لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> بهترین اقامتگاه های جهان برای مقاصد درمانی در نوروز 98
بهترین اقامتگاه های جهان برای مقاصد درمانی در نوروز 98

بهترین اقامتگاه های جهان برای مقاصد درمانی در نوروز 98

در عصر کنونی هیچ چیزی توقف نکرده و هر روز شاهد تحولاتی جدید در تمام حوزه ها هستیم. روزگاری تنها یک اقامتگاه ساده که شب را در آنجا سپری کنیم و صبحانه ای ساده دریافت کنیم برایمان کافی بود اما امروزه صنعت هتلداری و گردشگری نیز مانند سایر حوزه ها با سرعتی توقف ناپذیر در حال ارائه ایده ها و خلاقیت های جدید است. هدف عمده مردم از سفر کردن می تواند چند روزی خوشگذرانی و لذت بردن از جاذبه های گردشگری مقصد باشد اما برخی با هدف درمانی سفر می کنند. بنابر گزارش موسسه سلامت جهانی، حوزه سلامت در سال 2017 بیش از 4.2 میلیارد دلار گردش مالی داشته است که 639 میلیون دلار آن در حوزه گردشگری سلامت بوده است. برای سال 2019 نیز بسیاری از مردم در سراسر نقاط جهان، برای مقاصد درمانی خود به اقامتگاه هایی که در زمینه سلامت خدمات ارائه می دهند خواهند رفت. آن ها این کار را برای بازیابی توان روحی و جسمی خود بعد از یک دوره کاری طاقت فرسا انجام می دهند. در سال های اخیر افزایش قابل توجهی را در عرصه گردشگری سلامت شاهد بوده ایم و به همین بهانه قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با بهترین اقامتگاه های جهان در حوزه سلامت و درمان آشنا کنیم. اگر شما نیز می خواهید هوشمندانه سفر کنید و هدفتان از سفر آرامش و بهبود سلامتی تان است، با ادامه مطلب با ایران هتل آنلاین همراه باشید.
1- اقامتگاهAmanera ، پلایا گرانده، جمهوری دومینیکن
اقامتگاه Amanera در سال 2015 توسط کمپانی هتلداریAman در جنگل های کارائیب افتتاح گردید. این اقامتگاه درمانی از 25 خانه کوچک تشکیل شده و با 2.170 هکتار مساحت در یکی از زیباترین سواحل شنی کشور و مشرف بر اقیانوس، در بین دو روستای ریو سن خوان و کابررا واقع شده است. علاوه بر تفریحاتی مانند غواصی، موج سواری، آفتاب گرفتن و شنا کردن، در این اقامتگاه خدمات درمانی شامل بُخور با گیاهان محلی شفابخش و سنگ های درمانگر لاریمار، تمرینات یوگا- بخصوص برای عضلات پایین تنه که در موج سواری بسیار به کار می آیند، اسنک های انرژی زا و مدیتیشن همراه با آموزش به مدت 2.5 ساعت در روز نیز ارائه می شود. این اقامتگاه دوست داشتنی در تمام طول سال باز بوده و به گردشگران حوزه سلامت خدمت رسانی می کند. برند Aman اخیراً خط تولید اختصاصی محصولات آرایشی و بهداشتی خود را راه اندازی کرده که در آن برای ساخت سرم های پوستی تا بالم های دودی بدن از ترکیباتی بسیار کمیاب که از اقصی نقاط جهان جمع آوری شده استفاده می شود.
2- اقامتگاه Cala De Mar، ایکستاپا زیهواتانخو، مکزیک
Cala De Mar
این اقامتگاه بسیار زیبای 59 اتاقه که در کنار یک صخره بزرگ واقع شده یک پروژه خصوصی و خانوادگی است که از پرسنل ماهر و اتاق های مجلل که هر کدام دارای استخر اختصاصی و نماهایی زیبا از اقیانوس آرام است سود می برد. تمامی این اقامتگاه به حوزه گردشگری سلامت اختصاص داده شده و بر سنت های محلی مکزیکی، مراسمات درمانی منحصربفرد مردم بومی منطقه و شیوه های درمانی مدرن تاکید دارد. گردشگران می توانند هر گاه که تمایل داشتند هر یک از این سرویس ها را در اتاق های مخصوص دریافت کرده و در کنار آن از مدیتیشن، یوگا در زیر آفتاب، درمان های آبی و مراسمات درمانی باستانی که توسط شمن های محلی اجرا می شود استفاده کنند. هر فصل، این اقامتگاه میزبان افراد حرفه ای در سبک های درمانی متفاوت است که عمدتاً از شهر مکزیکو سیتی می آیند. برای مثال در فصل زمستان و در ماه ژانویه، تمرکز درمانی این اقامتگاه عمدتاً بر روی ذهنیت درمانی، ارتباط بین ذهن و بدن و رقص تمرکز دارد. یکی از جالب ترین روش های درمانی این اقامتگاه یک مراسم عرق کردن متعلق به فرهنگ آزتک هاست که برای پاک کردن بدن از سموم انجام می شود.
3- اقامتگاه و مرکز آب درمانی Miraval Austin، آستین، تگزاس
Miraval Austin Resort & Spa
این اقامتگاه زیبا در عمق مناطق روستایی تگزاس قرار داشته و با 220 هکتار وسعت از 117 اتاق تشکیل شده است. گروه Miraval که در زمینه گردشگری سلامت پیشرو است اولین مرکز آب درمانی خود را حدود 20 سال پیش در توسکان، آریزونا افتتاح کرد و این دومین اقامتگاه درمانی بزرگ این برند محسوب می شود. اقامتگاه Miraval Austin در کنار یک منطقه حفاظت شده واقع شده و بر دریاچه تراویس مشرف است. افرادی که به این اقامتگاه می آیند با هدف غرق شدن در هر چیزی که دوست دارند، از دعا گرفته تا ادبیات، در این اقامتگاه حاضر می شوند. اما این تنها دلیلی نیست که گردشگران را به اقامتگاه Miraval Austin کشانده است زیرا چیزهای دیگری نیز هست. یک مزرعه 10هکتاری، یک رستوران، آشپزخانه آموزشی، کارگاه های سلامت و یک مرکز آب درمانی که روش های درمان روحی و ماساژ جدیدی در آن اجرا می شود نیز از دیگر امکانات این مکان به شمار می آیند. مهمانان این اقامتگاه در تماس با اسب ها، با الگوهای جدید ارتباط برقرار کردن با دیگران آشنا شده و موانع ارتباطی خود را از بین می برند.
4- اقامتگاه Santani ، دومبارا، سریلانکا
Santani
در یک مزرعه چای متروکه که در کنار رشته کوه های به ثبت رسیده در میراث یونسکو با نام کوهستان ناکلز واقع شده، یک مرکز درمانی به نام Santani با استفاده از روش درمانی سنتی هند که ترکیبی از گیاهان دارویی و روغن هاست در سال 2016 به افتتاح رسید که بسته های درمانی 7 تا 21 روزه با تمرکز بر روی سم زدایی، استرس، سلامت، یوگا و حتی اعتیاد را به مهمانان خود ارائه می دهد. این برنامه ها که بر ارتباط بین روح وجسم تمرکز دارند شامل روش های درمانی مدرن و رژیم غذایی و روش های مقابله با پیری یا کاهش سرعت آن نیز می شود. بدین منظور از سبک معماری و تزیینی خاصی همراه با غذاهایی که با استفاده از ترکیبات طبیعی که در مزرعه خود اقامتگاه کاشته می شود استفاده شده و در ادامه از یک مرکز آب درمانی که روی تپه مجاور واقع شده برای آرامش بخشیدن به مهمانان استفاده می شود. یک پیاده روی 4 مایلی به پل معلق مجاور اقامتگاه که هنوز هم توسط روستاییان مورد استفاده قرار می گیرد نیز شما را به تماشای طبیعت اطراف برده و در نهایت می توانید در کنار رودخانه یک آب تنی فراموش نشدنی داشته باشید.
5- هتل Joaquin، ساحل لاگونا، کالیفرنیا
Hotel Joaquin
هتل Joaquin که در سپتامبر 2018 افتتاح شد دارای 22 اتاق با طراحی و تجهیزات مربوط به حوزه درمان و سلامت است که برای ساخت آن از معماری مهمانخانه های قدیمی و سنتی اروپا الهام گرفته شده است. منظره زیبای اطراف این اقامتگاه نیز بر آرامش بخش بودن و جنبه های درمانی و نشاط آور اقامت در آن می افزاید. در این اقامتگاه خدماتی مانند موج سواری، یوگای خصوصی و مدیتیشن ارائه می شود. در رستوران این هتل نیز از گوشت و مواد غذایی که از تولید کنندگان محلی خریداری شده برای پخت غذاهای و نوشیدنی های درمان-محور مانند آبگوشت استخوان، چای زردچوبه، آبمیوه های طبیعی و انواع آجیل های و نوشیدنی های طبیعی استفاده می شود. یوگا در باغ، موج سواری در فصل تابستان و یا کوهنوردی از دیگر تفریحاتی است که در کنار فعالیت های درمانی در این اقامتگاه تجربه خواهید کرد.
6- اقامتگاه Rancho La Puerta، تکاته، مکزیک
Rancho La Puerta
این اقامتگاه یکی از اولین اقامتگاه هایی بود که با اهداف درمانی افتتاح شده و از زمان افتتاحش در سال 1940 به آن لقب «کمپ سلامتی» داده شد. این اقامتگاه که در فاصله یک ساعتی از شهر سن دیگو، کالیفرنیا قرار دارد، برنامه های درمانی ویژه و خصوصی مانند پیلاتس و ورزش پیکلبال (ورزشی شبیه تنیس) تا کلاس های رژیم غذایی و مدیتیشن در زیر آفتاب را به مهمانان خود ارائه می دهد. جدیدترین برنامه درمانی این اقامتگاه یک برنامه 14 روزه سم زدایی و پاکسازی است که برای کاهش التهابات و قطر کمر و افزایش شادابی و انرژی انجام می شود. مهمانان وارد یک فرآیند پاکسازی 7 روزه با استفاده از آب میوه طبیعی شده که از میوه های موجود در باغ اقامتگاه تامین شده و سپس 5 روش آب درمانی شامل ماساژ و پارو زدن در آب و 2 گفتگوی خصوصی 90 دقیقه ای یا یک پزشک خبره به دنبال آن خواهد آمد.
7- کلینیک درمانیSHA ، آلیکانته، اسپانیا
Sha Wellness Clinic
یک دهه قبل، آلفردو باتالیه پاریتی پس از مبارزه با بیماری ها و مشکلات جسمی خود، یک اقامتگاه درمانی آینده نگرانه را ساخت که از یک قایق تفریحی بسیار بزرگ در سواحل دریای مدیترانه و در محاصره یک پارک طبیعی بسیار زیبا تشکیل شده بود. در کلینک درمانی SHA با استفاده از درمان های کلی، درمان های تغذیه ای و روش های درمانی غربی، برنامه هایی 4، 7، 14 و 28 روزه با تمرکز بر روی کاهش وزن و افزایش شادابی و انرژی برای مهمانان به اجرا گذاشته می شود. در بدو ورود مهمانان، متخصصان مرکز برنامه های شخصی را برای پاسخگویی به مشکلات و نیازهای شما در اسرع وقت تدوین کرده که در ادامه ریشه مشکلات شما را نشانه می گیرد. در خلال این درمان ها که از طب سوزنی یا آب درمانی متغیر است، مهمانان از غذاهای گیاهی ژاپنی و مدیترانه ای بدون قند بهره برده و در کلاس های آموزش سبک زندگی سالم و شاداب که شامل تای چای و خنده درمانی نیز هست شرکت خواهند کرد.
8- اقامتگاه Anantara Kihavah، با آتول، مالدیو
Anantara Kihavah

این اقامتگاه که در یک جزیره خصوصی و در کنار یک منطقه حفاظت شده به ثبت رسیده در میراث یونسکو واقع شده از 80 ویلا تشکیل شده که فضای اطراف آن ها را درختان نارگیل، انبه و پاپایا پوشانده و هر یک روی یک تالاب یا شن های ساحلی واقع شده اند. هر یک از این ویلاها دارای یک حمام با کف شیشه ای است و مهمانان می توانند در برنامه های 3 یا 7 روزه در برنامه های درمانی که شامل آب درمانی، روش های درمان مبتنی بر طبیعت و گیاهانی که زیر تخت آن ها می رویند شرکت نمایند. در این مرکز درمان های ویژه ای برای سم زدایی از کبد و تقویت سیستم ایمنی بدن با هدف افزایش طول عمر اجرا می شود که با نیازهای شخصی فرد و تاریخچه درمانی او هماهنگ می شوند. همچنین مهمانان در برنامه های درمانی شامل یوگا، مدیتیشن، تنفس به سبک پرانایاما، رژیم غذایی سالم، روش های درمان عاطفی و درمان با استفاده از سنگ های درمانگر شرکت خوهند کرد. از دیگر روش های درمانی این اقامتگاه می توان به روش های تزریق ویتامین و درمان پوست، استفاده از شفا دهندگان محلی و صدا درمانی تبتی و ماساژ اشاره کرد.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا برای تعطیلات بهاره
ادامه مطلب

این مرکز تفریحی-درمانی که در اوایل ژانویه 2019 افتتاح شده

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر