لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بهترین سواحل گردشگری ایران
بهترین سواحل گردشگری  ایران

بهترین سواحل گردشگری ایران

همان طور كه می دانیم كشور ایران یكی از بهترین كشورها از لحاظ تنوع آب و هوایی است. این تنوع آب و هوایی و اقلیمی باعث شده است كه همه ساله شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی گوشه گوشه خود جذب كند. كشور ایران به دلیل همجواری با دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب خود، زیباترین سواحل را برای علاقمندان به دریا و تفریحات ساحلی در دل خود جای داده است. در این مطلب گردشگری شما با بهترین سواحل گردشگری ایران كه محلی برای گذراندن تعطیلات به ویژه در ایام نوروز هستند آشنا خواهید شد. برای سفر به هر نقطه از كشور كافی است با رزرو هتل و انتخاب یكی از هتل های ایران از میان دنیایی از زیباترین و مدرن ترین هتل ها سفری به یاد ماندنی را برای خود به ارمغان آورید. در سال های اخیر به دلیل تقاضای بسیار گردشگران برای سفر به جزیره یاد شده هتل های متعددی با امکانات و خدمات متنوع در کیش ساخته شده اند تا دغدغه مسافران برای سفر به جزیره کاهش یابد؛ با این وجود در روزهای مختلف سال به خصوص ایام پرسفر بهتر است پیش از سفر یکی از هتل های کیش را رزرو کنید تا با مشکلاتی نظیر نبود اقامتگاه مناسب مواجه نشوید.

پارک ساحلی مرجان؛ زیباترین سواحل كیش

جزیره زیبای كیش مهد زیباترین سواحل، بازار ها و همچنین مدرن ترین هتل ها است كه در كنار هم این جزیره را به یکی از زیباترین مناطق كشور تبدیل كرده اند. این جزیره منحصر به فرد در كنار زیباترین جاذبه ها و بازار ها، سواحلی كم نظیری مانند پارک ساحلی مرجان را برای علاقمندان به تفریحات دریایی در دل خود جای داده است. در شرق کیش زیبا و در كنار بازار بزرگ مرجان می توان ساعت ها را در كنار این ساحل مرجانی و زیبا گذراند و در خنكای آلاچیق های آن بهترین لحظات را برای خود ثبت كرد. ساحلی زلال در كنار اسكله ای كه فضایی مناسب را برای ماهی گیری، قایق سواری و استفاده از تفریحات آبی مختلف فراهم كرده است.

آدرس: جزیره كیش – میدان مرجان – ساحل مرجان

اسکله تفریحی کیش

خطرناک ترین سواحل جهان
ادامه مطلب

اسكله تفریحی جزیره كیش

جزیره زیبای كیش در كنار تمام جاذبه های دیدنی، اسكله ای تفریحی و بی نظیر را در خود جای داده است. اسكله بزرگ جزیره كیش یكی از بهترین سواحل گردشگری ایران برای گذراندن اوقات خوش و به یاد ماندنی می باشد. اسكله ای به طول حدود 500 متر و عرض 18 متر كه محلی برای قدم زدن و تفریح اغلب گردشگران و بومیان این جزیره می باشد. تماشای دریای زیبا و غروب آفتاب از روی این اسكله یكی از هیجان انگیز ترین لحظات در طول سفر هر گردشگری است. مجموعه های تفریحی دریایی كه در كنار این اسكله فراهم شده است تمام نیازهای گردشگران را می تواند برطرف كند. انواع جت اسكی، قایق، سینمای 4 بعدی، كافه ها و غذاخوری های كم نظیر كه در اطراف این اسكله محیا شده است برای اکثر گردشگران جالب توجه می باشد.

آدرس: جزیره كیش – خیابان سنایی – خیابان دریا

ساحل نمک آبرودساحل نمک آبرود در استان مازندران

در میان سواحل شمال كشور كمتر می توان یكی را از دیگری برتر و زیباتر دانست. تمامی این سواحل زیبایی های منحصر به خود را داشته و علاقمندان بسیاری را همه ساله به سوی خود می كشانند. در استان مازندران نیز همانند دیگر استان های شمالی می توان از سواحل بسیاری دیدن كرد. یكی از این سواحل كه از جمله بهترین سواحل این استان به شمار می آید، ساحل نمک آبرود نام دارد. ساحلی زیبا و دست نخورده كه در كنار جنگل های كم نظیر این منطقه زیبایی دو چندانی را از خود به تماشا می گذارد.

آدرس: استان مازندران – چالوس – نمک آبرود
ساحل چمخاله

سواحل استان گیلان

ساحل چمخاله که یكی از زیباترین سواحل كشور به شمار می آید در شمال كشور و در استان گیلان واقع شده است. شهر چاف و چمخاله از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان یكی از زیباترین و قدیمی ترین سواحل كشور را در دل خود جای داده است. این سواحل زیبا از حدود 50 سال قبل تا كنون محلی برای گذراندن لحظات خوش و استفاده از زیبایی دریا و ساحل آن بوده است. سواحل انزلی در غرب استان گیلان نیز از كم نظیر ترین ساحل های كشور به شمار می آید كه سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می كند؛ سواحلی كه اغلب دست نخورده در اختیار عموم مردم قرار گرفته اند. بر خلاف دیگر مناطق ساحلی خبر از دیواركشی و محصور كردن ساحل در این سواحل نمی باشد.

آدرس: استان گیلان – شهرستان لنگرود – شهر چاف و چمخاله

ساحل انزلی

ورزش های غیر آبی جزیره کیش
ادامه مطلب

بندر بریس

در كنار دیگر بهترین سواحل گردشگری ایران، جنوب کشور نیز سهم به سزایی دارد. جزایر و سواحل كم نظیر كه با آب و هوایی متفاوت در این منطقه قرار گرفته است. یكی از بهترین شهرهای ساحلی كشور در جنوب، شهر چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان است؛ سواحلی زیبا و متفاوت از دیگر سواحل كشور. قرار گرفتن این سواحل در بین دریا و كوه های سربه فلک كشیده آن را تماشایی و منحصر به فرد كرده است. یكی از زیباترین سواحل در این استان ساحل بریس در چابهار نام دارد؛ ساحلی كه بهترین مكان برای ماهیگیری صیادان محسوب می شود. سواحل شنی و صخره ای در كنار یكدیگر در این منطقه توجه هر گردشگری را به سمت خود جلب می كند.
بندر بریس

سواحل بوشهر

استان بوشهر یكی از شهرهای ساحلی كشور است كه بیشترین مرز آبی را با دریا در جنوب كشور دارد. مرزی حدود 600 كیلومتر كه در دل خود سواحل و پلاژهای دریایی زیبایی را جای داده است. با قدم زدن در كنار دریا در شهر بوشهر می توان از این ساحل زیبا نهایت استفاده را داشت. غذاخوری ها و كافه های كنار دریا و همچنین تفریحات دریایی همچون قایق سواری را می توان در این ساحل تجربه كرد.

سخن پایانی

یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان گردشگران دریاها و سواحل هستند. خوشبختانه در شمال و جنوب کشورمان ایران سواحل زیبایی واقع شده است که دیدن از آن ها برای همه افراد جالب توجه خواهد بود. ازجمله برخی از بهترین سواحل گردشگری ایران می توان به سواحل زیبای جزیره کیش، قشم و سواحل دریای خزر اشاره نمود.

راهنمای سفر به کیش
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر