لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> پالائو (Palau)، بهشتی برای عاشقان طبیعت
پالائو (Palau)، بهشتی برای عاشقان طبیعت

پالائو (Palau)، بهشتی برای عاشقان طبیعت

جمهوری پالائو، مکانی جادویی است. برای چنین ناحیه کوچکی از زمین، وجود این همه شگفتی یکجا، اتفاق بزرگی است. این مجمع الاجزایر آتشفشانی را پوششی از جنگل های زمردی در برگرفته اند. غواصی فعالیت شماره یک اینجاست. جاده های شگفت انگیز، زندگی دریایی متنوع و مناظر خیره کننده، پای گردشگران و به ویژه اکوتوریسم های زیادی را به این مکان باز می کند.
هنگامی که همه شگفتی های زیر آب را کشف کردید، گزینه های دیگری برای لذت بردن دارید. قایق رانی، رانندگی در جاده های افسانه ای و گشت و گذار. برای علاقه مندان به تاریخ نیز جاذبه وجود دارد. بسیاری از آثار جنگ جهانی دوم در میان جنگل های آن پراکنده شده اند. علاوه بر آن موزه های سازمان یافته و دیدنی در پالائو وجود دارند. در ادامه با ایران هتل آنلاین همراه شوید تا با دیدنی های پالائو آشنا شویم.

جغرافیای پالائو
پالائو، کشوری در غرب اقیانوس آرام است و شامل حدود 340 جزیره مرجانی و آتشفشانی است. این مجمع الاجزایر، به صورت نهفته در گوشه جنوب غربی میکرونزی قرار دارند. با گوام 1330 کیلومتر مربع از شمال شرق، گینه نو 650 کیلومتر مربع از جنوب و فیلیپین 890 کیلومتر مربع از غرب فاصله دارند. شهر نگرولمود، پایتخت پالائو است.
صخره های مرجانی عظیمی از شرق به غرب آن قرار دارند و بیشتر مجمع الاجزایر را احاطه می کنند. پرجمعیت ترین جزایر آن بابلدائوب، کورور و مالاکال می باشند.
پالائو، عضو منطقه اعتماد سازمان ملل متحد در جزایر اقیانوس آرام است که در سال 1947 تأسیس شد. جمهوری پالائو به طور رسمی در اول اکتبر 1994 به یک کشور مستقل تبدیل شد.
ساکنان این کشور از آب و هوای مطبوع و گرم در تمام طول سال با دمای متوسط 27 درجه سانتیگراد، لذت می برند. بارندگی بیشتر در ماه های ژوئیه تا اکتبر اتفاق می افتد ولی در آن زمان باز هم تابش آفتاب زیاد است.
1683343809 771 پالائو Palau، بهشتی برای عاشقان طبیعت
تاریخچه پالائو

تاریخچه اولیه پالائو هنوز دقیق مشخص نشده است. اینکه چرا و چگونه و یا در چه زمانی مردم در این جزایر زیبا ساکن شدند، ناشناخته است. اما مطالعات نشان می دهد که پالائویی ها امروزه از بستگان مالزی و اندونزی و ملانزیان گینه نو هستند. در مورد زمان ورود آنها به جزایر، بر اساس بررسی کربن در خانه های ساخته شده روستایی، قدمت آن 3500 سال قبل از میلاد باز تخمین زده شد.


زبان مردم پالائو
انگلیسی به طور گسترده در پالائو صحبت می شود ولی زبان پالائویی، زبان سرگرم کننده ای برای یادگیری است. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات، به زبان های انگلیسی، ماندارین و کانتونی یا ژاپنی صحبت می کنند.
1683343810 363 پالائو Palau، بهشتی برای عاشقان طبیعت
پول رایج پالائو

پول رسمی جمهوری پالائو، دلار است. ویزا و کارت های هوشمند در بسیاری از فروشگاه ها و اماکن گردشگری پذیرفته می شود. در هتل های بزرگ محدودیت ارز خارجی وجود دارد. علاوه بر این، انتقال پول از طریق مؤسسات بانکی امکان پذیر است.

آب و هوای پالائو
این مجمع الاجزایر آب و هوایی استوایی دارند. دمای هوا در آنجا به طور متوسط 28 درجه سانتی گراد است. ولی در تمام ایام سال ممکن است بارندگی اتفاق بیافتد.
1683343810 99 پالائو Palau، بهشتی برای عاشقان طبیعت
جاذبه های گردشگری پالائو
گوشه آبی، یکی از جادویی ترین مکان های غواصی در پالائو است. آنجا به دلیل فراوانی شگرف زندگی در زیر آب و صخره های مرجانی اش، شناخته شده است. غواصان از تنوع باورنکردنی ماهی ها از جمله ماهی های باراکودا، ماهی جک، ماهی ناپلئونی و کوسه های صخره ای، خیره می مانند.
جریان های قوی جزر و مدی در این منطقه وجود دارند. یک قلاب صخره ای برای ایمنی غواصان از این جزر و مدها ضروری است.

ویتری سول مار؛ گشتی در دروازه کشف نشده ساحل آمفالی در ایتالیا
ادامه مطلب

سنگ های مونولیتی Badrulchau
این سنگ ها، در یک مکان باستانی در شمالی ترین قسمت بابلدائوب قرار دارند. مکانی که سنگ های بزرگ بازالتی در روی یک تپه قرار گرفته اند. منشأ و هدف این امر ناشناخته اشت. اما افسانه ها می گویند که خدایان آنها را در آنجا قرار داده اند که از “خانه ملاقات مردان” که هزاران نفر را نگه داشته است، محافظت کنند. برخی سنگ ها تا پنج تن وزن دارند. این منطقه یک مکان مناسب برای پیک نیک با منظره ای شگفت انگیز ار دریا است.

دریاچه چتر دریایی (Jellyfish Lake)
این مکان، یکی از برجسته ترین نقاط پالائو است. این دریاچه محصور شده در دریا، در جنوب مجمع الاجزایر قرار گرفته و پر است از میلون ها چتر دریایی شفاف و بی خطر که با شنا کردن مسیر خورشید را دنبال می کنند. چتر دریایی، یکی از گونه های عروس دریایی است که از خود نور ساطع می کند. شنا کردن و غواصی در میان این موجودات زیبا و خارق العاده، مانند کشف هوا در یک سیاره دیگر است.
1683343810 412 پالائو Palau، بهشتی برای عاشقان طبیعت
آبشار Ngardmau

یکی دیگر از جاذبه های برتر بابلدائوب، آبشار Ngardmau، است. این آبشار از بلندترین قله پالائو، با 217 متر ارتفاع سرچشمه می گیرد. این آبشار، بلندترین آبشار میکرونزی است. پیاده نیز می توان به آن دسترسی پیدا کرد. 20 تا 30 دقیقه پیاده روی در مسیر سخت ولی زیبای جنگلی لازم است تا به آن برسید.

کورور (Koror)
کورور، مرکز تجاری و اقتصادی پالائو است. این شهر محل سکونت دو سوم از جمعیت کل کشور و محل استقرار بسیاری از امکانات توریستی است. در این شهر، رستوران های بزرگ، مغازه های منحصر به فرد، موزه های کوچک و ترکیبی عجیب از آثار تاریخی و ساختمان های مدرن و خیابان های شلوغ، وجود دارد.
از همه مهمتر، کورور بهترین مکان برای رفتن به جزایری است که در همسایگی آن قرار دارند.
در کنار تمام جاذبه های ذکر شده، قایق سواری یکی از محبوب ترین تفریحات در پالائو است. تماشای مناظر چشم نواز طبیعت و عکاسی از آنها از پرطرفدارترین فعالیت هاست. تورهای زیادی با قایق، برای گردشگران ارائه می شوند.
جالب است بدانید که برای محافظت از تنوع زیستی در این مجمع الاجزایر و جلوگیری از آسیب های احتمالی گردشگران، انجمن حفاظت از محیط زیست پالائو تشکیل شده است که تمرکز آنها به حفظ این منطقه است. اقداماتی که این انجمن صورت گرفته مشخص کردن مناطقی است که در آنجا ماهیگیری ممنوع شده و همچنین جلوگیری از شهرسازی بی رویه است. بر همین اساس، دولت پالائو در اقدامی مسئولانه در هنگام صدور ویزا برای گردشگران از تمامی آنها تعهدنامه ای مبنی بر گردشگری مسئولانه و حفاظت از محیط زیست جزیره می گیرد. امضای این تعهدنامه، که به نام “تعهد نامه پالائو” شناخته می شود و به پنج زبان زنده دنیا ترجمه شده است، در هنگام صدور ویزا ضروری است. در هواپیما نیز فیلمی چند دقیقه ای در خصوص مراقبت از ذخایر زیستی پالائو پخش می شود. در متن این تعهدنامه که بر روی ویزا با مهر خورده می شود، نوشته شده:
“کودکان پالائو، من به عنوان مهمان، این تعهدنامه را برای حفاظت از خانه قشنگ و منحصر به فرد شما می پذیرم.”

جزیره ای در اسپانیا که فضانوردان در آن برای سفر به مریخ آماده می شوند
ادامه مطلب

ویزا برای مسافرت به پالائو
شهروندان آمریکایی برای ورود و حتی یک سال اقامت در پالائو، نیازی به دریافت ویزا ندارند. اما شهروندانی که در سایر کشورها زندگی می کنند، باید قبل از سفر به پالائو، اقدام به دریافت ویزای توریستی نمایند.
1683343811 550 پالائو Palau، بهشتی برای عاشقان طبیعت
امنیت در پالائو
اگر چه میزان جرم و جنایت در پالائو، نسبتاً کم است ولی گاهی ممکن است جرایم کوچک و یا گاهی خشونت آمیز اتفاق بیافتد. بهتر است که مراقب اشیاء قیمتی و پول های خود باشید و شماره تماس پلیس را همراه خود داشته باشید.
فصل سیکلون از ماه نوامبر تا آوریل است. در این ماه ها خطر بالایی از دوره های طولانی مدت گرمای هوا وجود دارد. در این فصول به پالائو سفر نکنید.
اکثر جاده ها، وضعیت مناسبی دارند. اما در کنار جاده مسیری برای پیاده رفتن وجود ندارد و جاده هیچ شانه ای ندارد.
تنها وسیله حمل و نقل عمومی در این جزایر تاکسی های غیرمتمرکز هستند.
در صورت تمایل به رزرو هتل های کیش و یا هتل های تهران، با مراجعه به سایت ایران هتل آنلاین، از هزینه ها و اطلاعات دقیق هر هتل آگاهی پیدا کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر