لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> اقامتگاه مدرن دبی با جزایر مصنوعی 5 میلیارد دلاری
اقامتگاه مدرن دبی با جزایر مصنوعی 5 میلیارد دلاری

اقامتگاه مدرن دبی با جزایر مصنوعی 5 میلیارد دلاری

4 کیلومتر دورتر از خط ساحلی دبی، اروپا واقع شده است یا دستکم نسخه ای از آن. این اقامتگاه بسیار بزرگ که از 6 جزیره مصنوعی ساخت انسان با سبک ترکیبی کشورها و شهرهای اروپایی ساخته می شود، بیش از 5 میلیارد دلار هزینه داشته و وقتی تکمیل شود می تواند 16.000 گردشگر را در خود جای داده و مدرن ترین و لوکس ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار دهد.

در این «اروپا» آفتاب تقریباً برای همیشه می تابد و شن های سفید و گرم اقیانوس دور نخواهند بود. اینجا هم ونیز هست، هم سنت پترزبورگ، هم سوئد، هم آلمان، هم سوییس و بسیاری دیگر. و اگر پول کافی داشته باشید و بخواهید با بهترین سایت رزرو هتل هوشمندانه سفر کنید می توانید برای یک دوره کوتاه یا طولانی تعطیلات یا برای تمام زندگی تان آن را از آنِ خودتان کنید.
این پروژه عظیم که در حال حاضر «The Heart of Europe » نامیده می شود هنوز در حال ساخت بوده و جدیدترین و حیرت انگیزترین جاه طلبی های دبی موسوم به پروژه سرمایه گذاری «جهان» (The World) خواهد بود. ساخت این اقامتگاه بزرگ در سال 2003 آغاز شده که شبه قاره ای متشکل از 300 جزیره به شکل نقشه جهان است و به تفریح گاه اشخاص مشهور و ثروتمند جهان تبدیل خواهد شد. برای ساخت این همه جزیره مصنوعی، 34 میلیارد تن سنگ های صخره ای بزرگ و 320 میلیون متر مکعب شن در بستری به مساحت میلیون های متر مربع در دریا انباشته شده است. این پروژه خارق العاده آنچنان بزرگ و وسیع است که حتی فضانوردان نیز از فضا می توانند پیشرفت آن را مشاهده کنند.
این مجمع الجزایر در سال 2008 تکمیل شد و پروژه کلی The World تقریباً به صورت کامل و برای مدت طولانی دست نخورده باقی ماند. جرثقیل های غول پیکر متعددی در این قسمت از خاک دبی صف بسته اند و ساخت این شهرک بزرگ به سرعت ادامه دارد تا برای نمایشگاه اکسپو جهانی 2020 آماده شود. در حالی که قیمت املاک مسکونی در دبی از سال 2014 تاکنون کاهش یافته است اما به نظر می رسد که با آغاز این نمایشگاه بین المللی بار دیگر بر تقاضاها در این عرصه افزوده شده و قیمت ها افزایش یابد و کمپانی Kleindienst که ساخت این پروژه را بر عهده دارد می خواهد از این موضوع منتفع شود.
palace
اقامتگاه The Heart of Europe شامل 13 هتل و اقامتگاه ویلایی و بیش از 4.000 خانه باغ مخصوص ایام تعطیلات است. خیابان های این مرکز اقامتی بزرگ دارای سیستم کنترل آب و هوا بوده و در ساخت خانه ها و هتل ها از اتاق خواب های زیردریایی استفاده شده است. مساحت کلی این پروژه ساختمانی بیش از 6 میلیون فوت مربع بوده و پس از تکمیل شدن می تواند 16.000 نفر گردشگر را در خود جای دهد.
مرحله اول از ساخت این پروژه شامل 10 «قصر» رو به دریا در جزیره سوئد، 32 ویلا در جزیره آلمان و 78 خانه شناور با نام «اسب دریایی های شناور» در اطراف جزیره سنت پترزبورگ است.
1683371127 488 اقامتگاه مدرن دبی با جزایر مصنوعی 5 میلیارد دلاری
در روی زمین، یک «قصر» سوئدی تکمیل شده است که می توان طراحی و معماری سبک اسکاندیناوی را در تمام قسمت های آن دید و از همه مهم تر سقف آن که شبیه یک کشتی وایکینگی است. 70 درصد از مراحل ساخت 9 قصر سوئدی دیگر نیز به گفته سازندگان تکمیل شده است. جزیره سنت پترزبورگ نیز به شکل قلب ساخته شده و با تم ماه عسل تزیین و طراحی شده نیز تکمیل شده و ویلاهای باوهاوسی جزیره آلمان نیز در حال شکل گرفتن هستند. اولین اسب دریایی شناور نیز که بزرگ ترین مدل نیز هست اخیراً تکمیل شده و 20 مدل استاندارد دیگر نیز در حال ساخت هستند.
بیشتر بخوانید:
Floating Seahorse
به ادعای کمپانی Kleindienst تحویل این املاک از سال کنونی آغاز شده و در سال 2020 به پایان خواهد رسید. سرمایه گذار این پروژه خریداران خانه دوم را هدف گرفته و می گوید که تاکنون 85 درصد از واحدهایش را فروخته که 70 درصد خریداران اهل امارات و دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری خلیج فارس بوده اند. ژوزف کلیندینست، رییس این کمپانی می گوید که هدف از پروژه The Heart of Europe اقامت ساکنان امارات و کشورهای مجاور در این اقامتگاه به عنوان جایگزینی برای سفر به خارج از کشور است که از آن با عنوان «staycation» یاد می شود. او می گوید: «ما می خواهیم جایی باشیم که مردم دبی و امارات برای سپری کردن تعطیلاتشان آمده و تعطیلات را در کشور خودشان بگذرانند و البته می خواهیم گردشگرانی را از سراسر جهان نیز جذب کنیم».
تمامی 10 ملک جزیره سوئد، سال گذشته به فروش رفته اند که 8 مورد به میلیاردرهایی از خاورمیانه و 2 ملک دیگر نیز به دو میلیاردر اروپایی فروخته شده اند. تمامی ویلاهای جزیره آلمان نیز پیش فروش شده اند.
St Petersburg Island
کمپانی سازنده این پروژه می گوید که فاز دوم پروژه از دو اقامتگاه تعطیلات در جزیره «Main Europe»- که یک جزیره با معماری ترکیبی از کشورها و شهرهای اروپایی است- تشکیل شده که برای ساخت آن ها از نمای سواحل پورتوفینو در ایتالیا و کوت دی آزور در فرانسه الهام گرفته شده است و قرار است هر کدام از آن ها به ترتیب در سال 2019 و 2020 تکمیل شوند. از جاذبه های این جزیره می توان به ریف های مرجانی مصنوعی برای غواصی و شیرجه که توسط مرکز علوم زندگی دریایی Kleindienst ساخته شده اشاره کرد.
یکی از زیست شناسان دریایی این مرکز در این باره چنین گفته است: «هدف اصلی ساخت یک زیستگاه دریایی باطراوت، متنوع و پایدار است» و به گفته سازندگان سالیانه بر حجم این زیستگاه دریایی افزوده خواهد شد. برای کسانی که دوست دارند در خشکی بمانند نیز خانه های موسوم به اسب های دریایی شناور ایجاد شده که به ساکنان اجازه می دهند حیات وحش دریایی را از طریق سرویس های بهداشتی و اتاق خواب های زیردریایی خود تماشا کنند. پیشرفت این پروژه از برنامه ریزی ها جلوتر بوده و چندین اتاق زیردریایی دیگر نیز در سراسر جزیره «ونیز شناور» که یکی دیگر از اقامتگاه های پروژه است ساخته خواهد شد. این بخش از پروژه همراه با ویلاهای جزیره سوییس و 9 هتل Main Europe جزو فاز سوم پروژه خواهند بود.
A rendering of the Portofino resort
ریچارد تامپسون، دبیر مجله Middle East Economic Digest می گوید که وی شاهد تغییر در تقاضا در صنعت گردشگری است: «مردم به دنبال تجربه های جدید هستند، آن ها دیگر به دنبال کمی تجمل در ساحل نیستند. آن ها می خواهند ماجراجویی داشته باشند، می خواهند چیزی برای صفحات شبکه های اجتماعی شان داشته باشند. آن ها چیزی منحصربفرد می خواهند که به آن ها کمک کند به عنوان یک شخصیت، داستان زندگی خود را بسازند».
An underwater cabin planned for The Floating Venice.

اما بخش های دیگر پروژه عظیم The World چه می شود؟ تقریباً دیگر جزیره های این پروژه هنوز دست نخورده باقی مانده اند اما به نظر می رسد که بزودی شاهد ساخت بخش های دیگر نیز باشیم. در نزدیکی پروژه The Heart of Europe، جزیره لبنان را داریم که به عنوان یک باشگاه ساحلی کوچک و خصوصی عمل کرده و در معرض فروش گذاشته شده است. مجموعه هتل های Allsopp & Allsopp خبر داده که به منظور ساخت یک اقامتگاه دوستدار محیط زیست قصد دارد این جزیره را خریداری کند.
در همین اثنا، کمپانی Seven Tides که مالکیت جزایر آمریکای جنوبی را در اختیار دارد گفته که قصد دارد 2 جزیره را در بخش جنوبی این مجمع الجزایر بسازد. به نظر می رسد که در آینده، پروژه The Heart of Europe دوستان و همسایگان جدید و بیشتری خواهد داشت اما کمپانی Kleindienst اولین پروژه ها را افتتاح خواهد کرد که انتظار می رود در سال 2020 اتفاق بیفتد. به نظر می رسد که تا نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 جای خالی در این اقامتگاه ها وجود نداشته باشد.

راهنمای سفر به گرجستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر