لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین جاذبه های گردشگری نروژ
زیباترین جاذبه های گردشگری نروژ

زیباترین جاذبه های گردشگری نروژ

ش فرقی ندارد در چه فصلی و در کدام قسمت این کشور باشید در حال تماشای شفق های قطبی شگفت انگیز باشید یا در طول تابستان بر روی یخرود و یخچال های طبیعی درخشان زیر نور آفتاب قرار بگیرید، سفر در هر فصل به این سرزمین پر از هیجان بوده و ماجراجویی های زیادی در پی دارد. گردشگران با بازدید از شهر ترومسو می توانند صحنه ی زیبای وال ها را تماشا کنند، در سوالبارد خرس های قطبی و گراز های دریایی را ببینند یا در مقصد های دیگر گردشگری به فعالیت های جذاب دیگر مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا به اسکی بپردازند.
در طول فصل زمستان روز های کوتاه تر می باشند، اما با وجود این شرایط شهر های نروژ مملو از سبک ها و فعالیت های پر از انرژی و هیجان می باشند. شهر تروندیم پایتخت وایکینگ ها شاهکار های معماری و آثار باستانی را در خود جای داده است، شهر برگن مکان مناسبی برای بازدید از خانه های چوبی و رنگارنگ تاریخی می باشد و شهر شیک و مدرن اسلو که پایتخت نروژ است، جایگاه پارک های بزرگ شهری، رستوران هایی با غذا های خوش طعم بوده و زندگی آرامی در این شهر جریان دارد.

کشور نروژ یکی از برترین و محبوب ترین کشور ها برای اقامت و زندگی می باشد، با سفر به این سرزمین می توانید خونگرمی و صمیمیت مردم را دیده و از تماشای طبیعت زیبا و شگفت انگیز آن لذت ببرید. در ادامه زیبا ترین جاذبه های نروژ را معرفی می کنیم تا با اطلاعات دقیق با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
10 – شهر آلساند (Alesund)
شهر آلساند در ساحل غربی نروژ واقع شده است، این شهر دروازه ای به سوی فلات های شمال غربی و کوه های آلپ که اطراف شهر را احاطه کرده اند، می باشد. در سال 1904 میلادی آتش سوزی عظیمی سراسر شهر را در بر گرفت و بیشترین قسمت های شهر را ویران نمود، و امروزه این چهره ی زیبا و تماشایی آلساند پس از بازسازی گسترده ایجاد شده است. با توجه به معماری آن دوران، شهر با استفاده از آجر و سنگ مورد بازیابی قرار گرفت و هم اکنون نمونه ی بارزی از ساختار هنر نوی اروپای شمالی با سبک معماری یوگنداستیل می باشد. گردشگران می توانند با بازدید از شهر و مراجعه به مرکز هنر های نوین با شاخه ی معماری یوگنداستیل آشنا شوند. بازدید از جاذبه ی فییل استوا (Fjellstua) و صعود از 400 پله ی آن نیز فرصت مناسبی برای تماشای زیبایی های شهر می باشد. با صعود بر فراز قله ی کوه چشم انداز های با شکوه و تماشایی از شهر آلساند و جزایر اطراف را می توانید تماشا کنید.
9 – شهر ترومسو (Tromso)
tromso
شهر ترومسو در قسمت نروژ شمالی بزرگ ترین شهر به شمار می رود، و به داشتن تعداد زیادی از خانه های چوبی باقیمانده از قرن 18 میلادی به همراه طبیعت زیبا و تماشایی اطرافش معروف و شناخته شده می باشد. قسمت زیادی از شهر در جزیره ی ترومسویا بنا شده است که گردشگران می توانند از چندین موزه ی معروف آن بازدید کنند و در میان جنگل هایی از درختان توس قدم بزنند. با حرکت به سوی کوه استوراستینن (Storsteinen) و سوار بر ماشین های کابلی معلق بر فراز کوهستان، چشم انداز هایی بی نظیر و تماشایی از فلات ها و کوهستان های اطراف را خواهید دید. آکواریوم بزرگ قطبی جهان و یک موزه ی قطب شمال از مهم ترین جاذبه های توریستی این شهر به شمار می آیند که در فاصله ی 350 کیلومتری (217 مایلی) در شمال قطب شمال واقع شده اند. گردشگرانی که تمایل به تماشای شفق های قطبی شگفت انگیز دارند می دانند که شهر ترومسو یکی از بهترین مناطق جهان برای داشتن چنین تجربه ای بی نظیر می باشد.
8 – شهر تروندیم (Trondheim)
Trondheim
در شهر تروندیم که در بخش شمالی نروژ واقع شده است برای مسافران با سلیقه های مختلف، سرگرمی و جذابیت خاصی وجود دارد. این شهر که در سال 997 میلادی بنا شده است، سومین شهر بزرگ نروژ می باشد و در عصر وایکینگ ها پایتخت نروژ بوده و در طول قرون وسطی پایتخت مذهبی بوده است. گردشگرانی که علاقه به آشنایی با فرهنگ و تاریخ نروژ دارند، می توانند از این شهر تاریخی نروژ و جاذبه های باستانی آن دیدن کنند و اطلاعات بیشتری از تاریخ غنی این سرزمین به دست آورند. با بازدید از این شهر فرصت تماشای قلعه ی باستانی بازسازی شده با نام اسورس برگ (Sverresborg) که قدمت آن به قرن 12 میلادی باز می گردد را از دست ندهید و همچنین از دیگر جاذبه های شهر مانند کلیسای نیداروس، شمالی ترین کلیسای قرون وسطایی در جهان نیز بازدید کنید. گفتنی است که شهر تروندیم مملو از ساختار های باستانی و ویرانه های باقیمانده از گذشته می باشد.
7 – پارک ملی جوتونهیمن (Jotunheimen National Park)
jotunheimen_national_park
پارک ملی جوتونهیمن یا خانه ی غول ها بزرگ ترین و اولین پارک ملی نروژ محسوب می شود. این پارک ملی در جنوب ناحیه ی مرکزی نروژ واقع شده است. چندین رشته کوه اطراف پارک ملی جوتونهیمن را در بر گرفته اند که می توان به 29 قله ی بلند ارتفاعات نروژ اشاره کرد. بلند ترین آبشار نروژ به نام آبشار وتیسفوسن که 275 متر (900 فوت) ارتفاع دارد، در این پارک ملی قرار دارد که بر زیبایی پارک افزوده است. اقامتگاه های کوهستانی و تور های کوهنوردی به گردشگران خدمات مناسبی جهت دسترسی راحت به مسیر های یخچال های طبیعی، تور هایی برای صعود به قله ها، کوهنوردی و اسکی ارائه می دهند. کمپانی تور ها سفر های کوتاهی همراه با ماجراجویی و هیجان برای تمامی گردشگران با گروه های سنی مختلف و همچنین با سطح توانایی متفاوت بر گزار می کنند. با شرکت در این تور ها تجربه و خاطرات خوشی می توانید به دست آورید.
بیشتر بخوانید:
6 – سوالبارد (Svalbard)
Svalbard
سوالبارد از مجموعه ای جزایر تشکیل شده است که در میان اقیانوس قطب شمال، دریای برنت، دریای گرینلند و دریای نروژ قرار دارد. این جزایر از سال 1920 میلادی تحت حکومت کشور نروژ اداره می شوند. مناطق مسکونی موجود در این جزایر، شمالی ترین مناطق مسکونی روی کره ی زمین می باشند، گفتنی است که این مناطق نسبت به مناطق مسکونی آلاسکا و جزایر کانادا نیز شمالی تر می باشند. ترکیب کل جمعیت ساکنان این جزایر کمتر از 3 هزار نفر است و در حقیقت بیشترین تعداد جمعیت در دو منطقه ی لانگیربین (Longyearbyen) و بارنتسبرگ (Barentsburg) در جزیره ی اِسپیتس ‌بِرگِن (Spitsbergen) زندگی می کنند. گردشگران زیادی برای تجربه و هیجان زندگی در مناطق خشن قطبی به سوی شهر سوالبارد سفر می کنند. در این جزایر یخچال های طبیعی و کوه های نا هموار زیادی وجود دارد، و خالی از حیات وحش نیست، مسافران می توانند خرس قطبی، كارى بو یا گوزن امريكاى شمالی، گوزن شمالی، روباه قطبی، نهنگ، خوک آبی و گراز های دریایی را تماشا کنند.
5 – اسلو (Oslo)
Oslo
اسلو پایتخت کشور نروژ و پر جمعیت ترین شهر این سرزمین می باشد، و شهری مدرن و پر جنب و جوش، همراه با فضایی آرام است. اسلو از یک سوم فضای شهری تشکیل شده و باقی قسمت آن، یعنی دو سوم شهر اسلو را فضای سبز و جنگل ها در برگرفته است و به همین خاطر فعالیت های ورزشی مانند قدم زدن و دوچرخه سواری در این شهر از سرگرمی های بسیار محبوب می باشند. مرکز شهر مملو از موزه ها، کافه ها و رستوران هایی با قدمت قرن 19 میلادی است و همچنین مرکز صلح نوبل که در ایستگاه راه آهن قدیمی قرار گرفته دارد، اسلو از لحاظ فرهنگی نیز بسیار غنی می باشد. 50 موزه ی مختلف در این شهر قرار دارد که می توان به موزه ی مونش که اثر جیغ از ادوارد مونش و دیگر آثار این هنرمند را در میان آثار خود دارد اشاره کرد، همچنین موزه ی فولکیماسیت Folkemuseet، موزه ای در فضای باز که دارای بیش از 150 ساختار تاریخی از سراسر نروژ است از جمله کلیسای استیو (Stave Church)، را می توانید در این شهر مشاهده کنید.
4 – استاوانگر (Stavanger)
Stavanger
شهر استاوانگر در جنوب غربی کشور نروژ واقع شده است و از معدود مکان ها در نروژ می باشد که دارای سواحل شنی وسیع بوده و به همین خاطر یک مقصد گردشگری مناسبی برای مسافرانی است که می خواهند حمام آفتاب بگیرند و هم می توانند از کشور های حوزه ی اسکاندیناوی دیدن کنند. بندر این شهر مکان مناسبی برای توقف کشتی ها و قایق های تفریحی که در حال سفر در فلات نروژ اند، می باشد و بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر استاوانگر چند قدم بیشتر از سواحل فاصله ندارد. موزه ی هنر روگالاند (Rogaland Kunstmuseum)، مجموعه ی بی نظیری از آثار هنری نروژ را در بر گرفته است و کلیسای جامع شهر استاوانگر بهترین کلیسای قرون وسطایی کشور محسوب می شود و منطقه ی گمبل در این شهر، گردشگران را به سفری تاریخی به زمان اسکاندیناوی های قرن 18 میلادی می برد.
3 – جزایر لوفوتن (Lofoten Islands)
Lofoten Islands
یکی از پربازدید ترین و محبوب ترین مکان ها در نروژ، جزایر لوفتن می باشند که در قسمت شمالی کشور نروژ واقع شده اند. این جزایر زیبا ظاهری مانند فضای کارت پستالی با روستا های ماهیگیری آرام دارند که در آبراهه ها واقع شده اند. در گوشه کنار سواحل پستی و بلندی های زیادی به چشم می خورد و صخره های بریده و شیب دار زیادی که از دل اقیانوس بیرون آمده اند، چهره ای زمخت به سواحل بخشیده اند. اغلب مجمع الجزایر لوفوتن به عنوان یکی از تماشایی و زیبا ترین مکان های گردشگری در نروژ شناخته می شوند. با وجود اینکه مجمع الجزایر لوفوتن در شمالی ترین قسمت قطب شمال واقع شده است، و در عرض جغرافیایی یکسانی با گرینلند قرار دارد، اما وجود آب و هوای ملایم و نسبتا گرم در اطراف خلیج، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. در فصل تابستان دمای هوا به بالای 23 درجه سانتیگراد نیز می رسد و این ناحیه یک مقصد توریستی محبوبی در فراشمالگانی محسوب می شود. گفتنی است که آب و هوای این منطقه به سرعت در حال تغییر می باشد.
2 – شهر برگن (Bergen)
Bergen
شهر برگن دومین شهر بزرگ نروژ می باشد و این شهر از زمان قرون وسطی تا به امروز یکی از بندر های مهم غربی کشور بوده است. امروزه اسکله ی قدیمی شهر که قدمت آن به قرن 15 میلادی باز می گردد در محله ی بریگن واقع شده است، و مکانی مهم برای تجارت و هم مقصدی گردشگری می باشد که مسافران می توانند در رستوران های کنار دریا غذای دریایی تازه میل کنند. مقصد برگن انتخابی متفاوت و جالب برای گردش در فلات های تماشایی اطراف شهر و در جزایر همسایه می باشد. همچنین جاذبه های گردشگری بیشماری درون شهر در انتظار مسافران می باشد. با تور های کوتاه مدت به همراه قطار های کابلی می توانید به سوی دروازه های فلات و آبراهه های شهر سفر کنید و لحظات خوشی را تجربه نمایید.
1 – آبدره های غربی ( Western Fjords)
 Western Fjords

آبدره های معروف و زیبایی در سراسر سرزمین نروژ پراکنده شده اند و این زیبایی ها تنها به منطقه ی خاصی تعلق ندارند. با این وجود معروف ترین و دیدنی ترین این آبدره ها را می توانید در بخش غربی نروژ تماشا کنید. این آبدره ها از ناحیه ی استاوانگر تا ملد پراکنده شده اند. گفتنی است که ظاهر این آبدره ها با دیگر مناطق متفاوت می باشد و تقریبا باریک بوده و توسط صخره هایی با شیب تند و کوهستان های بلند احاطه شده اند و در گودی عمیقی قرار دارند. آبدره گیرانگر (Geirangerfjord)، یکی از زیبا ترین آبدره ها در تمام دنیا می باشد و به خاطر قدمت بالایی که دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. همچنین آبدره ی نوریریورد نه تنها در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است بلکه به همراه آبدره گیرانگر، توسط انجمن نشنال جئوگرافی به عنوان میراث طبیعی اول جهان رتبه‌ بندی شده‌ است. این دو آبدره از محبوب ترین جاذبه های توریستی نروژ به شمار می روند.

شنگن|دهكده ای كوچك كه ماهیت سفرهای اروپایی را تغییر داد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر