لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> جزیره سانتورینی یونان، جلوه زیبایی طبیعت
جزیره سانتورینی یونان، جلوه زیبایی طبیعت

جزیره سانتورینی یونان، جلوه زیبایی طبیعت

دیدن غروب آفتاب در پهنای بی کران دریا می تواند چشم هر بیننده ای را به خود جذب کند. تلاطم امواج دریا در تلاقی با آسمان سرخ غروب، فضایی شاعرانه را به وجود می آورد. در بخش هایی از کره زمین طبیعت جلوه بیشتری دارد.

جزیره سانتورینی، یکی از اماکن خارق العاده بر روی زمین است که زیبایی چشم نوازی دارد. سبک خاص ساختمان های این جزیره، آن را در میان مردم جهان مشهور ساخته است. هتل های این جزیره نیز مانند هتل های تهران دارای سیستم رزرو آنلاین هستند.
جزیره سانتورینی یونان نقشه جغرافیایی مختص به خود را دارد. همچنین به جزیره سانتورینی یونان تور های مختلفی سفر می کنند که این امر سبب افزایش بازدید گردشگران از این منطقه شده است. برای آشنایی بیشتر با این منطقه بکر و زیبا، ادامه این مطلب را دنبال نمایید.
آشنایی با جزیره سانتورینی:
ثیرا نام قدیمی جزیره سانتورینی بوده است. این جزیره که در دریای اژه واقع گردیده، از جمله جزایر کشور یونان محسوب می گردد. سانتورینی در حقیقت زیر مجموعه جزایر کیکلادس بوده و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یونان قرار دارد.
حدود ۳۶۰۰ سال پیش، آتشفشانی عظیم این جزیره را به وجود آورد. قرن ها پس از به وجود آمدن سانتورینی، یونانیان به آن مهاجرت نمودند و به ساخت روستاهایی بر لبه این آتشفشان بلند مشغول شدند. مناظر زیبای دریایی اطراف جزیره، یکی از خیره کننده ترین مناظر در جهان است.
سنتورینی
اغلب مردم جهان، سانتورینی را با خانه های سفید رنگ و گنبدهای آبی رنگش می شناسند. سبک معماری خانه های سانتورینی بسیار متفاوت است. اغلب ساختمان های این جزیره به صورت پلکانی بر روی دامنه کوه ها ساخته شده اند. تراس خانه های این جزیره رو به دریا هستند. اغلب گردشگران در این تراس ها به تماشای غروب آفتاب می نشینند.
شهر فیرا در مرکز جزیره سانتورینی قرار دارد. آب و هوای بسیار مطلوب این جزیره، در کنار مناظر دیدنی آن سبب شده تا سانتورینی به مکانی برای ماه عسل های رمانتیک و سفرهای عاشقانه مبدل گردد. اقامتگاه های لوکس سانتورینی مانند اقامتگاه های سایر نقاط جهان پر هزینه و گران نیستند.
ساعت رسمی این مکان حدود یک ساعت و سی دقیقه عقب تر از ساعت رسمی ایران است. مردم جزیره سانتورینی به زبان یونانی صحبت می کنند.در این جزیره زیبا یک فرودگاه بین المللی وجود دارد تا ورود و خروج گردشگران به این جزیره به سادگی صورت پذیرد.
سنتورینی
واحد رسمی پول در این جزیره یورو می باشد. شما می توانید برای تماس با پلیس شماره ۱۰۰ و برای ارتباط با آتشنشانی شماره ۱۹۹ را شماره گیری کنید. البته امنیت این منطقه به دلیل وجود گردشگران زیاد از سراسر جهان، بالا است.
آب و هوای جزیره سانتورینی:
بهار و پاییز بهترین فصول برای سفر به این جزیره زیبا هستند. تعداد کم گردشگران و قیمت ارزان هتل ها در بهار و پاییز یکی از دلایل پیشنهاد ما برای سفر در این فصول است. آب و هوای جزیره سانتورینی در فصل بهار بسیار معتدل است. طبیعت سر سبز جزیره در بهار بسیار دیدنی است.
اما تابستان های این جزیره، آب و هوایی گرم و بسیار خشک دارد. فصل پاییز نیز مانند بهار دارای آب و هوایی معتدل است. دمای آب در این فصل برای شنا مناسب بوده و می توان لحظاتی را به آب تنی در این جزیره پرداخت. زمستان های جزیره سانتورینی، آب و هوای نسبتا مرطوبی دارد.
اغلب هتل های این جزیره از ماه ژوئن تا سپتامبر دارای کمترین قیمت برای رزرو اتاق هستند. اما با شروع ماه جولای، قیمت هتل ها افزایش می یابد. نکته دیگر در مورد هتل های این جزیره، تعطیل بودن آنها از ماه نوامبر تا مارس است.
هزینه های سفر به سانتورینی:
در سفر به جزیره سانتورینی ابتدا باید هزینه های سفر را محاسبه نمود. اقامت در این جزیره بکر و دیدنی به تناسب تعداد ستاره های هتل، دارای نرخ های مختلفی است. برای مثال باید برای اقامت در یک هتل ۳ ستاره در جزیره سانتورینی یونان، بین ۲۰ تا ۴۰۰ یورو بپردازید.
سنتورینی
غذا در جزیره سانتورینی ارزان است، از این رو نیاز نیست مبلغ زیادی برای غذا در این منطقه بپردازید. فروشگاه های جایرو در سراسر جزیره، این غذای یونانی را با حداکثر ۷ یورو در اختیار شما قرار می دهند. اما اگر به آشپزی علاقه دارید، تنها با پرداخت حدود ۵۰ یورو می توانید مواد غذایی اولیه را برای یک هفته خود خریداری کنید.
اتوبوس های عمومی در سانتورینی، هزینه زیادی را برای جابجایی افراد دریافت نمی کنند. شما می توانید با پرداخت حدود ۳ یورو از خدمات اتوبوس های عمومی این جزیره بهره مند شوید. اویا یکی از گران ترین مناطق جزیره سانتورینی به شمار می رود. اگر قصد بازدید از این منطقه را دارید، قبل از هر چیز پول زیادی را به همراه داشته باشید.
جاذبه های گردشگری جزیره سانتورینی:
آتشفشان سانتورینی سال ها پیش فوران کرده و فرو رفتگی کوچک و دیگ مانندی را در نزدیکی سانتورینی به وجود آورده است که کالدرا نام دارد. این آتشفشان اکنون نیز فعال است. در داخل کالدرا دو جزیره کوچک با چشمه های آب گرم وجود دارد. آب تنی در این چشمه های آب گرم می تواند برای هر فردی لذت بخش باشد.
سواحل زیبای جنوب شرقی جزیره سانتورینی به سواحل کاماری معروف است. این ساحل بر اساس روستای کاماری نام گذاری شده است. ساحل آرام و زیبای کاماری مقصد خوبی برای یک حمام آفتاب است.
سنتورینی
اما اصلی ترین جاذبه گردشگری جزیره سانتورینی شهر کوچک اویا است. در قسمت شمالی جزیره، شهری کوچک با چشم اندازی بسیار دیدنی وجود دارد که اویا نام گذاری شده است. خانه های سفید مشخصه اصلی این شهر است.
مسیرهای زیگزاگی، گنبدهای آبی و معماری منحصر به فرد اویا سبب شده تا مردم این شهر تنها از راه گردشگری کسب درآمد کنند. این شهر به دلیل غروب های عاشقانه اش شهرت زیادی دارد.
سکونتگاه باستانی آکروتیری در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر فیرا قرار دارد. این سکونتگاه از زیر گدازه های آتشفشانی کشف شده است. کاوش های باستان شناسی نشان می دهد که این منطقه در گذشته رونق زیادی داشته است و مردم آن از طریق تجارت و کشتیرانی به امرار معاش می پرداخته اند. این مکان در سال ۲۰۱۲ نخستین بار برای بازدید عموم گشایش یافت.
سنتورینی
و در آخر نوبت به پایتخت سانتورینی، یعنی شهر ثیرا و یا فیرا می رسد. تراس های زیبای خانه های سفید مکعبی شکل، میدان های کوچک که به مسیرهای مارپیچ تقسیم می شوند و کلیساهای گنبد آبی این شهر را به نماد زیبایی مبدل ساخته است. اغلب آپارتمان های این شهر کاربردهایی نظیر هتل و رستوران دارند. در این شهر یک موزه ما قبل تاریخ وجود دارد که در آن مجموعه ای از مکشوفات باستانی خرابه های آکروتیری، نگهداری می گردد.

استادیوم پاناتنائیک آتن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر