لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> اقامتگاه جنگلی لوکس رواندا با آتشفشان، گوریل و ماجراجویی
اقامتگاه جنگلی لوکس رواندا با آتشفشان، گوریل و ماجراجویی

اقامتگاه جنگلی لوکس رواندا با آتشفشان، گوریل و ماجراجویی

تنها چند قدمت آنطرف تر از بالکن اتاق هتل، لشکری از میمون های بی شست سیاه و سفید، برای پیدا کردن برگ های تازه از شاخه ای به شاخه دیگر می پرند. در حالی که میمون ها از درختی به درخت دیگر می جهند، یک نوزاد بسیار کوچک به موهای سیاه و بلند مادرش چنگ زده و شنل سفید متمایز کننده اش در پشت سر او به پرواز درآمده است. در حالی که بسیاری از بازدید کنندگان پارک ملی جنگلی نیونگوه (Nyungwe Forest National Park) در رواندا برای پیدا کردن ردی از میمون های بدون شست، باید صبح خیلی زود به راه بیفتند، در اقامتگاه جنگلی One&Only Nyungwe House این نخستی ها خود به سراغ شما می آیند. این اقامتگاه جنگلی باشکوه تنها یکی از سرمایه گذاری های رواندا در زمینه گردشگری است که قصد دارد به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری آفریقا، به ویژه برای دوستداران حیات وحش، سافاری و ماجراجویی جنگلی تبدیل شود. این اقامتگاه مجلل مورد علاقه گردشگران اروپایی قرار گرفته که به دنبال هتلی متمایز در آفریقا برای تمام طول سال بوده اند.
تقریباً یک ربع قرن پس از آن که رواندا به خاطر گرفتار شدن در گرداب خشونت و نسل کشی در سرتیتر روزنامه های جهان قرار گرفته و به ویرانه ای ترسناک تبدیل شده بود، این کشور مستقر در مرکز آفریقا با شکوفایی اقتصادی روبرو شده و امروزه یکی از امن ترین نقاط قاره برای گردشگران به شمار می آید. مهم ترین و پرطرفدارترین جاذبه گردشگری رواندا همان پارک ملی آتشفشان ها در شمال غرب کشور است که خانه 480 گوریل کوهستانی قوی هیکل به شمار می آید، گوریل هایی که تلاش های یک محقق و فعال حقوق حیوانات به نام دیان فوسی نقش مهمی در شناساندن آن ها به جهانیان و جلوگیری از انقراض کامل آن ها داشت. بعدها فیلمی از روی این ماجرا و تلاش های فوسی با عنوان «گوریل ها در مه» (Gorillas in the Mist) و با بازی سیگورنی ویور ساخته شد.

البته دیدن این گوریل های منحصربفرد و دوست داشتنی به این راحتی ها و بدون هزینه ای قابل توجه میسر نیست. در ماه می 2017، مقامات دولتی رواندا، هزینه رفتن به پارک ملی آتشفشان ها و تماشای گوریل های ساکن آن را دو برابر کرده و از 750 دلار به 1.500 دلار رساندند تا جوامعی که در حوالی این منطقه زندگی می کنند درآمد بیشتری از محل صنعت توریسم منطقه خود داشته باشند.
گزینه های لاکچری
از زمان افزایش قیمت رفتن به پارک ملی آتشفشان ها، بسیاری از کسانی که به این گوریل ها علاقه داشتند تصمیم گرفته اند به اوگاندا بروند، جائی که هزینه دیدن گوریل های کوهستان تنها 600 دلار است. اما برای بسیاری دیگر، رفتن به رواندا، ارزش هزینه اضافی آن را دارد، بیشتر به خاطر سرویس دریافت ویزا پس از ورود به کشور که به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن انجام می شود. البته امن بودن کشور، گزینه های اقامتی لاکچری و جاده های امن نیز در این انتخاب بی تاثیر نبوده اند زیرا سفر از کیگالی، پایتخت رواندا به پارک ملی آتشفشان ها با خودرو، کمتر از 3 ساعت طول می کشد. همچنین گردشگران می توانند با پرواز مستقیم از کشورهای اروپایی یا آسیایی شان خود را به کیگالی رسانده و قرار است خطوط هوایی رواندا در ماه های آینده نیز خط هوایی مستقیمی بین کیگالی و نیویورک برقرار کند.
Nyungwe House has 22 luxury rooms.
بسیاری از این گردشگران خیلی زود وارد کشور شده و پس از تماشای گوریل ها از کشور خارج شده و سفر دور آفریقای خود را ادامه می دهند که بیشتر شامل سافاری در کنیا و گذراندن تعطیلات در سواحل تانزانیا است. به منظور ترغیب گردشگران به ماندن بیشتر در کشور و لذت بردن از مناظر خیره کننده رواندا، در فصول خلوت سال، امکان تماشای گوریل های کوهستانی پارک ملی آتشفشان ها با تخفیف 450 دلاری نیز امکان پذیر است. ساخت و افتتاح تعداد قابل توجهی هتل و اقامتگاه لوکس نیز بر جذابیت بیشتر ماندن در رواندا افزوده است. برای مثال در شرق کشور و در پارک ملی تازه بازسازی شده آکاگرا، اقامتگاه های لوکسی ساخته شده است. در جنوب غربی کشور نیز اقامتگاه One&Only Nyungwe House که در اکتبر 2018 افتتاح شده که اولین هتل 5 ستاره در پارک ملی جنگلی نیونگوه به شمار می آید.
1683370866 482 اقامتگاه جنگلی لوکس رواندا با آتشفشان، گوریل و ماجراجویی
این اقامتگاه یکی از خصوصی ترین و لوکس ترین اقامتگاه های قاره است، با 22 اتاق و سوییت لوکس که روی کوهستان های حیرت انگیز پارک قرار گرفته اند. از امکانات این هتل می توان به تجهیزات درمانی و استراحت، استخر بی انتهای جنگل بارانی و اسموتی های سم زا اشاره کرد که در کنار فعالیت های ماجراجویانه و در فضای باز، اقامتی فراموش نشدنی را برای گردشگران فراهم می سازند.
بیشتر بخوانید:
تورهای هلی کوپتری
Helicopter tours
تعدادی از مسیرهای کوهنوردی در این پارک ملی از هتل مذکور شروع شده و به عمق جنگل می روند، از جمله مسیر کوهنوردی موسوم به «Isumo Trail» که از کنار بلندترین و بزرگ ترین آبشار پارک ملی نیونگوه و همچنین رودخانه صخره ای زیبایی که نمونه ان هیچ جایی یافت نمی شود عبور می کند. این هتل فعالیت هایی ماجراجویانه دیگری مانند نیزه اندازی سنتی به روش آفریقایی ها و پرتاب تیر از روی صخره ها تا پیاده روی در شب و تورهای هلی کوپتری برای داشتن نمایی پانورامیک از پارک ملی نیونگوه، دریاچه کیوو و دیگر جاذبه های طبیعی دیدنی پارک که از سکوی فرود اختصاصی هلی کوپتر در هتل آغاز می شود را برای مهمانان خود فراهم می سازد.
Helicopter tours over the national park offer amazing views of Lake Kivu.
یکی دیگر از ماجراجویی های جذاب این هتل با عنوان «nature’s bootcamp»، در واقع یک نرمش و فعالیت ورزشی صبحگاهی شامل دویدن و انجام حرکات کششی در مسیر پیاده روی است که از مزارع چای کنار اقامتگاه می گذرد. این تور کوهنوردی شامل توقف های متعددی برای تماشای زندگی خارق العاده پرندگان است. این هتل مجلل توجه بسیار ویژه ای به حفظ و صیانت از محیط زیست و پشتیبانی مالی و معنوی از ساکنان و جوامع محلی دارد. هر شنبه آخر ماه، مهمانان می توانند در برنامه ای ملی و محلی به نام «Umuganda» حضور داشته باشند که بر اساس آن هر شهروند کشور یک صبح خود را در هر ماه به کار رایگان برای مقاصد اجتماعی و خدمت به جامعه محلی خود اختصاص می دهد.
Courtesy One&Only Nyungwe House
بیشتر فعالیت های موجود در پارک ملی نیونگوه از مرکز تماشای اووینکا آغاز می شود. کوهنوردان می توانند مسیرهای متعددی را انتخاب کنند که بر اساس طول و دشواری مسیر متفاوت هستند و از میان جنگل های استوایی انبوهی می گذرند. برای مثال چالش برانگیزترین این مسیرهای کوهنوردی مسیر «Rukuzi Trail » است که مناظر منحصربفردی از دریاچه کیوو و مرز جمهوری دموکراتیک کنگو داشته و فرصتی برای تماشای 13 گونه نخستی منحصربفرد پارک را فراهم می سازد. همچنین یک تور جنگل گردی دیگر موسوم به «Canopy Walk» از این مکان آغاز می شود که تجربه ای فراموش نشدنی است. این تور که اولین مورد از نوع خود در آفریقا به شمار می آید شامل رفتن از یک مسیر معلق به طول 200 متر بر روی یک دره عمیق پر از درختان انبوه است که گردشگران را در ارتفاع بالا با پروانه ها، پرندگان و میمون ها مواجه می سازد.
حریم خصوصی در جنگل
Natural intimacy
بدون شک یکی از جاذبه های منحصربفرد و بی بدیل پارک ملی نیونگوه، فرصتی است که برای تماشای زندگی شامپانزه ها در مکان زندگی طبیعی شان فراهم می شود. این جنگل ها خانه یکی از اجتماعات دست نخورده شامپانزه ها در شرق آفریقاست و برای کسانی که پیاده روی در زمین های گلی با انبوه درختان و شیب های تند را دوست دارند، بهترین گزینه خواهد بود. توری که بدین منظور برگزار می شود، ساعت 4.45 دقیقه صبح از هتل لوکس پارک شورع شده و برای یک راهپیمایی یک ساعته، قهوه و صبحانه مختصری در درون جنگل Cyamudongo در اختیار مسافران قرار می گیرد. پس از بیدار شدن شامپانزه ها، صدای آن ها در سراسر جنگل طنین انداز می شود و قبل از این که در دل جنگل محو شوند فرصت بسیار کمی برای عکس گرفتن از آن ها خواهید داشت.
The One&Only Nyungwe House experience will cost you at least $1,500 a night.

در حالی که هنوز هم بسیاری از گردشگران خارجی برای سافاری هایی به سبک استعماری، بازدید از سواحل شنی تمیز و جاذبه های طبیعی مانند آبشار ویکتوریا به آفریقا می آیند، هتل مجلل جدید رواندا یک تجربه تماس خصوصی با دنیای طبیعت وحشی را برای مهمانان خود فراهم می سازد، گرچه این تجربه هزینه قابل توجهی نیز دارد. هزینه یک شب اقامت در هتل One&Only Nyungwe House دستکم 1.500 دلار است. با این وجود می توان گفت که این هتل مکانی پرطرفدار دستکم در میان گردشگران ثروتمند بوده و هر روزه بر کسانی که رزرو هتل خود را در این اقامتگاه لوکس انجام می دهند افزوده می شود. با اطمینان می توان گفت، کسانی که به دنبال یک جاذبه گردشگری لوکس، ارتباط مجدد با دنیای طبیعت، گردش در یکی از بکرترین و دست نخورده ترین جنگل های بارانی آفریقا و پیاده روی در مسیرهایی که تاکنون مشابهش را ندیده اند هستند، جایی بهتر از هتل One&Only Nyungwe House و پارک ملی نیونگوه وجود ندارد.

جنگل های دالخانی رامسر، بهشتی درمیان کوه های مه آلود
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر