لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای سفر نوروزی- چگونه در هتل بهتر بخوابیم
راهنمای سفر نوروزی- چگونه در هتل بهتر بخوابیم

راهنمای سفر نوروزی- چگونه در هتل بهتر بخوابیم

خوب خوابیدن در هتل می تواند سخت باشد٬ مخصوصا وقتی که به دور از راحتی خانه و تخت خودتان هستید. وقتی در سفر تجاری هستید یا وقتی در حال سفر کردن در زمان آزاد خود هستید٬ ممکن است مجبور باشید در هتل بخوابید. شما می توانید با بسته بندی مناسب وسایل خوابتان و رزرو هتل در یک منطقه ساکت می توانید شب خوبی را سپری کنید. پس از آن شما می توانید عادت های خود را تنظیم کرده و پس از آن می توانید به خوبی خانه در هتل بخوابید.

قسمت اول

1.گوش گیر بیاورید.
با خودتان گوش گیر ببرید تا از هرگونه صداهای اضافی و مزاحم جلوگیری کنید. احتمالا به یک جفت گوش گیر مسافرتی نیاز دارید که باید بخرید و برای داشتن خواب بهتر از آن ها استفاده کنید. با بردن گوش گیرها شما راهی برای جلوگیری از سر و صدای شب دارید.

. همچنین می توانید گوش گیر خودتان را بسازید تا در گوشتان قرار گیرد و راحت باشید. برای خریدن گوش گیرهای دلخواه خود در اینترنت جستجو کنید.

۲. یک چشم بند ببرید.
Pack an eye shade
شما باید یک چشم بند نیز با خود ببرید و تا همه ی در هنگام خوابیدن هرگونه نور را مسدود کنید. چشم بند باید به طور کاملا راحت روی سر و چشم شما قرار گیرد. به دنبال چشم بندی باشید که از مواد نرم مثل ابریشم یا پنبه ساخته شده باشد تا به خوبی چشمان شما را بپوشاند.

. شما می تواند چشم بندها را هم در مغازه ها و هم به صورت آنلاین خریداری کنید. اگر از مغازه ها خرید می کنید حتما ابتدا چک کنید که چشم گیر به خوبی روی چشم و سر شما قرار می گیرد یا خیر.

۳. رو تختی خود را با خود ببرید.
Bring your own set of sheets
اگر روتختی خودتان را ببرید احتمالا وقتی در هتل می مانید٬ خواب بهتری خواهید داشت. بو و احساس رو تختی خودتان می تواند به ایجاد حس در خانه بودن کمک کند. یک روتختی خوب با خود ببرید و روی تخت هتل بیاندازید و یکی را نیز دور بالش هتل قرار دهید.

. اگر فضای کافی در کیف مسافرتیان دارید٬ بهتر است بالش خود را از خانه به همراه ببرید. بردن بالش خودتان می تواند به شما کمک کند که احساس راحتی خوابیدن در خانه را داشته باشید.

۴. لوازم دیگر مورد نیاز برای خوابیدن را با خود ببرید.
 Pack any other sleep aids you need
اگر می دانید با لوازم های خاصی بهتر می خوابید٬ آن ها را حتما با خود ببرید. این می تواند پاکت چای سبز یا قرص های خواب یا حتی اسپری خوشبو کننده ی اتاق باشد.

. ممکن است شما با صدای ماشین بهتر بخوابید. اگر کوچک است و یا یک اپلیکیشن روی گوشی وجود دارد که صدای ماشین را شبیه سازی می کند٬ آن را به همراه داشته باشید.

آشنایی با سوئیت های هتل اسپیناس پالاس و امکانات ویژه آن ها
ادامه مطلب

قسمت دوم: رزرو کردن هتل

۱. درخواست یک اتاق در محوطه ی آرام هتل را بدهید.
 Ask for a room in a quiet area of the hotel
وقتی برای رزرو کردن اتاق هتل تماس می گیرید٬ درخواست اتاقی را بدهید که در مکانی آرام قرار دارد. پذیرش باید قادر باشند تا چند اتاق را که در مکان های ساکت تری هستند را به شما پیشنهاد بدهد. اگر امکان دارد٬ اتاقی که در میانه ی تالار ورودی هست را به عنوان ساکت ترین بخش همکف و به دور از دستگاه فروش خودکار قرار دارد را انتخاب کنید. همچنین می توانید اتاقی که در پشت هتل واقع است را نیز درخواست بدهید. ( البته اگر ساکت است)

. همچنین می توانید اتاقی مثل اتاق نگهبان یا سوئیت را درخواست بدهید چون این اتاق ها معمولا سقف های بلندتری دارند و فضای بیشتری بین شما و اتاق بالایی شما وجود دارد.

۲. از رفتن به اتاق هایی که کنار استخر یا بالای سالن پذیرایی هست٬ اجتناب کنید.
Avoid a room by the pool or above the banquet hall
به دور از اتاق های کنار استخر باشید٬ چون سرو صدای افرادی که شب ها از استخر استفاده می کنند و یا به دور هم جمع می شوند می تواند شما را اذیت کند. شما همچنین باید از رزرو کردن اتاق بالای سالن پذیرایی دوری کنید٬ چون معمولا پر سروصدا هستند.

. این موضوع را با پذیرش چک کنید که اتاقتان نزدیک به محوطه ی سطل زباله قرار نداشته باشد چون احتمالا با سر و صدای این منطقه از خواب بیدار خواهید شد. مخصوصا وقتی که اتاق شما پنجره ای دارد که رو به آشغالدانی است.

۳. اتاقی را انتخاب کنید که پرده های ضخیم دارد و در آن سیگار کشیده نشده است.
Pick a room that has black out curtains and is non-smoking
برای اطمینان از داشتن بهترین خواب در هتل٬ به دنبال اتاقی باشید که پرده های ضخیمی دارد و جلوی نور آفتاب را می گیرد. بسیاری از هتل ها اتاق هایی با این ویژگی ها دارند و برای افرادی که در اتاق های روشن نمی توانند بخوابند مناسب است.

. همچنین به دنبال اتاقی باشید که در آن سیگار نکشیده اند تا در مدت اقامت خود٬ بوی سیگار شما را اذیت نکند.

۴. تشکی را درخواست بدهید که به اندازه ی تشک شما در خانه یتان است.
 Request a mattress that is the same size as the one at home
اگر ممکن است٬ حداقل نزدیک ترین تشک به لحاظ اندازه به تشک خودتان در خانه را درخواست کنید. برای مثال٬ اگر تشک ملکه ای در خانه دارید٬ به دنبال تشکی با اندازه ی ملکه ای باری اتاق هتل خود باشید. اغلب در تشک هایی با اندازه ی نزدیک به تشک خودتان راحت تر می خوابید.

. شما ممکن است در تشک نرم و یا در تشک سفت راحتتر بخوابید. با هتل درباره ی چقدر نرم یا سفت بودن تشکتان صحبت کنید. ممکن است از برندی استفاده کنند که نزدیک به مال شما باشد. اگر غیر از این است٬ شما باید اتاقی را رزرو کنید که خواسته های شما را برآورده کند.

۵. در طول اقامت خود از هرگونه مشکلات صوتی احتمالی مطلع شوید.
Inquire about any possible noise issues during your stay
وقتی دارید یک اتاق هتل را رزرو می کنید٬ از پذیرش بپرسید که آیا کنفرانس٬ عروسی یا دورهمی های بزرگ در طول اقامت شما برگزار می شود یا خیر. اگر اینگونه است٬ باید برای مشکلات صوتی آماده شوید و به خوبی وسایلتان را جمع کنید. اگر احساس می کنید از صداها ناراحت می شوید٬ دوباره رزرو کردن خود را برنامه ریزی کنید و به زمانی که هتل خلوت تر و ساکت تر است٬ موکول کنید.

. اگر می دانید قرار است افراد زیادی وجود داشته باشند و فعالیت های بسیاری در هتل رخ دهد٬ پذیرش را از این موضوع آگاه کنید که خواب شما سبک است. به آن ها بگویید که اگر صدا خیلی زیاد باشد و مزاحم خواب شما شود٬ شما شکایت خود را ابراز می کنید و آن ها از خواسته های شما اطلاع خواهند داشت.

وقتی به سفر می رویم٬ چگونه از خانه ی خود محافظت کنیم
ادامه مطلب

قسمت سوم: داشتن خواب خوب در اتاق هتل

۱. یک غذای سبک قبل از خواب بخورید.
Eat a light meal before bed
برای اطمینان از داشتن یک خواب کامل در اتاق هتل٬ باید در زمان نزدیک به خواب از خوردن غذای سنگین اجتناب کنید. باید غذای سبکی برای شام بخورید تا در هنگام خوابیدن شکم شما آرام باشد. یا میان وعده ی سبکی چند ساعت قبل از خوابیدن بخورید تا شکمتان در موقع خواب زیاد پر نباشد.

. یک چای گیاهی قبل از خواب بخورید تا شکمتان را آرام کند و به حالت خواب بروید. چای هایی مثل بابونه٬ نعناع و لیمویی می تواند به آرامش اعصاب شما و سیستم گوارشی شما کمک کند.

۲. به اتاق هوا بدهید.
 Air out the room
اتاق های هتل ممکن است خفه و کهنه باشند و کار را برای خوابیدن شما سخت کنند. با باز کردن پنجره ها به داخل خانه هوای تازه بیاورید. فن اتاق را روشن کنید تا هوا را به جریان بیاندازد. همچنین می توانید با باز کردن دوش آب گرم در حمام٬ مقداری رطوبت به هوا اضافه کنید و از خشکی آن بکاهید.

اگر در اتاق یک ترموستات وجود دارد٬ دما را طوری تنظیم کنید که راحت هستید. داشتن هوایی با کیفیت و دمای اتاق مناسب می تواند به داشتن خواب خوب به شما کمک کند.

۳. فعالیت های آرامش بخش انجام دهید.
 Do a relaxing activity
برای آماده شدن برای خواب٬ فعالیت هایی لذت بخشی را که در خانه انجام می دهید و لذت می برید را انجام دهید. این می تواند حمام آب گرم٬ یک چای داغ یا خواندن کتاب خوب در تخت باشد. ممکن است دلتان بخواد در تخت تلویزیون تماشا کنید تا ذهنتان برای خوابیدن آماده شود.

. اگر با موسیقی بهتر به خواب می روید٬ در زمان خوابیدن با گوشی یا کامپیوترتان موسیقی بگذارید تا برای خوابیدنتان کمک کند.

۴. برای بیدار شدن به پذیرش بسپارید تا در ساعتی خاص شما را بیدار کنند.
 Request a wake up call
اطمینان از اینکه در ساعت مشخصی بیدار خواهید شد٬ باعث کاهش استرس شما برای بیدار شدن می شود و می توانید راحت تر بخوابید.

. می توانید خودتان ساعت کوک کنید تا از خواب بیدار شوید۲ پس شما دوچندان برای بیدار شدن فردا آماده هستید. بعضی اوقات تنظیم کردن زنگ هشدار٬ خود کمک می کند تا به خواب بروید.

۵. بر روی در علامت «لطفا مزاحم نشوید» را بگذارید.
وقتی می خواهید در هتل به خواب بروید٬ مطمئن شوید که علامت «لطفا مزاحم نشوید» بر روی در بیرونی قرار دارد. این به بقیه ی افراد این هشدار را می دهد که شما می خواهید بخوابید و به سکوت نیاز دارید.

. اگر مزاحمت صوتی برای بیدار شدن شما وجود داشت٬ با پذیرش تماس بگیرید و از اطلاع دادن آن نترسید. با آن ها تماس بگیرید و بخواهید که مشکل را پیگیری کنند. یک هتل با خدمات مشتریبان خوب٬ اغلب مشکلات صوتی را برطرف می کنند و می توانید در آرامش بخوابید.

بهترین روش رزرو هتل در شهر کویری یزد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر