لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 شهر برتر اروپا برای زندگی راحت
10 شهر برتر اروپا برای زندگی راحت

10 شهر برتر اروپا برای زندگی راحت

هر ساله، دو تحقیق آماری بین المللی (تحقیق کیفیت زندگی Mercer و شاخص کیفیت زندگی Economist) رتبه بندی شهرهای جهان که بهترین کیفیت زندگی را فراهم می کنند تنظیم می کنند. تحقیقات بر اساس تحلیل داده های متنوع از جمله نرخ جرم و جنایت، خدمات پزشکی و اجتماعی، سطح فساد، فرهنگ، دسترسی به امکانات ورزشی و … است. طبیعتا، برندگان این لیست ها محبوب ترین مقاصد گردشگری نیز می باشند. این مقاله شما را با 10 شهر برتر اروپایی که بهترین شرایط برای زندگی راحت را ارائه می دهند آشنا می کند تا با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

10. برلین

پایتخت آلمان تبدیل به یکی از سرزنده ترین شهرهای جهان شده است. کافه ها، رستوران ها و باغ ها، تنوع سبک های موسیقی و گالری های هنری در هر گوشه، شهر را به شدت زنده و پر جنب و جوش کرده است. دروازه ی براندِنبورگ، ریچِستاگ، یادواره ی هولوکاست و باقیمانده های دیوار برلین برای هر بازدید فرهنگی حیاتی است. برای شناخت شهر، افراد باید هر دو شرق و غرب پایتخت را کاوش کرده و آثار گذشته را مشاهده نمایند. بالاتر از همه، تفریحات را نباید فراموش کرد. غذاهای خوشمزه ی بسیاری مانند Currywurst (نوعی سوسیس پر ادویه) و نوشیدنی های فراوان موجود است. علاقه مندان به تفریح، از رفتن به منطقه ی میت و پارک پِرِنزلار لذت خواهند برد.

9. پاریس
Paris

زمانی که جلیقه زردها در حال اعتصاب نباشند، پاریس وضعیت خود را به عنوان مکانی منحصر بفرد و رومانتیک حفظ می کند. این شهر از حملات تروریستی سال 2015 رنج برده اما رفته رفته شکوه خود را بازیافته است. منطقه ی 11 پر از کافه ها و رستوران هاست و منطقه ی 5 فضای دانشگاهی دارد و با داشتن فضای پر رنگ و سرزنده ی بِلویل شایستگی این محبوبیت را دارد. بازدیدکنندگان می توانند در پارک Buttes-Chaumont استراحت کرده و وعده ای صبحانه یا ناهار میل کنند و در کنار رودخانه ی سِن در منطقه ی 13 قدم بزنند. در آخر، توقفی در ایستگاه F را فراموش نکنید، یک ایستگاه قطار سابق که حال تبدیل به بازار بزرگ ایتالیایی شده است.

8. هامبورگ
Hamburg

برای هامبورگی ها، این شهر زیباترین شهر جهان است. با توجه به موقعیت آن روی رودخانه ی اِلب، هامبورگ مرکز تجاری و بندری شاخص است. این موضوع به غنای آن افزوده و اجازه ی توسعه ی این شهر بین المللی را داده است. شهر که در مرز دو رودخانه قرار دارد، تعداد بی شماری کانال حتی بیشتر از مجموع دو شهر آمستردام و ونیز دارد. نمی توانید بازدید از تالار کنسرت بی نظیر Elbphilharmonie و شاهکار معماری اش را از دست بدهید. بعلاوه، بازار شاد ماهی فروشان و تالار شهر از بزرگترین جاذبه ها در طول فصل تعطیلات هستند.

7. آمستردام
Amsterdam

یکی از فرهنگی ترین و طبیعت دوست ترین شهرهای اروپا آمستردام است. با کانالها، کوچه ها، گل ها و روح آزادی که در شهر شناور است. این شهر هر سال در بین بازدید شده ترین شهرهای جهان قرار دارد. تعداد زیادی از موزه ها، شامل خانه ی آن فرانک که به تازگی بازسازی اش تمام شده موجود است. گردش در امتداد کانال ها، خرید در بازار آلبرت کویپ یا بازار گل جزو باید هاست. بهترین راه گردش در شهر؟ البته که با دوچرخه. شانس گردش در پارک ها و نواحی آمستردام بدون صرف انرژی زیاد را از دست ندهید. هلندی ها شهرت خود را بیخودی به دست نیاورده اند.

6. هِلسینکی
Helsinki

برای قرن ها، پایتخت فنلاند توسط روسیه و سوئد اشغال شده بود و از رقابت سخت اقتصادی با تالین پایتخت استونی در 80 کیلومتری آن طرف دریای بالتیک رنج می برد. امروزه، هلسینکی نه تنها آرام و منظم است، بلکه شهری پرشور و سرزنده یا معماری بی نظیر است. بازدیدکنندگان باید از بازار شروع کرده و در اطراف گردش کنند و چیپس ریندر (غذای محلی) را امتحان کنند. همچنین ناحیه ی کاخ زیبای کاپِلی برای خوردن شکلات داغ عالی است و همچنین بازدید از کلیسای چوبی کامپی و کلیسای عظیم تِمپِلیاکو را نباید از دست داد. سرانجام، ناحیه ی دیزاین، هلسینکی را در جهان معروف کرده و یکی از جاذبه هایی است که باید از آن دیدن کرد.
5. ژنِو
Geneva
واقع در لبه ی دریاچه ی ژنو، و در احاطه ی کوه های آلپ، ژنو شهری تمیز، ایمن، غنی و فرهنگی است که تمام آن چیزی که برای زندگی ایده آل یا برای تفریح در آخر هفته نیاز دارید را دارد. دریاچه ی ژنو یکی از بزرگترین ها در اروپاست و شما را دعوت به پیاده روی در امتداد شاخه هایش و انجام فعالیت های آبی و بیش از اینها می کند. زیبایی شهر و دریاچه، الهام بخش بسیاری از شاعران آنجلو ساکسون و نویسندگان از ماری شِلی گرفته تا آرتور کونان دویل یا مارک تواین بوده است. این شهر قدیمی، هزارتویی از خیابان های باریک با کافه ها و فروشگاه ها و رستوران های بی شمار است که جهانشهر بودن ژنو را منعکس می کند.
4. فرانکفورت
Frankfurt
پایتخت اقتصادی اروپا در نتیجه ی جنگ جهانی دوم به شهری مخروبه تبدیل شد. پس از آن مرکز شهر مانند سابق بازسازی شد و اتمسفری بی نظیر با خیابان ها، پیاده روها، فروشگاه ها و کافه هایش ارائه می دهد. فرانکفورت چیزهایی خیلی بیشتر از برج های بلند اقتصادی و فرودگاه بزرگش را عرضه می کند. گشت و گذاری در امتداد رودخانه ی اصلی، که شاخه ای از رودخانه ی راین است را نباید از دست داد. از توقف در یک کافه و همچنین آفتاب گرفتن در یکی از سواحل مصنوعی یا بازدید از یکی از موزه ها در کنار اسکله لذت ببرید. برای عاشقان خرید، یک بازار اجناس ارزان قیمت هر شنبه در ناحیه ای که در نزدیکی اسکله های اوستافِن قرار دارد برگزار می شود.
3. زوریخ
Zurich
انتخاب های زیادی برای انجام فعالیت در این شهر چند فرهنگی که در مرز رودخانه و دریاچه ای با آبی زلال قرار دارد موجود است. زوریخ فرهنگ غذایی بی نظیری دارد که بازدید از آن را هم در تابستان و هم در زمستان بسیار لذتبخش می کند. در امتداد خیابان Bahnhofstrasse خرید کنید و محیط اطراف را با سفری کوتاه به دریاچه ی زوریخ جستجو کنید. ورزشکاران می توانند از کوه Uetliberg صعود کرده و از نمایی خیره کننده لذت ببرند. پس از آن، می توانند تنی بیاسایند: از خوردن سوسیس در باغ Bauschanzli در کنار رودخانه لذت برده و در خیابان های بخش قدیمی شهر و Munstergasse با کافه ها و رستوران های کوچک بسیارش گردش کنند. زوریخ همچنین پایگاه فدراسیون بین المللی فوتبال نیز هست.

2. کپنهاگ
Copenhagen

لذت زندگی مردم دانمارک بارها سرخط خبرهای مطبوعات جهان در سال های اخیر بوده است. دلیل آن چیست؟ “hygge”، فلسفه ی شادی دانمارکی ها که شامل لذت بردن از چیزهای کوچک زندگی است و ساختن منزلی راحت و آرام که حسی مثل پیله ی ابریشم را دارد. می توان گفت “hygge”، کپنهاگ را به رده ی دوم در این رتبه بندی سوق داده است. پایتخت دانمارک یکی از بی نظیرترین یادواره های جهان را دارد: مجسمه ی پری دریایی کوچک که یادبودی از نویسنده ی بومی آن هانس کریستین آندرسن است. باغ های تیوولی، قدیمی ترین پارک موضوعی جهان و نماهای رنگارنگ در امتداد محله ی Nyhavn ارزش بازدید را دارد. برای عاشقان غذا، بازار Torvehallerne و همچنین گردش در Kødbyen که مملو از رستوران ها و مکان های تفریحی است را نباید از دست داد.

1. ویَن
Vienna
رتبه ی اول بین شهرهای اروپایی برای بهترین کیفیت زندگی متعلق به وین است. وین در ثبات، زیرساخت ها، تحصیل و خدمات درمانی 100% است و در هر دو تحقیق انجام شده نمره ی میانگین 99.1 % را گرفته است. اینها همه در حالی است که این شهر زمانی پایگاه نظامی بی ارزش رومی ها بوده است. روزهای شکوه امپراتوری اتریش-مجار، این شهر را با انبوهی از کاخ ها و بناهای مجلل مربوط به خانواده ی پادشاهی احاطه کرده است. معماری سبک باروک یکی از دارایی های اصلی شهر است، و همچنین شیرینی های آن Sachertorte و Kaisercharrn جزو جاذبه های واقعی توریستی هستند. پیچ و خم رود دانوب نیز ارزش بازدید دارد، مخصوصا در تابستان یعنی زمانی که جشنواره های موسیقی در آن جریان دارد.

10 جاذبه برتر گردشگری در مونتنگرو
ادامه مطلب

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر