لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی بدروم ترکیه
جاهای دیدنی بدروم ترکیه

جاهای دیدنی بدروم ترکیه

چه به دنبال اماکن تاریخی باشید، چه سرگرمی، چه فرهنگ یا غذا، بدروم همه را یک‌جا در اختیارتان قرار می‌دهد. این شهر که در خط ساحلی شگفت‌انگیز دریای اژه در کشور ترکیه با سواحل زیبا و آ‌ب‌های فیروزه‌ای قرار گرفته، بهترین مکان برای استراحت در زیر نور آفتاب و لذت بردن از مناظر خارق‌العاده است. این شهر که یکی از شگفتی‌های تاریخی جهان در آن قرار گرفته، اماکن تاریخی جذاب متعدد و موزه‌های فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده است. بدروم با دیدنی‌های فراوان و کارهای بسیاری که می‌توانید در آن انجام دهید مقصد بی‌نظیری‌ست که مطمئناً از سفر به آن لذت خواهید برد. بیشتر با این شهر ترکیه آشنا شوید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

10. آرامگاه هالیکار ناسوس

این آرامگاه که زمانی یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان به شمار می‌رفته، به‌دلیل وقوع چندین زلزله در طی قرن‌ها‌، اکنون تنها خرابه‌هایی از آن بر جای مانده است. این آرامگاه برای شاه موسولوس ساخته شده بود و ظاهراً 46 متر ارتفاع داشته است. کتیبه‌های خارق‌العاده این آرامگاه، بر زیبایی معماری تحسین برانگیز آن افزوده است. علاوه بر زلزله‌های متعدد، شوالیه‌های سنت جان نیز بسیاری از بلوک‌های قدیمی آن را برای ساخت قلعه بدروم با خود بردند. اگرچه این آرامگاه شکوه و زیبایی گذشته خود را ندارد ولی تماشای ماکت آن به شما کمک می‌کند تا گذشته این بنا را تصور کنید. جنبه‌های زیبایی‌شناختی این آرامگاه به قدری شهرت داشته که طراحی بسیاری از بناها و مقبره‌های جهان با الهام‌گیری از آن ساخته شده است. آرامگاه هالیکار ناسوس با جایگاهی ویژه در تاریخ جهان یکی از اماکن دیدنی در بدروم است.
بدروم

9. تورهای قایق‌سواری

یکی از پرطرفدارترین کارها در بدروم، تور قایق‌سواری و گردش در خلیج‌های زیبا و سواحل ترکیه است. چندین تور فوق‌‌العاده گردش دریایی در شهر وجود دارند که می‌توانید با ثبت‌نام در آنها، سوار بر قایق از تماشای مناظر لذت ببرید. در این سفر حتماً در آب‌های زلال و فیروزه‌ای‌رنگ غواصی کنید، در جزیره سیاه از چشمه‌های آب گرم دیدن کنید و از تماشای زیبایی‌های خط ساحلی ترکیه لذت ببرید. قایق‌سواری در آب‌های اطراف بدروم تجربه فوق‌العاده‌ای‌ست که به این زودی‌ها فراموش نخواهید کرد.
ساحل یاهسی

8. ساحل یاهسی

یاهسی با ساحل ماسه‌ای طولانی، آب‌های خیره‌کننده و بارها و رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعدد با هر سلیقه‌ای سازگار است. استراحت در ساحل با وجود ازدحام جمعیتی که غالباً نیز توریست‌ها هستند، روشی جذاب برای سپری کردن روز است. با وجود رستوران‌های متعدد در کنار ساحل می‌توانید پس از صرف غذا دوباره به آب‌های گرم دریای اژه برگردید و به استراحت ادامه دهید.
ساحل باراداکسی

7. ساحل بارداکسی

بارداکسی یکی از زیباترین سواحل بدروم است که فاصله زیادی از مرکز شهر ندارد. پس از اینکه تمام صبح را به بازدید از جاذبه‌های شهر رفتید، این ساحل مکانی ایده‌آل برای استراحت در زیر نور خورشید است. این ساحل در خلیجی کوچک قرار گرفته و درختان نخل در امتداد آن قرار دارند و چشم‌انداز آب‌های زلال آنجا تماشای‌ست. از آنجایی‌که بارداکسی یک تفریحگاه ساحلی‌ست، در آنجا امکانات فراوانی در اختیار گردشگران خواهد بود. شما می‌توانید ورزش‌های آبی را امتحان کنید، در اسپا ریلکس کنید یا در حالی که در کنار ساحل لم داده‌اید از نوشیدنی‌تان لذت ببرید.
آسیاب ابدی بدروم

6. آسیاب‌های بادی در بدروم

بعضی از این آسیاب‌های قدیمی که بر فراز تپه‌ای مشرف بر بدروم، گومبِت و حتی جزیره یونانی کاس قرار گرفته‌اند به‌خوبی نگهداری شده‌اند و بعضی از آنها شرایط مناسبی ندارند. دیوارهای سفید این آسیاب‌ها در کنار آسمان آبی و زیر نور خورشید می‌درخشند و چمن‌های اطراف این آسیاب‌ها از تابش آفتاب رنگ‌پریده شده‌اند.
این آسیاب‌های دورافتاده چیز زیادی برای دیدن ندارند ولی چشم‌انداز خیره‌کننده آنجا ارزش بالا رفتن از تپه را دارد.
این ساختمان حیرت‌انگیز که به افتخار موسیقی‌دان و هنرپیشه ترکیه‌ای نام‌گذاری شده، آخرین خانه‌ای‌ست که زکی مورن پیش از
5. موزه هنری زِکی مورِن
مرگ در آنجا زندگی می‌کرده است. این موزه اطلاعات جذابی از زندگی شخصی و مسیر شغلی شگفت‌انگیز این خواننده مشهور را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و طرفداران او عاشق مجموعه‌های بسیار جذاب او خواهند شد. یادبودها، لوازم و بسیاری چیزهای دیگر شما را به سفر در زندگی او می‌برند و نشان می‌دهند که او چگونه تبدیل به هنرمندی بلندآوازه و مشهور در ترکیه شد.
1683370975 70 جاهای دیدنی بدروم ترکیه
4. موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم

این موزه شگفت‌انگیز که درون قلعه بدروم واقع شده، مکان بسیار جذابی برای گردشگران است و بزرگ‌ترین موزه اختصاص داده شده به باستان‌شناسی زیر آب در جهان می‌باشد. این موزه که شامل ظروف قدیمی، مجموعه بزرگ ظروف شیشه‌ای و جواهراتی‌ست که باستان‌شناسان برخی از آنها را از کشتی‌های قدیمی غرق‌‌شده در اعماق آب‌ها کشف کرده‌اند، جای فوق‌العاده‌ای برای گشت زدن است. مقبره پرنسس کاریا و کلیسای کوچک قدیمی‌ای که کشفیات مربوط به عصر میسنی‌ها(1700-1050 پیش از میلاد) در آن نگهداری می‌شود نیز در آنجا قرار دارند.

ساحل بیتز
3. ساحل بیتِز
اگر در شهر به‌دنبال جایی برای استراحت بودید به ساحل بی‌نظیر بیتز در 30 کیلومتری بدروم بروید. لم دادن روی ننو در این ساحل ماسه‌ای طولانی در کنار آب‌های زیبا و زلال و تماشای مناظر اطراف بسیار لذت‌بخش است و درختان زیتون و مرکبات دورنمای زیبایی به خلیج داده است. گردشگران فعال‌تر می‌توانند از ورزش‌های آبی موجود که پرطرفدارترین آنها بادسواری‌ست لذت ببرند. اگر خواستید از مناظر دیگری نیز دیدن کنید می‌توانید به دهکده بیتز که فاصله اندکی با ساحل دارد بروید.
بیشتر بخوانید:
آمفی تئاتر بدروم
2. آمفی‌تئاتر بدروم

این آمفی‌تئاتر زیبا که در قرن چهارم پیش از میلاد، در طول امپراطوری رومی‌ها ساخته شده، اگرچه بسیار کوچک است اما مطمئناً بازدید از آن خالی از لطف نیست. از پلکان ساخته‌شده بر روی دامنه تپه این آمفی‌تئاتر به‌خوبی محافظت شده است و از پله‌های بالاتر چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از کوهستان و دریا خواهید داشت. ظرفیت این آمفی‌تئاتر 13000 نفر است و در فصل تابستان کنسرت‌ها و جشنواره‌های بی‌نظیری همراه با برخی رویدادهای فرهنگی بومی در آنجا برگزار می‌شود.

1683370975 886 جاهای دیدنی بدروم ترکیه
1. قلعه بدروم

قلعه بدروم که به طرز باشکوهی بر فراز آب‌های اطراف خود قرار گرفته، به دلیلی منطقی پرطرفدارترین جاذبه گردشگری در بدروم است. این قلعه بین سال‌های 1402 تا 1437 توسط شوالیه‌های سنت جان ساخته شده و با توجه به قدمتی که دارد از دیوارهای آن به‌خوبی محافظت شده است. مناره‌های کوچک و برج‌های خارق‌العاده، شکوه این قلعه را دو چندان کرده‌اند. تعدادی از این برج‌ها فرانسوی و انگلیسی نام دارند که این نشان‌دهنده ماهیت بین‌المللی شوالیه‌های کاتولیکی‌ست که به جنگ عثمانی‌ها آمده بودند. داخل این قلعه تالارهای بزرگ و موزه باستان‌شناسی زیر آب، پر از ظروف عتیقه جذاب وجود دارد. قلعه بدروم مکان جذابی‌ست که در سفر به بدروم باید از آن دیدن کنید.

بهترین اقامتگاه های جهان برای مقاصد درمانی در نوروز 98
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر