لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 20 مورد از وحشتناک ترین موزه های دنیا
20 مورد از وحشتناک ترین موزه های دنیا

20 مورد از وحشتناک ترین موزه های دنیا

برخی از ترس های ما بعد دیدن این موزه های عجیب و غریب به وجود می آیند. دیدن این موزه ها باعث وحشت بیشتر شما در شب هالووین و یا هر وقت دیگری از سال می شوند، پس قبل از بازدید تامل کنید تا
هوشمندانه سفر کنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

موزه عروسک های سخنگوی ونت هاون واقع در میچل ایالت کنتاکی
این عروسک های سخنگو با دهان های گشاد و صورت های کج و معوج علی رغم اینکه شبیه شخصیت های آشنای فیلم های ترسناک هستند وقتی در قرن 18 ام میلادی برای ایجاد سرگرمی در تالار موسیقی گرد آوری شدند قرار نبود تا این اندازه ترسناک باشند. این موزه بزرگترین مجموعه مجسمه ها و آدمک های سخنگو در دنیا می باشد. زمانی متعلق به ویلیام شکسپیر برگر یعنی رئیس سابق انجمن بین المللی پانتومیم کاران بود.


نمایشگاه استنلی کوبریک واقع در بارسلونا

صحنه های وحشت آور خون ریزی در فیلم ها در این نمایشگاه دوباره با نمایش فیلم ها ، پشت صحنه ها، لباس های و دیگر وسائل موجود در فیلم، اسناد و دست نوشته ای های این فیلمساز و تجهیزات دوربین حرفه ای برای شما بازسازی می شوند. برخی از فیلم ها عبارتند از: اودیسه فضایی، پرتقال کوکی، درخشش، چشمان بسته و … .

این نمایشگاه تا تاریخ 31 مارس 2019 در بارسلونا برگزار می شود و بعد از آن نمایشگاه طراحی در لندن در تاریخ 26 آوریل تا 17 سپتامبر 2019 برگزار خواهد شد.

موزه چندش آورترین غذاها در مالموی سوئد
موزه مالموی سوِئد
این نمایشگاه تازه افتتاح شده شامل تمام انواع غذاهای حال بهم زن کشورهای مختلف از جمله شاه ناهی دریایی متعفن سوئدی، خوک هندی کباب شده پرو، گوشت کوسه تخمیر شده ایسلندی و پنیر کرم زده ساردینیا است. برای بازدیدکنندگان مشتاق ماجراجویی فرصت هایی برای چشیدن و یا حتی بو کشیدن برخی از این غذاها وجود دارد. ایده این نمایشگاه از طرف دکتر ساموئل وست ارائه شد یعنی همان کسی که موسس موزه شکست در هلسینگ بورگ کشور سوئد بود و نشان دهنده ی ابداعات جدید اما بی نتیجه ی گذشته بود.

این موزه تا تاریخ 27 ژانویه 2019 برای عموم در دسترس است.

موزه جادوگری در بوستکاسل کورنوال
موزه جادوگری در بوستکاسل کورنوال

این موزه کوچک نشان دهنده ی تاریخچه فعالیت های جادویی بریتانیا است و ادعا می شود که بزرگترین مجموعه آثار سری جهان را در خود دارد. لیوان های شراب تشریفاتی، معجون ها، طلسم های مربوط به چهره های برجسته ی دنیای جادو، دیگر اشیای مربوط به سحر و جادو، کیمیاگری، مذهب ویکا و آزمایش های جادوگری در صد سال گذشته در این موزه در معرض نمایش هستند.

سالن تئاتر قدیمی لندن
سالن تئاتر قدیمی لندن

آیا از بیمارستان ها می ترسید؟ در ورودیه این تئاترجراحی، افراد دارای بیمارستان هراسی از ترس خواهند لرزید، این موزه قدیمی ترین موزه در اروپاست که قبل تولید مواد ضد عفونی کننده و داروهای بیهوشی وجود داشت. این موزه از طریق یک پلکان مارپیچی 52 پله ای که در زیر شیروانی یک کلیسای مربوط به قرن 18 ام و در محل بیمارستان قدیمی سنت توماس قرار دارد، قابل دسترس است. میزهای جراحی چوبی و فلزی، چندین ردیف صندلی که برای بازدید دانشجویان مورد استفاده قرار می گرفت، همچنین تجهیزات پزشکی قدیمی و تا حدی ترسناک که در زمان های خون گیری ،حجامت و زایمان مورد استفاده قرار می گرفتند، هنوز به همان شکل باقی مانده اند.


موزه دندانپزشکی انجمن دندانپزشکی بریتانیا در لندن
سالن تئاتر قدیمی لندن

مجموعه ای از 30000 قلم از تاریخچه دندانپزشکی بریتانیا که می تواند سبب آزردگی و عصبانیت شما شود. مجموعه ای از این مصنوعات که تاریخچه برخی از آن ها به قرن 17 ام باز می گردد در حفره کوچکی از فضای نمایشگاهی در انجمن دنداپزشکی بریتانیا واقع در مرکز لندن قابل مشاهده هستند. نمایشگاه ها شامل صندلی های قدیمی دندانپزشکی، دندان مصنوعی)مانند مواردی که در قرن 18 ام از دندان واقعی ساخته شدند(، دریل ها و تجهیزات شکنجه آور، مسواک ها و محصولات بهداشتی هستند.


موزه پیت ریورز در اتاق سرهای بریده در آکسفورد
موزه پیت ریورز در اتاق سرهای بریده در آکسفورد

نمایش عجیبی از سرهای بریده شده از منطقه بالای آمازون مابین پرو و اکوادور در این موزه در معرض نمایش است. قبایل معتقد بودند که می توانند قدرت دشمنان و جزئیات خونین مانند دور ریختن قطعه های بریده شده و غوطه ور سازی پوست در آب داغ و سپس پر کردن آن با شن داغ را تحت کنترل خود درآورند. این موزه طرف همکاری با جوامعی است که مجموعه هایی در گذشته در آن ها جمع آوری شده اند تا با حساسیت هر چه تمام بر معنی داربودن این تشریفات مذهبی تاکید کنند.


موزه هانتریان و موزه آناتومی در گلاسکو
موزه هانتریان و موزه آناتومی در گلاسکو

ساختمان اصلی طرفداران مذهبی گوتیک در دانشگاه گلاسکو محل قدیمی ترین موزه اسکاتلند است. این مجموعه توسط پزشک اسکاتلندی ویلیام هانتر تاسیس شد و در سال 1807 شروع به کار کرد و یکی از بزرگترین مجموعه های مربوط به آناتومی، آسیب شناختی و مجموعه گونه هایی جانورشناسی در اروپا است. تجهیزات و ابزارهای پزشکی، اعضای مصنوعی، اسکلت ها، تاکسیدرمی حیوانی و نقاشی های آناتومی در کنار نمونه های اصلی در موزه آناتومی جداگانه ای وجود دارند )تناه با قرار ملاقات قابل بازدید است (.

موزه شکنجه در آمستردام
موزه شکنجه در آمستردام

در این موزه کوچک هلندی بازدیدکنندگان می توانند تاریخچه درد ها و مجازات را از صندلی های بزاجویی گرفته تا جمجه خرد کن ها در اتاق های تاریک موجود در راهروها مشاهده کنند. تجهیزات شکنجه قرون وسطایی از سراسر اروپا برای وادار کردن مظنونین و قانون شکنان برای اعتراف به جرایم و همچنین قفس هایی برای رسوایی آن ها در بین مردم وجود داشت. این موزه در سال 1988 با این ایده که شکنجه و مجازات اعدام متعلق به این موزه است، تاسیس شد و شامل اطلاعاتی برای بازدیدکنندگان در مورد کار سازمان های عفو بین الملل و معاهدات حقوق بشری است.


موزه میکروپیا در آمستردام
میکروارگانیسم ها کوچک و نامرئی در این موزه در انتظار بازدیدکنندگان هستند. این توصیفی از میکروب است که به ما یادآوری می کند که بیش از صد هزار میلیارد میکروب روی ما و داخل بدن ما وجود دارد. امید است که این موزه باعث آشنایی بازدیدکنندگان با بحث میکروبیولوژی شود و بر اهمیت این موضوع برای انسان، طبیعت و زندگی روزمره از طریق نمایشگاه هایی که ویدئوهایی از آکواریوم های میکروب های بزرگ و انداره آن ها را نشان می دهند، تاکید کند.
موزه دلقک ها در لایپزینگ آلمان
موزه میکروپیا در آمستردام
در بدو ورود شما به این نمایشگاه کوچک با هزاران چهره خندان روبرو می شوید. این نمایشگاه پر از عروسک ها، لوازم جانبی، مقالات روزنامه ای، پوستر، عکس ها و بیش از 3000 مجسمه کوچک است. برخی از این وسائل مانند کفش بزرگ دلقک، لوازم آرایشی، لباس ها توسط دلقک هایی که در رویدادهای خاص از این نمایشگاه بازدید می کنند، اهدا شده اند.
کاتاکومبه دی کاپوچین در پالرموی جزیره ی سیسیل
موزه میکروپیا در آمستردام
نمایی مرگبار از بزرگترین مجموعه ی اجساد زنده جهان در این موزه به چشم می خورد. بعد از اینکه راهبان کاپوچین به صورت طبیعی در قرن 16 ام مومیایی شدند، راهبان زنده این عمل را کار خدا تلقی کردند و تصمیم گرفتند آن را در این دخمه به نمایش بگذارند. هزاران نفر در طول زمان به آن ها پیوستند و به صورت مصنوعی به شکل مومیایی درآمدند و در کنار آن ها به نمایش گذاشته شدند. بازدیدکنندگان می توانند پنج راهروی زیرزمینی از این مومیایی ها را مشاهده کنند که برخی از آن ها از لحاظ حرفه، سن و طبقه اجتماعی از هم جدا شده اند.


موزه مو در آوانوس واقع در کاپادوکیای ترکیه
کاتاکومبه دی کاپوچین در پالرموی جزیره ی سیسیل

چیزی عجیب در مورد موهای انسان وقتی که روی سر نیست، وجود دارد و در این فضای زیرزمینی موهای بیش از 16000 زن وجود دارد. اما داستان پشت این قضیه کمی ترسناک است، بهرحال این موزه در سال 1979 توسط کوزه گر محلی به نام چز گالیپ تاسیس شد. یکی از دوستان او که مجبور به ترک آوانوس بود به رسم یادگاری قسمتی از موهای خود را کوتاه کرده و به کوزه گر جوان داد. از آن زمان به بعد، زنان بسیاری به هنگام بازدید از این موزه قسمتی از موهای خود را کوتاه کرده و در این موزه می گذارند.


موزه ی اچ آر گیگر در سوئیس
1683370929 870 20 مورد از وحشتناک ترین موزه های دنیا

در شهر 400 ساله سنت ژرمن، بازدیدکنندگان می توانند با ذهن خلاق هنرمند سوئیسی به نام اچ آر گیگر آشنا شوند. او با سبک افسانه ای و آینده نگرانه اش نقاشی ها، مجسمه ها، مبلمان، طرح های فیلم که از اوایل دهه 1960 تاکنون در حال نمایش هستند را به وجود اورد که برخی از آن ها در فیلم هایی مانند بیگانه و روح مزاحم 2 وجود داشتند. فضای کنار پنجره ها با ایده افسانه ای تخیلی و و طرح های بیومکانیک به شکل ستون فقرات مدل سازی شده است.


موزه سرزمین قورباغه ای در اسپلیت کرواسی
1683370930 856 20 مورد از وحشتناک ترین موزه های دنیا

این قورباغه های سبز و با نمک در فیلم ها و داستان های سری و افسانه ای محبوب و معروف هستند. با این وجود در این موزه ماموریت تاکسیدرمی حدود 100 سال پیش یک انسان منجر به تولید صدها موجود خاکی منجمد شده در زمان، در نقش انسان در سیرک ها، در کلاس درس، در بازی پوکر و یا تنیس شد.

موزه روابط شکست خورده در زاگرب و لس آنجلس
1683370930 665 20 مورد از وحشتناک ترین موزه های دنیا

شکست های عاطفی، شب های طولانی تنهایی، دلتنگی های شدید و… همه در این موزه که به عشق و روابط شکست خورده اختصاص دارد وجود دارند و مجموعه ای از یادگاری های روابط شکست خورده گذشته در آن وجود دارد و تا حدی گسترش یافته که شعبه دوم آن در لس آنجلس بازگشایی شد. هر وسیله داستان های شخصی و بی نام و نشانی از طرف اهدا کننده دارد و همه می توانند از سراسر جهان به شکل فیزیکی و یا دیجیتالی اقلامی به این موزه ارسال کنند. از موهای نرم ناف گرفته تا حلقه های الماس، اشیا دنیوی، اشیا احساسی، نامه ها و عکس ها در این مکان وجود دارند.


موزه ماتر واقع در فیلادلفیای پنسیلوانیا
1683370930 34 20 مورد از وحشتناک ترین موزه های دنیا

اگر اسکلتی در کمد خود داشته باشید می توانید آن را به مجموعه گسترده ماتر که دارای بلندترین نمونه های اسکلتی در ایالات متحده است، اهدا کنید. در این موزه که در قرن 19 ام به شکل نمایشگاه گشایش یافت علاوه بر جمجمه واستخوان برش هایی از مغز آلبرت انشتین همراه با مدل هایی آناتومیکی از دوره های تاریخی مختلف که از موم، خمیر کاغذی، گچ و چوب ساخته شده اند، وجودم
دارد.
موزه خانه ای در صخره ها در ویسکانسین

1683370930 782 20 مورد از وحشتناک ترین موزه های دنیا

این خانه عجیب دارای اتاق های پر پیچ وخم، باغ ها، خیابان ها و نمایشگاه های بزرگ در اصل جایی برای تعطیلات آخر هفته ای معماری به نام الکس جوردن بود که در دهه 1940 بنا شد. یک مدل 200 فوتی از یک هیولای دریایی، دسته بزرگ ارکستر آدمک ها، یک اتاق 218 فوتی که از لبه صخره معلق است و پر از خاطرات، عروسک ها، قطارهای بازی، ماسک ها، بیلبوردها و اجناس قدیمی و جدید و واقعی و تقلبی است.
موزه انگل شناسی مگورو در توکیو
1683370930 139 20 مورد از وحشتناک ترین موزه های دنیا
در این موزه کوچک واقع در مرکز شهر بیش از 300 گونه از حشرات نادر و میکروسکوپی مانند کرم نواری 8.8 متری وجود دارد که مربوط به علم انگل شناسی است. همچنین یک کتابخانه تحقیقاتی شامل 60000 گونه همراه با 50000 مقاله و 5000 کتاب در این زمینه و یک مغازه با تیشرت های دارای تصویر کرم نواری و انگل برای افراد که دارای حشره هراسی هستند، وجود دارد.
موزه مغز نیمهان واقع در بانگالورهند

بازدیدکنندگان می تواند داخل مغز انسان را در موسسه ملی بهداشت روان و اعصاب مشاهده کنند. صدها نمونه با رضایت اهدا شده است و توسط پزشک اعصاب یعنی دکتر شانکار از دهه 1970 گردآوری شده است. برخی از آن ها برش خورده و با پلاستیک پوشانده شده اند و برخی از آن ها نشان دهنده نتایج بیماری و هجوم آفت هایی مانند کرم های نواری هستند. همچنین یک محوطه لعابی پر ازمغزها، عصب ها و دیگر ارگان ها در داخل فرمالین وجود دارد که برای انجام آزمایشات در طول بازدید افراد استفاده می شود.

موزه سینمای ایران؛ موزه ای در عمارت باغ فردوس
ادامه مطلب

4.7/5 - (8 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر