لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> در حال حاضر بهترین کشور برای بازنشستگی پاناما است
در حال حاضر بهترین کشور برای بازنشستگی پاناما است

در حال حاضر بهترین کشور برای بازنشستگی پاناما است

آیا به موعد بازنشستگی نزدیک شده اید و به فکر تغییر مکان و یا احتمالا کوچ هستید؟ احتمالا بنا به تصورتان میخواهید کمی به سمت جنوب حرکت کنید.

این هفته پاناما به عنوان بهترین مکان برای دوران بعد از بازنشستگی در شاخص بین المللی سالیانه و جهانی بازنشستگی قرار گرفت. این دهمین بار است که این کشور کوچک امریکای مرکزی در طول 29 سال موفق به اخذ این عنوان می شود و دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کنند. پاناما بخاطر داشتن سواحل زیبا و مراقبت های پزشکی مقرون به صرفه، برای بازنشستگی بسیار ایده آل است. اما یکی از قانع کننده ترین دلایل برای اینکه کیفتان را ببندید و آماده شوید این است که در پاناما کیفیت زندگی شما می تواند بسیار خوب باشد.

شاخص بازنشستگی بین المللی از ده ها عامل اندازه گیری اطلاعاتی مانند هزینه زندگی، مراقبت های بهداشتی، آب و هوا و محیط اجتماعی استفاده می کند که از کشورهای پنج قاره گردآوری شده اند.
یک دلیل مهم برای اینکه جدا به فکر بازنشستگی در پاناما باشید این است که داشتن اقامت قانونی برای بازنشستگان مشکل نیست و هر ماه می توانید با هزینه 1000 دلار که کمتر از میانگین ماهانه رهن ملک در امریکا و کمتر از میانگین بررسی امنیت اجتماعی بازنشستگان که در سال 2018، 1413 دلار بود ، به راحتی زندگی کنید. علاوه بر این پول رسمی پاناما دلار امریکا است بنابراین نیازی به نگرانی نیست که ارزش پولتان هنگام تبدیل ارز کم شود و یا دائما در ذهن خود معدلات ریاضی حل کنید.

بسیاری از کشورهای امریکای لاتین مانند پاناما برنامه های مستمری برای خارجیان با نام برنامه های “pensionado” دارند که به بازنشستگان از کشورهای دیگر این اجازه را می دهد که تا زمانیکه مدرکی دال بر دریافت حقوق حداقل 1000 دلار در ماه از سوی دولت یا شرکتی داشته باشند، واجد شرایط اقامت در پاناما باشند. اگر به همراه همسر یا یک فرد وابسته اقدام می کنید، هزینه 1250 دلار است که در امریکای لاتین جزو ارزانترین نرخ های ممکن است.
Panama

علاوه بر اینکه شرایط دریافت اقامت آسان است، قایق های این بهشت استوایی درجه بندی بالاتری دارند. یکی از مزایای مهم پیوستن به این برنامه این است که شما واجد شرایط دریافت تخفیفات به میزان پنجاه درصد در همه چیز از رفتن به سینما گرفته تا خرید بلیط هواپیما می شوید. همچنین پاناما دولتی با ثبات و زیر ساختی مدرن دارد. مکان هایی مانند پاناما سیتی بخاطر اینکه بخش بزرگی از کانال پاناما هستند و در تجارت بین المللی حائز اهمیت می باشند، شلوغ و بین المللی هستند. همچنین داشتن سبک زندگی سالم بخاطر تولید محصولات محلی تازه و ارزان، دسترسی آسان به سواحل، هوای پاک، سرعت کم زندگی و دوری از استرس مقرون به صرفه است.
با این وجود یک مورد برای رعایت احتیاط این است که مهاجران اغلب درک نمی کنند که تغییر مکان در زمان بازنشستگی و دور شدن از اجتماع خانواده، دوستان و همسایگان به این معنی است که باید سیستم های حمایتی که به مدت دهه ها داشتند را ترک کنند.

Dan Prescher سردبیر ارشد زندگی بین المللی در گفتگو با MONEY می گوید: هنگام نقل مکان به پاناما، نگران پیدا کردن دوستان جدید نباشید.
Panama

او می گوید: یکی از چیزهای بدیهی که مردم در مورد آن فکر نمی کنند این است که ساکن شدن در پاناما بسیار آسان است و اشاره می کند که اهالی امریکای شمالی سالهاست برای بازنشستگی به پاناما نقل مکان می کنند. شما می توانید به جایی بروید که قبلا فرد اهل امریکای شمالی در آن ندیده باشید و این موضوع احتمالا برایتان جالب باشد اما اگر گروهی شما را پشتیبانی نکند انجام این کار به این سادگی نیست. برای اهالی امریکای شمالی، پاناما یکی از راحت ترین جاها برای بازنشستگی است و گروه پشتیبانی بزرگ شامل افراد صاحب تجربه در این امر شما را یاری می کنند.
به علاوه پاناما بخاطر نزدیکی به امریکا، برای کسانی که نگران دوری ازعزیزانشان هستند جای خوبی است.
فرقی نمیکند چند ساله اید، درهنگام مسافرت یا رفتن به مکان های محلی ناشناخته دقت کنید. بنا به اعلام وزارت امور خارجه امریکا، امریکایی های هنگام سفر به پاناما باید اقدامات احتیاطی عادی را مد نظر قرار دهند اما از رفتن به مناطق خاص در نزدیکی مرز کلمبیا و سواحل دریای کاراییب به دلیل قاچاق مواد مخدر و خشونت های مربوط با آن باید اجتناب کرد.
اگر تردید دارید و نمی خواهید دائم در پاناما باشید، نگران نباشید. Prescher می گوید فقط گذراندن تعطیلات در پاناما هم جذاب است، او پیشنهاد می کند کورونادو یا یک مقصد محبوب جدید در سواحل دریای کاراییب با نام بوکاس دل تورو را مورد بررسی قرار دهید، امید است با مطالعه دقیق موارد ذکر شده با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

سئول شهری که چشمه های آب گرم آن هرگز بسته نیستند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر