لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> جزیره ی ایبیزا اسپانیا، مقصدی برای تمام گردشگران
جزیره ی ایبیزا اسپانیا، مقصدی برای تمام گردشگران

جزیره ی ایبیزا اسپانیا، مقصدی برای تمام گردشگران

سپانیا کشوری مستقل و عضو اتحادیه اروپاست. این کشور در شبه جزیره ی ایبری و در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. قلمرو اصلی اسپانیا علاوه بر سرزمین اصلی شامل جزایر بالئارس در دریای مدیترانه، جزایر قناری در سواحل آفریقایی اقیانوس اطلس و چندین جزیره ی مسکونی و غیر مسکونی دیگر است. این جزایر در نوع خود بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند و از مقاصد مهم گردشگری محسوب می شوند. از میان این جزایر جزیره ی ایبیزا که بخشی از جزایر بالئارس است، جذابیت های بی شماری دارد که باعث شده در میان مقاصد گردشگری جهان محبوبیت ویژه ای پیدا کند. در واقع ایبیزا را می توان یکی از معروف ترین تفریحگاه های اسپانیا دانست.

این شهر پر جنب و جوش با ساحل ماسه ای زیبا، مناظر چشم نواز، شب های زنده و پر تکاپو و داشتن امکاناتی مانند کلوپ های ورزش های آبی و مهییج گردشگران را مجذوب خود می کند. قدمت ایبیزا به 600 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد، زمانی که فنیقی ها ساکن آن بودند، بعدها ایبیزا بخشی از امپراطوری روم باستان شد. این شهر در طول تاریخ حیات خود شاهد تغییرات بسیاری بوده است و با نام های یابسه و ایویزا نیز شهرت دارد. ایبیزا همیشه مورد توجه گردشگران بوده است و می توان گفت جزیره ی ایبیزا در اسپانیا مکانی است که تمام افراد و سلیقه ها را جذب خود کرده و با جلوه های خاص و متفاوت خود رضایت آن ها را جلب می کند. با ما همراه باشید تا با جاذبه ها و دیدنی های ایبیزا بیشتر آشنا شویم. ایران هتل آنلاین با رزرو هتل های ایران بهترین سفرها را برای شما آرزو می کند.

ایبیزا(Ibiza)
ایبیزا یک جزیره ی کاتالانیایی در دریای مدیترانه و در ساحل شرقی اسپانیاست. جزیره ای که در 150 کیلومتری والنسیا قرار دارد و سومین جزیره ی از جزایر بالئارس به شمار می رود. بزرگترین منطقه ی مسکونی آن ایبیزاست و دو منطقه ی مسکونی دیگر سنت آنتونی دی پورت مانی Sant Antoni de portmany و سنت اویلاریا ریوSanta Eulària des Riu هستند. ایبیزا با شب زنده داری، رقص و موسیقی الکترونیک و برنامه های تابستانی اش شهرت بسیاری در جهان پیدا کرده است.
1683303520 306 جزیره ی ایبیزا اسپانیا، مقصدی برای تمام گردشگران
ایبیزا یک سایت میراث جهانی یونسکو است و صنعت گردشگری در آن رونق زیادی دارد. بخش بزرگی از مساحت این جزیره با زمین های سرسبز و گندمگون پوشیده شده است، در برخی قسمت های آن گندم و زیتون کشت می شود و در برخی قسمت ها، پوشش گیاهی آن کاملا متفاوت است، پوشش گیاهی غالب این مناطق درخت کاج است.
خط ساحلی شمالی و جنوب غربی ایبیزا کوهستانی است و بلندترین قله ی این منطقه Sata talia نام دارد و از آن جا که این جزیره زیستگاه پرندگان مهاجر و انواع و اقسام جانوران آبزی است، نه تنها یک تفرجگاه، بلکه مکانی برای عاشقان طبیعت و صخره نوردان نیز هست، این جزیره دیدنی ها و جاذبه های متنوعی دارد که در این جا به آن ها می پردازیم.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
سواحل ایبیزا
این جزیره بیش از 40 ساحل دارد که هر یک از آن ها زیبایی خاص خود را دارد. در این میان ساحل بنیراس(Benirras) با آب ها خوش رنگ و شن های سخت بسیار پرطرفدار است. در ساحل شمالی جزیره ساحل بیضی شکل و کوچکی به نام کالا دان سرا (Cala d’en Serra)) قرار دارد که با شن های طلایی، آب های نیلگون و صخره های باشکوهی احاطه شده است. از جاذبه های دیگر این منطقه می توان غارهای آگواس بلانکا Aguas) Blancas)) را نام برد.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
ورزش های آبی
آب های شفاف و آبی اییبزا هر کسی را مشتاق شنا کردن در این فضای عالی و امتحان ورزش های آبی این جزیره می کند. جت اسکی، پاراسیلینگ، ویند سرفینگ، ویک بوردینگ، اسنورکلینگ، کایاک سواری و ماهیگیری در این جزیره از فعالیت های مهییج و جذابی هستند که تمام افراد می توانند به آن ها پردازند. آب های کم عمق ساحل آن حتی به کودکان نیز اجازه می دهد که شنا و آب بازی کنند و علاقمندان به دیدن کف دریا هم می توانند با اجاره ی قایق کف شیشه ای زندگی آبزیان و ماهی ها را تماشا کنند.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
بندر ایبیزا
برای تماشای چشم انداز دریا و رفت و آمد کشتی ها، بندر ایبیزا جای مناسبی است مخصوصا نشستن در رستوران ها و کافه های دلنشین آن به گردشگران این امکان را می دهد که با آرامش و بی دغدغه رفت و آمد کشتی ها را به نظاره بنشینند.

شهری در اسپانیا که کریسمس را در ماه آگوست جشن می گیرند
ادامه مطلب

پارک ملی سس سالینز
پارک ملی سس سالینز ( Ses salinz)بخش جنوبی و قسمتی از جزیره ی مجاور را فرا گرفته است. سواحل بکر، با بیش از 178 گونه ی گیاهی و 210 نوع پرنده ی بومی، از جاذبه های این منطقه است. این پارک در سال 1995 منطقه ی حفاظت شده اعلام شد و به دلیل داشتن اکوسیستم غنی و تنوع زیستی گیاهی و جانوری در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
1683303521 787 جزیره ی ایبیزا اسپانیا، مقصدی برای تمام گردشگران
دالت ویلا
دالت ویلا ایویسا (Eivissa Dalt Vila) قدیمی ترین بخش از شهر قدیمی ایبیزاست، به همین دلیل برای حفظ و نگهداری آن، دولت محلی آن را منطقه ی حفاظت شده اعلام کرده است. کلیسای جامع سانتا ماریا دی ایویسا(سانتا ماریا دو ایویس) که متعلق به قرن چهاردهم میلادی است از مهم ترین جاذبه های آن است و تماشای شهر از این کلیسا منظره ای تماشایی را مقابل گردشگران به نمایش می گذارد. گورستان نکروپولیس پوچ دس مولینز(Necropolis of Puig des Molins)، گورستان چند هزار ساله ای است که از دیگر آثار تاریخی این منطقه به شمار می رود.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
آتلانتیس
منطقه ی زیبا و معروف آتلانتیس (Atlantis) شهری با داستان ها و افسانه ای بسیار است. شهری که امروزه اثری از آن دیده نمی شود زیرا کاملا در زیر آب فرو رفته است. زیبایی این مکان بسیار مسحور کننده و شگفت انگیزست و چشم اندازهای زیبا را در اختیار بینندگان قرار می دهد.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
بازارHippie
ایبیزا قبل از تبدیل شدن به یک مکان توریستی، منطقه ای ایده آل برای هنرمندان خلاق بود. آن ها برای الهام گرفتن از طبیعت و مناظر زیبای ایبیزا، راهی این منطقه می شدند و حس و حال و هوای این منطقه آن ها را برای خلق آثار هنری به یاد ماندنی برمی انگیخت. بازار هیپی ها جایی است که هنوز هم می توان در آن تا حدی این حس و حال را بازیافت. در این بازار انواع و اقسام چیزها برای فروش ارائه می شوند، این بازار هفته ای دوبار در جزیره برپا می شود.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
جزیره ی فورمنترا
جزیزه ی فورمنترا(Formentera) با یک مسیر آبی باریک از خط ساحلی ایبیزا جدا شده است و سواحل بکری دارد که بسیار زیبا و کاملا دست نخورده هستند و جز مناطقی عالی برای آفتاب گرفتن و شنا کردن به شمار می روند.
1683303521 50 جزیره ی ایبیزا اسپانیا، مقصدی برای تمام گردشگران
تماشای غروب خورشید
تماشای غروب خورشید از سواحل این منطقه یکی از لذت های نابی است که این جزیره به گردشگران می بخشد. سواحلی مانند سس واریادس ( (Ses Variades فضای زیبایی را هنگام غروب به تصویر می کشند، اما مناطق دیگری مانند کافه مامبو(Mambo) و هوستال لاتوره (Hostal la Torre) ودرا راک (Vedra Rock) نیز برای تماشای غروب زیبای خورشید عالی هستند.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
فستیوال و فرهنگ
از ماه می فستیوال تئاتر خانوادگی Barraguet در سانتا اویلاریا فعالیت خود را آغاز می کند. این فستیوال با ارائه ی برنامه های جذابی مانند تئاتر خیابانی، نمایش عروسکی، سیرک و شوهای دیدنی رویداد قابل توجهی در ایبیزا محسوب می شود. در واقع شب های ایبیزا با وجود این کنسرت ها بسیار پر جنب و جوش و فوق العاده زنده است و انواع کنسرت ها در آن برپاست.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
غارهای کان مارکا
بازدید از غارهای کان مارکا can marca caves در شمال شهر ایبیزا و در پورتو سن میگل از جاذبه های شگفت انگیز جزیره ی ایبیزا است. وجود یک دریاچه ی زیرزمینی که تابش نور در آن تلالو باشکوهی را به نمایش می گذارد از زیبایی های بی نظیر این غار است.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
یکی از دیدنی های جالب دیگر خانه ی کشاورزیTrull de Ca N’Andreu Olive Press است که میراث کهن کشت و زرع در ایبیزا را نشان می دهد.
جزیره ی ایبیزا اسپانیا
مکان های دنج با عنوان اس پو دس لئو
Es Pou des Lleo مکان آرامی است که چشم اندازهایی از جزیره ی تاگوماگو را از آن جا می توان دید. این منطقه در ساحل شرقی ایبیزا و در سانتا اویلاریا قرار دارد و مکانی است دنج برای اهل آرامش و تعمق

چرا بچه مار ماهی بی مزه یکی از گرانقیمت ترین غذاهای اسپانیایی است؟
ادامه مطلب

2.7/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر