لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بهترین جنگل های ایران
بهترین جنگل های ایران

بهترین جنگل های ایران

بی شک جنگل های سرسبز ایران مقصد سفر نیمی از ایرانیان قرار می گیرد، چرا که قرار گرفتن در محیط و مناظر بکر و خوش و آب و هوا آن هم در فصل رویش گل ها و گیاهان، لذت فراوانی را به دنبال خواهد داشت، به همین دلیل امروز به سراغ معرفی جنگل های بی نظیر کشور ایران رفته ایم، جنگل هایی که تعدادشان به هیچ عنوان کم نیست و ما ناچار به معرفی گلچینی از این جاذبه های دیدنی شده ایم، با ما همراه شوید.

جنگل گیسوم:

اولین جنگلی که به معرفی آن خواهیم پرداخت، جنگلی واقع در تالش است که با مساحتی بالغ بر80 هزار هکتار، بخش اعظمی از شمال ایران را به رنگ سبز درآورده است. اکثر درختان این محیط بکر، انجیلی و آسون دار است که با 76 گونه گیاهی و درختان سربه فلک کشیده همراه با سایه گسترده، شهر تالاش را تماشایی کرده اند. این جنگل رویایی که به دریا ختم می شود، دارای امکانات تفریحی از جمله: آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، رستوران و ویلاهای ساحلی می باشد.

جنگل دالخانی:

یک چشم اندازه فوق العاده در 30کیلومتری جنوب شرقی رامسر انتظار شما را می کشد. این منظره تماشایی که به دالان بهشت هم معروف است، جنگل دالخالی نام دارد. در این جنگل سراسر دیدنی، بعد از طی کردن مسافتی حدود 10 کیلومتر و عبور از مه ای غلیظ که جنگل را اسرار آمیز کرده است، به آبی دریا خواهید رسید. در مسیر جنگل، چشمه ها و درختان و گیاهانی خواهید دید که مثل و مانندشان را در هیچ کجا مشاهده نکرده اید.

1683197571 15 بهترین جنگل های ایران

جنگل های ارسباران:

یک گزینه دیگر برای سفری خاطره انگیز می تواند، مناظر سرسبز در دامنه کوه باشد. این مناظر دلفریب در شمال شرقی آذربایجان شرقی و در فاصله 221 کیلومتری از تبریز واقع شده است. جنگل های ارسباران که از طرف سازمان یونسکو به زیست کره معروف گشته اند، گونه های مختلف گیاهی و آب و هوایی دلپذیر را در خود جای داده است. علاوه بر گونه های گیاهی، انواع گونه های جانوری نیز در این پارک ملی گرانبها وجود دارند که شامل:220 گونه پرنده، 38 گونه خزنده، 5 گونه دوزیست، 48 گونه پستاندار و 22 گونه ماهی می شود. همچنین درختانی مانند: بلوط، زرشک، انار وحشی، سیب وحشی، و بوته تمشک و زغال اخته نیز در این منطقه وجود دارند.

حرا

جنگل های حرا:

شاید بعضی ها تصور کنند که برای دیدن محیط بکر و جنگل های انبوه، حتما باید به سمت شمال ایران حرکت کنند، این در صورتی است که مجموعه بی نظیری از جنگل های ایران در جنوب و در جزیره قشم واقع شده است. حرا یا مانگرو گونه گیاهی بسیار مقاومی است که موقع مد به کلی در آب فرو می رود و تصویری اعجاب برانگیز را به نمایش می گذارد. عمر این جنگل های حیرت انگیز به 40 میلیون سال قبل باز میگردد که جزء ثروت بسیار کهن سرزمین ایران به شمار می روند. درخت حرا که در آب شور مامن گزیده است تبدیل به منظره ای به غایت دیدنی در بندرعباس و جزیره قشم شده است.

پلنگ دره

جنگل پلنگ دره:

نظرتان چیست که قدم به محیطی با درختان انبوه و شاخ و برگ های فراوان به همراه چشمه سارهای پرآب بگذارید؟ جنگل پلنگ دره در قائمشهر با آبشار های متعدد و مناظر باصفایش بی شک آرامش و لذتی بی نظیر را به شما هدیه خواهد داد.

الیمستان

جنگل الیمستان:

قرار گرفتن زیر نور ملایم خورشید آن هم در جنگل زارهای متفاوت، آرزوی هر گردشگری می تواند باشد. جنگل الیمستان که در 20 کیلومتری جاده هراز به آمل قرر دارد با پوشش گیاهی خاصش از مناطق پر بازدید این شهر به شمار می رود.
مشه
جنگل مشه:
بدون اغراق جنگل مشه یکی از زیباترین جنگل های ایران است. این منطقه دیدنی که چند جاذبه پرطرفداردیگر از جمله: چشمه های آبگرم وپیست اسکی را در خود جای داده، با طبیعت متفاوتش جلوه خاصی را به شهر اردبیل بخشیده است. جنگل مشه در 25 کیلومتری اردبیل و 10 کیلومتری شهر نمینه واقع شده است.
1683197572 227 بهترین جنگل های ایران

جنگل کوهسار کنده:

استان مازندران که به تنهایی حجم وسیعی از جنگل های ایران را در برگرفته، در بردارنده یک پوشش وسیع گیاهی می باشد که زیبایی خیره کننده ای را به خود گرفته است. این منطقه تماشایی که مانند نگینی در شهرستان نکاه می درخشد، با پوشش های گیاهی تزیینی و درختان خزری، مجموعه ای ارزشمندی را به وجود آورده است.

1683197572 220 بهترین جنگل های ایران

جنگل پیرداوود:

این جنگل رنگارنگ و خاص در آذربایجان شرقی و در نزدیکی ورزقان واقع شده است. جنگل پیرداوود که ادامه دهنده جنگل های ارسباران می باشد، به دلیل پوته های رنگارنگش نمایی زیبا را به خود گرفته و تبدیل به مقصد گردشگری جنگل دوستدان در سراسر ایران شده است.

ابر شاهرود

جنگل ابر شاهرود:

در یک استان بیابانی، محیطی با انواع درختان و مناظری دیدنی، تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده است. این طبیعت متفاوت که توسط ابرها احاطه شده، بخش اعظمی از جنگل های مخلوطی هیرکانی خزر را تشکیل داده است. عمر جنگل ابر شاهرود به 40 میلیون سال قبل باز می گردد و در 45 کیلومتری شمال شهرستان شاهرود در استان سمنان قرار دارد.

جنگل فندقلو اردبیل

جنگل فندقلو اردبیل:

یک منظره که هیچ تفاوتی با بوم نقاشی ندارد و به دستان نقاشی هنرمند یعنی خالق بی همتا، در نزدیکی شهر یمین و در ارتفاعات استان اردبیل کشیده شده است. وسعت این شاهکار 4 هزار هکتار است که با داشتن گل های نادری مانند: بابونه، گل سوسن چلچراغ، تبدیل به رنگارنگ ترین جنگل ایران شده است.


جنگل سی سنگان نوشهر:

جنگل سی سنگان نوشهر هم یکی از پارک های شمالی ایران است که در سال 1343 توسط مهندس سعید آشتیانی طراحی و تبدیل به یک مرکز تفریحی خوش آب وهوا در نوشهر شده است. علاوه بر گیاهان نادری که در این پارک روییده اند، امکانات رفاهی نیز دلیل جذب گردشگران به این منطقه می باشد.


جنگل ناهار خوران گرگان:

یک پارک جنگلی در 8 کیلومتری جنوب گرگان، تصاویر به غایت دیدنی را به نمایش گذاشته است. جنگل ناهار خوران که حالا به شهر متصل گردیده، ثروتی گرانبها از دوره ژوراسیک است که با آب و هوا و مناظر سرسبز و دیدنی اش، روزهای خاطره انگیزی را برای شما خواهد ساخت.

پارک جنگلی سراوان رشت

پارک جنگلی سراوان رشت:

یک منطقه رویایی که با ارتفاع 200 متر از سطح دریا در فاصله 17 کیلومتری مرکز رشت واقع شده است. شما می توانید گونه های خاص و متفاوت گیاهی و درختان تنومند را در این جنگل مشاهده کنید. درختانی که گویی در گوش هم پچ پچ می کنند و کل آسمان را به رنگ سبز درآورده اند، در این منطقه هوش و حواس شما را به کلی خواهند برد.

جنگل راش سواد کوه

جنگل راش سواد کوه:

جنگل های راش با آن قدمت و شهرت در بین همه گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است و بی شک عده ای از همین حالا برای سپری کردن اوقاتی خوش در کنار درختان بلند قامت راش، برنامه ریزی کرده اند. در این جنگل بی شک صدای دلنشین آبشار ها و نغمه خوانی پرندگان، آرامشی بی حدو حصر را کسب خواهید کرد.

جنگل شیرآباد گلستان

جنگل شیرآباد گلستان:

در شهر رامیان و هفت کیلومتری شهر خان، یکی دیگر از نعمت های تماشایی خداوند قرار دارد. این پارک جنگلی با آبشارهای باشکوهش، عرصه ای برای نمایش هرچه تمام تر مناظر بکر و درختانی مانند افرا می باشد. حیواناتی مانند: پلنگ، گرگ، شغال و روباه این جنگل را محلی برای زندگی برگزیده اند.

جنگل دوهزار تنکابن

جنگل دوهزار تنکابن:

شهر تنکابن نیز از داشتن این بهشت سرسبز بی بهره نمانده و درست در منطقه ای کوهستانی با درختان فراوان یک چشم اندازه تفریحی حیرت انگیزی را به وجودآورده است. درختان چنار، راش، ون و هیرکانی، زیبایی جنگل دوهزار را به ورای تصور رسانده اند.

جنگل فیلبند:

جنگل فیلبند:

در روستایی با نام فیلبند که در نزدیکی شهرستان بابل واقع شده است، جنگلی در انحصار ابر ها تشکیل شده است، که نمای خاص و تماشایی را به خود گرفته است.

کلام آخر: سراسر ایران از جنوب تا شمال، پوشیده از جنگل ها و محیط بکر است که نمی توان همه آنها را در یک مقاله گنجاند، پس به ناچار باید به معرفی تعدادی از آنها بسنده کنیم، امیدواریم که خود کوله بار سفر را ببندید و به گوشه و نقاط این سرزمین زیبا سفر کنید و تمام این مناطق تماشایی را خود از نزدیک نظاره کنید.

معرفی مراکز خرید بابلسر + آدرس و مسیر دسترسی
ادامه مطلب

3/5 - (5 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر