لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه هتل رزرو کنید و نسبت به پولتان بهترین اتاق را داشته باشید
چگونه هتل رزرو کنید و نسبت به پولتان بهترین اتاق را داشته باشید

چگونه هتل رزرو کنید و نسبت به پولتان بهترین اتاق را داشته باشید

اگر برای اولین بار می خواهید اقدام به رزرو هتل کنید ، قبل از اینکه اتاقی برای ماه عسلتان رزرو کنید ، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید . بی شک اقامت در هتل یکی از پر هزینه ترین بخش های سفر شماست ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که بیشتر از مبلغی که برای رزرو اتاق نیاز است خرج نکنید .
چگونگی انجام :
1. باید بدانید که نرخ رزرو اتاق های هتل بر اساس نوع اتاق مورد درخواست شما ، در روزهای مختلف و حتی در ساعات مختلف یک روز متفاوت هستند . برای داشتن بهترین اتاق با کمترین نرخ ، نیاز خواهد بود زمان زیادی را برای تحقیق صرف کنید و ممکن است درزمان انجام رزرو بتوانید در مورد نرخ مذاکره کنید .
2. ابتدا باید در مورد نرخ برد ( نرخی که در هتل روی تابلو برای اطلاع مسافرین گذاشته شده اما قابل تخفیف دادن نیز هست ) مطلع شوید . این نرخ معمولا بالاترین هزینه هتل برای یک اتاق است و افرادی که در این مورد اطلاعی ندارند فکر می کنند بهترین نرخ برای رزرو اتاق است . اکنون که شما در این زمینه اطلاعات کسب کردید ، انتظار می رود هزینه کمتری برای رزرو پرداخت کنید .
3. تصمیم بگیرید چه نوع هتلی می خواهید – هتل ارزان قیمت ، هتل با قیمت متوسط ، هتل زنجیره ای ، هتل لوکس ، هتل سه ستاره و یا حتی پنج ستاره . این طبقه بندی عامل مهمی در نوع خدمات ، مبلمان اتاق ، امکانات رفاهی و نرخ است که می توانید پیش بینی کنید .
4. حالا که ایده ای از نوع هتل مورد اقامتتان دارید ، شروع به تحقیق آنلاین در مورد نرخ رزرواسیون کنید . اگر می خواهید اصولی عمل کنید ، یک صفحه جدید اکسل باز کنید تا بتوانید نرخ ها را با هم مقایسه کنید .
5. بعد اینکه تصمیم گرفتید هتل با چه نرخی می خواهید ، قبل از انجام رزرو چند سایت دیگر را نیز نگاه کنید .
6. اینک در قدم آخر هستید . بعد اینکه نرخ های مختلف اتاق ها را در همان هتل بررسی کردید ، تلفن را بردارید و مستقیما با هتل تماس بگیرید . مدیر رزرواسیون هتل اطلاعات خوبی از میزان رزروهای از پیش انجام شده برای تاریخ هایی که شما می خواهید را برایتان ارائه خواهد داد و اگر بتوانید در زمان های نسبتا خلوتی رزرو را انجام دهید ممکن است بتواند تخفیف نیز بدهد .
7. بدانید که حتی داخل یک هتل نیز همه اتاق ها شبیه هم نیستند . بعضی از اتاق ها بزرگتر و بعضی ها در گوشه هستند و چشم انداز زیباتری دارند . برخی اتاق ها در طبقات بالاتر هستند ( معمولا این اتاق ها بهتر هستند چون چشم انداز زیباتری دارند و سر و صدای کمتری نسبت به طبقات پایین تر دارند ) . برخی اتاق ها نزدیک آسانسور هستند ( اگر راه رفتن برایتان مشکل است ایده ی خوبی است ولی اگر آرامش میخواهید خیر ) . برخی ها اتاق ها دارای تخت دو نفره مثل پادشاهان دارند . برخی نیاز به بازسازی دارند و برخی نه . قبل از انجام رزرو در مورد تمام این متغیرها سوال کنید .
8. وقتی که لحظاتی با عمل رزرو فاصله دارید ، از این جمله بسیار خوب استفاده کنید و سوال کنید “بهترین نرخ هایتان چقدر است ؟ ” و منتظر پاسخ باشید . مجددا سوال کنید ” آیا این بهترین نرخ هتل شماست؟” و دوباره مکث کنید . سپس یک راه دیگر را امتحان کنید ” آیا پکیج ها (بسته ها ) خاص پیشنهادی وجود دارند که نرخ بهتری ارائه دهند ؟ ” بعد این شما می دانید که تمام تلاشتان را انجام داده اید و تمام راه ها را امتحان کرده اید .
9. حالا از بزرگترین ابزاری که در دست دارید استفاده کنید و بگویید : ” ما قرار است ماه عسلمان را اینجا سپری کنیم و امیدواریم که شما بهترین امکانات را در اختیارمان قرار خواهید داد . به احتمال زیاد هیچ کس نخواهد توانست به این سوال آخر شما پاسخ منفی بدهد . حتی اگر پاسخی دریافت کنید ، از پذیرشگر بخواهید زمان ورودتان آن را یادآوری کند .
10. سپس از طریق تلفن رزرواسیون خود را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که قبل از آن در مورد سیاست ابطال رزرواسیون سوال کنید . از پذیرشگر بخواهید شماره تایید ، دستورالعمل و یا در صورت نیاز بروشور هتل را برایتان ایمیل کند .
11. شماره رزرواسیونی که دریافت کردید را یادداشت کنید و آن را در جای امنی بگذارید .
12. شروع به شمارش روزها برای رسیدن وقت سفر کنید .
نکات :
1. تمام نرخ هایی که در طول تحقیق پیدا کردید را در دست داشته باشید .
2. انعطاف پذیر باشید ، ممکن است بتوانید مبلغ زیادی را با رزرو بسته آخر هفته ( بسته آخر هفته نسبت به این که اواسط هفته بروید بهتر است چون اواسط هفته هتل ها پر از تجار هستند و این روی نرخ تاثیر گذار است ) ذخیره کنید .
3. اگر محل هتل زیاد برایتان مهم نیست ، می توانید مبلغ زیادی را با گرفتن یک هتل در منطقه ای دور از مرکز شهر مانند هتل فرودگاه ذخیره کنید .
4. هتل ها و استراحتگاه های بهتر خدمات بسیار ویژه یا طبقات خصوصی دارند ( این مورد می تواند شامل ملحفه و بالش با کیفیت ، غذاها و نوشیدنی های مجلل و البته یک پیشخوان بسیار خاص برای رفع نیازهای شما باشد ) .
چیزهایی که نیاز دارید :
تاریخ سفر را به یاد داشته باشید .
یک کارت اعتباری معتبر به همراه داشته باشید .
بدانید که نرخ های اتاق هتل ها روز به روز و حتی در سایت های مختلف متفاوتند .
صبور باشید . نتیجه تحقیقات شما رزرو یک هتل ارزان تر خواهد بود .
بهترین هتل های ارومیه - عکس و آدرس دقیق
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر