لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 14 جاذبه گردشگری برتر شارجه
14 جاذبه گردشگری برتر شارجه

14 جاذبه گردشگری برتر شارجه

شارجه پایتخت هنری امارات متحده عربی است و تلاش های این شهر برای حفظ تاریخ منطقه باعث شد تا درسال 1998 از سوی یونسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب انتخاب شود. شارجه برای عاشقان موزه و هنر، مملو از فرصت های بی نظیر دیدنی است. موزه هنر این شهر که شهرت جهانی دارد، مهم ترین جاذبه گردشگری اینجاست و دیدنش در صدر کارهایی است که گردشگران باید حتما انجام دهند. منطقه میراث فرهنگی شارجه پر از ساختمان های جالبی است که به تاریخ امارات اختصاص داده شده اند. برای دانستن نکات بیشتر با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه شوید و هوشمندانه سفر کنید.

شارجه مقصدی شگفت انگیز برای سفرهای خانوادگی است. اینجا برای سرگرمی بچه ها امکانات زیادی مهیا شده است، از جمله: خانه پروانه ها در جزیره النور که به تازگی افتتاح شده است و نمایش های جالب و سرگرم کننده ی موزه علوم.
1. موزه هنرهای شارجه

بزرگترین موزه هنرهای امارات متحده (البته تا حالا و تا زمانی که موزه های لوور و گوگنهایم در ابوظبی افتتاح می شوند) که همگام با پیشرفته ترین فناوری های روز دنیاست در سال 1997 افتتاح شد. در این نمایشگاه یک مجموعه دائمی به نمایش گذاشته شده است و نمایشگاهایی موقتی نیز برگزار می شود. مجموعه دائمی شامل کارهای هنری ارزشمندی از کلکسیون های شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه، است. 72 گالری در سه طبقه این موزه وجود دارد و بیشتر شامل هنرمندانی است که دنیای عرب را به تصویر کشیده اند.
بسیاری از آثار هنری توسط نقاشان قرن هجدهمی نقاشی شده اند که از خاورمیانه بازدید کرده و محسور محیط طبیعی، معماری و فرهنگ اینجا شده اند. گالری علی درویش دربردارنده نقاشی های آبرنگی از شارجه است. بخش هنرهای معاصر شامل بیش از 300 اثر از هنرمندان محلی، عرب و خارجی است. اگر عاشق هنر هستید و در آخر هفته توقفی در دبی دارید، این موزه یکی از بهترین جاهایی است که می توانید از آن بازدید کنید.

آدرس: در نزدیکی خیابان کرنیش، شارجه
2. سنترال مارکت (بازار مرکزی)
Central Market
بازار مرکزی شارجه مشهورترین نقطه شهر است. نمای بیرونی با کاشی کاری های آبی رنگ و ظریف باعث شده تا این بازار به بازار آبی (بلو سوق) معروف شود. بیش از 600 مغازه در داخل بازار وجود دارد که خریداران می توانند به قسمت های ویژه ی طلا و جواهرات، عطر، لباس، غذا، وسایل برقی، و هدایا مراجعه کنند. محیط طبقه ی بالا با دستفروش های عتیقه جات، فرش، جواهرات عمانی ویمنی و سایر سوغاتی های عجیب و غریب، شبیه بازارهای اصیل عربی است. برای زمان استراحت بعد از خرید، می توانید به کافه های زیادی که در این بازار هستند، بروید.
آدرس: دریاچه خالد، شارجه
3. موزه تمدن اسلامی شارجه
Sharjah Museum of Islamic Civilisation
موزه تمدن اسلامی شارجه محل خوبی برای کشف ریشه های عمیق فرهنگ عربی و اسلامی است. تعدادی کتاب خطی مذهبی و علمی و مجموعه ای از هنرها و دست سازه های اسلامی متعلق به قرن 7 تا 19 در اینجا به نمایش درآمده اند. مهم ترین این آثار به نمایش درآمده از جنس سفال، کوزه و شیشه اند و همچنین دست-سازه های براقی که با نقره، طلا و برنج مزین شده اند و مجموعه ای از اسطرلاب ها. این موزه اشیایی متعلق به دوران عباسیان و امویان را در خود جای داده است، از جمله: مجموعه سکه های دینارها و درهم های نقره. در این موزه آثاری از شاخه های دور دست فرهنگ اسلامی مانند آثار هنری مغول ها و عثمانی ها نیز به نمایش درآمده اند.
آدرس: خیابان کرنیش

4. جزیره النور
اگر بدنبال آرامش و استراحتی بعد از خستگی خرید و موزه گردی هستید، این پارک عمومی که در دریاچه خالد ساخته شده و از طریق یک پل به خیابان کرنیش در مرکز شهر متصل می شود، ، بهترین نقطه شارجه است. در طراحی این پارک، هنر و طبیعت در هم آمیخته شده است و تندیس ها و سازه های هنر مدرنی که توسط برخی از مشهورترین هنرمندان دنیا ساخته شده اند، در سراسر باغ های این پارک نصب شده اند. شاید اولین جذابیت جزیره النور، خانه پروانه ها باشد، جاییکه نزدیک به 500 گونه مختلف پروانه قابل مشاهده است.
آدرس: دریاچه خالد، شارجه

5. موزه دریانوردی شارجه
Sharjah Maritime Museum

شارجه به عنوان محل سکونت بشر همیشه نزدیکی تنگاتنگی با آب داشته است و موزه دریانوردی اهمیت دریا در توسعه شهر را نمایان ساخته است. نمایشگاه های جالبی درباره شناورهای چوبی دریایی سنتی و ابزار صید مروارید و ماهیگیری در این موزه برپا می شود که همگی زمانی جز مهمی از اقتصاد این کشور بوده اند. مهم-ترین قسمت اینجا، مجموعه ی مرواریدهای درخشان (از جمله مرواریدی که تصور می شود، قدیمی ترین مروارید صید شده ی دنیا باشد) و شناور چوبی زیبایی است که در بیرون از موزه لنگر انداخته است.
آکواریوم شارجه که در کنار این موزه قرار دارد و همچنان درباره آب است، بیش از 150 گونه دریایی نظیر کوسه مرجانی و پرتو ماهی را در خود جای داده است.

آدرس: نزدیک خیابان ال مینا، منطقه الخان
6. منطقه بازار
 Souk Area
منطقه بازار شارجه بهترین جا برای تجربه جنب و جوش و هیاهوی خرید کردن به شیوه عربی سنتی است. شما می توانید خریداران محلی که در حال خرید مایحتاج هفتگی خود هستند را در بازار ماهی (ملغمه ای بدبو و شلوغ از صدا و رنگ) ببینید و سپس به بازار میوه و سبزیجات بروید که همیشه پر از دستفروشانیست که در حال جار زدن قیمت هایشان هستند و مشتریانی که برای تخفیف گرفتن در حال چانه زدن هستند. در اینجا فرصت خیلی خوبی برای گرفتن عکس های سرزنده از زندگی روزمره در شارجه و دیدن بازار خریدی که برای حضور گردشگران زیباسازی نشده است ، نصیبتان می شود.
7. موزه باستان شناسی شارجه
Sharjah Archaeology Museum

موزه باستان شناسی شارجه دارای نمایشگاه های مختلفی است که نشانگر تاریخ وسیع بشر در منطقه است. در بخش عصر سنگ تعداد زیادی تکه های سنگ آتش زنه که نشان دهنده ی فناوری آن دوران است و همچنین گوش ماهی و صدف های دریایی به نمایش گذاشته شده اند. جواهرهای زینتی و سفال هایی نیز در این موزه وجود دارد که متعلق به دوره عبید است و در الحمریا کشف شده و مهر تاییدی است که این منطقه در این دوران با بین النهرین (عراق امروزی) داد و ستد داشته است.

تالار عصر برنز نمایشگر یافته های باستان شناسی سفال ها، فلزها، سنگ و جواهرات است. در تالار عصر آهن دو قطعه باارزش موزه به نمایش گذاشته شده است: یک مجسمه شتر و یک گنبد سرامیکی که هر دو از سایت باستان شناسی مویلا کشف شده اند. موزه تلاش زیادی کرده تا محیط نمایشگاه برای استفاده بازدیدکنندگان مناسب باشد و کودکان با بازی های متنوعی سرگرم خواهند شد.
8. منطقه میراث شارجه
Sharjah Heritage Area

منطقه میراث شارجه ترکیبی از چندین موزه است: موزه میراث شارجه، سوق العرصه، خانه المتحف، الحصن شارجه، و قلعه حصن. سوق العرصه بازاری بزرگ و رو بازی است که به شکل سنتی اش بازسازی شده است و امروزه چندین مغازه دست سازه های نقره و چوبی، جواهرات، البسه سنتی و محصولات آرایشی و بهداشتی را در خود جای داده است.
بیت النابوده یک خانه سنتی است که زمانی منزل خانواده الشمسی بوده است. این خانه 16 اتاق دارد و امروزه تبدیل به موزه میراث شارجه شده است. هر اتاق نمایشگر جنبه متفاوتی از فرهنگ اماراتی است، مثلا لباس های سنتی. خانه المتحف منزل بازسازی شده خانواده امتحف است که از چهره های سرشناس شارجه و امارات متحده به شمار می رود. نمایشگاه های اینجا فرهنگ و زبان این منطقه را به نمایش می گذارند. قلعه الحصن محل اقامت سنتی خانواده حاکم شارجه بوده است. این قلعه 200 سال پیش ساخته شده و به عنوان تاسیسات دفاعی شهر از آن استفاده می شده است. تاریخ شارجه از طریق نمایش های موضوعی در هر اتاق به نمایش گذاشته می شود.

آدرس: نزدیک خیابان کرنیش
بیشتر بخوانید:
9. کلباء
Kalba

کلبا جنوبی ترین روستای امارات متحده، یک روستای ماهیگیری شگفت انگیز با بازاری پر هیاهو از محصولات تازه و ماهی واقع در ساحل این روستاست. این روستا با وجود موزه الحصن (قلعه ای که 200 سال پیش ساخته شده است) و خانه ی بازسازی شده شیخ سعید بن حامد القاسمی که وسایل موسیقی و مبلمان قدیمی اش را به نمایش گذاشته اند، محل جذابی برای گشتن است و ارزش سفر کردن را دارد.
درست در قسمت جنوبی روستا، منطقه حفاظت شده خور کلبا واقع شده است که شمالی ترین جنگل های حرای دنیا را در خود جای داده است. اینجا بهشت پرنده نگری است، مخصوصا در فصل مهاجرت بهار و پاییز. بازدیدکنندگان می توانند ماهی خورک یقه سفید نادر که در اینجا تولید مثل می کند، و همچنین، حواصیل ساحلی و سسک درختی کوچک را مشاهده کنند. سفر به این منطقه حفاظت شده توسط قایق ها یا بلم های اجاره ای انجام می شود.

آدرس: 112 کیلومتری شرق شارجه
10. القصباء
Al Qasba

این منطقه ساحلی با کافه ها و رستوران های متعددش، یکی از مقاصد برتر شبانگاهی شارجه است. جاده ساحلی برای پرسه زدن هایش در غروب ها محبوب است ولی بزرگترین جاذبه القصبا، چرخ و فلک 60 متری معروف به چشم امارات است. سوار این چرخ و فلک بزرگ شوید تا منظره ی این شهر را از بالا ببینید. از بالای این چرخ و فلک تا 30 مایل دورتر هم قابل مشاهده است. اینجا محل خوبی برای عکس گرفتن شبانه از نورها و ساختمان های روشن شارجه است.

آدرس: خیابان کرنیش، شارجه

11. خور فکان

خور فکان دومین شهربزرگ در ساحل شرقی است. اگرچه مشخصه اصلی این شهر، بندرگاه کانتیرهای پررونق و کمتر خوش منظره است ولی محیط اطرافش محل خوبی برای غواصان است و جاذبه های جالب توجهی هم در نزدیکی اش وجود دارند. جزیره کوسه با دیواره های مرجانی اش، محل غواصی مشهوری است. یکی از جاذبه-های گردشگری معروف اینجا، سد ریفاسا است که در میان کوه هایداخل جزیره قرار گرفته است. این سد بر بالای یک روستا ساخته شده و در زمانی که باران نمی بارد، سقف خانه ها از بالای این سد قابل مشاهده است.

12. بیت شیخ سعید بن حامد القاسمی
دوستداران معماری سنتی نباید دیدن این خانه باستانی زیبا را از دست بدهند. این خانه زمانی منزل شیخ سعید بن حامد القاسمی بوده و در کنار ساحل کلبا قرار گرفته است. ساخت این خانه در سال 1898 شروع شد و در سال 1901 به پایان رسید. این خانه به سبک معماری سنتی اماراتی ساخته شده و دارای دو لنگه در مخصوص آقایان و خانم هاست. در داخل این بنا علاوه بر طراحی داخلی ستودنی اش، مجموعه ای منتخب از هنرها و دست سازه های اسلامی قرار دارد.

آدرس: کلبا

13. موزه علوم شارجه
موزه علوم شارجه تنها موزه عملی و تعاملی در امارات متحده است. تالار نمایشگاه دارای به روزترین تجهیزاتی است که می توانند کودکان را به علوم مشتاق کنند. شما در این موزه می توانید انعطاف پذیری، گرفتن اجسام و تعادل خود را امتحان کنید، کارتون بسازید، از ترکیب گر موسیقی استفاده کنید، پازل بدن انسان را کامل کنید، یا از فضای بازی (که برای کودکان کم سن وسالتر است) بازدید کنید. افلاک نمای این مجموعه شما را از شارجه به اعماق فضا و به دیدن جهان می برد.

آدرس: ناحیه الابا
14. مسجد النور
 Al Noor Mosque

مسجد النور تنها مسجد شارجه است که به روی غیرمسلمانها نیز باز است. اگر کسی دوست داشته باشد کمی عمیق تر از میراث امارات متحده بداند و بخواهد کمی در مورد عقاید اسلامی یاد بگیرد، گنجاندن اینجا در برنامه سفرش به شارجه ارزشش را دارد. غیرمسلمانان می توانند در قالب یک تور از این مسجد بازدید کنند که این تور هر دوشنبه ساعت 10 صبح شروع می شود و شامل بحث و گفتگو درباره تاریخ اسلامی و اماراتی، فرهنگ و سنت هاست. خود مسجد، بنایی مدرن دارد (در سال 2005 ساخته شده است) و بر اساس سبک کلاسیک عثمانی با مناره های کشیده و نوک تیز ساخته شده است و معماری معمول مساجد عثمانی را داراست.

آدرس: خیابان کرنیش، شارجه

برای دیدن جاذبه های شارجه در کجا اقامت کنیم؟
برای گردشگرانی که برای بار اول به این جا می آیند، بهترین محل برای اقامت در منطقه ساحلی و در نزدیکی سیتی سنتر است. پاساژهای خرید و رستوران ها در فاصله کوتاهی نسبت به اینجا هستند و جاذبه های نظیر منطقه میراث با موزه های حیرت انگیزش، بازار مرکزی، منطقه تفریحی القصبا، و کرنیش نیز در نزدیکی همین منطقه هستند. در اینجا به معرفی چند هتل باکیفیت بالا در این محل می پردازیم:
هتل های لوکس: هتل هیلتون شارجه بر فراز دریاچه خالد قد علم کرده است و با ماشین هشت دقیقه تا منطقه میراث فاصله دارد و میتوانید با پای پیاده به منطقه تفریحی القصب بروید ولی برای ساحل خصوصی که در همان نزدیکی است، سرویس رفت و برگشت نیز ارائه می شود. گزینه محبوب و اعیانی دیگری که برای اقامت-های طولانی تر مناس است، رمضا شارجه است که در مقابل یکی از مراکز خرید و در نزدیکی دریاچه و کرنیش قرار دارد. این مجموعه دارای آپارتمان های یک و دو خوابه است که آشپزخانه و وسایل رختشویی کاملی نیز در خود دارند. اقامتگاه رادیسون بلو نیز در نزدیکی مراکز خرید و تفریحی قرار دارد و تنها هست دقیقه با ماشین از منطقه میراث فاصله دارد و دارای ساحل اختصاصی و کابین های کنار استخری است.
هتل هایی با قیمت متوسط: اقامتگاه کرال بیچ شارجه کمی آنطرفتر از سیتی سنتر قرار گرفته است ولی برای خانواده ها گزینه عالی به شمار می رود. این هتل با ساحل تمیزی احاطه شده است و دارای تعداد زیادی استخر و رستوران است. هتل آپارتمان تایم رابی پای پیاده تا ساحل و کرنیش فاصله دارد ولی برای اقامت های طولانی تر عالیست. اقامتگاه لوا بیچ، قیمتی مناسب تر دارد و درست کنار ساحل است و تنها 9 دقیقه با ماشین تا منطقه میراث فاصله دارد.
هتل های اقتصادی: شارجه بیچ هتل با استخرش که نقطه مرکزی این هتل محسوب می شود، با توجه به موقعیت ممتاش در ساحل و تنها 10 دقیقه فاصله با ماشین از منطقه میراث، قیمت خیلی خوبی دارد. اقامتگاه اسپارک در قلب شارجه قرار دارد و با سوئیت های یم و دو خوابه اش، برای اقامت های طولانی تر مناسب است. متل سامرلند شارجه کمتر از 4 کیلومتر با موزه سیتی سنتر و منطقه تفریحی القصب فاصله دارد.

جاذبه های گردشگری لهستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر