لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بازار شناور پاتایا تایلند
بازار شناور پاتایا تایلند

بازار شناور پاتایا تایلند

تایلند یکی از کشور های آسیایی است که دارای جذابیت های گردشگری فراوانی می باشد. این کشور به جهت دارا بودن نوع اقلیم و موقعیت جغرافیایی خاصِ خود، همواره در کانون توجه گردشگران دنیا قرار گرفته است. تایلند یک مقصد پاییزه یا زمستانه ی بسیار جذاب با جاذبه های گردشگری بسیار خاص است. یکی از جاذبه های چشمگیر این کشور شهر ساحلی پاتایا است که خود جاذبه های تفریحی فراوانی را عرضه می دارد. این شهر تفریحات مهیج آبی، طبیعت بکر زیبا و دوست داشتنی، خیابان گردی های پر خاطره و بازار گردی های هیجان انگیز را به گردشگران هدیه می نماید. از جذاب ترین اماکن دیدنی شهر پاتایا، بازار شناور ِ آن می باشد. گشت و گذار در بازار شناور پاتایا با گردش آبی و قایق سواری همراه است و از این جهت با نوعی بی نظیر از بازار در این شهر مواجه هستیم. تنوع محصولات و میوه ها در کنار مغازه های شناور که قایق های بسیار از کنار آنان می گذرند، جذابیت چشمگیری به آنجا بخشیده است. و می توان اذعان داشت که پس از سفر های داخلی و رزرو هتل های ایران، اینبار با سفر به پاتایا در تایلند، بازار شناور آن را از نزدیک مشاهده نمایید و سفری رویایی را در دفتر خاطرات خود ثبت کنید.

دسترسی به بازار شناور پاتایا
بازار مهیج و شناور پاتایا در همجواری ساحل جامتین و بخش جنوبی شهر واقع شده است. این بازار کمی با مرکز شهر فاصله دارد. برای رفتن به بازار شناور، پس از ورود به استان چانبوری وارد پاتایا شوید، سپس در بخش یانگ لومونگ وارد جاده ی سوخومی شده و در ناحیه ی دوازدهم به بازار شناور دسترسی یابید. ساعات بازدید از این بازار را از 9 صبح الی 20:00 عنوان نموده اند. هزینه ی ورودی بازار نیز حدود 20 بات تایلند یعنی معادل حدود 69 هزار تومان ایرانی می باشد. بهترین زمانِ بازدید از پاتایا یا بازار شناورِ آن و نیز تفریحات آبی در این شهر، ماه های آبان تا بهمن برآورد شده اند. چرا که خنک ترین روزهای پاتایا در این برهه ی زمانی احساس می شوند.
بازار شناور پاتایا
لازم به ذکر است که بازار شناور پاتایا دارای چهار ورودی می باشد، که هر کدام از آنها دسترسی متفاوتی به شما ارائه می نمایند. ورودی های اول و دوم در جهت جنوبی بازار واقع شده اند. ورودی سوم نیز در گوشه ی جنوب شرقی آن قرار دارد. ورودی چهارم بازار هم در بخش شمالی آن می باشد. افرادی که متمایل به تفریح قایق سواری هستند، باید از ورودی های اول و دوم وارد شوند.
بازار شناور پاتایا
جهت دسترسی به صورت شخصی به بازار می توان از تورها استفاده نمود. تورهای متنوعی در بازار شناور وجود دارد. و با توجه به اینکه تور را از کدام یک از آژانس های گردشگری تهیه نموده باشید، با قیمت متفاوتی مواجه می شوید. خدمات این تورها شامل رفت و برگشت و نیز هزینه ی ورود و بازدید از نمایش ها و نیز شرکت در تفریحات بازار می باشد. جالب است بدانید بازدید از این بازار از طریق تورها در حدود پنج تا هفت ساعت خواهد بود. هزینه ی این تورها حدود 600 بات تایلند است که معادل با 050/207 تومان ایران تا 3500 بات تایلند یعنی معادل حدود 048/702/1 تومان ایران می باشد.
بازار شناور پاتایا

اتوبوس های محلی شهر پاتایا گزینه ی دیگری جهت دسترسی به بازار شناور می باشند. این اتوبوس های محلی مسیری دایره وار دارند. و می توان از آنها جهت رسیدن به ساحل جامتین و دسترسی به بازار شناور پاتایا استفاده نمود. هزینه ی بلیط این اتوبوس ها حدود 30 بات تایلند می باشد، که معادل با 10.350 تومان ایرانی است. تاکسی نیز گران ترین و راحت ترین وسیله جهت رسیدن به بازار شناور پاتایا محسوب می شود. هزینه ی ورودی تاکسی ها حدودا 35 بات تایلند است، که معادل با حدود 12 هزار تومان ایرانی می باشد. همچنین به ازای هر یک کیلومتر، هزینه ای حدود هفت بات تایلند که حدود 2410 تومان ایران می باشد، افزایش می یابد.
بیشتر بخوانید:

بازار شناور پاتایا
اما آشکار است که تاکسی رانان در مواجهه با توریست های خارجی مبالغ خیلی بیشتری دریافت می نمایند. به طوری که برای یک سفر یک کیلومتری و کوتاه حدود 275 بات تایلند که معادل با حدود 900/94 تومان ایران می باشد، دریافت می نمایند. در این شرایط می توان توافق قیمت، پیش از سوار شدن را توصیه نمود. وانت های سانگسیو نیز از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی متداول در پاتایا هستند. آنها نوعی وانت هستند که در قسمت پشتی خود، مسقف شده اند و جایی برای نشستن در آن تعبیه نشده است. هزینه ی این وانت ها حدود 10 بات تایلند می باشد که معادل با 450/3 تومان است. این وانت ها گزینه ی مناسبی از نظر قیمت جهت رفت و آمد در شهر پاتایا و نیز مابین ساحل جامتین و پاتایا می باشند.
بازار شناور پاتایا
چگونگی شکل گیری بازار شناور پاتایا
می توان اذعان نمود که بر خلاف انتظار، بازار شناور پاتایا دارای پیشینه ی تاریخی نبوده و فقط ده سال از زمان افتتاح آن می گذرد. این بازار شناور در محلی خشک ساخته شده و در گذشته این مکان دارای هیچ گونه دریاچه یا آبراهی نبوده است. سرآغاز رویداد های موجود جهت شکل گیری این بازار شناور از سال 2005 آغاز گردید. در آن زمان در محل کنونی بازارهای شناور پاتایا، یک رستوران کوچک و بین راهی تحت عنوان «راچا پودانگ» قرار داشته است. این رستوران به جهت ارائه ی غذاهای تایلندی بسیار لذیذش و نیز ترشی های خرچنگ خود، خیلی زود شهرت یافت. و دیری نپائید که در بین محلی ها محبوبیت فراوانی کسب نمود.
بازار شناور پاتایا
رستوران «راچا پودانگ» در محلی پست و کم ارتفاع قرار گرفته بود. اطراف این زمین در طی فصل های بارانی، توسط آب های فراوان احاطه می شد. و اینگونه آبگیری شکل می یافت. در نتیجه ی شکل گیری این آبگیر، دریاچه ای موقتی در همجواری رستوران ایجاد می گشت. درست در این زمان شخصی به نام «خون مانات» رستوران «راچا پودانگ» را اجاره نمود و سپس خریداری کرد. با به دست گرفتن مدیریت رستوران، وی خدمات آنجا را بهبود بخشید و خیلی زود نام آن را تغییر داد و همچنین فضای رستوران را گسترش داد.
بازار شناور پاتایا
با گسترش رستوران، آنجا مورد بازسازی و تزئین قرار گرفت. اینک این رستوران «لیک ویو» نام داشت. در طی یکسال، رستوران جدید شهرت چشمگیری یافت و مالک آن تصمیم گرفت که دریاچه ای بزرگ و دست ساز در همجواری رستورانش ایجاد نماید. اینگونه بود که بازار شناور پاتایا شکل گرفت. در طی چندین هفته «خون مانات» شالوده ی لازم را جهت شکل گیری بازار شناور و مغازه های پیرامونش فراهم نمود. وی چهار قسمت را که نمایانگر چهار فرهنگ یا منطقه بوده است، ایجاد کرد. قابل ذکر است که شکل امروزی بازار شناور پاتایا در سال 2008 ایجاد شد. این ساختار پس از 8 ماه ساخت و ساز شکل گرفت. در این زمان بود که بازار شناور به صورت رسمی افتتاح گردید و میزبان گردشگران مختلف از سراسر دنیا شد. اینگونه این بازار تاکنون شهرت خود را حفظ نموده و اکنون نیز هر روزه حدود 10 هزار بازدید کننده دارد.
بازار شناور پاتایا
معرفی بازار شناور پاتایا
بازار شناور پاتایا در مساحتی حدود 100000 متر مربع با ساختاری منحصر به فرد ساخته شده است. از ویژگی های قابل توجه این بازار شناور، وجود تعداد چشمگیری از غذا فروشی های خیابانی در آن می باشد، که انواع نودل ها، پد تایلندی و نیز یام یام و شیرینی های ویژه را عرضه می دارند. این بازار دارای چهار بخش شمالی، مرکزی، جنوبی و شمال شرقی می باشد. هر بخش بازار شناور، محصولات منطقه را به فروش گذاشته اند. این بازار حدود 114 مغازه و فروشنده دارد که در قایق ها مستقر هستند. جهت بازدید بهتر این منطقه، توصیه می شود که قایقی به همراه یک راهنما کرایه نمائید. اینگونه راهنما علاوه بر اینکه قایق را هدایت می نماید، به خوبی منطقه را به شما معرفی می کند. قایق های این بازار نسبتا بزرگ بوده و گنجایش حدود چهار نفر را دارا می باشند. قابل ذکر است که می توان قایق کوچکتری را برای مدت زمانی حدود 30 دقیقه و حتی کمتر نیز کرایه نمود.
بازار شناور پاتایا
همانطور که ذکر شد، بازار شناور پاتایا دارای بخش های مختلفی می باشد. یکی از این بخشها دهکده ی تایلندی است. در این قسمت پیشینه ی مردمان تایلند و تاریخچه ی آنان معرفی می شود. و سبک زندگی روز مره ی آنها نیز به نمایش در می آید. در این مکان مشاغل قدیمی تایلند و نیز چگونگی دوخت و دوز لباس ها، آشپزی کردن، کشت و کار و همچنین پرورش محصولات غذایی و نیز ماساژ تایلندی معرفی می گردد. و گردشگران با هر یک از این فعالیت های تاریخی منطقه از نزدیک آشنا می شوند. از جذابیت های دیگر بازار شناور پاتایا، اجرای نمایش های هنری و ورزشی می باشد. از جمله ی این موارد می توان به بوکس دریائی اشاره نمود. این ورزش سنتی و هیجان انگیز بوده و مقداری با مسابقه های معمولی بوکس متفاوت است. به طوری که دو ورزشکار بر روی میله ای لغزان نشسته و با همدیگر رقابت می نمایند. در نهایت آن شخصی برنده می شود که نه تنها روی میله باقی مانده، بلکه حریف خود را نیز مغلوب و به درون آب انداخته باشد.
بازار شناور پاتایا
بازار بامبوئی نیز از جاذبه های دیگر این مکان محسوب می شود. این بخش پیاده رویی متفاوت بوده که از چوب های بامبو ساخته شده است. و از این جهت به بازار بامبویی معروف می باشد. پیاده روی مذکور در همجواری دریاچه قرار دارد. اینجا دقیقا جایی است که امکان دسترسی به دستفروشان میوه، غذاهای محلی و نیز بین المللی وجود دارد. به طوری که می توانید از یک بازار حقیقی تایلندی بازدید نمائید. از دیگر جاذبه هایی که در هنگام قایق سواری و گشت و گذار بر روی آب های بازار شناور پاتایا با آن مواجه می شوید، قفس پرندگان می باشد. به طوری که می توانید وارد این قفسها شده، مقداری میوه و دانه برداشته و با دستان خود به پرندگان غذا دهید. در اینجا مشاهده می نمائید که پرنده ها به سوی شما آمده و بر روی دست و شانه هایتان می نشینند. در این لحظه با گرفتن عکسهای زیبا می توانید خاطرات خوش خود را ثبت نموده و از آن لذت ببرید.
بازار شناور پاتایا
نمایش میمون ها نیز از دیگر جاذبه هایی است که در این بازارِ شناور با آن مواجه می شوید. این نمایش ها توسط هوشمند ترین و معروف ترین میمون های تایلند اجرا می گردد. این اجرا ها که به صورت گروهی و انفرادی می باشند، در برخی موارد توسط گروه ها و اجرا کنندگان خاصی صورت می گیرد، که دارای شهرت بین المللی هستند. نمایش بافت ابریشم نیز از جاذبه های منحصر به فرد بازار شناور پاتایا به شمار می آید، که در طی این گشت و گذار با آن مواجه می شوید. از آنجا که مرغوب ترین پارچه های ابریشم دنیا در کشور تایلند وجود دارد، بدین جهت نحوه ی تولید و نیز بافت این پارچه های ارزشمند در بازار شناور پاتایا به نمایش در آمده است. شما می توانید به این بخش رفته و بافت ابریشم را از نزدیک و در طی تمامی مراحل تماشا نمائید. در این قسمت جزء به جزء مراحل بافت پارچه ی ابریشم نشان داده می شود.
بازار شناور پاتایا
پل عشق هم از بخش های بسیار جذاب بازار شناور به شمار می آید. این پل شباهت زیادی به پل معروف عشاق در پاریس دارد. ازاین جهت با نام عشق شناخته می شود. این پل تاکنون شاهد قول و قرار های عاشقانه ی بی نظیری از زوج های مختلف بوده است. دراین مکان معمولا زوج ها به سراغ پل عشق رفته و با همدیگر هم پیمان می شوند و به منزله ی تائید این قول و قرار، قفلی بر یکی از میله های این پل می زنند، و با هم کلید آن را به درون آب پرتاب می نمایند. از این رو وقتی با پل عشق مواجه می شویم، شاهد قفل های فراوانی خواهیم بود.
بازار شناور پاتایا
در مجموع اگر بخواهیم دیگر تفریحات مهیج بازار شناور پاتایا را معرفی نمائیم، می توانیم به ماساژ گیاهی یا ماساژ بومی تایلندی، زیپلاین، قایق سواری های متعدد پارویی ، بهره مندی از غذاهای رستوران های سنتی، غذا دادن به ماهی ها، غذا دادن به بزها و …. اشاره نمائیم.

زیباترین کتاب‌فروشی‌های ژاپن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر