لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین جاذبه های گردشگری تانزانیا
زیباترین جاذبه های گردشگری تانزانیا

زیباترین جاذبه های گردشگری تانزانیا

تانزانیا بزرگ ترین کشور در شرق آفریقا می باشد که دارای جاذبه های گردشگری بیشماری می باشد. این سرزمین به داشتن حیات وحش گسترده و جذاب شهرت دارد و همین طبیعت بکر، تانزانیا را مکان مناسبی برای تور های سافاری تبدیل نموده است. برخی از این جاذبه ها مانند کوهستان کلیمانجارو و پارک ملی سرنگتی محبوبیت و شهرت جهانی دارند، و جاذبه های کمتر شناخته شده ای همچون مناطق محافظت شده، دریاچه ها و کوهستان های این سرزمین بدون شک ارزش بازدید دارند. در ادامه برترین و زیبا ترین جاذبه های توریستی تانزانیا را معرفی می کنیم تا با اطلاعات بهتر هوشمندانه سفر کنید. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.
10 – کوهستان مرو (Mount Meru)
کوهستان کلیمانجارو بلند ترین قله در سرزمین تانزانیا می باشد که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است، اما دومین کوه مرتفع این سرزمین یعنی کوهستان مرو، در میان توریست ها کمتر شناخته شده است. این کوه مرتفع در قسمت شمالی تانزانیا و در نزدیکی مرز کشور کنیا واقع شده است. این کوهستان بخشی از پارک ملی آروشا محسوب شده و مملو از حیات وحش می باشد. گردشگرانی که نمی توانند به کوهستان کلیمانجارو صعود کنند بهتر است گزینه ی جایگزین، کوهستان مرو را انتخاب نمایند. کوهنوردی در این کوهستان نیز دشواری هایی دارد اما تجربه ای بی نظیر و فوق العاده خاصی را رقم خواهد زد. توریست ها در کنار گودال های آتشفشانی به راه خود ادامه داده و از فراز کوهستان می توانند چشم انداز های باشکوه و تماشایی را نظاره کنند.
9 – پارک ملی میکومی (Mikumi National Park)
Mikumi National ParkMount Meru
پارک ملی میکومی بخشی از مدار جنوبی تانزانیا می باشد، و در جنوب تانزانیا جاذبه های معروفی را می توانید در این مجموعه تماشا کنید. بخش زیادی از این پارک را دشت ها و علفزار های هموار فرا گرفته است به همین خاطر پارک ملی میکومی با نام دشت سرنگتی دوم نیز شناخته می شود. گردشگران به دلیل سطح هموار این پارک به راحتی می توانند حیواناتی را که در دوردست ها پرسه می زنند، را تماشا کنند. این جاذبه ی طبیعی مناسب تور های سافاری می باشد و برای کاوش و گردش در این پارک ملی، یک وسیله ی سواری مجاز نیاز دارید. یکی از جالب ترین حیواناتی که می توانید در پارک ملی میکومی ببینید، فیل ‌های کوتوله می باشد. گفتنی است که این حیوانات عاج های کوتاه و ظریفی دارند، این ویژگی موجب شده که شکارچیان علاقه ی کمتری به فیل های کوتوله نشان دهند. بحث های زیادی درباره این موجودات مطرح شده است و مطالعاتی درباره ی مراحل تکاملی این گونه جانوران صورت گرفته است.
8 – درياچه ناترون (Lake Natron)
Lake Natron
بدون شک درياچه ی ناترون یکی از جاذبه های توریستی معروف و منحصر به فرد در جهان به شمار می رود. به دلیل سطح بالای اسیدی و خاصیت قلیایی، واکنش های شیمیایی و سطح تبخیر بالا، آب دریاچه ی ناترون به رنگ قرمز تیره می باشد. به خاطر اینکه آب این دریاچه بسیار شور بوده و دمای آب بسیار بالا و گرم است، در اطراف این دریاچه حیوانات زیادی به چشم نمی خورد. پرندگانی که بطور اتفاقی در این محوطه فرود می آیند جان سالم به در نبرده و اجساد آنها پوسیده نمی شود بلکه بصورت اندامی آهکی باقی می ماند. گفتنی است که گونه ای از جانوران، فلامینگو ها به محیط مرده و بی جان این ناحیه زندگی بخشیده اند. در طول سه یا چهار سال با فراهم شدن شرایط مناسب آب و هوایی، اطراف دریاچه مملو از پرندگان صورتی رنگی می شود که برای تخم گذاری در این ناحیه توقف می کنند.
7 – پارک ملی آروشا (Arusha National Park)
Arusha National Park
گردشگرانی که از کوهستان مرو بازدید می کنند بهتر است فرصت تماشای این جاذبه ی توریستی را که در این ناحیه واقع شده است را از دست ندهند. با وجود اینکه جاذبه ی مشهور این ناحیه کوهستان مرو می باشد، اما گردشگران در پارک ملی آروشا تجربه ای متفاوت و لحظات خوشی را می توانند سپری کنند. بسیاری از پارک های ملی کشور تانزانیا مناسب تور های سافاری می باشند، اما پارک ملی آروشا مکان متفاوتی برای تفریح و گردش در هوای آزاد است. در این منطقه می توانید به کوهنوردی یا قدم زدن و پیاده روی در دل طبیعت بپردازید یا سوار بر قایقی کوچک، چشم انداز های زیبای این پارک را تماشا کنید. اگر از دسته افرادی می باشید که به ورزش و سلامتی در کنار گردش در حیات وحش اهمیت می دهید، پارک ملی آروشا بهترین گزینه و مکانی خواهد بود که می توانید سافاری با پای پیاده را تجربه کنید.
6 – پارک ملی دریاچه مانایارا (Lake Manyara National Park)
Lake Manyara National Park
اغلب هنگامی که از پارک های ملی تانزانیا سخن به میان می آید، اکثر مردم علفزار های گرمسیری استوایی را در ذهن خود تصور می کنند، اما پارک ملی دریاچه مانایارا تصویری زیبا و بسیار متفاوت از طبیعت را نشان می دهد. دریاچه مانایارا مهم ترین جاذبه ی این پارک ملی محسوب می شود و بیش از یک سوم فضای پارک را به خود اختصاص داده است، اما در طول فصل های خشک سال اندازه ی دریاچه دچار تغییراتی می شود. گفتنی است که دریاچه ی مانایارا منبع آب این منطقه است، به همین خاطر حیوانات زیادی در این محوطه گرد هم می آیند و مکانی مناسب برای تماشای جانوران محسوب می شود. در طول فصل های کم بارش و خشک که از ماه ژوئن شروع شده تا سپتامبر ادامه دارد، دسته حیوانات بیشمار و بسیار زیادی برای نوشیدن آب به سوی این دریاچه حرکت می کنند و گردشگران به راحتی در طول یک سافاری روزانه می توانند این موجودات جالب را از نزدیک تماشا کنند.
5 – پارک ملی روآها (Ruaha National Park)
Ruaha National Park
بزرگ ترین پارک ملی کشور تانزانیا، پارک ملی روآها می باشد که زیستگاه تعداد بیشماری از فیل ها و زرافه ها است. گفتنی است که پارک روآها به نام پارک زرافه ها نیز نامیده می شود. دوستداران حیوانات به خصوص زرافه ها در صورتی که از روبرو شدن با شیر ترسی نداشته باشند، می توانند در تور های سافاری این پارک ملی شرکت کنند. بسیاری از گردشگران بازدید از پارک ملی روآها که در مرکز تانزانیا واقع شده است و ازدحام زیادی ندارد، را ترجیح می دهند. با سفر به این طبیعت بکر، بدون شک فرصت بهتری برای جستجو و بازدید از دیگر جاذبه های تانزانیا را نیز خواهید داشت.
4 – استون تاون یا شهر سنگی (Stone Town)
Stone Town
در نزدیکی سواحل تانزانیا جزیره ای به نام زنگبار وجود دارد که شهر اصلی این جزیره به نام استون تاون یا شهر سنگی شناخته می شود. در صورت بازدید از شهر سنگی جنبه های کاملا متفاوتی از تانزانیا را تجربه خواهید کرد. فرهنگ های عربی و فارسی ایرانی در شهر سنگی با هم ترکیب شده و فرهنگ بومی جزایر زنگبار و نواحی اطراف آن را شکل داده اند. بسیاری از ساختمان های شهر در طول قرن 19 میلادی، زمانی که زنگبار یک مرکز مهم تجاری و در اوج قدرت بود، احداث شده اند. تجارت ثروت انبوهی را به سوی جزیره کشاند و در مقابل منجر به ساخت کاخ ها، مساجد و بسیاری از خانه های زیبا شد. هنگام سفر به این جزیره، بهتر است که فرصت تماشای قلعه ی باستانی که قدمت آن به قرن 17 میلادی باز می گردد و همچنین بسیاری از گوهر های معماری که در دل خیابان های شهر سنگی پنهان شده اند را از دست ندهید. گفتنی است که شهر زیبای استون تاون در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.
3 – کوهستان کلیمانجارو (Mount Kilimanjaro)
Mount Kilimanjaro
کوهستان آتشفشانی غیر فعال کلیمانجارو، در نزدیکی مرز کشور کنیا واقع شده است و نمایان گر چشم انداز های زیبا و تماشایی ناحیه می باشد. این کوهستان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور تانزانیا محسوب شده و بلند ترین کوه آزاد جهان به شمار می رود. بلند ترین قله در این سرزمین، کوهستان کلیمانجارو است و طرفداران کوهنوردی و بازدیدکنندگان زیادی به این کوهستان سفر می کنند. در اطراف قله پارک ملی کلیمانجارو واقع شده است که از جنگل ها، سرزمین های مرتفع، فلات ها و چند قله ی کوچک تر تشکیل شده است. برای صعود بر فراز کوهستان گردشگران می توانند از میان هفت مسیر مجاز یکی را انتخاب کنند. گفتنی است که بسیاری از بازدیدکنندگان تنها تا قسمتی از مسیر را به سوی کوهستان صعود می کنند. اگر می خواهید از ارتفاع بالا شاهد چشم انداز های طبیعت زیبا و باشکوه باشید، توجه کنید که حتی با چند ساعت کوهنوردی نیز می توانید از تماشای مناظر بسیار زیبا و خارق العاده طبیعت لذت ببرید.
بیشتر بخوانید:
2 – منطقه حفاظت ‌شده انگورونگورو (Ngorongoro Conservation Area)
Ngorongoro Conservation Area
منطقه حفاظت ‌شده انگورونگورو یکی دیگر از جاذبه های توریستی تانزانیا می باشد که مکان مناسبی برای تماشای حیات وحش این سرزمین به شمار می رود. ویژگی دهانه ی آتشفشان انگورونگورو یکی از اعجاز های زمین شناسی محسوب می شود که بزرگ ترین دهانه ى كاسه مانند آتشفشانی در سراسر جهان نیز می باشد. درون گودال آتشفشانی بیشترین تعداد دسته های شیر در سراسر جهان را خواهید یافت. همچنین این منطقه ی محافظت شده به داشتن تعداد بیشماری از کرگدن های سیاه شهرت یافته است. پلنگ ها، کفتار های بومی و چیتا های زیادی را در میان منطقه حفاظت ‌شده انگورونگورو می توانید تماشا کنید. بهتر است که با شرکت در تور های سافاری از منطقه حفاظت ‌شده انگورونگورو بازدید کنید.
1 – پارک ملی سِرنگِتی (Serengeti National Park)
Serengeti National Park

پارک ملی سِرنگِتی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تانزانیا می باشد که در مرز کشور کنیا واقع شده است. گفته می شود که این پارک در آن سوی مرز ها، در کشور کنیا به نام ماسای مارا شناخته می شود. این منطقه گسترده و عظیم محافظت شده یکی از محبوب ترین مناطق توریستی جهان می باشد. حیوانات بیشماری به سوی پارک ملی سِرنگِتی مهاجرت می کنند، همچنین بیش از یک میلیون کل یالدار بسته به شرایط آب و هوا در فصل های بارانی به سوی این پارک مهاجرت می کنند. این پارک زیستگاه بیش از 2500 شیر می باشد و بهترین ناحیه در جهان است که می توانید از نزدیک این حیوانات باشکوه را نظاره کنید. گردشگرانی که به طبیعت و حیات وحش علاقه زیادی دارند می توانند در تور های سافاری شرکت کنند و در کلبه ها و کابین ها شبانه اقامت کنند، این بهترین روش برای کاوش و به دست آوردن تجربه در دل این طبیعت بکر و تماشایی می باشد.

ماداگاسکار جزیره ای متفاوت در جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر