لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 مورد از با اهمیت ترین فواید سفر
10 مورد از با اهمیت ترین فواید سفر

10 مورد از با اهمیت ترین فواید سفر

به درستی سفر کردن خوشایند است ولی می تواند پرهزینه نیز باشد. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند به تعطیلات نروند و در منزل بمانند و یا بدتر از آن، مرخصی هم نگیرند. هرچند، این هزینه کردن ارزشش را دارد. در اینجا به 10 مورد از مهمترین فواید سفر کردن اشاره می کنیم.
باعث احساس شادی بیشتر و خستگی کمتر شما می شود
همه افراد به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه احساس آزادی را دوست دارند. بنابراین احساس محدود شدن بوسیله شغل و یا کار خانه، در بلند مدت باعث افسردگی و اضطراب آنها خواهد شد. راه حل چیست؟ دادن تعطیلات به خود و فارغ شدن از همه آن مسئولیتها.

باعث می شود خواب بهتری داشته باشید

مطالعه ای نشان می دهد که افراد در تعطیلات تمایل دارند یک ساعت بیشتر بخوابند. به علاوه اینکه نگرانی حضور داشتن در جایی آن هم در ساعتی مشخص را ندارند.

موجب کاهش استرس می شود
فواید سفر

استرس انواع مختلفی دارد که عبارتند از: استرس روانی، عاطفی، فیزیکی و حتی شغلی. اگرچه دوری از هر گونه استرسی که آزارتان می دهد امری ضروریست. حال چرا باید به سفر برویم؟ زیرا ماندن در محیط همیشگیتان یا محیطی که باعث تشدید استرستان می شود بی فایده است. بنابراین گاهی اوقات لازم است از آن محیط دور شوید.

خطر بیماری‌های قلبی را به حداقل می رساند
فواید سفر

مطالعات نشان داده اند که استرس موجب بیماری‌های قلبی نیز می شود. بنابراین با کم کردن استرس می توانید خطر بیماری‌های قلبی را نیز کاهش دهید. براساس پروژه مطالعاتی فرامینگهام در سال 2010، سفرکردن خطر حمله قلبی در مردان را تا 32 درصد و در زنان تا 50 در صد کاهش می دهد.

به بالا بردن کارایی کمک می کند
فواید سفر

افرادی که کاری جز پرداختن به شغل خود انجام نمی دهند، مخصوصاً آنهایی که کار روزانه بسیار کسل کننده ای دارند، غالباً به شدت خسته و بی حوصله می شوند و قدرت تصمیم‌گیری‌شان کاهش می یابد، ولی اگر برای چند روز کار را رها کنند و این سناریو را تغییر دهند، نیروی تازه ای بدست خواهند آورد. بنابراین هنگامی که از سفر بازمی گردید انرژی بیشتری برای کار خواهید داشت و برای چالشهای بیشتر و جدیدتر آماده تر خواهید بود.

به طور کلی از بیماری‌ها جلوگیری می کند
فواید سفر

تحقیقی به نام ایمنی‌شناسی عصبی روانی وجود دارد که نشان داده است استرس می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. البته همه ما می دانیم که سیستم ایمنی ضعیف می تواند عامل همه بیماری‌های ویروسی باشد.

باعث افزایش سطح تستوسترون می شود
فواید سفر

افرادی که نگرش « کار بدون تفریح» را دارند، به دلیل استرس، تمایلات جنسی‌ کمتری نسبت به افراد دیگر دارند. بنابراین آنها میل فیزیکی خود را به برقراری رابطه جنسی از دست می دهند. پس نتیجه می گیریم که با پایین آوردن میزان استرس، میل جنسی افزایش می یابد و البته اشتیاق به برقراری رابطه جنسی نیز بیشتر خواهد شد.

به شما کمک می کند تا تمرکز خود را بالا ببرید
فواید سفر

سفر کردن باعث تجدید قوای سلول‌های مغز می شود. به همین دلیل است که بهترین ایده های کارمندان پرمشغله، دور از محیط کار به ذهن آنها خطور می کند.

شما را به عزیزانتان نزدیکتر می کند
فواید سفر

بیشتر اوقات، کار بیش از حد باعث می شود زمان کافی را به خانواده خود اختصاص ندهید. بنابراین سفر کردن به همراه خانواده‌تان باعث می شود به دور از همه نگرانی ‌ها با آنها وقت بگذرانید.

خطوط فکری بهتر و جدیدتری به شما خواهد داد
فواید سفر

شما می توانید به کوهنوردی، اردو، مهمانی در جایی جدید و یا به ساحل بروید. انتخاب شما هر کدام که باشد، حرف آخر این است که در سفر شما زمان آرام و عاری از تعصبی در ایجاد موقعیتهای جدید برای خود خواهید داشت.

10 راه برای به حداکثر رساندن روزهای سفر برای شاغلان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر