لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> زمان پرواز چه اتفاقی برای بدن شما می افتد
زمان پرواز چه اتفاقی برای بدن شما می افتد

زمان پرواز چه اتفاقی برای بدن شما می افتد

هنگام پرواز مسائل زیادی ازقبیل آفتاب سوختگی تا ورم کردن زانوها ممکن است بری شما اتفاق بیفتد. در این بخش اطلاعاتی که ممکن است در سفر هوایی بعدی به دردتان بخورد و همچنین راهکارهایی برای حل آن ها بیان می شود، پس با مطالعه دقیق این مقاله با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

مشکل گرفته شدن گوش ها
اگر قبلا تجربه گوش گرفتگی در پرواز داشته اید، باید بدانید که افراد زیادی این مشکل را دارند. این حالت زمانی اتفاق می افتد که با افزایش ارتفاع هواپیما در آسمان، فشار هوا هم افزایش می یابد. در این حالت اگر خمیازه بکشید و یا دماغ خود را بگیرید گرفتگی گوش ها برطرف نمی شود، در پرواز بعدی EarPlanes را امتحان کنید. این گوشگیرهای مخصوص هواپیما فشار را در گوش شما تنظیم می کنند بنابراین لازم نیست نگران گرفتگی گوش هایتان باشید.


ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید
آفتاب سوختگی

آیا می دانستید که خطر قرار گرفتن در معرض تشعشع درهواپیما به دلیل نزدیکی به خورشید بالا است؟ ممکن است از نشستن در صندلی کنار پنجره و تماشای مناظر لذت ببرید اما اشعه مضر ماورا بنفش از پنجره های هواپیما به داخل می تابد و شما در معرض آن قرار می گیرید. استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از پرواز، از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش حفاظت خواهد کرد.

ممکن است دچار حالت تهوع شوید
حالت تهوع

اگر مستعد حالت تهوع هستید، پرواز برای شما خوب نیست. وقتی در هواپیما می نشینید، چشم های شما هیچ حرکتی را تشخیص نمی دهند. اما گوش داخلی شما تشخیص می دهد که شما در حال پرواز هستید و این عدم تعادل ممکن است منجر به سردرد، سرگیجه، تهوع و خستگی شود. اگر به طور منظم دچار چنین نشانه هایی در حین پرواز می شوید، برای مبارزه با این مشکل دارو مصرف کنید. یک ساعت قبل از پرواز سعی کنید برای جلوگیری از این مشکل از قرص Bonine که یک قرص جویدنی و غیر خواب آور است، استفاده کنید.


ممکن است بدنتان دچار کم آبی شود
کم آبی

در سفرهوایی کم شدن آب بدن، مشکلی شایع است. رطوبت کم در کابین باعث می شود شما تشنه شوید و چشم ها و پوستتان خشک شود. این کمبود رطوبت را با به همراه داشتن یک بطری آب، قطره چشم و لوسیون جبران کنید.


حس چشایی شما ضعیف می شود
حس چشایی

آیا تا بحال شده که همراه خود غذایی به هواپیما بیاورید فقط برای اینکه متوجه شوید آیا مزه آن متفاوت تر از آن است که تصور می کردید یا نه؟ دلیل این امر این است که حس بویایی شما درهواپیما ضعیف می شود و بو به حس چشایی کمک می کند. دفعه بعد که فکر می کنید غذای هواپیما شور است، آنموقع متوجه می شوید چرا خطوط هوایی طعم غذا را با حس چشایی شما تنظیم می کنند.

احتمال دارد بیمار شوید
بیمار شوید
بخاطر هوای بازیابی شده هواپیما، مسافرانی که نزدیک هم و در کنار سطوح کثیفی مانند میزغذای تاشوی هواپیما و یا جیب های پشت صندلی می نشینند، بیشتر در معرض بیمار شدن قرار می گیرند. افرادی که در صندلی کنار پنجره می نشینند کمتر از مسافران راهرو در معرض میکروب قرار دارندف بنابراین در سفر بعدی سعی کنید صندلی کنار پنجره را رزرو کنید. با استفاده منظم از ضدعفونی کننده دست و دستمال برای تمیز کردن صندلی، می توانید با هر بیماری مقابله کنید.

10 غذایی كه به ندرت در هواپیما سِرو می گردند
ادامه مطلب

تورم زانوها
تورم زانوها
بخاطر اینکه در سفرهوایی مدت طولانی روی صندلی می نشینید، پائین ران ها و زانوها تا زمان رسیدن به مقصد ممکن است دچار تورم شوند. جوراب های فشرده به تحریک جریان خون در پاهای شما کمک می کنند و خطر لخته شدن خون را کاهش می دهند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر