لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 5 مورد از جشنواره های شارجه
5 مورد از جشنواره های شارجه

5 مورد از جشنواره های شارجه

جشنواره ها حس شگفت انگیزی از اجتماع و گردهمایی ایجاد می کنند و فرصتی را فراهم می کند تا خلاقیت هایمان را به مرحله عمل درآوریم، الهام بخش دیگران باشیم و پیوندی با افراد خارجی ایجاد کنیم. شارجه به عنوان پایتخت فرهنگی امارات متحده عربی مرکز تفریحات و سرگرمی های مختلف است. در این بخش 5 جشنواره معرفی می کنیم که با دیدن آن ها می توانید با فرهنگ محلی آشنا شوید و سفر پرباری داشته باشید و در ضمن هوشمندانه سفر کنید.

جشنواره نور شارجه

جادوی نور و روشنایی از زمان، مرز، سن و حتی ادیان فراتر می رود و همین رمز موفقیت جشنواره های نور است که در لندن، سیدنی، سئول و حتی شارجه برگزار می شود. هر ماه فوریه در طول جشنواره 10 روزه نور در شارجه این مناظر دیدنی از نور، رنگ و صدا قابل مشاهده هستند. تاسیسات خیره کننده، نقشه برداری ویدئویی و پروژه هایی در مکان های خاص توسط تیم جهانی از هنرمندان با استعداد طراحی می شوند و این حس را در شما القا می کنند که بهترین آثار معماری مانند مسجد النور، برج الحیسن و خانه عدالت نماهایی پر از نور و روشنایی هستند. وقتی شب فرا می رسد شما هم می توانید به جمعیت کثیری که به دنبال مناظرمسحورکننده و زیبا، گنبدها، باغ ها و مناره ها هستند، ملحق شوید. بسیاری از طراحی ها شاعرانه هستند و الهام بخش فرهنگ محلی، سنت، تاریخ و طبیعت هستند. آسانترین راه برای دیدن تمام همه این ها این است که سوار اتوبوس جشنواره شوید و دور شهر بگردید. حتی سواحل شرقی برون بومی مثل دیبا، خور فکان و کالبا از این قدرت جادویی و درخشان هنر و تکنولوژی بهره می گیرند.
جشنواره نور شارجه در سال 2019 در روزهای 6 تا 16 ماه فوریه امارات را روشن و درخشان می کند.

دوسالانه شارجه
Sharjah Biennial

این جشنواره امارات متحده عربی را بر روی نقشه جهانی هنر با سبکی ساده قرار می دهد که یکی از مشخصه های امارات است. این نمایشگاخ در سال 1993 توسط حاکم شارجه یعنی شیخ دکتر سلطان بن محمد القسیمی تاسیس شد و مهمترین نمایشگاه هنری در این منطقه محسوب می شود. کسی که این جشنواره را این چنین مشهور کرد جوانترین دختر حاکم به نام شیخا حورالقسیمی است که در سال 2003 ریاست دوسالانه را بر عهده گرفت. این هنرمند مورد احترام راه را برای گسترش این نمایشگاه هنرمندانه و قابل دسترس باز کرد و سرپرستان مشهوری را از سراسر جهان در اینجا گرد هم می آورد. این نمایشگاه چند سال در سراسر امارات برگزار شد و هنرمندان نوظهور در تمام ژانرها از نقاشی گرفته تا تاسیسات و قطعات صوتی و اجرا را از راسر جهان گرد هم می آورد. با دقت ناظر کارهای خاص و همچنین برنامه ریزی فرهنگی نمایش فیلم ها، گفتگوها و کنسرت ها باشید.
دوسالانه بعدی شارجه تحت عنوان ترک کردن اتاق پژواک از 7 مارس تا 10 ژوئن سال 2019 برگزار می شود.

نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه
Sharjah International Book Fair

در عصر دیجیتال هم قدرت قلم هنوز زنده است و نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه گواهی بر این موضوع است. با نزدیک به چهار دهه برگزاری موفق و با بیش از دو میلیون علاقه مند به کتاب، این نمایشگاه در هر ماه نوامبر به مدت 11 روز برگزار می شود. به عنوان بزرگترین نمایشگاه داستان های چاپ شده، صداها و دیدگاه های مختلف در این منطقه، این نمایشگاه به عنوان پلی درک متقابل فرهنگی عمل می کند و یک عامل کلیدی در شارجه است و با نام پایتخت جهانی کتاب یونسکو در سال 2019 نام گذاری شد. از افسانه گرفته تا تاریخ، شعر تا کتاب های راهنما، کتاب های آشپزی تا رمان های گرافیکی، انتخاب کتاب های ارائه شده توسط 1800 ناشر از 80 کشور واقعا کار مشکلی است. علاوه بر این شما می توانید در صدها کارگاه شرکت کنید و کتاب های نویشنده مورد علاقه خود را بخوانید و یا هنگام امضای کتاب در کنار او باشید. نمایشگاه های قبلی افراد مشهوری مانند AJ Finn و Bruce Parry و ستاره های بالیوود مانند Soha Ali Kahn و Prakash Raj را مجذوب کرد.
نمایشگاه بعدی کتاب شارجه در ماه نوامبر سال 2019 برگزار خواهد شد.

هفته قهرمانی جهانی شارجه
هفته قهرمانی جهانی شارجه

قایقی که سرعت آن درعرض چهار ثانیه از 0 به 180 می رسد و آب را به شکل مارپیچی در می آورد و چیزی جز یک ردپا از کف سفید در پشت خود باقی نمی گذارد. نام این قایق F1H20 یا قایق قدرتی مسابقات فرمول یک است و ورزشی سریع و در عین حال خشن است که شما می توانید در طی هفته قهرمانی جهانی شارجه در ماه دسامبر شاهد اجرای زنده این ورزش باشید. در بخشی از مجموعه مسابقات قهرمانی جهانی، این مسابقه حماسی که در Khalid Lagoon برگزار می شود، 20 نمونه از بهترین مسابقه دهندگان قایق قدرتی در مقابل یکدیگر برای کسب مدال، پول و افتخار به رقابت می پردازند. قایق های بادبانی سبک وزن برای سرعت بالا و قابلیت مانور آسان طراحی شده اند و عملا روی آب پرواز می کنند. تماشای آن ها هنگام رسیدن به سرعت 225 کیلومتر در ساعت در مسیر مستقیم و با تمام سرعت، یک منظره واقعا نشاط انگیز است. این مسابقه همچنین شامل مسابقات قهرمانی جهانی UIM-ABP Aquabike Class Pro Circuit نیز می شود.

نمایشگاه بعدی در ماه دسامبر سال 2019 برگزار خواهد شد.


جشنواره موسیقی جهانی شارجه
Sharjah World Music Festival

بهترین رویداد موسیقیایی در تقویم فرهنگی شارجه، جشنواره موسیقی جهانی هفت روزه شارجه است که مجموعه ای از کنسرت های پر سر و صدا است که زیر آسمان به هنگام شب برگزار می شود. افراد با استعداد و خاص از سراسر منطقه و فراتر از آن به روی صحنه می روند و همه انواع موسیقی را اجرا می کنند یعنی از ناوک گرفته تا موسیقی پاپ عربی، رقص روی انگشتان پا تا موسیقی جاز کلاسیک و گیتار فلامینگو اجرا می شود. چیزی که به عنوان یک رویداد کوچک در فضای آزاد در سال 2014 در القصبه شروع شد اکنون در چهار مکان خوش منظره از جمله آمفی تئاتر المجاز در Khalid Lagoon و آمفی تئاتر جزیره پرچم نیز اجرا می شود. بیشتر کنسرت ها رایگان هستند و همه در محیطی آرام دور هم جمع می شوند.
جشنواره بعدی از 1 تا 9 فوریه 2019 برگزار می شود.

راهنمای سفر به جزایر ابوظبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر