لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس
زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

کشور زمستانی و زیبای سوئیس در همسایگی آلمان، ایتالیا و فرانسه قرار دارد. سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان می باشد. با شنیدن نام سوئیس، بدون شک به شکلات، پنیر و ساعت‌ های سوئیسی نیز فکر می کنید. گردشگرانی که به دنبال تماشایی ترین و بهترین مناظر باشند در این بهشت کوچک محصور در خشکی شگفت زده خواهند شد. رشته کوه‌ های زیبای آلپ تصویری عالی از چشم انداز های طبیعت سوئیس را نشان می دهد.

تعدادی از توریست ها به کمک مسیر های چرخ دنده دار به کوه ها صعود می کنند و تعدادی از میراث قرون وسطی در کنار رودخانه ها بازدید می کنند. بهتر است آماده ی تجربه سفر و تماشای مناظری فوق العاده زیبا از قله های صخره ای در شهر های کوهستانی سوئیس باشید، به کاوش مکان های تاریخی در کنار آب های درخشان پرداخته و در مراتع زیبا و بی نظیر آلپ با قله های پوشیده از برف، لحظاتی پر از هیجان را سپری کنید. در ادامه محبوب ترین مکان های کشور سوئیس را معرفی می کنیم تا با برنامه ریزی و رزرو هتل سفری خوش در دل طبیعت بکر سوئیس را تجربه نمایید، با ما همراه باشید:


10 – شهر اینترلاکن (Interlaken)

روزگاری شهر اینترلاکن به عنوان مرکز ساعت سازی شناخته می شد اما امروزه به عنوان یک شهر محبوب گردشگری معروف می باشد. در اوایل دهه 1800 توریست های زیادی برای بازدید و تفریح در آب و هوای کوهستانی و بهره بردن از اسپا های درمانی و سلامتی به سوی شهر اینترلاکن سفر کردند. از همین دوران این شهر محبوبیت خاصی به دست آورد. گفتنی است که سه کوه معروف ایگر، یونگفراو (Jungfrau) و مونک (Monch) چشم انداز هایی بی نظیری از شهر دارند، همچنین شهر اینترلاکن برای فعالیت های تفریحی در اطراف ناحیه ی برنیز اوبرلند در کوهستان های آلپ، یک پایگاه کمپ به شمار می رود. برخی از گردشگران دوست دارند تجربه ای متفاوت از این سفر به دست آورند و در کنار لذت از جاذبه های طبیعی و تاریخی، در کلاس های چند جلسه ای مدرسه منبت کاری شرکت می کنند. توریست های که عاشق خوردنی می باشند بهتر است طعم لذیذ راکلت، نوعی خوراكی سوئيسي که شامل پنير داغ و گوجه فرنگي پخته و ترشي می باشد، را بچشند.

1683370713 973 زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

9 – شهر لوزان (Lausanne)

ورزشکارانی که آرزوی شرکت در مسابقات المپیک را دارند، از سفر به شهر زیبای لوزان لذت می برند. این شهر زیبا و تماشایی دومین شهر بزرگ سوئیس در کنار رودخانه ژنو است. گفتنی است که کمیته بین المللی المپیک در شهر لوزان واقع شده است. این شهر بزرگ دروازه ای به سوی بهترین پیست های اسکی جهان نیز محسوب می شود، و بخشی از ناحیه ی ریویرای سوئیسی است. در طول قرن ها این شهر در قلم نویسندگان مشهوری مانند لورد بایرن، شلی و ارنست همینگوی درخشیده است. شهر لوزان در ناحیه فرانسوی زبان کشور سوئیس قرار گرفته است و گردشگران می توانند با بازدید از آثار تاریخی، کلیسا های جامع باشکوه و مراکز خرید بی نظیر، از حضور در این ناحیه لذت ببرند.

1683370713 134 زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

8 – ژنو (Geneva)

شهر ژنو سوئیس دارای قدرت و سلطه ی بین المللی بالایی می باشد. کمیته بین‌ المللی صلیب سرخ و مقر اروپایی سازمان ملل، همچنین 20 سازمان بین المللی دیگر نیز در این شهر واقع شده اند. دوستداران طبیعت می توانند در شهر ژنو که به شهر سبز معروف است لحظات پر از آرامشی را تجربه کنند. گفتنی است که تقریبا 20 درصد از فضای شهر ژنو به پارک ها و فضا های سبز اختصاص یافته است و همین امر موجب شده ژنو، شهر پارک ها نامیده شود. شهر بین المللی ژنو جاذبه های گردشگری بیشماری دارد که برای نمونه می توان به کلیسای جامع سنت پیر اشاره کرد که رهبر بزرگ پروتستان به نام ژان کالون خطابه ها و سخنرانی های معروفی در این کلیسا انجام می داد، همچنین ساختمان مقر سازمان ملل یکی دیگر از بنا هایی است که بهتر است فرصت بازدید آن را از دست ندهید. در شهر پر هیجان ژنو گردشگران می توانند با دوچرخه به گشت و گذار بپردازند یا با قایق سواری در رودخانه ی معروف ژنو لحظات خوبی را سپری کنند.
بیشتر بخوانید:

1683370714 284 زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

7 – شهر زوریخ (Zurich)

شهر زوریخ بزرگ ترین شهر سوئیس می باشد و با وجود بیش از 50 موزه و بیش از 100 گالری هنری یکی از جاذبه های مورد علاقه ی افرادی است که به فرهنگ توجه زیادی دارند. گردشگرانی که از خرید محصولات و برند های بین المللی و معروف سوئیس خسته شده باشند، می توانند با قایق سواری در دریاچه ی زیبای زوریخ لحظات آرامی سپری کنند یا با کوهنوردی در کوهستان های اطراف تجربه ای متفاوت داشته باشند. توریست هایی که به گردش و تفریح شبانه علاقه ی زیادی دارند، می توانند از کافه های شهر لذت ببرند. گردشگران می بایستی بازدید از موزه ی ملی سوئیس را فراموش نکنند، این موزه ی مهم در یک قلعه ی رویایی شکل و افسانه ای مانند قرار دارد و به تاریخ و فرهنگ سوئیس اختصاص دارد.

1683370714 412 زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

6 – شهر زرمات (Zermatt)

زرمات شهر کوچکی می باشد که به خاطر نزدیکی به یکی از بلند ترین کوهستان های سوئیس به نام قله ى ماترهورن، شهرت و محبوبیت زیادی در سرگرمی و ورزش های اسکی و کوهنوردی به دست آورده است. گردشگران زیادی در طول فصل زمستان سوار بر ماشین های کابلی به سوی کوهستان های مجاور می روند و توریست ها در فصل تابستان برای کوهنوردی این ناحیه را انتخاب می کنند. گردشگران از بازدید و گردش در نواحی مختلف شهر و وجود آب و هوای پاک لذت خواهند برد زیرا هیچ ماشینی با سوخت بنزین حق تردد در این شهر را ندارد و تمامی ماشین های داخل شهر می بایستی با باطری کار کنند. گردشگران در طول 30 دقیقه می توانند بین مکان های مختلف شهر قدم بزنند یا سوار بر قطار و تماشای چشم انداز های زیبا به دنیای اطراف شهر دسترسی داشته باشند.

1683370714 74 زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

5 – منطقه یونگفرو (Jungfrau Region)

یکی دیگر از برترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری سوئیس در هر دو فصل تابستان و زمستان، منطقه یونگفرو می باشد. گفتنی است که تقریبا یک یا دو قرن پیش این ناحیه ی آلپی تنها مقصد گردشگران سر سختی بوده است که عاشق ماجراجویی و اسکی یا کوهنوردی در کوهستان بودند. امروزه با توجه به وجود شبکه ی گسترده ای از خطوط راه آهن و مسیر های مناسب پیاده روی و دوچرخه سواری، این منطقه ی شگفت انگیز در دسترس گردشگران زیادی قرار گرفته است. منطقه یونگفرو از چهار دهکده کوچک و تماشایی تشکیل شده است که عبارتند از گریندل والد، مورن، دره لاتربرونن و وِنگن به همراه سه کوه مهم و باشکوه سوئیس به نام های ایگر، یونگفراو (Jungfrau) و مونک (Monch). یکی از مسیر های ریلی با چشم انداز های دیدنی و زیبا در ناحیه ی یونگفروبن قرار دارد که گردشگران را از پیست اسکی معروف کوهستان کِلِین اشادِیگ به سوی کوهستان های ایگر، مونک و یونگفراو هدایت می کند. در این مناطق معروف سوئیس سفری پر از هیجان تجربه خواهید کرد.

1683370714 154 زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

4 – شهر لوگَنو (Lugano)

شهر لوگَنو به خاطر شهرت و محبوبیت در میان افراد مشهور و سلبریتی ها به نام مونت کارلو سوئیس معروف شده است. این شهر بر روی دریاچه ی لوگَنو واقع شده است و در قسمت ایتالیایی زبان کشور سوئیس، در کنار کوه های آلپ قرار دارد. شهر لوگَنو در طول فصل تابستان آب و هوای گرمی داشته و قدمت این شهر زیبا به قرن نهم میلادی بر می گردد. جاذبه های تاریخی و میراث عظیم سوئیسی مانند سه کلیسای معروف جامع، دو کتابخانه و چندین موزه در این شهر قرار دارند که گردشگران می توانند از آنها دیدن کنند. همچنین تعداد زیادی از موسسه های مالی در این شهر وجود دارد. گفتنی است که شهر لوگَنو هر ساله میزبان فستیوال بزرگ موسیقی کلاسیک، فستیوال لوگَنو در طول تابستان می باشد.

1683370714 720 زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

3 – دریاچه ژنو (Lake Geneva)

دریاچه ژنو یکی از بزرگ ترین دریاچه های اروپا می باشد که در مسیر رودخانه روون که از دریاچه ژنو سرچشمه می گیرد در مرز بین فرانسه و سوئیس قرار دارد. به غیر از شهر بین المللی و معروف ژنو بیشترین مقصد های گردشگری در کنار دریاچه ژنو در قسمت کانتون وو سوئیس یا در شهر اوت سووآ در کشور فرانسه واقع شده ‌است. کوه های ژورا در قسمت شمالی قرار داشته و دشت های پر از تپه در مرکز و در جنوب غرب کوه های آلپ قرار دارند که موجب تنوع جغرافیایی این ناحیه شده اند. شهر های زیبا و باشکوه و دهکده های اطراف دریاچه از جاذبه های اصلی و محبوب این منطقه محسوب می شوند و گردشگران فرصت مناسبی برای اسکی و کوهنوردی در میان دو رشته کوه و در اطراف دریاچه خواهند داشت.

1683370715 837 زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

2 – شهر لوسرن (Lucerne)

شهر زیبای لوسرن در ناحیه ی آلمانی زبان سویس واقع شده است و از هر نظر چیزی کم ندارد. زندگی شهری، دریاچه و کوهستان ها، همگی در این شهر جذابیت خاصی دارند. شهر لوسرن یکی از زیبا ترین و تماشایی ترین شهر های جهان به شمار می رود، پل چوبی سرپوشیده و معروف چَپِل و برج آب در این شهر قرار دارند و قدمت آنها به قرن 14 میلادی بر می گردد و هر یک از این جاذبه ها بیشترین عکس های یادگاری سوئیس را به خود اختصاص داده اند. سنگ نگاره شیر در حال مرگ (Dying Lion) یکی دیگر از جاذبه ها و بنا های یادبود تاریخی و مهم سوئیس می باشد که جهت بزرگداشت سربازان سوئیسی که در سال 1792 در فرانسه کشته شدند، بر روی صخره ای کنده کاری شده است. گردشگرانی که عاشق خوراکی و غذا های متنوع می باشند، بهتر است که غذای محلی لوسرن چوئیزلیپستیت، که از خمیر شیرینی و کیک پف کرده، گوشت گوساله و قارچ مخلوط در سس خامه پخته می شود، را امتحان کنند.

1683370715 967 زیباترین جاذبه های توریستی سوئیس

1 – شهر برن (Bern)
شهر برن با چشم انداز های زیبا یک شهر تاریخی با قدمت قرون وسطی می باشد که به دوران قرن 12 میلادی تعلق دارد هرچند تا قرن 16 میلادی بخشی از كنفدراسیون شهر سوئیس به شمار نمی رفت. برج ساعت قرون وسطایی زایتگلوگا یکی از مهم ترین جاذبه های شهر برن محسوب می شود و در تزئینات این ساعت اشکال مختلفی از جمله عروسک های متحرک به چشم می خورد. از دیگر جاذبه های معروف شهر برن کلیسای جامعی می باشد که به سبک معماری گوتیک ساخته شده و همچنین ساختمان زیبای سالن شهر که در قسمت قدیمی شهر برن واقع شده اند. گفتنی است که خرس نماد شهر برن محسوب می شود و تعداد زیادی خرس را که در گودالی با فضای آزاد نگهداری می شوند، را می توانید تماشا کنید. دوستداران خرید بازدید از بخش قدیمی شهر برن را که چهار مایل از بازارچه فاصله دارد را ترجیح می دهند، این ناحیه یکی از بزرگ ترین مناطق خرید سرپوشیده در سراسر اروپا به شمار می رود. پایتخت سوئیس یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری سوئیس می باشد و همچنین این شهر، یکی از گران ترین مقصد های گردشگری جهان محسوب می شود. بدون شک با سفر به سرزمین سوئیس، خاطرات خوشی را تجربه خواهید کرد.

۱۰ قلعه ی زیبای سوئیس
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر