لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز 98
بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز 98

بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز 98

اینکه شهری نیمی آسیایی باشد و نیمی اروپایی به خودی خود جذاب هست. حالا اگر به این ویژگی طبیعتی زیبا، تاریخی بلندبالا، فرهنگی جذاب، ظاهری به روز و مدرن و امکانات مناسب زندگی قرن بیست و یکمی را اضافه کنید همه این ها در کنار هم تبدیل به استانبول می شود. بزرگترین، پرجمعیت ترین، تاریخی ترین و محبوب ترین شهر ترکیه که همیشه خدا از نظر محبوبیت در میان چند شهر نخست جهان قرار دارد و دیگر در تمامی فصول سال آکنده از توریست هایی است که از دورترین قاره های جهان خودشان را به زیباترین یادگار امپراطوری عثمانی می رسانند. استانبول یکی از مقاصد محبوب ایرانی ها نیز هست و در این چند سال اخیر پای ثابت سفرهای ایرانیان بوده است. این بار اما از میان تمام شگفتی های استانبول یکراست به سراغ سواحل و جزایر زیبایی می رویم که حاصل همسایگی استانبول با مرمره و دریای سیاه است.

اگر شما هم در تدارک رفتن به جزیره های استانبول هستید و یا در تور جزیره های استانبول ثبت نام کرده اید و مشتاقانه به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، حتما با ما همراه شوید. قصد رزرو آنلاین هتل در هر گوشه از کشور عزیزمان را داشتید، حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید. از هتل های تهران گرفته تا دورترین شهرهای ایرانی را می توانید به راحتی و با چند کلیک ساده آن هم با تضمین کمترین قیمت در آی هو رزرو کنید.
1683370806 430 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز
زیباترین جزایر استانبول
دریای سیاه و دریا مرمره با یک تنگه به یکدیگر متصل می شوند، تنگه ای که از قضا دو قاره اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می کند. استانبول در دو طرف این تنگه که بوسفور نامیده می شود قرار گرفته است و مشرف به هر دو دریای سیاه و مرمره است. نیمی از آن در سمت آسیایی تنگه و نیمی دیگر در سمت اروپایی تنگه. این همسایگی سبب شده تا جزیره ها و خطوط ساحلی زیبایی در نزدیکی استانبول شکل بگیرد. اگرچه کمتر کسی استانبول را در ردیف شهرهای ساحلی قرار می دهد اما این کلان شهر بزرگ سواحل و جزایر بسیار چشم نواز و محبوبی دارد. اگر به دنبال نام جزیره های استانبول هستید باید بگویم؛ زیباترین جزایر استانبول مجموعه ای از نه جزیره کوچک و بزرگ است که در دریای مرمره قرار گرفته است و جزایر پرنسس نامیده می شود. در میان این نه جزیره چهار جزیره از بقیه مشهورترند و قایق های تفریحی هم از سمت اروپایی و هم از سمت آسیایی همه روزه مسافرین را به این جزایر می رسانند.
1683370806 432 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز
بزگترین جزیره از این مجموعه جزایر نه گانه بویوک آدا نامیده می شود که بسیار زیباست با طبیعتی سرسبز و بکر و چشم اندازی زیبا از دریای مرمره. این جزیره تنها 45 دقیقه با استانبول فاصله دارد اما به محض رسیدن به جزیره و مشاهده سواحل طولانی شنی خستگی راه از تنتان بدر خواهد شد. اما زیبایی های این جزیره فراتر از این حرف هاست. کوچه هایی زیبا و معماری اصیل عثمانی و خیابان هایی که هیچ ماشین و یا موتوری حق تردد در آن را ندارند. اگر قصد گشت و گذار در جزیره را دارید دست به کار شوید و یک دوچرخه کرایه کنید اما اگر حس و حال رکاب زدن را ندارید می توانید لذت درشکه سواری را تجربه کنید. آرامش این جزیره زیبا ستودنی است، آن هم در میان ویلاهای ییلاقی و طبیعتی بکر. در ساحل هم می توانید روی باشگاه های ساحلی، تفریحات آبی و رستوران های متنوع حساب باز کنید و حسابی لذت ببرید.
1683370806 385 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز

علاوه بر بویوک آدا جزایر بورقاز آدا، کینالی آدا و هیبلی آدا نیز از سواحل و امکانات بسیار مناسبی برخوردارند. کمی آن سوتر از بویوک آدا جزیره صدف آداسی قرار دارد که تنها یک کشتی آن هم از بخش آسیایی هر روز عازم آن می شود. اما این جزیره نیز رستوران ها و سواحل استثنایی دارد که بسیار دلچسب است. از استانبول تا صدف آداسی با تاکسی های دریایی چیزی در حدود 60 دقیقه فاصله است اما این فاصله ارزش رفتن و امتحان کردن را دارد.
بیشتر بخوانید:

بهترین سواحل و جزیره های استانبول
بهترین سواحل استانبول
اگر به دنبال سواحل رایگان و عمومی هستید می توانید در بخش های مختلف استانبول سری به سواحل مختلف بزنید. در بخش اروپایی شهر ساحل فلوریا، در سمت آسیایی ساحل caddebostan و در سواحل مشرف به دریای سیاه نیز سواحل معروف Kilyos قرار دارد اما اگر به فکر استفاده از امکانات سواحل هستید باید سری به سواحل خصوصی بزنید که امکانات و تفریحات بیشتری را فراهم می کنند، آن هم در ازای پرداخت هزینه ورودی. امکاناتی همانند تخت، سایه بان، سرویس بهداشتی، دوش، تفریحات دریایی و….. در میان سواحل متعدد استانبول سری به چند ساحل محبوب و پرآوازه می زنیم.
1683370806 567 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز
ساحل Burc
ساعات بازدید: 9 الی 21:30
یک ساحل شنی در مجاورت دریای سیاه و در منطقه Kilyos که جزو محبوب ترین و مشهورترین سواحل استانبول است. امتیاز این ساحل متعلق به دانشگاه Bogazias است و به داشتن امکانات عالی و متنوع و ساحلی تمیز با آب های شفاف شهره است. در این ساحل انواع ورزش های آبی هیجان انگیز همانند اسکی روی آب ، موج سواری و …. فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی میسر است. در ساحل شنی و طولانی این ساحل تخت های آفتابگیر و چترهای بزرگی تعبیه شده است. تعداد زیادی اتاق نیز در اطراف ساحل قرار دارد. کافه های ساحلی و رستوران هایی با منوهای بین المللی و دریایی، با نمای زیبای دریای سیاه از دیگر امکانات این ساحل محبوب است. همه ساله در ماه جولای و آگوست این ساحل میزبان برگزاری مراسمات گوناگون است.
1683370806 585 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز
ساحل True Blue
اگر به دنبال یک ساحل شنی کوچک می گردید، حتما باید سری به این ساحل لوکس بزنید. ساحلی شنی با چشم اندازی رویایی از جزایر و قایق های تفریحی و یک استخر شنای فوق لوکس. این ساحل محل برگزاری کنسرت ها و اجراهای زنده است. در این ساحل مجموعه رستوران های و کافه های لوکسی قرار دارد که دارای دیزاینی خاص و چشمگیر است و انواع غذاهای ترکیه ای، دریایی و مدیترانه ای را سرو می کنند. این ساحل جزو گران ترین و لوکس ترین و محبوب ترین سواحل استانبول است و در فصل تابستان میزبان کنسرت ها و جشن های بسیاری است. بسیاری از ستارگان دنیای موسیقی در فصل تابستان اقدام به برگزاری کنسرت در این ساحل می کنند.
1683370807 591 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز
ساحل Dalia
ساعات بازدید: 8 الی 18
اگر به دنبال ساحلی هستید که فارغ از هیاهوی دنیای اطراف دراز بکشید و در کمال آرامش از سفرتان لذت ببرید حتما سری به این ساحل بزنید. ساحلی بسیار زیبا که در انتهای خلیج Demircikoy قرار گرفته و صخره ها از دو طرف آن را احاطه کرده اند در کنار ساحل تخت هایی با چترهای آفتاب گیر تعبیه شده است. اینجا به جای ساحل شنی طولانی یک ساحل سرسبز آکنده از علفزارها در انتظارتان است. می توانید در این ساحل حریم خودتان را داشته باشید و بدون مزاحمت دیگران از منظره دریا و ساحل لذت ببرید. این ساحل رویایی به مسیرهای پیاده روی زیبا و استثنایی و قایق های تفریحی خود شهره است. اگر به دنبال قایق سواری تک نفره و یا موج سواری هستید می توانید سری به این باشگاه ساحلی بزنید. این ساحل رستوران مشهوری دارد که انواع غذاهای ترکیه ای را با مواد اولیه ارگانیک و محلی سرو می کند و بسیار پرطرفدار است. اگر به دنبال یک ماهی خوشمزه هستید این رستوران بهترین گزینه برای شماست.
1683370807 268 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز
ساحل Golden
این ساحل بخشی از هتل ریزورت منطقه Rumelishisari است. یک مجموعه تمام و کمال از امکانات ساحلی . زمین های والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، زمین مینی گلف، دیواره صخره نوردی طبیعی، قایق های تفریحی، سواحل شنی طولانی، تخت های آفتاب گیر و چترهای گسترده، کافه ها و رستوران های لوکس و متنوع با انواع منوهای دریایی و بین المللی و سرو غذاها و کباب های ترکییه ای تنها بخشی از امکانات باشگاه ستاحلی گلدن در این ساحل زیباست. اگر قصد اقامت داشته باشید علاوه بر هتل لوکس و مجلل این ساحل می توانید سری به کلبه های ییلاقی در میان دشت های سرسبز بزنید و یک روز خاطره انگیز را سپری کنید. انواع تفریحات آب هیجان انگیز بخش دیگری از امکانات این ساحل زیبا است.
ساحل Solar

یکی دیگر از سواحل منطقه Kilyos که با طول 1 کیلومتری اش یکی از طولانی ترین سواحل خصوصی ترکیه است ساحل هیجان انگیز سولار است. این ساحل زیبا با سواحل طولانی شنی یکی از هیجان انگیزترین سواحل استانبول است. اگر به دنبال یک مکان پرانرژی و هیجان انگیز هستید این ساحل بهترین گزینه برای شماست. انواع ورزش های مهیج آبی در کنار زمین های بازی ساحلی، تراس های بزرگ، تخت های آفتابگیر رو به دریا با چترهای بزرگ، کنسرت های روباز و اجراهای زنده و مهیج در کنار رستوران ها و کافه های متنوع با انواع و اقسام نوشیدنی ها و خوردنی ها این ساحل را به تجربه ای تازه تبدیل کرده است. یک باشگاه مخصوص کودکان در این ساحل تعبیه شده است تا به کمک خانواده ها بیاید. با پرداخت هزینه ورودی می توانید از امکاناتی همچون دوش، تخت آفتابگیر، سرویس بهداشتی و اتاق تعویض استفاده کنید.

ساحل Uzunya
اگر به فکر یک وعده غذای رویایی در سواحل شنی زیبا هستید و می خواهید از چشم انداز پیش رویتان نهایت لذت را ببرید، حتما باید سری به این ساحل زیبا بزنید. رستوران های این ساحل زیبا با چشم اندازهای فوق العاده یکی از دلایل محبوبیت این ساحل است. در سال های اخیر درصد رشد محبوبیت این ساحل شتاب بسیار قابل توجهی گرفته است. در روزهای آخر هفته و نیز در ایام تابستان این ساحل جزو پرطرفدارترین و شلوغ ترین سواحل استانبول است. در این ساحل نیز تخت های آفتابگیری تعبیه شده است که بر فراز آن ها چترهای بزرگی قرار دارد. در پشت خط ساحلی شنی و جذاب، چمنزار وسیعی قرار دارد که بسیار چشم نواز است.
1683370807 65 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز
ساحل Suada
گزینه بعدی در میان سواحل ترکیه یک جزیره مصنوعی متحرک است که درست وسط گذرگاه بوسفور قرار دارد. این سازه مصنوعی و فوق لوکس نمایی بسیار زیبا از استانبول، گذرگاه بوسفور و قایق های تفریحی را به نمایش می گذارد. در این جزیره شناور تخت هایی برای آفتاب گرفتن، استخر و رستوران روباز تعبیه شده است. یک رستوران لوکس نیز وظیفه پذیرایی از میهمانان را بر عهده دارد و انواع و اقسام نوشیدنی ها و خوراکی ها را سرو می کند. این باشگاه محل مورد علاقه مردم برای برگزاری جشن ها و میهمانی هاست و در روزهای تعطیل و شب های استانبول طرفداران بسیاری دارد و در بین توریست های سخت پسند نیز بسیار محبوب است. اجرای کنسرت های زنده از دیگر برنامه های این باشگاه ساحلی است.
1683370807 633 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز
ساحل caddebostan
یکی دیگر از سواحل زیبای استانبول که توسط شهرداری کلانشهر استانبول مدیریت می شود ساحل caddebostan است. این ساحل زیبا که از اتصال سه خط ساحلی به یکدیگر تشکیل شده، یکی از پرطرفدارترین سواحل استانبول است. تمام خط ساحلی با تخت ها و چترهای آفتاب گیر پوشیده شده و دوش هایی نیز در سراسر خط ساحلی تعبیه شده است. این ساحل نیز چندین کافه و رستوران کوچک دارد و در روزهای آخر هفته و تابستان مملو از مردمی است که برای تفریح و استراحت به این ساحل آمده اند.
1683370807 263 بهترین سواحل و جزیره های استانبول برای سفر در نوروز
ساحل Sile Aqua
یکی از زیباترین سواحل استانبول با آب هایی شفاف و شیشه ای و شن هایی طلایی. ساحلی با کافه ها و رستوران های متعدد. اگر قصد شنا کردن در ساحل را دارید به خاطر داشته باشید که نمی توانید زیاد از ساحل فاصله بگیرید. باشگاه ساحلی این ساحل تخت ها و سایه بان هایی را برای گردشگران فراهم می کند اما اگر بخواهید می توانید چتر خودتان را ببرید و از اقامتتان لذت ببرید. یکی از مزایای این ساحل دسترسی آسان با سیتم حمل و نقل عمومی است. این ساحل تنها یکی از سواحل این منطقه است. منطقه Sile یکی از ریزورت های شمال ترکیه است که سواحل متعددی دارد و در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است. اطراف این ریزورت یک دهکده ماهی گیری قرار دارد و رستوران های منطقه ماهی های بی نظیر و خوشمزه ای را سرو می کنند. تمام منطقه Sile از چشم انداز بسیار زیبایی برخوردار است.

بازدید از 15 شهر برتر ترکیه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر