لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آشنایی با تاتر مریدا در اسپانیا ، یكی از زیباترین آمفی تاتر های جهان
آشنایی با تاتر  مریدا در  اسپانیا ، یكی از زیباترین آمفی تاتر های جهان

آشنایی با تاتر مریدا در اسپانیا ، یكی از زیباترین آمفی تاتر های جهان

جاذبه های هر كشوری به فرهنگ آن منطقه بر می گردد. برخی علاقمندان به سفر و گردشگران به دنبال مناطق تاریخی و باستانی می باشند و گردشگران بسیاری نیز در سرتاسر جهان به دنبال جاذبه های طبیعی و مناطق خوش آب و هوا هستند. برای مثال برخی از شهر های ایران به دلیل جذابیت بالا و جاذبه های مختلف همه ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می كنند. برای مثال شهر مشهد در تمام ایام سال گردشگران و زائران بسیاری را به خود جذب می كند. با یك برنامه ریزی دقیق و رزرو هتل از میان هتل های مشهد كه از جمله بهترین هتل های ایران می باشند، می توان روزها در این شهر زیبا به تفریح و زیارت پرداخت. گردشگران و تاریخ دوستان در جهان كم نیستند. افرادی كه برای دیدن یك بنای تاریخی و فرهنگی حاضر می شوند هزاران كیلومتر راه را طی كنند تا از آن بنای زیبا دیدن كنند. در این مقاله گردشگری شما را با یكی از بناهای كم نظیر در جهان كه در دل یكی از كشور های پرجاذبه دنیا قرار دارد آشنا می كنیم. تئاتر مریدا در كشور اسپانیا از جمله بناهای تاریخی و بی نظیر این كشور می باشد كه همه ساله علاقمندان بسیاری را به سمت خود جذب می كند.

موقعیت جغرافیایی
شهر “مریدا” در استان “باداخوس” در كشور “اسپانیا” قرار گرفته است. كشور “اسپانیا” كه در گذشته قسمتی از امپراتوری “روم” باستان بوده است یكی از كشور های خوش آب و هوا و پر جاذبه اروپایی می باشد. جاذبه های بسیاری را می توان با سفر به این كشور و شهر تجربه كرد كه هر كدام دنیایی از تاریخ و فرهنگ را در دل خود جای داده اند. پیشینه این كشور و برخی از جاذبه های آن از جمله تاتر “مریدا” به سال های قبل از میلاد مسیح بر می گردد. همین تمدن كهن این منطقه را از جمله پر گردشگر ترین مناطق اروپایی قرار داده است.
آمفی تئاتر مریدا اسپانیا
“تئاتر” یا”آمفی تئاتر” چیست؟
آمفی تاتر ها در گذشته های دور به ویژه در زمان “یونان” باستان از مكان هایی بوده كه محل مناسبی برای تجمع افراد و تماشای هنر نمایی ها و نمایش های هنر مندان و جنگ جویان بوده است. در اروپا از گذشته تا كنون آمفی تاتر ها یا همان “تماشاخانه” های بسیاری بر جای مانده است كه می توان هم اكنون برخی از این بنا ها را در گوشه گوشه جهان به تماشا نشست.
آمفی تئاتر مریدا اسپانیا
تاریخچه آمفی تاتر “مریدا” در “اسپانیا”
آمفی تاتر رومی “مریدا” حدود 20 سال قبل از میلاد مسیح(ع) بنا نهاده شد. این آمفی تاتر زیبا كه به دست هنر مندان زمان خود با هنرمندی هرچه تمام ساخته شده است، از فاخر ترین آمفی تاتر ها در جهان می باشد. این آمفی تاتر معروف به دست “آگریپا” از نزدیكان امپراتور “آگوستوس” ساخته شده. این آمفی تاتر كه با گذشت بیش از 2 هزار سال همچنان پای برجاست. طی سالیان گذشته و به دلیل عواملی همچون آتش سوزی قسمت هایی از این مجموعه تخریب شده و مجددا بازسازی گردیده است.
آمفی تئاتر مریدا اسپانیا
معماری آمفی تاتر “مریدا”
همانند اغلب آمفی تاتر های دوران “روم” باستان، آمفی تاتر “مریدا” نیز با معماری خیره كننده ای ساخته شده است. در فضایی وسیع و روباز به صورت دایره یا نیم دایره اغلب این تماشا خانه ها ساخته می شده كه تمامی تماشاگران بتوانند میدان را به وضوح ببینند. این آمفی تاتر حدود 6000 تماشاگر را در خود جای می داده كه از بزرگترین آمفی تاتر های جهان به حساب می آید. در یك سمت محل نشستن تماشاگران و در سمت دیگر صحنه اصلی كه محل قرار گرفتن گروه های هنر مندان و بازیگران می باشد قرار گرفته است. ستون های بلند كه كه مجموعه ای چند طبقه را بر روی خود جای داده است و محل قرار گرفتن امپراتور و درباریان و اشرافیان بوده است. طی سالیان گذشته این مجموعه چندین بار تخریب و دگرگون شده و آخرین بار در سال 1970 به شكل كنونی خود در آمده است.
آمفی تئاتر مریدا اسپانیا
دیگر جاذبه های شهر “مریدا”
در شهر “مریدا” در كنار تاتر معروف آن جاذبه های بیشمار دیگری نیز خود نمایی می كند كه سالانه گردشگران بسیاری از كشور های مختلف برای دیدن آن به این شهر سفر كرده و از تماشای آن لذت می بردند. از دیگر جاذبه های این شهر تاریخی در كشور “اسپانیا” می توان به: موزه ملی هنر رومی، معبد دیانا، ویلای رومی ها، میدان اسب دوانی باستانی، كلیسای سانتا ماریا دلا آسونسیون، كلیسای سانتا ائولالیا، پل رومی، قنات معجزات، آلكاسابا، طاق تروجان و دیگر اماكن تاریخی و طبیعی این شهر اشاره كرد.
ادرس آمفی تاتر “مریدا”: اسپانیا – شهر “مریدا” – میدان تاتر رومانو “مریدا”

مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر