسیم بندی می گردند.
Spirit of Lyngen
بریتون گراهام آستیك كه یك راهنما و اسكی باز حرفه ای كوهستان است و به منظور یافتن كلبه در سال 2008 از سِینت آنتون در اتریش نقل مكان نمود، درباره این منطقه می گوید كه: “شما می توانید از روی كوهستان های زیبا و تماشایی در سراسر جهان اسكی كنید، اما زمانی كه آخرین پیچ شما بر روی یك ساحل در مركز مكانی ناشناخته به اتمام می رسد، اینجاست كه منحصربفرد بودن آن مشخص می گردد. دلیل اینكه اینجا را به عنوان اولین مكان برای آمدن انتخاب كردم، فقط محیط زیست آن و تضادهای شگفت انگیز و زیبای كوهستان های سفید درخشان و رنگ سیاه فلات آن بود. احساس سورئال عجیبی به انسان دست می دهد، همانند دو نقاشی رنگ روغن كه در یكدیگر ادغام شده اند. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، بسیاری از شبیه سازی ها و عواطف.”

عجیب و غریب
پس از یك روز كوهنوردی سخت، میهمانان می توانند در كتابخانه، كافه،‌ سونا یا جكوزی فضای باز، اوقات لوكس و مجللی را تجربه كنند،‌ در حالیكه سرآشپزها مشغول تهیه غذاهایی فوق العاده و درجه یكی مانند ماهی قزل آلای دریایی، ماهی كاد، هالیبوت، گرگ ماهی، گوزن شمالی یا گوشت بره محلی هستند.
در ماه مه، اسكی بازان پس از صرف شام، آماده شروع تور می شوند، با این هدف كه به روی قله صعود كنند و با فاصله ای بسیار كوتاه از بعد از نیمه شب و زمانی كه خورشید در اوج خود بر فراز افق قرار دارد، آماده یك پایین آمدن عجیب و غریب گردند. در ادامه پیش از خوابیدن، صبحانه را در هتل میل می كنند تا برای یك ماجراجویی شبانه دیگر آماده گردند.

الیزابت براتن، یكی از مالكین هتل می گوید: “خورشید در اوقات نیمه شب، بسیار پایین تر قرار می گیرد، كه این سبب می شود یك نور صورتی مایل به رنگ نارنجی را ببینید، به طوری كه این نور بسیار متفاوت و بسیار تماشایی است.”
Orange
هتل كلبه ای لینجن، سورتمه سواری،‌ تورهای با ماشین برفی، كوهنوردی با كفش برفی، تور ‌اسكی داخل كشور، ماهیگیری و تماشای نهنگ در فصل مخصوص خود را نیز به عنوان فعالیت های تفریحی ارائه می دهد — اینها در صورتی می باشند كه بالا رفتن از كوهستان بدون یك صندلی بالا برنده تنها ایده برای سرگرم شدنتان نباشد.

دیوانه كننده
اسكی بازان نترسی كه مشكل دریا زدگی نداشته باشند، هر روز می توانند در حال تماشای چشم اندازی جدید از داخل قایق از خواب بیدار شوند. تور قایق سواری چندروزه در جایی كه شركت كنندگان می توانند كوه های هرمی شكل، فلات و جزایری مانند جرنویا (جزیره ستاره ای) را همراه با خلیج های عمیق و قله های خیره كننده تماشا كنند برای آنها مهیا گردیده است. فردریكسون یك سفر دریایی در این منطقه را به این شكل توصیف می كند: “یكی از خاص ترین سفرها كه در تمام طول زندگی ام تجربه كرده ام.”

این قایق لوكس تفریحی 88 فوتی به نام فایربرد اساساً یك كلبه مخصوص اسكی قابل جابجایی و شناور به همراه یك كاپیتان، سرآشپز/خدمه عرشه كشتی و یك چشم انداز 360 درجه ای از مناظر تماشایی قابل دیدن از طریق پنجره های دورتادور قایق در سالن روی عرشه می باشد.
Firebird

قایق تفریحی فایربرد میهمانانی كه به ترومزو می رسند را سوار كرده و حركت خود را از منطقه ای فوق العاده اطراف لینجن آلپ آغاز می كند، و اسكی بازان را در یك قایق لاستیكی به منظور انجام تور اسكی همراه با یك راهنمای واجد شرایط پیش از خوش آمدگویی مجدد به آنها در داخل قایق برای صرف غذاهای لذیذ در سه وعده، پیاده می كنند.

تجهیزات مجهزی در درون این قایق تفریحی وجود دارند، اما چهار كابین سوئیت اختصاصی دارای سیستم گرمایش قابل كنترل انفرادی در آن وجود دارد، در حالی كه سیستم گرمایشی پوتین ها در قفسه های كشتی نیز ابزارها و تجهیزات اسكی را برای عملیات روز بعد خشك می كند.
Lofoten Ski Lodge
یكی از میهمانان قایق تفریحی فایربرد به نام آنه كوئیتینن در مصاحبه ای عنوان می كند: “نروژ شمالی من را با زیبایی هایی كه دارد، دیوانه می كند. هیچ چیزی نمی تواند احساس خوش ناشی از تور اسكی در كوهستان و بازگشت به درون كشتی بعد از اتمام یك روز فوق العاده برای استشمام بوی كیك تازه پخته شده و یك فنجان چای را خراب كند.”

دوره اكتشاف
لوفوتن، به سمت جنوب غرب ترومزو، یك رشته جزایر عمیقاً برجسته است كه به همراه فرصت هایی نامحدود برای انجام تورهای اسكی، به سمت دریای نروژ گسترش یافته است.
كلبه اسكی لوفوتن، یك كلبه چوبی مشهور است كه از قرن نوزدهم میلادی مكانی سنتی برای صید تجاری ماهی و كشاورزی بوده است، منطقه ای كه در قسمت بالای آب و در بخش دهانه آن در سمت جنوبی جزایر اطراف بخش اداری تجاری سوالوائر قرار گرفته است.
این كلبه ظرفیت اسكان 50 میهمان را در یك ساختمان تغییریافته به نام روربوئر — اتاقك های قدیمی صیادان ماهی — دارد، كلبه ای كه خود، نقطه عطفی در رابطة طولانی با لوفوتفیسك (صید ماهی كاد) و فرهنگ قدیمی سامی می باشد. موزه واكینگ های لوفوتر در نزدیكی وستواگوی در مركز جزایر، نگاهی واضح و سرزنده از مسیرهای قدیمی را همراه با كشتی های دوباره ساخته شده در یك ساختمان بازسازی شده برای میهمانان مهیا می نماید.
كلبه لوفوتن پایگاهی برای راهنماهای آلپ شمالی نیز می باشد، راهنماهایی برای عملیات اسكی و بالارفتن در فاصله بین ماه های فوریه تا اواخر ماه مه، كه تورها را به بهترین مناطق برفی برای حفظ تناسب اندام، سطوح اسكی و اهداف مدنظر شما هدایت می نمایند.
قله استور ترولتیند (با ارتفاع 1036 متری) یكی از خاص ترین قله هادر ترولفجوردن می باشد، در حالی كه گیتگالجارتیندن (با ارتفاع 1085 متر) طولانی ترین مسیر حركتی را برای ورزشكاران فراهم می آورد.

یكی از مالكین شركت خدمات هتلی و راهنمایی به نام مارن اك بی استراپ در این باره می گوید: “جزایر این منطقه، چشم انداز و فرهنگ شگفت انگیزی را به خاطر شرایط جوی و تاریخچه ویژه خود ارائه می دهند. این منطقه طی یك دوره اكتشاف به وسیله چوب اسكی كشف شده است.”
The impossibly pretty peaks of Norway

این كلبه كه ظاهراً به وسیله مردمانی با ذهن های فعال و اهل تفریح توسعه یافته است، دارای مجموعه ای متنوع از انواع اسباب بازی و وسیله سرگرمی است تا میهمانان اوقات خوشی را سپری نمایند، از وسایل بدمینتون و پینگ پنگ در داخل ساختمان گرفته تا دیوارهای مخصوص صخره نوردی، باشگاه، قایق هایی مخصوص ایستادن و پارو زدن، قایق های كایاك، پیانو، طبل های درامز و گیتار.
غذاهایی محلی برای كسب انرژی جهت انجام تمام فعالیت ها موجود هستند كه پیش از بازگشت به سالن چوبی دنج و راحت و كافه دارای آتش روشن، به صورت سلف سرویس سِرو می گردند.
اگر همه آنها خیلی خوب و راحت به نظر می رسند، این را نیز بدانید كه راهنماها می توانند تفریح هایی تركیبی قایق سواری و اسكی را در یك سفر قطبی با مسافت 73 فوتی به منظور یافتن فرصت های بیشتر برای دیدن قله های تماشایی وسترالن،‌ سنجا و جزیره والویا در نزدیكی ترومزو برنامه ریزی نمایند.

قایق تفریحی با عنوان اسكای دنسر، بدنه ای از جنس فولاد داشته، دارای انواع امكانات رفاهی بوده و مخصوص سفرهای قطب شمال و به خصوص وسیله ای برای سفر و اكتشاف در قله ها و یخچال های طبیعی جزیره شمالی اسپیتسبرگن در مجمع الجزایر سوالبار می باشد، منطقه ای كه رفت و آمد خرس های قطبی در آنجا به چشم می خورند.
Ancient livelihood

این كشتی بسیار محكم و سفت و سخت می تواند یك سفر اسكی را با یك موج سواری صحرانوردی در آنستاد كه یك خلیج بزرگ و جاذبه برجسته در بخش شمالی لوفوتن است، با یكدیگر تركیب نماید.
اقامت در داخل كلبه ها و اتاقك های چوبی و یا در یك كمپ ساحلی خواهد بود.
به منظور انجام اسكی معمولی، شهر صنعتی نارویك دارای شش مجموعه تفریحی دارای تجهیزات بالابرنده در حوالی مركز شهر می باشد.
اما در نهایت باید عنوان نمود كه نروژ شمالی تماماً مركزی برای اسكی در مكان هایی وحشی و رام نشده می باشد كه می توان از آن طریق مرزهای جدید را مورد كاوش قرار داده و از پیچ و خم هایی ویژه خودتان عبور نمایید.

10 جاذبه ی برتر توریستی ریکاویک پایتخت ایسلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر