لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 26 نکته‌ای که باید پیش از سفر به پلاسِنسیا بدانید
26 نکته‌ای که باید پیش از سفر به پلاسِنسیا بدانید

26 نکته‌ای که باید پیش از سفر به پلاسِنسیا بدانید

یکی از پرطرفدارترین مقاصد بلیز دهکده ماهیگیری‌ جذاب و بی‌سروصدای پلاسنسیا در جنوب شبه‌جزیره پلاسنسیا و جنوب شرقی بلیز است. این شبه‌جزیره که از یک طرف با جنگل‌های مانگرو و از طرف دیگر با دریای کارائیب احاطه شده برخی از زیباترین سواحل کشور بلیز را در خود جای داده است.
مسافت شمال تا جنوب این جزیره 30 کیلومتر و پهنای آن تنها 804 متر است. به‌دلیل ظاهر و حال و هوای جزیره‌ای پلاسنسیا، جای تعجب نیست که اغلب به آن «جزیره‌ ماشین‌خور» می‌گویند. ولی علی‌رغم محبوبیت آن به‌عنوان مقصدی توریستی، عمده‌ترین فعالیت‌هایی که در این جزیره انجام می‌شوند، قدم زدن در ساحل و گشت‌زنی در اطراف با اتومبیل‌های برقی گلف است.

طبیعت ساحل جنوب شرقی بلیز به زیبایی مشهور است و با وجود ساخت هتل‌ها و بناهای لوکس همچنان جذابیت طبیعی خود را حفظ کرده است. بومیان این جزیره هنوز هم هر روز صبح برای صید ماهی با قایق‌های کوچک به دریا می‌زنند. گردشگران می‌توانند در «خیابان اصلی» 1.2 کیلومتری این دهکده که فقط مخصوص عبور افراد پیاده‌ است و نقاشی‌های دیواری رنگارنگ و آثار هنری زینت‌بخش آن هستند، قدم بزنند. با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

پلاسنسیا تنها یکی از 3 دهکده واقع در این شبه‌جزیره است ولی مغازه‌هایی زیبا، کافه‌هایی جذاب، رستوران‌های غذاهای دریایی، کلینیکی کوچک و یک فرودگاه را در خود جای داده است.
پلاسنسیا چه به‌عنوان مقصدی برای تعطیلات خانوادگی، چه برای برگزار کردن جشن عروسی و چه سفر ماه عسل، یکی از زیباترین نقاط بلیز است. پلاسنسیا همچنین مکان پرطرفداری برای تفریحات آبی‌ نظیر غواصی سطحی، غواصی با کپسول اکسیژن، ماهیگیری و قایق‌رانی‌ست.
جاذبه‌های سرزمین اصلی نیز عبارتند از: کوه‌ پیمایی در منطقه حفاظت‌شده‌ی Cockscomb Basin Nature Reserve(زیستگاه تعدادی از آخرین بازماندگان جگوارهای امریکای مرکزی)، آشنایی با حیات وحش و پوشش گیاهی در سفری با قایق در رودخانه‌ای به‌نام میمون(که نام مناسبی نیز برای آن است) و بازدید از خرابه‌هایی متعلق به تمدن مایایی مانند نیم لی پونیت و لوبانتوم.

لونلی پلنت که بزرگ‌ترین انتشارات کتاب‌های راهنمای سفر در دنیاست، پلاسنسیا را این‌گونه توصیف می‌کند:
Silk Cayes
«احساس شما در مورد پلاسنسیا بستگی به این دارد که در پی چه چیزی باشید. اگر به‌دنبال محیطی آرام، اقامتگاه‌هایی متنوع و بهترین رستوران‌ها در جنوب بلیز هستید، پلاسنسیا همان بهشت گمشده شماست. اگر به‌دنبال ماجراجویی در مکانی بکر و هزینه‌هایی پایین‌تر هستید، پلاسنسیا همان مقصدی‌ست که می‌خواهید. پیش از اینکه به مسیرهای کم‌رفت‌وآمدتر بروید، چند روز از سواحل ماسه‌ای، آسمان آبی و غذاهای دریایی فوق‌العاده پلاسنسیا لذت ببرید».
اگر قرار است در آینده‌‌ای نزدیک به پلاسنسیا سفر کنید، هوشمندانه سفر کنید و با این 26 نکته آشنا شوید:
Chabil Mar in Placencia Belize

1. دهکده پلاسنسیا در بالاترین قسمت شبه‌جزیره 25 کیلومتری پلاسنسیا، واقع در جنوب کشور بلیز، قرار دارد.
2. هتل چابیل مار(Chabil Mar) در دهکده پلاسنسیا واقع شده است. درحالی‌که برخی از هتل‌ها معمولاً در تبلیغات‌شان ادعا می‌کنند که در پلاسنسیا قرار دارند ولی در واقع آنها با فاصله‌ای 19 کیلومتری از شمال دهکده در دهکده‌های سِین بایت(Sein Bight) و مایا بیچ(Maya Beach) قرار دارند.
3. بسیاری شبه‌جزیره پلاسنسیا را یک جزیره می‌پندارند که این باوری نادرست است. در دهکده پلاسنسیا کمتر از 2000 نفر زندگی می‌کنند.
4. در شبه‌جزیره پلاسنسیا دو دهکده دیگر نیز با نام‌های سین بایت و مایا بیچ قرار دارند.
5. نام «پلاسنسیا» شکل تحریف‌شده نام پونتا پلاسنتیا است. این نام را اسپانیایی‌ها در دهه 1800 بر روی این شبه‌جزیره گذاشته‌اند.
6. پونتا پلاسنتیا به‌معنای نقطه خوشایند است.

7. خیابان اصلی دهکده پلاسنسیا تنها یک پیاده‌روست! در حقیقت، این خیابان در «کتاب رکوردهای جهانی گینس» به‌عنوان باریک‌ترین خیابان دنیا به ثبت رسیده است.
بیشتر بخوانید:
Whale

8. اغلب افراد در طول ماه‌های آوریل، مه و ژوئن به پلاسنسیا سفر می‌کنند تا بتوانند از تفریحاتی نظیر شنا، غواصی با کپسول اکسیژن یا غواصی سطحی با کوسه‌نهنگ‌ها در پارک دریایی گلادِن اِسپیت لذت ببرند.
9. جشن خرچنگِ(Lobsterfest ) پلاسنسیا معروف‌ترین جشنواره دهکده است و هرساله در ماه ژوئن برگزار می‌شود. این جشنواره در سال 2013 به‌عنوان جشنواره برگزیده سال انتخاب شد و جایزه‌ای را از هیئت گردشگری بلیز دریافت کرد!
10. فستیوال هنری‌ای که هر ساله در ماه فوریه در پلاسنسیا برگزار می‌شود، هنرمندان را از سراسر بلیز به پیاده‌روی پلاسنسیا به‌ طول 1.2 کیلومتر و عرض 1 متر می‌کشاند تا آثار هنری خود را در آنجا به نمایش بگذارند.
11. پلاسنسیا زمانی یک دهکده ماهیگیری بی‌جنب‌ وجوش بود.
12. شبه‌جزیره پلاسنسیا خط ساحلی 25 کیلومتری آرام خود را به رخ گردشگران می‌کشد.

13. بسیاری از گردشگرانی که به پلاسنسیا سفر می‌کنند، قایق‌سواری در رودخانه میمون و تور حیات وحش در منطقه حفاظت‌شده Cockscomb Basin Nature Reserve را تجربه می کنند.
Cockscomb

14. بسیاری از استراحتگاه‌ها و هتل‌های بلیز در پلاسنسیا قرار دارند و با هر میزان بودجه‌ای سازگارند.
15. فاصله پلاسنسیا تا بلیز سیتی 35دقیقه با هواپیماست.
16. جاده‌ای که به دهکده پلاسنسیا منتهی می‌شود، از یک طرف مجاور مرداب و از طرف دیگر مجاور آب‌های فیروزه‌ای دریای کارائیب است. این جاده تا انتهای شبه‌جزیره ادامه دارد.
17. ماهیگیری، غواصی با کپسول اکسیژن و غواصی سطحی در پلاسنسیا شهرت جهانی دارد.

18. پلاسنسیا همچنین به داشتن محیطی آرام مشهور است و بومیان آنجا تمام تلاش خود را می‌کنند تا شما از سفرتان نهایت لذت را ببرید.
Laughing Bird

19. درجه حرارت متوسط در ناحیه نیمه‌استوایی پلاسنسیا 26 درجه سانتی‌گراد است.
20. سفر به پلاسنسیا در هر موقع از سال جذابیت‌های خود را دارد.
21. رفت و آمد در پلاسنسیا بسیار ساده است.
22. فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس امریکایی، مالک یکی از استراحتگاه‌های پلاسنسیاست.
23. استراحتگاه‌های لوکسِ متعددی در کلاس جهانی همچون چابیل مار(Chabil Mar) در پلاسنسیا وجود دارند.
24. جزیره پرنده خندان، محل کمپینگ پرطرفداری برای گردشگران کایاک‌رانی‌ست که در پلاسنسیا مستقر شده‌اند.
25. پلاسنسیا به داشتن غذاها و رستوران‌های فوق‌العاده نیز معروف است.
26. مرداب پلاسنسیا محل پرورش کروکودیل‌های آب شور، لاک‌پشت‌های دریایی و گاوهای دریایی کمیاب و در معرض انقراض است.

ایده های هیجان انگیز برای هدیه به دوستان اهل سفر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر