لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> پارک میمون جیگوکودانی ژاپن، جهنمی در قلب یک بهشت
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن، جهنمی در قلب یک بهشت

پارک میمون جیگوکودانی ژاپن، جهنمی در قلب یک بهشت

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی سفر کردن هم به مراتب راحت تر شده است. این سهولت دسترسی اما سبب شده تا اغلب عاشقان سفر به دنبال مقاصد منحصربفردتری برای سفر کردن و لذت بردن باشند. اگر شما هم به دنبال یک مقصد متفاوت هستید بهتر است راهی ژاپن شوید. در کشور سوشی، سامورایی های مقرراتی و خشن، صندل های چوبی، کیمونوهای رنگارنگ و مردم چشم بادامی و خستگی ناپذیر یک جهنم دره قرار دارد که چند سالی است بسیار مورد توجه قرار گرفته و مشتاقان بسیاری را به خود جذب کرده است. هر تصوری که از جهنم را در ذهن دارید از سرتان بیرون کنید و با ما به جهنمی در ژاپن سفر کنید که نه تنها هیجان انگیز و منحصربفرد است بلکه بسیار زیبا و چشم نواز است. طبیعت خارق العاده ژاپن دل هر گردشگری را می برد اما این جهنم دره علاوه بر زیبایی، سوژه های بامزه ای دارد که هرگز از یادتان محو نخواهد شد. فقط به خاطر داشته باشید که در این جهنم دره، در چشم کسی زل نزنید و خیلی به دنبال برقراری ارتباط چشمی نباشید! اگر قصد سفر به هر گوشه از کشور عزیزمان را داشتید و به دنبال رزرو هتل بودید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید. رزرو آنلاین هتل های تهران، هتل های کیش، هتل های مشهد و یا هرگوشه از وطن عزیزمان تنها با چند کلیک ساده در ایران هتل آنلاین مهیاست.

پارک میمون ها
حتما شما هم بارها و بارها میمون های بامزه و باهوش را در قفسه های بزرگ در باغ وحش های مختلف دیده اید و یا در مستندهای مختلف به تماشای امپراطوری و اجتماع جذاب میمون های سراسر دنیا نشسته اید. اگر می پرسید که جهنم دره ژاپنی ها چه ارتباطی با امپراطوری میمون ها دارد باید بدانید حکومت مطلق در این جهنم دره در اختیار میمون های سفید و بامزه ای است که عادت های بسیار خاص و بامزه ای دارند و رنگ صورتشان نیز سرخ سرخ است. تنها میمون های بومی ژاپن macaque نامیده می شوند که در بین تمام نژادهای میمون بیشترین شباهت را در رفتار و ظاهر به انسان ها دارند.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
میمون هایی با پوستی سفید و پشمالو که در تمام ژاپن به جز هوکایدو و اوکیناوا بساط زندگی شان را گسترانده اند و اغلب در دنیا به نام میمون های برفی شناخته می شوند. این میمون ها که از قدیمی ترین نژاد میمون ها هستند در شمالی ترین و سردترین نقاط ژاپن زندگی می کنند و فقط بومی سرزمین چشم بادامی ها هستند. از آنجا که ژاپنی ها علاقه عجیبی به فراهم کردن امکانات رفاهی حیوانات دارند، یک پارک بزرگ و زیبا را به میمون ها اختصاص داده اند تا بدون حضور میله ها و قفس ها در بهترین شرایط ممکن روزگارشان را سپری کنند و آدم ها هم از نزدیک شاهد زندگی جذا و بامزه آن ها باشند، یک ارتباط مستقیم بین انسان و میمون! حالا میمون های باهوش و بامزه ساکنین اصلی جهنم دره ژاپنی ها هستند. جهنمی که هیچ شباهتی به جهنم هایی که تا الان دیده اید، ندارد.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
دره جهنم
سفرمان از توکیو آغاز کرده و با صرف زمانی یک و نیم ساعته با قطارهای توکیو خودمان را به شهر Nagano می رسانیم. دره Yokoyu در Nagano مقصد اصلی سفر ماست. رودخانه معروف این دره از Shiga-Kogen که در شمال پارک ملی Joshinetsu-Kogen قرار دارد سرچشمه گرفته و در مسیر خود دره ای بسیار زیبا و با طبیعتی افسونگر و آب و هوایی سرد و کوهستانی را در می نوردد. حالا که به دره رسیده ایم به سال 1964 برمی گردیم. در سال 1964 میلادی در این دره زیبا پارکی آغاز به کار کرد که قرار بود محیط مناسبی را برای حفاظت از میمون ها ایجاد کند. این پارک خاص و منحصربفرد Jigokudani Yaen-koen نامیده می شود که به معنای جهنم دره است. جهنم دره نامی بود که مردم بومی منطقه برای آن در نظر گرفته بودند.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
در منطقه ای که نه ماه از سال پوشیده از برف بود صخره های بلند و صافی قرار داشت که در پای صخره ها چشمه های آب گرمی قرار می گرفت که در زمستان های نفس گیر آن همیشه خدا بخار آبی از آن به هوا برمی خواست. منظره صخره ها و بخارآب برخواسته از چشمه های آب گرم متعدد سبب می شود تا مردم این منطقه را دره جهنم بنامند. زمانی که خودتان را به دره می رسانید و در پای ارتفاعات زیبای Nagano می ایستید، جنگلی افسونگر پیش روی شماست. یک تابلو ورود مسیر ورودی پارک را نشانتان می دهد که یادآوری می کند که باید مسیری 1.6 کیلومتری را برای رسیدن به پارک جیگوکودانی در میان درختان انبوه و سربفلک کشیده طی کنید. پارک 850 متر از سطح دریا فاصله دارد و مناظر بی بدیلی را پیش چشمانتان قرار می دهد.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
در مسیر حرکت به سمت پارک سر و کله میمون های سفید ژاپنی نیز پیدا می شود که بی توجه به اتفاقات دنیای اطرافشان سرگرم بازیگوشی و زندگی هستند. به محض رسیدن به چشمه های آب گرم چشمتان به جمال میمون هایی روشن می شود که در چشمه های آب گرم و سوزان و لا به لای بخار آب با فراغ بال مشغول آب تنی هستند! انتشار یک مقاله در مجله لایف سبب شهرت جهانی این پارک استثنایی شد. در سال 1998 و در جریان برگزاری المپیک زمستانی در ژاپن این پارک به یکی از جذاب ترین جاذبه های ژاپن مبدل گشت.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
میمون هایی با چشمه های آب گرم
اینجا هیچ قفسه و یا حصاری به چشم نمی خورد. میمون ها از والدین گرفته تا بچه های بازیگوش گستاخ و آزاد به این طرف و آن طرف می روند و در چشمه های آب گرم آب تنی می کنند. میمون هایی بامزه که گاهی اوقات در درون چشمه ها سر به سر هم می گذارند و گاهی با یکدیگر درگیر می شوند. اما در نهایت با چشم غره رئیس دسته از خیر کشمکش و دعوا می گذرند. میمون هایی جوان تر با شیرجه زدن تصوراتتان را از میمون به هم می زنند و تصویری جدید از شناگری ماهر در برابر چشمانات خلق می کنند. این میمون ها سر پریدن با یکدیگر کل کل می کنندو انگار هربار در پی ثبت رکورد جدیدی به این طرف و آن طرف می پرند. سامورایی های سفید آزادانه حرکت می کنند و هیچ محدودیتی ندارند.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
میمون ها موجودات کنجکاوی هستند و گاهی اوقات به شما نزدیک شده و سعی می کنند تا ارتباطی مسالمت آمیز برقرار کنند اما به خاطر داشته باشید این موجودات زیرک به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند پس مراقب دوربین ها و یا وسیله های همراهتان باشید تا در دام میمون های بازگوش اسیر نشوید.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
هرگز به چشمان یک میمون زل نزنید، خصوصا اگر آن میمون یک میمون برفی باشد. این حرکت در دنیای میمون ها نشانه خوشایندی نیست و نوید دشمنی را می دهد. نبودن حصارهای همیشگی باغ وحش ها اجازه می دهد تا با زندگی واقعی میمون ها از نزدیک آشنا شوید و حتی با نزدیک شدن به میمون ها با آن ها بازی کنید اما به خاطر داشته باشید اینکه میمون ها بدون هیچ و حصار قفسه ی رها شده اند به معنای بی خطر بودن آن ها نیست و خوی وحشی آن ها را عوض نمی کند. یکی از حسن های پارک جیگوکودانی همین طبیعی بودن شرایط زندگی میمون هاست که تجربه واقعی و منحصربفردی را نصیبتان می کند.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
تماشای دنیای بامزه این میمون ها بسیار هیجان انگیز است. علاوه بر استحمام شاهانه، این میمون ها قوانین عجیب و غریبی در این پارک برقرار است. مثلا میمون های برفی قبل از خوردن هرچیزی آن را در حوضچه های آب گرم شستشو می دهند. تماشای صحنه شستن غذای یک میمون کوچک در کنار مادرش آنقدر جذاب و بامزه است که هرگز این صحنه را فراموش نخواهید کرد.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
اما این شستشوی غذا و یا استحمام در حوضچه های آب گرم نمی تواند نشان از پاکیزگی این حیوانات دوستداشتنی باشد. حتما دلیلی پشت این زندگی جذاب و مهیج هست که پارک جیگوکودانی امکان کشفش را در اختیارتان قرار می دهد!
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
پاییز و زمستان، شاه فصل پارک جیگوکودانی
اگرچه این منطقه سرد اغلب اوقات برفگیر و یخزده است اما در فاصله بین ماه های نوامبر و مارس و بارش برف و سرد شدن نسبی هوا زیبایی های پارک چند برابر شده و زندگی در این پارک جریان می یابد. حقیقت از این قرار است که با سرد شدن هوا که گاه به سی درجه زیر صفر نیز می رسد میمون ها با پناهنده شدن به این چشمه های آب گرم خودشان را از گزند یخ زدن در امان نگاه می دارند. حرکتی هوشمندانه در طبیعت که بسیار حیرت انگیز است.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
بنابراین اگر قصد بازدید از پارک و البته تماشای استحمام میمون ها را داشته باشید، بهتر است در پاییز و زمستان خودتان را به این مکان برسانید تا هم دره پوشیده از برف و چشمه های بخارآلود را به چشم ببینید و هم شاهد آب تنی دسته جمعی میمون ها باشید.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
میمون ها همیشه خدا هم در این چشمه های آب گرم نیستند بلکه در میان ارتفاعات و جنگل های اطراف به زندگی عادی خودشان می پردازند و گاه چند کیلومتر از این حوضچه ها فاصله می گیرند. در برخی روزهای گرم سال که دیگر سری به حوضچه ها نمی زنند شاید اصلا از کوه پایین نیایند و شما هیچ میمونی را در پارک جیگوکودانی نبینید. خوب هر چه که باشد اینجا میمون ها صاحب خانه اند و هیچ اجباری در کار نیست!
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
میمون های برفی گاهی اوقات برای شستن غذایشان سری به حوضچه می زنند، اما اصلا به این فکر نکنید که این میمون ها چقدر به بهداشت اهمیت می دهند و احتمالا قرابتی با انسان ها دارند! بلکه احتمالا تنها مزه شوری چشمه ها میمون های خوش خوراک را به سوی چشمه می کشاند. البته سرو سه وعده غذا برای میمون ها توسط مسئولین پارک نیز سبب شده تا برای گرفتن غذایشان حتما سری به جیگوکودانی بزنند!
1683364823 174 پارک میمون جیگوکودانی ژاپن، جهنمی در قلب یک بهشت
اما جیگوکودانی یک زیستگاه بزرگ و زیباست و تنها محل زندگی میمون ها نیست. سنجاب های ژاپنی، حشرات و گیاهان، درختان بومی ژاپن و … نیز در این پارک زیبا به چشم می خورند که در فصول گرم سال بسیار چشم نواز است. پاییز اما به مدد هزار رنگ بودنش و آغاز مهاجرت میمون ها به چشمه های آب گرم آنقدر زیبا و استثنایی است که هر لحظه را تبدیل به یک سوژه عکاسی ناب می کند. کوهنوردی از تفریحات رایج و بسیار پرطرفدار این منطقه است. قبل از رسیدن به پارک می توانید مسیرهای پیاده روی با چشم اندازهای بسیار زیبا را انتخاب کنید و از بودن در دل طبیعت لذت ببرید و سلانه سلانه خودتان را به پارک برسانید.
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
قوانین پارک جیگوکودانی
قبل از بازدید به خاطر داشته باشید هیچ گونه تغییری در این پارک طبیعی ایجاد نشده و پارک به دور از فضای شهری است، بنابراین تردد برای معلولین حرکتی و ویلچر میسر نیست. به علت ناهموار و گاه سنگلاخی بودن مسیر حتما کفش مناسب پیاده روی به پا کنید. به علت آزاد بودن میمون ها هم باید جوانب احتیاط را رعایت کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی در امان بمانید.
اگر قصد تماشای حمام میمون ها را دارید باید در فصول سرد سال و ترجیحا زمستان عازم پارک شوید. در فصل بهار تنها شاهد بازیگوشی میمون ها در اطراف پارک خواهید بود و در فصل پاییز هیچ نکته قابل پیش بینی در مورد رفتار میمون ها وجود ندارد! نکته مهمتر اینکه این چشمه ها تنها مخصوص شنای میمون هاست و هیچ انسانی حق آب تنی در آن ها را ندارد. اگر قصد استفاده از چشمه آب گرم را دارید باید قید بازدید از جیگوکودانی را بزنید.
در اطراف پارک جیگوکودانی هیچ مرکز ارائه سرویس های غذایی وجود ندارد، بنابراین بهتر است یک بطری آب و کمی خوراکی به همراه داشته باشید و یادتان باشد نمی توانید به میمون ها چیزی برای خوردن بدهید. مراقب کودکان خردسال خود باشید. شما حق وارد کردن حیوانات خانگی علی الخصوص سگ ها را به داخل پارک ندارید، چرا که سگ ها و میمون ها دشمنی دیرینه ای با یکدیگر دارند!
نکته آخر اینکه جیگوکودانی خانه میمون ها و زیست گاه جانداران بسیاری است که قرن هاست در این ناحیه زندگی می کنند، بنابراین مراقب باشید تا کوچکترین آسیبی به طبیعت زیبا و استثنایی آن نرسانید و فقط از دیدن آن ها لذت ببرید.
ساعات بازدید
تابستان
در فاصله ماه های آوریل تا اکتبر: هفت روز هفته بدون تعطیلی 8:30 الی 17
زمستان
درفاصله ماه های نوامبر تا مارس: هفت روز هفته بدون تعطیلی 9 الی 16( در برخی از روزها به علت وخامت اوضاع جوی پارک تعطیل می باشد که در سایت پارک جیگوکودانی اطلاع رسانی می شود)
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
هزینه بلیط پارک
بزرگسالان ( بالای 18 سال)
بلیط انفرادی: 800 ین ژاپن
بلیط گروهی بالای بیست نفر: 680 ین ژاپن
عضویت سالانه به مدت یکسال از روز خرید: 5000 ین ژاپن
کودکان( 17-6 سال)
ورود برای کودکان زیر شش سال به همراه یک فرد بالغ رایگان است.
بلیط انفرادی: 400 ین ژاپن
بلیط گروهی بالای بیست نفر: 340 ین ژاپن
عضویت سالانه به مدت یکسال از روز خرید: 2500 ین ژاپن
پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
برای رسیدن به پارک جیگوکودانی می توانید از ایستگاه اتوبوس JR Nagano station سوار بر خطوط Shiga Kogen خودتان را به ورودی پارک برسانید. علاوه بر این تاکسی های Nagano Dentetsu Yudanaka station شما را مستقیما تا درب پارکینگ مجموعه می رسانند. از پارکینگ جیگوکودانی تا رسیدن به قسمت چشمه ها باید در حدود 15 دقیقه پیاده روی کنید. استفاده از پارکینگ جیگوکودانی رایگان است.

بهترین مقاصد برای اکوتوریسم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر