لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 12 پارک ملی زیبا در اسپانیا
12 پارک ملی زیبا در اسپانیا

12 پارک ملی زیبا در اسپانیا

اگرچه تعداد پارکهای ملی اسپانیا محدود است ولی مجموعه ای از زیبایی ها را در خود جای داده است. این پارکها بخشی از درام و زیبایی جالب ترین و بکرترین چشم اندازهای دنیا را در خود جای داده است و بدلیل غنای اکولوژیک خود به مجموعه ای منحصر بفرد تبدیل شده است. با وبسایت رزرو آنلاین هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
پارکهای ملی در اسپانیا، صحنه های بدیعی از پاپاهای سبزرنگ، آب راههای آبی رنگ، جنگل های انبوه، قله های پوشیده از برف و نیز زمین های بایر و آلپی را رقم زده اند. این پارکها، بیابانهای خالی از جمعیت، جزایر استوایی و بهشت زیردریایی برای حیات زیرآبی را نیز در خود جای داده است.

بسیاری از پارکهای ملی تلاش گسترده ای را در جهت جذب گردشگر و حفظ منابع طبیعی بخرج داده اند و بهمین جهت جوایزی را هم دریافت کرده اند. در این پارکها، تنوع کاملی از گیا و جانوران منطقه دیده می شود و نیز امکان تماشای بسیاری از پرندگان شکاری مهیا شده است. بنابراین دوربین خود را فراموش نکنید؛ آن را همراه خود داشته باشید تا بهتر بتوانید زیبایی پارک های ملی اسپانیا را کشف کنید.
12. پارک ملی Tablas de Daimiel

این پارک چیزی جز بهشتی برای دوستداران تماشای پرندگان نمی باشد. مسیرهای صاف و چوبی پارک، پیاده روی در آن را آسان ساخته است؛ این پارک غنی گیایی، رودخانه و زمین باتلاقی فراوانی دارد. زمین های باتلاقی آن توقفگاه مهمی برای بسیاری از گونه های پرندگان مهاجر نظیر اردکها و غازهاست. برخی از پرندگان این زمین ها را برای اقامت در طول فصل زمستان و یا لانه سازی انتخاب می کنند. ساکنان دایمی این پارک، گونه هایی از اردکهای آبی نظیر ماهی خوار بنفش و خاکستری، حواسیل کوچک، اردک کاکول دار قرمز می باشد. جمعیت زیادی از گونه های مختلف اردکها نیز در میان آبهای این پارک به چشم می خورد. همچنین این پارک بخاطر چشم انداز غروب خورشید زیبای آن محبوبیت خاصی دارد.

11. پارک ملی Cabaneros
Cabaneros National Park

این پارک ملی اغلب بدلیل تعدد گونه های حیوانی ساکن در آن seregeti اسپانیا نامیده می شود. آهوی کوهی، سیاهگوش ایبرینی، گرازهای وحشی، روباهها، سمورهای دریایی و شماری از گونه های پرندگان مختلف نظیر لک لک های سیاه نایاب، عقاب های سلطنتی اسپانیایی در خطر انقراض، مگس خوارهای رنگارنگ و کرکس های سیاه اوراسیایی از جمله حیات جانوری این پارک است. در طول فصل جفت گیری، تماشای قفل شدن شاخ آهوهای نر در یکدیگر و تلاش آنها برای جلب توجه ماده ها چیز چندان دور از انتظاری نیست. چشم انداز این پارک

، نمایی از جنگل های مدیترانه ای نابود شده را تداعی می کند. همچنین این پارک شبیه به پارکهای ساواناست. سلسله کوههای بهم متصل پارک نمایی زیبایی از کل پارک دارند.
10. پارک ملی Timanfaya
Timanfaya National Park
پس زمینه این پارک ملی چیز کاملا متفاوتی است وحتی ممکن است عکس هایش با عکس های مریخ اشتباه گرفته شود. در طول تاریخ، چشم اندازهای قرمز و سیاهی در نتیجه فعالیت آتشفشان ها در پارک ایجاد شده است؛ در حال حاضر مواد مذاب آتشفشانی سخت شده در جای جای این پارک قابل مشاهده است. امروزه بیشتر آتشفشانهای این پارک خاموش هستند ولی گردشگران هنوز هم می توانند گرمای ساتع شده از زمین را در زیر پای خود حس کنند. در برخی قسمتهای پارک، آبهای روان اثر گیزیری(چشمه آبگرم) را از خود بروز می دهند. زندگی گیایی و حیوانی کمیابی توانستند خود را با شرایط این منطقه وفق دهند و همین امر بسیاری از علاقه مندان به محیط زیست را به حمایت از پارکها دعوت کرده است. و حتی ناسا هم به آن علاقه مند شده است. آنها از چشم انداز بیابانی این پارک برای تعلیم خدمه آپولو17 استفاده کردند.
9. پارک ملی Aiguestortes
Aiguestortes National Park

این پارک ملی تعریفی از طبیعت بکر و تازه است. چشم انداز پارک رنگ های سبز، آبی و سفید است. کوههای پوشیده از برف، جنگل های انبوه و آب راههای روشن کریستالی در کنار یکدیگر چشم انداز زیبایی را ایجاد کرده اند. در محدوده این پارک نزدیک به 200 دریاچه وجود دارد. جنگل های پارک زیستگاه گونه های باستانی از درختان کاج، توس و مخروطی است. این پارک ملی تنها پارک در نوع خود در منطقه کاتولونیا و مثال بارزی از سلسه کوههای پیرانیه ای اسپانیایی است. تعیین محل گونه های حیات وحش پارک کار دشواری است ولی گردشگران خوش شانس می توانند بزهای وحشی، کرکس های ریش دار و موش خرماهای کوهی را از نزدیک ببینند.

8. پارک ملی Monfrague
Monfrague National Park
این پارک کاملا منحصر بفرد و چشم انداز ایبریانی معمول آن بی نظیر است؛ تنوع گیایی و جانوری پارک بالاست. این پارک یکی از بهترین مکان ها برای تماشای گونه های مختلف پرندگان در اروپاست و پیشینه قوی دارد. بیش از 400 نوع پرنده شکاری در این منطقه یافت می شود. کرکس ها و عقاب ها در کناره های کوهها و مرغ های ماهیخوار و بلبل ها در کنار دو رودخانه پارک با نام های Tietar و Tagus لانه سازی کرده اند. خرابه های قصر Monfrague همچنان پابرجاست. افسانه های محلی زیادی در مورد این قصر وجود دارد. غارنوشته ها و نقاشی های روی دیواره های آن همچنان از دوران ماقبل تاریخ باقی مانده اند.
7. پارک ملی مجموعه جزیر آتلانتیکی Galicia
Atlantic Islands of Galicia National Park
چهار جزیره غیرمسکونی با نام مجموعه جزیر آتلانتیکی Galicia، پارک آبی- خاکی نامیده می شوند. این پارک لیدر گردشگری پایدار نیز نامیده می شود. پارک تنها در فصل تابستان به روی علاقه مندان باز است تا از چشم انداز طبیعی آن محافظت شود. در بالای سواحل شنی آبهای زلال، آسمان آبی تمیز در کنار جنگل های کاج چشم اندازی زیبا را خلق کرده اند. در زیر آبهای زلال کریستالی بیش از 200 گونه جلبک دریایی، صخره های مرجانی و غارهای دریایی منحصر بفردوجود دارد. این آبها خواستگاه دلفین ها، وال ها، کوسه های طوفانی و حلزون های صدف دار مختلف می باشد. این مجموعه جزایر زمانی پاتوق دزدان دریایی بوده است و بهمین دلیل داستان های زیادی در مورد آن وجود دارد.
6. پارک ملی Caldera de Taburiente
Caldera de Taburiente National Park
وجود قله های بزرگ، کالدرهای جذاب و کاج های کاناری نایاب بومی از جمله ویژگی های بارز این پارک است. کالدرا دره ای مسطح و بزرگ بین مجموعه رشته کوهها است. کوه هم اسم با پارک 10km امتداد دارد. این منطقه بیش از 2 میلیون سال پیش در نتیجه انفجار آتشفشانی و فرسایش شدید بوجود آمده است. هوای پارک در صبح روشن و صاف است ولی بعدازظهر ها دریایی از ابر از کالدرا سرایز میشوند و در نتیجه دورنمایی متفاوت ایجاد می شود. بلندترین قسمت کوه از کف کالدرا 2000متر ارتفاع دارد؛ وقتی گردشگران در برابر این ارتفاع قرار می گیرند حس کوچکی به آنها دست می دهد.
5. پارک ملی Cabrera Archipelago
 Cabrera Archipelago National Park

این ناحیه بدلیل دور از دسترس بودن هزاران سال دست نخورده باقی مانده است. جزایر عمدتا پوشیده از چمن های نپتونی و چندین گونه گیاهی بومی است. ولی تنوع در جزایر به همین جا ختم نمی شود. بسیاری از گونه هایی که به ندرت در دیگر مناطق بیلیریک یافت می شوند در این پارک بفور دیده می شوند. برای مثالی از این نوع می توان به مارمولک سیاه و حلزونهای دریایی اشاره کرد. در آبهای اقیانوسی اطراف پارک جمعیت زیادی از لاک پشت ها، دلفین ها و وال ها و در امتداد سواحل نیز کولونی های بزرگی از پرندگان دریایی زندگی می کنند.

معرفی ۱۰ تا از بهترین تله کابین های اروپا
ادامه مطلب

4. پارک ملی Sierra Nevada
 Sierra Nevada National Park
این پارک، بزرگترین پارک ملی اسپانیا است و بزرگترین کوههای اروپا در آن وجود دارد. یکی از جذاب ترین جنبه های این پارک ملی تنوع ظبیعی باورناپذیر آن است. بستر این پارک از دره های باشکوه، جنگل ها و آبراه های متعدد تشکیل شده است. در امتداد پارک نیز جنگل های آلپی و قله های بیابانی وجود دارد. در روزهای صاف و بدون ابر، دریای مدیترانه و مراکش از سلسله کوههای سیرانوادا قابل مشاهده است. گیاهانی که در این شرایط آلپاینی در پارک ملی رشد کرده اند عبارتند از انواع گونه های بریج، سروهای کوهی و بنفشه های سیرانودایی.
3. پارک ملی Teide
Teide National Park

پارک ملی Teide، که در جزایر قناری قرار دارد بلندترین کوه اسپانیا را در خود جای داده است. Teide تمایز قابل ملاحظه ای با دیگر پارکها دارد. این پارک با 3 میلیون گردشگر در طول فصل های خوب و نیز کل فصول، پربازدیدترین پارک در سرتاسر اروپاست.

چشم انداز پارک گویا بقایایی از جهان دیگر را نشان می دهد که کاملا تحت تاثیر خاکسترهای آتشفشانی قرار گرفته اند؛ این پارک بدلیل وسعت کمش چندان شلوغ نمی شود. غارها، دهانه های آتشفشانی و رودخانه های گدازه ای در سطح پارک گسترده شده اند و هر گوشه از پارک چشم انداز خاصی را بخود گرفته است.
2. پارک ملی Ordesa
Ordesa National Park
Ordesa اولین پارک ملی اسپانیاست و زیبایی آن غیرقابل انکار است. در این پارک آبشارها، رودخانه ها و چشمه های فراوانی وجود دارد. سطح پارک علیرغم وجود جنگل های انبوه، مرتع های سرسبز غنی و قله های شیب دار، ناهموار است. وجود رشته کوه پیرنس یکی از بزرگترین موهبت های این پارک است.این رشته کوه خط افق زیبایی را در پس زمینه پارک ایجاد می کند که هم گردشگران و هم افراد محلی را شیفته خود می سازد. بلندترین قله این رشته کوه پردیدو در ارتفاع 3330 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این قله بلندترین قله سنگ آهکی در اروپاست و خط افق آن منحصر بفرد می باشد. غنای حیات وحش این رشته کوه و قله آن بسیار زیاد است. از آن جمله می توان به کرکس های ریش دار، کرکس های گیریفون و عقاب طلایی اشاره داشت.
1. پارک ملی Ordesa
Picos de Europa

پارک ملی Ordesa ( قله اروپا)، میزبان یکی از کامل ترین چشم اندازهای دنیاست. این پارک در اسپانیا سه رشته کوه دارد: رشته کوههای مرکزی، غربی و شرقی. همگی این رشته کوهها توسط غارهایی با رودخانه هایی در میان آن از وسط دو نیم شده اند. در روزگاران دریانوردی، این غارها اولین شاخص زمینی برای مردان دریا بودند. مسیرهای بخوبی جهت یابی و علامتگذاری شده متعددی در پارک وجود دارد و این خود غرق شدن در زیبایی طبیعی طبیعت را آسان می سازد. از پارک، زیبایی دریا قابل مشاهده است زیرا دریا تنها در 20 کیلومتری پارک قرار دارد. از دیگر مشخصه های این پارک می توان به علفزارها، جنگل های سرسبز راش و بلوط، پرتگاههای شیب دار، قله های بلند و دره های عمیق اشاره کرد. هیچ چیز در قله اروپا محدود نیست. این پارک به معنی واقعی فوق العاده است. بنابراین بهتر است هوشمندانه سفر کنید و با کسب اطلاعات لازم و انتخاب بهترین مکانها سفر خوب را برای خود مهیا کنید.

25 مورد از برترین نقاط پر طرفدار توریستی آلمان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر