لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 11 ایستگاه متروی فوق العاده زیبا در سراسر دنیا
11 ایستگاه متروی فوق العاده زیبا در سراسر دنیا

11 ایستگاه متروی فوق العاده زیبا در سراسر دنیا

گشتی در این ایستگاه های مترو فوق العاده زیبا بزنید تا زیبایی هایی را که مسافران هر روز با آنها روبرو می-شوند، ببینید.
ممکن است تجربه ی خوشایندی از ایستگاه های مترو نداشته باشید. معمولا ایستگاه های مترو تمیزترین یا حتی امن ترین جا برای گشت و گذار نیستند. در واقع شاید شما با وجود جانوران جونده یا بوی ادرار، دیگر به دنبال زیبایی های پنهان ایستگاه متروی محلی خودتان نباشید. با این حال، ممکن است در بعضی جاها، به طرز شگفت انگیزی سورپرایز شوید.
از سوئد گرفته تا تایوان، ایستگاه های متروی فراوانی وجود دارد که می توانند رقیبی جدی برای کاخ ها یا آرت گالری ها باشند. این ایستگاه ها برای این طراحی شده تا زمانیکه مردم به سرکار می روند یا از کار برمی گردند با ویژگی های بصری جالب و دل انگیزی روبرو شوند. اگر خوش شانس باشید ممکن است ایستگاهی پیدا کنید که پوشیده از دیوارنماهای یادبود، چراغ های درخشان و حتی طرح واره های مناسبتی باشند. اگر دوست دارید از ایستگاهی زیبا دیدن کنید تا خاطرات ناخوشایندتان از رفت و آمد را از ذهنتان پاک کنید، این لیست مخصوص شماست. در ادامه با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه شوید و هوشمندانه سفر کنید.

ایستگاه تلدو

این ایستگاه مترو که در ایستگاه مشهور تلدو در ناپل ایتالیا قرار دارد، یکی از مشهوترین ها در دنیاست. این ایستگاه در عمق 50 متری و در زیر شهر ناپل حفر شده است و چراغ های مجللی دارد که در سرتاسر ایستگاه جلوه نمایی می کنند. قاب های نوری که توسط رابرت ویسلون و شرکت اسپانیایی اسکار توسکت طراحی و ساخته شده اند، این حس را به مسافران و عابران می دهند که انگار در سیاره ی غریبه و در کهکشانی دیگر راه می روند.

ایستگاه کومسوملسکایا
Komsomolskaya Station
ایستگاه کومسوملسکایا با تجمل و ظرافتش، می تواند رقیبی برای کاخ سزار باشد. این ایستگاه توسط دیمیتری شچولین طراحی شده و زیبایی خود را از جنبش نئوکلاسیسیم به امانت گرفته است. بازدیدکنندگان در داخل ایستگاه با سقفی بلند و چلچراغ هایی خارق العاده و موزائیک کاری های زمان جنگ، روبرو خواهند شد. این ایستگاه می تواند بعنوان سالن رقص باله نیز مورد استفاده قرار گیرد.
ایستگاه خالد بن ولید
Khalid Bin Al Waleed Station

یکی از مجلل ترین ایستگاه های این لیست، ایستگاه خالد بن ولید است که شبیه ایستگاه های علمی تخیلی و لوکس آینده است.

در این ایستگاه تم اقیانوس در همه جا دیده می شود و چلچراغ نفیس به شکل عروس دریایی این ایستگاه با آن رنگ آبی درخشانش، ویژگی اصلی اینجاست. تندیس های این ایستگاه نمایش دهنده ی صیادان سنتی مروارید هستند.
ایستگاه قطار اتوچا
Atocha Train Station

این ایستگاه که در مادرید اسپانیا واقع شده است، یکی از جالب ترینهای این لیست است. این ایستگاه یکی از بزرگترین ایستگاههای متروی اسپانیاست و معماران سازنده بنا، فضای بیشتری برای بازی های خلاقانه داشته اند. ایستگاه از شیشه و فولاد ساخته شده است و میزبان یک باغ گرمسیری عظیم است که با گیاهان سیز پر شاخ و برگ که همگی از همان منطقه آمده اند، پر شده است.


ایستگاه متروی دادگستری (Rådhuset)
Rådhuset

این ایستگاه احتمالا یکی از نمادی ترین ایستگاه های مترو دنیاست و باید حتما در لیست جاهایی که می خواهید ببینید، باشد.

این ایستگاه در استکهلم سوئد قرار گرفته و به رنگ قرمز تند رنگ آمیزی شده که با رنگ طبیعی بعضی از قسمت های ایستگاه در تضاد است. در این ایستگاه یک تخته سنگ و محوطه ای نورانی و شگفت انگیز وجود دارد که آدم احساس می کند که از فیلم ریدلی اسکات بیرون آمده است.


مایاکوسکایا
Mayakovskaya

ایستگاه متروی مایاکوسکایا یکی دیگر از ایستگاههای مجلل در مسکوی روسیه است و مطمئنا یکی از آن ایستگاههایی است که در خاطر شما باقی خواهد ماند. این ایستگاه که کمی مدرن تر از سایر ایستگاه های اروپای شرقی است، به شیوه ای مینیمال با مرمر، استیل ضدزنگ، و لامپ هایی که داخل فرورفتگی های بیضی مانند سقف واقع شده اند و قاب های کوچکی که توسط هنرمند، الکساندر دینکا کشیده شده اند، تزئین شده است.

تونل Bund Sightseeing

اگرچه تونل باند در شانگهای چین دقیقا جز ایستگاههای مترو نیست ولی تجربه قطار سواری در آن کاملا جدید است و حس و حال قرن بیست و یکمی دارد. با وجود افکت های صوتی و تصویر سازی های بصری خاص، مسافران داخل تونلی می شوند که در زیر رود هانگپو واقع شده و احتمالا احساس می کنند که وارد بعد جدیدی شده اند.

کنستگرادگاردن
Kungsträdgården

یکی دیگر از نقاط محبوب استکهلم، ایستگاه متروی کنستگرادگاردن است که میزبان برخی از قدیمی ترین اشیای استکهلم است، اشیایی که همگی متعلق به کاخ باستانی و مهم ماکالوس هستند. این ایستگاه مثل ایستگاه دادگستری که در این لیست به آن اشاره شد، یک تخت سنگ را در خود جای داده است که با طراحی صنعتی این ایستگاه، هماهنگی زیبایی ایجاد کرده است.

ایستگاه Wesfriedhof
Wesfriedhof Station

ظاهر این ایستگاه بگونه ای است که انگار از فیلم های علمی تخیلی دهه 90 بیرون آمده است. این ایستگاه که توسط اینگو مارر، طراحی شده است، فضای تاریکی دارد ولی مناطقی که با چراغ های رنگارنگ تزئین شده اند، نمایش دهنده ی طراحی صنعتی مناطق اطراف است. در ورودی این ایستگاه، 11 لامپ مقعر نارنجی رنگ کار گذاشته شده ولی در سایر نقاط ایستگاه از نورهای آبی رنگ استفاده شده است.


ایستگاه گرند سنترال
Grand Central Terminal
ایستگاه بزرگ مرکزی منهتن جز معدود ایستگاههای زیبای نیویوک است که روزانه چند هزار نفر در آن تردد می کنند. همچنین، ایستگاه متروی نیویورک با 45 ایستگاه در کل خط مترو، دارنده رکورد گینس در زمینه بزرگترین خط متروی دنیاست.
ایستگاه سنترال پارک
Central Park Station
این ایستگاه مترو که در Kaohsiung تایوان قرار گرفته است، طبیعت را با طراحی صنعتی درآمیخته تا بازدیدکنندگان شاهد فضای باز استثنایی باشند. این ایستگاه توسط معمار بریتانیایی، ریچارد راجرز، طراحی شده است و در اطراف پله ها و پله برقی ها چمن و گل های مصنوعی وجود دارد تا روز مسافران را بسازند و زیباتر کنند.

طولانی ترین قطار جهان با دو کیلومتر طول در دل صحرای موریتانی
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر