لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> فیلیپین، تنها کشوری که جدایی زن و شوهر در آن غیرقانونی است
فیلیپین، تنها کشوری که جدایی زن و شوهر در آن غیرقانونی است

فیلیپین، تنها کشوری که جدایی زن و شوهر در آن غیرقانونی است

گفته میشود که ازدواج آسان تر از طلاق است.
درحالی که ازدواج یکی از مهمترین عهد و پیمانی هایی است که بین دو نفر بسته میشود، قوانین طلاق نیز در برخی کشور ها بازنگری شده که نه تنها باعث تصویب قانونی بودن آن شده است بلکه روند اجرای آن را هم برای افراد سریع تر و آسان تر کرده است. با این وجود، گذشته از این که چقدر قوانین انسانی در طول تاریخ دستخوش تغییر شده اند اما هنوز هم کشوری وجود دارد که طلاق گرفتن در آن غیر قانونی و عقیده “تنها مرگ ما را از هم جدا خواهد کرد “در بین مردم یک اعتقاد راسخ است: فیلیپین.
قدرت کاتولیک
درطول استعمار اسپانیا، کلیسا نقش اساسی در اتخاذ تصمیم های سیاسی در فیلیپین داشته است. وقتی که این کشور استقلال خود را به دست گرفت، قوانین اساسی آن جدایی کلیسا از سیاست را به تصویب رساند. اما، آیا واقعا این دو به طور کامل از هم تفکیک شدند؟
فیلیپین، اولین کشور مسیحی آسیا و تنها ملتی با اکثریت کاتولیکی در منطقه، هنوز هم مذهب به ویژه کاتولیکی بودن افراد، تاثیر بسزایی درباره این که چه کسانی در انتخابات سیاسی دولت قادر به رای دادن هستند گذاشته است. کلیسای کاتولیک فیلیپین معتقد است که وظیفه آنها حفظ تعالیم کلیسا با مخالفت یا اجرای قوانین است و یکی از این قوانین، قانون حق طلاق می باشد. شما در فیلیپین حق پر کردن فرم طلاق را ندارید.
کلیسا به ازدواج به دید یک پیمان مقدس نگاه میکند و قوانین اساسی فیلیپین به نحوی اتخاذ شده است که آن را به عنوان نهادی محافظت کنند.کلیسا معتقد است که هیچ کس حق بر هم زدن اتحادی را که خداوند از طریق پیمان زناشویی برقرار کرده ، ندارد. بسیاری از قانون گذار ها در حال فشار برای تصویب قانون طلاق در این کشور هستند، اما این قوانین توسط سیاستمدارانی که دیدگاه محافظه کارانه ای نسبت به ازدواج دارند و همچنین به وسیله “حق به اصطلاح کاتولیک ها” باطل شده اند.
فسخ و جدایی قانونی
قوانین فیلیپین فسخ و جدایی قانونی را به عنوانی جایگزینی برای طلاق پیشنهاد می کند. مطالعه قوانین فیلیپین نشان می دهد که این گزینه ها تنها برای حل و فصل ازدواج های پردردسر است اما لغو ازدواج به معنی جدایی واقعی نیست.
یک فرد تنها در صورتی می تواند از طریق قانونی اقدام به متارکه نماید که آزار و آذیت های فیزیکی مکرر، سوء مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی تبدیل به مشکلات زناشویی گردد. در این نوع جدایی، افراد تنها به وظایف زناشویی مانند “نزدیکی در رابطه” خاتمه می دهند در حالی هنوز هم از دیدگاه قانون زن و شوهر به حساب می آیند. به همین دلیل زوج هایی که از این طریق از همدیگر جدا شده اند نمی توانند مجددا ازدواج کنند.
ابطال ازدواج به معنای واقعی یک جنگ حقوقی پر هزینه و خسته کننده است به ویژه هنگامی که یک طرف درگیر حاضر به همکاری نیست و در واقع مخالف طلاق باشد. برای باطل کردن ازدواج، مسائل و مشکلات باید قبل از ازدواج وجود داشته باشند. ناتوانی روانی، هویت اشتباه و زیر سن قانونی بودن دلایلی هستند که ازدواج را باطل می کنند.
فسخ نیز بسیار پر هزینه است و با فساد در بین رده های قضایی روبروست. سریعترین و آسان ترین راه فسخ ازدواج، اغلب بسیار پر هزینه است. زوج هایی که در فیلیپین می خواهند ازدواجشان را فسخ کنند معمولا احساس بسیار ملال آوری دارند. در حالی که در ایالات متحده آمریکا ” تفاوت های سازش ناپذیر” آسان ترین دلیل برای جدا شدن زوجین می باشد، راحت ترین روش زوجین در فیلیپین برای جدایی، ناتوانی روانی است. اما بسیاری از افراد تمایلی ندارند که با این دید به آنها نگاه شود. این برچسب ناتوانی روانی می تواند وضعیت شغلی و حضانت فرزندانشان را تحت تاثیر قرار دهد. به کارگیری چنین روش هایی نیز باعث اختلافاتی بین طرفین می شود.
فرهنگ محافظه کار
از آنجایی که فرهنگ فیلیپین بسیار محافظه کارانه است، بسیاری از زوج هایی که مایل به خاتمه رابطه شان از طریق قانونی هستند، معمولا حمایت های لازم را از سوی خانواده هایشان دریافت نمی کنند. اگرچه این موضوع حرام نیست اما از هم پاشیده شدن خانواده ها در فیلیپین هنوز هم پسندیده نیست. در فیلیپین، زوج ها آموزش می بینند تا نهایت تلاش خودشان را برای حفظ ازدواج از طریق در کنارهم ماندن و حل کردن مشکلات زندگی کنند.
در این کشور طلاق از نظر قوانین خانواده و به عنوان یک حق مدنی به رسمیت شناخته نشده است. شما می توانید این قانون را در سند های مهم ببینید جایی که تنها ” مجرد”، “متاهل” و ” بیوه” تنها حقی است که برای مردم قائل شده اند.
از آنجایی که فسخ و جدایی قانونی بسیار سخت است ، طرفین نمی توانند به طور عادی جدا شوند. در فیلیپین، تمامی حقوق زوجین از طریق یک توافق دو طرفه بسته می شود. آیا می توانید تصور کنید اگر مردی بخواهد یک واحد آپارتمان جدید خریداری کند، باید درخواست تأییدیه همسر خود را داشته باشد، حتی اگر آنها برا ی چندین سال از هم جدا شده باشند، یا اینکه یک زن هنوز هم مجبور است از نام خانوادگی همسر قبلی خود در سند ها و مدارک هویتی استفاده کند، علی رغم اینکه از همسر خود جدا شده است؟
در حالی که فیلیپین به وجود چنین قوانین خانواده ای افتخار می کند و اکثر خانواده ها هنوز پا بر جا هستند، طلاق مانند فیل سفیدی در اتاقی است که باید مورد توجه قرا بگیرد. در حالی که کشورهای دیگر قدم هایی به سمت جلو برداشته و در حال حاضر به دنبال دادن حق ازدواج به افراد همجنس گرا هستند، فیلیپین هنوز هم مردم را از ترک ازدواج های ناموفق و شروع یک زندگی جدید منع می کند.
سال جدید قمری 2019 - چگونه سال خوک را شروع کنیم؟
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر