لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی سیرجان با عکس و آدرس
جاهای دیدنی سیرجان با عکس و آدرس

جاهای دیدنی سیرجان با عکس و آدرس

در غرب استان کرمان و نزدیک استان فارس شهرستانی به نام سیرجان واقع شده است که شما را به دوره معماری خشتی و بادگیر های شگفت انگیز می برد. دیدنی ها و مکان های تاریخی و جذابی که در این شهر باقدمت قرار دارد ارزش فراوانی برای دیدن خواهد داشت. دیدنی هایی که کم هم نیستند و برای مشاهده همه انها حداقل یک هفته باید مهمان این شهر کویری باشید. سایت ایران هتل انلاین دغدغه اقامت شما را برطرف کرده است. شما می توانید با ورود به این سایت در بین هتل های سیرجان یک هتل که مورد نظرتان است را انتخاب نمایید و سفر هوشمندانه ای را اغاز کنید. هتل کهکشان سیرجان یکی از هتل های خوب این شهر است که می توانید قبل از سفر، اتاق خود را در این هتل رزرو نمایید.
بادگیر چپقی
بنایی از دوره پهلوی که با الهام گیری از اشکال هندسی تبدیل به بادگیری متفاوت و دیدنی شده است. این بنا که در واقع بخشی از یک خانه قدیمی که متعلق به شخصی به نام ” اقا سید علی اصغر رضوی” بوده، به یادگار مانده است. ساخت متفاوت این اثر که به شکل اشکال هندسی برروی یک فضای مستطیلی قرار گرفته اند، این بنا را تبدیل به بادگیری منحصربه فرد کرده است. دودکش هایی به شکل دودکش های کشتی های قدیمی با تزییناتی زیبا این بنا را جذاب تر کرده است.
قلعه سنگ
قلعه ای مستحکم و متفاوت با دیگر قلعه ها که برخلاف بقیه دژ ها به جای بنا شدن برروی کوه در دشتی مسطح ساخته شده است.این قلعه که از دور خود را به رنگ سفید نشان می دهد، تنها با خشت خام ساخته و از سه قسمته صخره سنگی میانی و دو حصار تشکیل شده است.
1683367869 209 جاهای دیدنی سیرجان با عکس و آدرس
مسجد سید سیرجان
یک مسجد با طرح و معماری شکیل و قدیمی از دوره ” حاجی سید علی خان” به یادگار مانده است که طرحی از نقش و نگار های متفاوت را به بینندگانش نشان می دهد. بنا در کوچه انصاری و درمجاورت مسجدی به همین نام بنا شده است.
1683367869 154 جاهای دیدنی سیرجان با عکس و آدرس
مسجد جامع عضدی
یک بنایی با شکوه و البته بسیار قدیمی در 20 کیلومتری سیرجان واقع شده است که تزییناتی از جنس سنگ مرمرو سنگ اهک را در خود جای داده است. کتیبه های موجود در این بنا، حکایت از قدمت تاریخی اش می کند.
مسجد قلعه سنگی
یک مسجد در کنار یک صخره سنگی از تاریخ دور سرزمین ایران سخن می گوید. بنایی که هم تزیینات اجری اش و هم قدمتش، حرفی برای گفتن دارد. رنگ فیروزه ای به کار برده شده گنبد این مسجد به زیباترشدنش کمک کرده است. کتیبه پیدا شده بر منبر سنگی مسجد، عمر بنا را که متعلق به دوره مظفری می باشد را مشخص کرده است. مسجد قلعه سنگی در 12 کیلومتری جنوب شرقی سیرجان واقع شده است.
آرامگاه شاه فیروز
بنا خوش قد و قامت با ارتفاع 30 متر در 14 کیلومتری جنوب شرقی سیرجان تبدیل به شاه ابنیه های تاریخی این شهر شده است. رنگ سبز بنا از ویژگی های بارز بنا به شمار می رود که جلوه ای خاص را به این ارامگاه هشت ضلعی بخشیده است. این ارامگاه با بقایای قبری که در کف ان پیدا شده است به احتمال فروان متعلق به دوره ایلخانان می باشد. از دیگر خصوصیات این بنا به مسجدی به طول10 متر وعرض 15متر در محوطه ارامگاه می توان اشاره کرد.
1683367870 915 جاهای دیدنی سیرجان با عکس و آدرس
ارامگاه میرزبیر
ارامگاه مربعی با گنبد سنگی در کنار قبرستان روستای شریف اباد سالهاست که جا خشک کرده و تبدیل به یکی از اثار تاریخی شهرستان سیرجان شده است. گج بری های هنرمندانه بنا به خوبی به چشم می اید و جلوه خاصی را به این ارامگاه بخشیده است. این بنا که قبل از اسلام معبد و بعد از اسلام تبدیل به مسجد شده، در سال 751 بنا گردیده است. اطلاعات مربوط به این اثر قدیمی همگی با گچ بری های بسیار زیبا در این بنا حک شده است.
باغ میبد
باغ میبد در اصل محلی برای در امان ماندن مردم سیرجان از هجوم محمود افغان بوده است. بعد از مورد حمله قرار گرفتن مردم سیرجان همگی در محلی گرد هم جمع امدند، سپس با تلاش های میرزا سعید کلانتر در جنوب این محل که ” باغ میبد” نام داشت، روستایی با نام سازنده اش یعنی ” سعید اباد” شکل گرفت و در کنار این ابادی اثار ارزشمندی از جمله: یخچال های خشتی پدید امد. قدمت این یخچال ها مربوط به دوره قاجار می باشد و مجموعه این اثار کهن در خرداد1384 به ثبت اثار ملی رسیده است.
1683367870 450 جاهای دیدنی سیرجان با عکس و آدرس
کفه نمک
یک دشت نمک به یادگار مانده از دریاچه ای زیبا ان هم در دل کویر، تصویری بسیار زیبا و شگفت انگیز را به وجود اورده است. بلورهای سفید نمک که در این دشت دیدنی، تبدیل به تصویری بسیار تماشایی گردیده،این منطقه از سیرجان را تبدیل به منظره ای حیرت انگیز و دیدنی کرده است. این منظره که از دور مانند یک زمین پر از برف به نظر می اید، در شب های پرستاره کویری ترکیب اعجاب اوری را به وجود اورده است. شما می توانید ساعت ها از این مناظر بسیار جذاب و دیدنی لذت ببرید و خاطرات شیرینی را در کنار عزیزانتان به ثبت برسانید.
1683367870 65 جاهای دیدنی سیرجان با عکس و آدرس
باغ سنگی
باغی که میوه اش همه از سنگ است و با سرو های قد برافراشته که عمرشان به هزار سال هم می رسد، در 45 کیلومتری شهر سیرجان مشغول جلوه گری می باشد، این فضای بسیار دلپذیر به دست درویش خان گنگ اسفندیارپور ساخته شده است. وجود درختان پر شمار و پرندگان خوش سیما دلیل شهرت این باغ متفاوت شده است. وجود امام زاده احمد نیز در این باغ مزید برعلت شده و این منطقه را تبدیل به یک اثر سیاحتی زیارتی پر رفت و امد کرده است. باید اضافه کرد که یکی از بزرگترین و کهن ترین سروهای ایران در این باغ وجود دارد.
کلام اخر
در میان تمام اثار پرشمار و دیدنی شهرستان سیرجان، سوغاتی های معروف و خوشمزه این شهر نیز طرفداران بسیاری دارد. این سوغاتی ها که شامل: گندم، جو، پسته، بادام، خربزه و خرمای اعلا می باشد، هدیه خوبی از طرف شما به عزیزانتان می باشد. ایران هتل انلاین سفر دلجسبی را برای شما ارزو می کند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
روستای میمند کرمان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر