لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟
چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟

چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟

بسیاری از کشورهای جهان ادعا می کنند که بهترین غذاهای جهان را دارند و در این میان بسیاری بر این باورند که فرانسه بهترین نان های جهان را تولید می کند. اما شاید بتوان گفت که آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند و صنعت نان پزی ریشه در فرهنگ و تاریخچه کشور دارد. آلمانی ها نانوایی های بسیار بیشتری نسبت به دیگر نقاط جهان داشته و تنوع نان های آنان نیز بسیار بیشتر از هر جای دیگری است. بر اساس آمار انجمن نانوایی های آلمان بیش از 3.200 نوع نان رسمی و به ثبت رسیده در این کشور پخته می شود، به نحوی که در سلا 2015، سازمان یونسکو تصمیم گرفت که فرهنگ نانوایی آلمان را در زمره میراث فرهنگی نامحسوس جهان قرار دهد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
نان یکی از اجزای اصلی بسیاری از غذاهای آلمانی به شمار می آید: صبحانه، چاشت قبل از ظهر که به آن «وقت نان» (Pausenbrot) می گویند و شام یا «Abendbrot» که به معنای «نان غروب» است. وقتی آلمانی ها می خواهند در مورد به سرعت به فروش رفتن چیزی سخن بگویند، خواهند گفت: «مانند تکه نان به فروش می رسد». حتی نان یکی از ستاره های تلویزیونی کشور آلمان نیز هست: یک تکه نان سخنگو به نام «برند» (Bernd) به یک شخصیت محبوب برای کودکان آلمانی تبدیل شده است و یک سریال کمدی با حضور این شخصیت مشهور از سال 2000 در این کشور پخش می شود. حتی اداره پست کشور نیز یک تمبر با شعار «فرهنگ نان آلمانی» دارد که در سال 2018 به فروش گذاشته شد. اما چرا آلمانی ها تا به این حد شیفته نان هستند؟ اگر می خواهید هوشمندانه سفر کنید و به آلمان بروید، نان های خوشمزه این کشور را فراموش نکنید.
1683380111 231 چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟

تاریخچه آلمان در پخت نان

یکی از دلایل تنوع گسترده نان در آلمان، چند پارگی کشور تا قرن نوزدهم میلادی بوده است. قبل از آنکه آلمان با نام امروزی و یکپارچه خود شناخته شود ترکیبی از چندین قلمرو و پادشاهی بود که هر کدام لهجه و فرهنگ مجزای خود را داشتند و البته نان های مخصوص خود را. موضوع دیگری که در دوران قرون وسطی بر این تنوع نانی افزود، وجود شهرهای مشهور و بزرگ تجاری در این کشور بود که هزاران مهاجر را از سراسر جهان به خود جلب کرد که بسیاری از آن ها بهترین نان های جهان را تولید می کردند. آلمان به اندازه جنوب فرانسه و ایتالیا از تابش نور خورشید برخوردار نبوده و بسیاری از مناطق آن برای کاشت گندم مناسب نیستند.
1683380111 11 چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟
از این رو گندم سیاه و گندم اروپایی بیشتر و بهتر در این شرایط آب و هوایی دوام آورده و نان هایی که حتی امروزه نیز مصرف می شوند معمولاً به جای گندم معمولی که همه می شناسیم، از این گندم ها تولید می شوند. نان هایی که از این نوع گندم تولید می شوند هنوز نیز در شهرهای جنوبی کشور مانند مونیخ و اشتوتگارت وجود دارند. آلمان ها در این هوای سرد و بارانی به نانی متفاوت نیاز داشتند و به همین دلیل است که تا به امروز نیز آلمان ها نان خمیر ترش می خورند که از خمیر گندم سیاه، گندم اروپایی همراه با آرد گندم معمولی و غلات و دانه های دیگر تولید می شود. نانی که آلمان ها می خورند در هیچ جای دیگری از اروپا طرفدار نداشت به نحوی که یوهان ولفگانگ گوته در سال 1792 می گوید که در زمان نبرد در فرانسه، وی مقداری نان آلمانی به دو اسیر فرانسوی داد و این دو اسیر در اسرع وقت فرار کرده و خود را به خطوط خود رساندند زیرا توان خوردن نان سنگین آلمان ها را نداشتند.
1683380112 297 چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟

این همه قرص نان

امروزه در حالی که در دیگر کشورهای جهان از نان موسوم به «تاکو» و برگر برای نهار استفاده می کنند، آلمانی ها به همان نان های استاندارد خود اکتفا می کنند که همگی نان هایی شکم پر بوده و فست فود واقعی آلمانی هستند. تعداد زیاد غذاهای پختنی در اولین برخورد می تواند گیج کننده باشد زیرا در آلمان نان های بسیار زیادی وجود دارند: نان های کشاورزان، نان های ترکیبی، نان های پخته شده روی اجاق سنگی، نان آفتابگردان، نان کدو، نان پنج دانه و غیره. در تمامی نانوایی های آلمان که به آن ها «Bäckerei » گفته می شود انواعی از نان های معمولی و نان شیرینی پیدا می شود. در واقع هر شیرینی پزی، نانوایی یا حتی سوپرمارکت ها نان مخصوص خود را دارند. جالب این که انجمن نان آلمان هر ساله بر اساس سایز و استانداردهایی که دارد، نان سال را انتخاب می کند. نان هنوز هم در وعده های غذایی آلمان پای ثابت است هر چند در سال های اخیر، نانوایی های بزرگ در پیدا کردن نانواهای ماهر دچار مشکل شده اند.
1683380112 135 چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟
بهترین نان های آلمانی
«Brötchen» (نان رولی): این نان سفید استاندارد در همه جای آلمان با این نام شناخته نمی شود. برخی از مناطق آلمان نام خاص خود را برای این نوع نان دارند، مانند «Semmeln»، «Wecken»، «Schrippen» یا «Rundstück» که به معنای نان گرد است. همچنین این نان انواع مختلفی دارد، از نان رولی با ساسامی، خشخاش و دانه کدو.
«Milchbrötchen» (نان رولی شیری): نوعی از نان حلقه ای که از خمیر سفید پف کرده که با شیر، کشمش یا چیپس شکلات درست شده که آن را به نان صبحانه ای مناسب برای کودکان آلمانی تبدیل می کند.
«Hörnchen»»: یکی دیگر از نان های صبحانه به ویژه برای روزهای یکشنبه، «Hörnchen» یا «شاخ های کوچک» نام دارد که نسخه آلمانی کلوچه هلالی فرانسوی البته با کره بیشتر به شمار می آید. این نان که به شکل هلال ماه است همراه با مربا و شکلات ترکیبی بسیار دوست داشتنی و خوشمزه را تشکیل خواهد داد.
1683380112 41 چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟
«Vollkornbrot» (نان گندم کامل): بیشتر قرص های نان نانوایی ها و شیرینی پزی های آلمان از نوع قهوه ای تیره و با تنوع هستند که نان های سالمی به شمار می آیند و نان های کامل گندم بیشترین تنوع را در این میان دارند. این نان معمولاً همراه با پنیر یا گوشت های سرد در هنگام غروب خورده می شوند و محدودیت های قانونی در مورد محتویات آن ها اعمال می شود که باید دستکم حاوی 90 درصد گندم کامل باشد.
«Pumpernickel»: نان غنی تیره که از 100 درصد گندم سیاه ساخته شده از مناطق شمالی آلمان آمده و یکی از مشهورترین نان های این کشور به شمار می آید. این نان برای مدت زیادی در دمای پایین پخته شده و معمولاً همراه با خیار یا ماهی به عنوان دسر سرو می شود. این نان چنان در آلمان پرطرفدار است که تکه های کوچک و برش داده شده آن در سوپرمارکت ها به فروش می رسد.
«Roggenbrot» (نان گندم سیاه): این نوع نان در واقع شامل تمامی انواع نان گندم سیاه بوده و از لحاظ غلظت و رنگ، بسته به منطقه و ترجیحات مصرف کنندگان و سازندگان می تواند متفاوت باشد.
1683380112 348 چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟
«Katenbrot»: یکی دیگر از نان های قهوه ای تیره که بافتی زمخت و دارای انواع مختلفی است، «Katenbrot» نام دارد که به معنای «نان کاهدانی» است و مانند «Vollkornbrot» همواره در سفره شام آلمانی ها حضور داشته و با پنیر و گوشت سرد خورده می شود.
«Sonnenblumenbrot» (نان دانه آفتابگردان): همانطور که اسم این نان نشان می دهد، نان «Sonnenblumenbrot» غنی از دانه آفتابگردان بوده و مزه ای شیرین ملایم دارد که آن را به یک گزینه سالم و مناسب برای صبحانه تبدیل می کند. این نان را باید با پنیر و مربای میوه امتحان کرد.
1683380112 695 چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟
«Dreikornbrot/Fünfkornbrot» (آرد سه یا چهار دانه): این ترکیبات مختلف انواع غلات در میان سالم ترین و بهترین نان های آلمانی قرار دارند. این نان ها با ترکیباتی متفاوت از گندم، گندم سیاه، ارزن، انواع بلوط و ذرت را می توان برای صبحانه، ناهار و یا شام خورده و بهترین گزینه برای همراهی آن سوپ است.

«Brezel» (چوب شور): این نان نرم که گاهی روی آن نمک پاشیده می شود از مناطق جنوب کشور نشأت می گیرد و با نام «Brez’n» شناخته می شود. این نان که با مقدار زیادی کره درست می شود معمولاً همراه با نوشیدنی های آلمانی سرو می شود.
فرهنگ پخت نان در آلمان بسیار مشهور بوده و در سراسر جهان نانوایی های آلمانی یافت می شود.

7 شهر رمانتیک اروپا پس از پاریس
ادامه مطلب

3.7/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر